Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

Докато Topfly и akair обсъждат дали и кои модели самолети са "геймчейнджъри" :grin:, китайците се готвят догодина да тестват влак, който ще се движи с 600км.ч.  и вече коментатори се питат дали това няма да "приземи" много пътници, които досега са ползвали авиотранспорта по определени дестинации. 

Will China’s 600km/h maglev train bring air travellers down to earth?


image.png.4c11ab715d907b3418a2c6809d3f70f8.png
 

  • Харесвам 7
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 38 минути , Фичо каза:

Докато Topfly и akair обсъждат дали и кои модели самолети са "геймчейнджъри" :grin:, китайците се готвят догодина да тестват влак, който ще се движи с 600км.ч.  и вече коментатори се питат дали това няма да "приземи" много пътници, които досега са ползвали авиотранспорта по определени дестинации. 

Will China’s 600km/h maglev train bring air travellers down to earth?


image.png.4c11ab715d907b3418a2c6809d3f70f8.png
 

Аз ще изчакам билетите да се появат в rumbo 

  • Смея се 7
Връзка към коментар
1 hour ago, Фичо said:

Докато Topfly и akair обсъждат дали и кои модели самолети са "геймчейнджъри" :grin:, китайците се готвят догодина да тестват влак, който ще се движи с 600км.ч.  и вече коментатори се питат дали това няма да "приземи" много пътници, които досега са ползвали авиотранспорта по определени дестинации. 

Will China’s 600km/h maglev train bring air travellers down to earth?


image.png.4c11ab715d907b3418a2c6809d3f70f8.png
 

Аз ще изчакам 10-ина години, докато технологията узрее. 😉

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Преди няколко седмици, докато се разхождахме в квартала на сина ми в Амстердам видях това:

 

DSC_3394.JPG.e4af5b9cd13a19ead92a6ea7be948a1d.JPG

 

DSC_3395.JPG.fdf4ae300d3bfb94319d4e0c4f9328af.JPG

 

Сещате се, нали?

Като свършат учениците училище и си меткат чантите на пилона със знамето, пред/над входните си врати.

Видя ми се свежо, а и не го знаех.

Нещо като нашето "шапка на тояга..."

 

  • Харесвам 4
  • Шок 1
Връзка към коментар
3 hours ago, Фичо said:

Докато Topfly и akair обсъждат дали и кои модели самолети са "геймчейнджъри" :grin:, китайците се готвят догодина да тестват влак, който ще се движи с 600км.ч.  и вече коментатори се питат дали това няма да "приземи" много пътници, които досега са ползвали авиотранспорта по определени дестинации. 

Will China’s 600km/h maglev train bring air travellers down to earth?
 

 

2 hours ago, akair said:

Аз ще изчакам 10-ина години, докато технологията узрее. 😉

@akair е голям оптимист 🙂 Маглев подобно на технологията Конкорд никога няма да узрее, по икономически причини. Някои държви с финансови възможности могат да си направят показни проекти, но икономически тези проекти никога няма да са на плюс и технологията няма да стане масово разпространена по света.

 

Краткосрочно самолетите нямат реална алтернатива при пътуванията на средни и дълги разстояния, въпреки няколкото изключения, като Япония, Китай, Франция и т.н., където с много държавни субсидии, самолетите получиха пазарно неоправдана конкуренция.

 

Потенциал да се промени ситуацията има единствено технологията Hyperloop. Ако там се потвърдят очакванията, може да очакваме революция в транспорта по всички точки на света...

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, Topfly said:

Потенциал да се промени ситуацията има единствено технологията Hyperloop. Ако там се потвърдят очакванията, може да очакваме революция в транспорта по всички точки на света...

@Topfly  е инвестирал в hyperloop - помисли си Щирлиц.

 

Аз нямам проблем да се возя на самолет. Не държа на влакове, чиито скорости са около 600км/ч 😛

  • Харесвам 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
1 hour ago, akair said:

@Topfly  е инвестирал в hyperloop - помисли си Щирлиц.😛

Разконспирира ме 🙂 Имам инвестиции в компании, които могат да станат потенциално доставчици на Hyperloop, но публична Hyperloop компания в която може да се инвестира до колкото знам няма 😞

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 13 часа, venceremos каза:


Понякога е трудно да се заспи вечер. Някои хора обичат да спят на отворен прозорец, за да е по-хладно в стаята. Други използват „бял шум“, за да заглушат външните дистракции. Един японски хотел има по-различна идея какво би могло да помогне на гостите да заспят – точна реплика на пилотска кабина на Boeing 737-800 в една от стаите.
 

prl1907110051-p1.jpg?1562850244794
 

Трябва да поздравим Haneda Excel Hotel Tokyu за идеята, но тя изглежда по-скоро като нещо, което човек би искал да разучи, докато е буден, отколкото да му помага при съня. Стаята се нарича Superior Cockpit Room, а една нощувка в нея струва около $233. Има и опция за 90-минутен урок на цена около $277 с инструктор в кабината, което доказва автентичността ѝ. Самият хотел е свързан с летището Haneda International Airport, затова дизайнът съвсем не е случаен. Страницата на хотела за стаята не споменава какъв е софтуерът на летателния симулатор.

pg_image2.jpg?1562850271818

Стаята е доста по-готина и евтина от гейминг стаята, която Alienware оборудваха в хотела Hilton Panama миналата година. Макар и стаята да бе снабдена с топ гейминг периферия, цената за една нощувка е $349.

 

Източник

Хъм... Аматьори! Ако бяха сложили кабина на 737-MAX8, щяха да вземат двойно повече, като за влакче на ужасите. И никой нямаше да посмее да спи - гостите щяха да си пишат завещанията... 

Връзка към коментар

Колумбиец трафикирал кока под перуката си и заловен на летище Барселона: 

 

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/toupee-cocaine-wig-drug-smuggling-airport-barcelona-spain-police-a9006651.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1563279479

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 46 минути , Таньо каза:

Покрай сделката на изтребителите, които ще закупи България се сетих за това видео. Вижте "танца" от 1.30 минута!

 

Невероятни са, точно , като птици!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, g.canov каза:

Нали сте наясно, че това е компютърна анимация?

Подобни възможности на военна техника обикновено са секретни за определен период от време, но ако се покаже компютърна симулация на нещо ... тя не е в противоречие със секретността.

преди 27 минути , g.canov каза:

😀Ок. Щом не виждате разлика между двете видеа..

Заглавието на темата предполага новини кореспондиращи с "оттук - оттам".

Ако се върнем 108 страници назад сигурно ще открием нещо недовидяно.  🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 23 часа, Таньо каза:

Подобни възможности на военна техника обикновено са секретни за определен период от време, но ако се покаже компютърна симулация на нещо ... тя не е в противоречие със секретността.

🙂

Тук няма проблем със секретността, а с автентичността на първото видео.

 

А и само като видя заглавието на второто видео ...

В авиацията цирковите номера са за публиката.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
42 minutes ago, Zaro said:

Тук няма проблем със секретността, а с автентичността на първото видео.

 

А и само като видя заглавието на второто видео ...

В авиацията цирковите номера са за публиката.

 

Според мен малко смесваш нещата. Първото видео разбрахме, но второто е автентично.

Или коментираш автентичност или заглавия...

Връзка към коментар
преди 21 минути , georgebg каза:

Според мен малко смесваш нещата. Първото видео разбрахме, но второто е автентично.

Или коментираш автентичност или заглавия...

Нищо не смесвам. Първото е  фейк, както казват авторите му на североизток, второто е истинско, но с болно заглавие, и за него казах, че в авиацията цирковите изпълнения са за публиката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, Zaro said:

Нищо не смесвам. Първото е  фейк, както казват авторите му на североизток, второто е истинско, но с болно заглавие, и за него казах, че в авиацията цирковите изпълнения са за публиката.

Търсих но не намерих ф16 да прави такива циркови изпълнения, на нефейк видео, и със здраво заглавие.

А въпросното автентично видео е точно на авиошоу, където, обикновено АВИОмашини правят ШОУ ...

A иначе и за ф16 има фейк видео:

 

Връзка към коментар
На 16 юли 1969 г. Аполо 11 тръгва към Луната

image.png.c5ae39c2fc2e3694bbff8bdbc2274005.png

 

 

След осем годишна подготовка, дошъл редът и на най-очакваната мисия от всички, Аполо 11. Тя била първата мисия с пилотиран космически кораб, чийто екипаж достигнал и извършил успешно кацане на Луната. Целта на мисията била да прилуни хора на Луната и да ги върне успешно на Земята. Астронавтите избрани за голямото събитие били: Нийл Армстронг, Майкъл Колинс и Едуин Олдрин, които вече били летяли в Космоса с програма Джемини. Корабът бил изстрелян на 16 юли 1969 г. в 13:32:00 (UT) от стартова площадка 39А на космически център Кенеди.

На 20 юли корабът достигнал Луната. Екипажът на Аполо 11 спрял работа за последна почивка преди големия момент. Армстронг и Олдрин влезли в лунния модул "Ийгъл" и започнали подготовката за прилуняване. Колинс трябвало да направи последен оглед на апаратурата и след като установил, че всичко върви по план се пошегувал „Мисля че, машината работи и всичко е наред, освен факта, че вие сте с главите надолу”.

Пилотът на лунния модул, Бъз Олдрин, внимателно управлявал машината по пътя към Луната. Те се прилунили в Морето на Спокойствието, 40 сек. по-късно от очакваното в 20:17 универсално време (UT) на 20 юли., тъй като Олдрин трябвало да избегне голям скален блок. Шест часа отнело приготвянето за преминаване към следващия етап - излизане от лунния модул и стъпване на Луната. В 02:56:20 (UT) на 20 юли, Хюстън дал сигнал зелено. „Тук база Хюстън, излизането разрешено, дишаме с вас момчета!” Най-после Армстронг имал разрешението да излезе от лунния модул. Сега трябвало да намери смелост. В 04:55(UT) на 20 юли Нийл Армстронг отворил люка и слезнал по стълбата. Направил три малки крачки и така станал първият човек, който стъпил на лунната повърхност.Той изрекъл: „Малка стъпка за човека - голям скок за човечеството!.” За съжаление, повреда в комуникацията система попречила на целият свят да чуе тази запомняща се фраза.

Камерата на Аполо била монтирана на един от краката на лунния модул, за да излъчи и заснеме това световно събитие. Олдрин се присъединил към Армстронг след 19 мин. изричайки: "Величествена самота."

След прилуняването си, астронавтите Нийл Армстронг и Бъз Олдрин демонтирали стоманена плоча, която била закрепена към един от краката на лунния модул, застанали пред камерата и прочели пред телевизионната публика, какво пише на нея: „Тук хора от планетата Земя, първи стъпиха на Луната, юли 1969 г. сл. Хр. Дойдохме с мир, от името на цялото човечество.” ("Here men from the planet Earth first set foot upon the Moon, July 1969 A.D. We came in peace for all mankind.") Плочата била подписана от Армстронг, Колинс, Олдрин и президента на САЩ, Ричард Никсън. Астронавтите забили американското знаме, което обаче се оказало доста трудно, защото лунната повърхност се оказала по-твърда отколкото очаквали.

Повреме на престоя си на Луната, Армстронг и Олдрин били свързани с президента на САЩ - Ричард Никсън. Проведеният разговор станал известен, като „най-историческото обаждане” получавано някога. Президентът им казал: „Заради това, което направихте, Бог стана част от живота на човека?”.

Престоят на двамата астронавти бил ограничен, всичко трябвало да бъде по график. Имали ограничено време за някои научни проучвания. За съжаление, те направили много малко фотографии, улисани в работата си. Анализирайки този факт, по-късно Олдрин казвал: "Това е моя грешка, може би, но ние никога не сме симулирали тази тренировка.'

След излитането си от лунната повърхност, лунният модул се скачил с командния и лунните проби били преместени на кораба. По-късно лунният модул бил изоставен и астронавтите се отправили обратно към Земята. Завръщането било сравнително спокойно. Само една повреда се появила по време на обратния полет, която била незначителна и бързо отстранена. След 2 и половина дена път, астронавтите били готови да навлезнат в земната атмосфера. Пътуването приключило в 16:50 (UT) на 24 юли, 1969 г., когато корабът Колумбия се приводнил 812 морски мили североизточно от Хавай, завръщайки се благополучно с тримата астронавти.

Астронавтите от мисията Аполо 11 били посрещнати като герои. Няколко дни преди приводняването на Аполо 11, Олдрин казал: „ Ние сме тук, като символ на ненаситното любопитство на човека да изследва непознатото”. С успеха на Аполо 11, националната цел, първоначално представена от президента Джон Ф. Кенеди, хора да стъпят на Луната и да се върнат обратно на Земята, е била изпълнена. В официалното изявление на НАСА, нарекли мисията Аполо 11: „Където никога не е отивал човек: Историята на Аполо, лунните експедиции.”

факти.бг

 

преди 2 часа, Zaro каза:

Тук няма проблем със секретността, а с автентичността на първото видео.

Няколко месеца след завръщането на космонавти от луната излиза анимационно образователно филмче в отговор на интереса на американците към мисията. Имало е разяснения, коментари и научни факти, но никаква техническа информация или снимки различни от  официално публикуваните в пресата или показаните по телевизията. Секретността на детайлите и подробности по мисията тогава е обявена за период от 50 години, които изтичат тази година.
Дали скоро няма да научим нещо интересно?!  🙂
 
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , georgebg каза:

Търсих но не намерих ф16 да прави такива циркови изпълнения, на нефейк видео, и със здраво заглавие.

А въпросното автентично видео е точно на авиошоу, където, обикновено АВИОмашини правят ШОУ ...

A иначе и за ф16 има фейк видео:

 

 

Този път май ти смесваш нещата.

Първото видео е анимация. Тук надявам се две мнения няма.

 

Американският самолет, който прави кобрата на Пугачов е друг, не F16.

 

Второто видео е истинско и не виждам къде виждаш да оспорвам това.

Заглавието кърти мивки - само чугун може да измисли това. Какво и защо - навлизаме в друга територия.

 

А защо смятам, че е цирк - когато бях в родната казарма, служих във ВВС и съм гледал "от първия ред" какво се прави по учения и тренировъчни полети. Повярвай ми, там такива циркови номера няма.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не мисля, че първото видео е фейк или анимация - това са просто радиоуправляеми минимодели в мащаб, много си личи при кацането, но и не само по това, разбира се. 


Има си по света (и у нас) много маниаци-любители на радиоуправляеми модели, събират се, правят си състезания.
 

 

 

 

Ето тук например един сайт на моделисти

Има, разбира се, и фенове на модели на гражданските самолети, ето един модел на А380:
 


и един B747 

 



Аз самият като малък съм са занимавал известно време с авиомоделизъм.... е, разбира се - тогава нивото и моделите бяха други...

Някой ако се интересува и е готов да се раздели с между $100 и $600, може да си закупи радиоуправляем модел, ето от тук например.
 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.