Фил Публикувано: 19 юли, 2019 Автор Сподели Публикувано: 19 юли, 2019 Иначе ако говорим за фейк - преди време доста се въртеше по FB и нета въобще едон видео със самолет, който уж "каца без едно крило" - очевиден монтаж, разибира се Не че историята не познава случаи, когато самолет с липсващо крило бива приземен успешно - известната история с израелския F-15 през 1983г. 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 19 юли, 2019 Сподели Публикувано: 19 юли, 2019 Според мен първото видео е смесица от RC модели и компютърна анимация - "пушекът" е толкова видимо "нарисуван"... И няма как да видите истински самолет да минава небрежно през тревата. Що се отнася до истинския МиГ29 - това не е някаква кой знае колко секретна технология. Нарича се ОВТ - отклоняем вектор на тягата. Двигателят завършва по принцип с една като диафрагма, която се свива и разпуска: Ето тези "лопатки" в края на двигателя. На руски (а май и на български) се нарича супло. Най-просто казано, при свиване това "форсира" двигателя, защото същото количество газове трябва да излезнат през по-малка дупка. Та при ОВТ, това супло насочва струята от изгорели газове в различна посока - затова името му е ОВТ. Това прави самолета много маневрен, но сериозно приложение намира най-вече за авиационни шоута. 2 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 19 юли, 2019 Сподели Публикувано: 19 юли, 2019 На 18.07.2019 г. в 13:43, georgebg каза: И това ли? "Кобрата на Пугачов" е показана за пръв път пред широка публика на изложението в Ле -Бурже още през 1989 година от Виктор Пугачов (затова и маневрата е наречена на негово име) със Су-27 много преди да се въведат сопла с променливи вектори на тягата. Не съм следил специално, но до момента не съм чувал пилот или самолет от друга нация да са направили тази маневра. 2 Връзка към коментар
bulpa Публикувано: 19 юли, 2019 Сподели Публикувано: 19 юли, 2019 На 18.07.2019 г. в 11:17, Таньо каза: Покрай сделката за изтребителите, които ще закупи България се сетих за това видео В коментарите под видеото е софтуера с, който е правено "aeroflyRC7", може да се купи от - https://www.ikarus.net/en/# 2 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 19 юли, 2019 Сподели Публикувано: 19 юли, 2019 преди 5 минути , bulpa каза: В коментарите под видеото е софтуера с, който е правено "aeroflyRC7", може да се купи от - https://www.ikarus.net/en/# Да, така е - обсъдихме го по-горе. Идеята на публикацията беше да е забавно и красиво, но и да покаже какво може да съществува. Не малко фантастични идеи са се осъществили и променили живота ни по един или друг начин ... 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 19 юли, 2019 Сподели Публикувано: 19 юли, 2019 2 hours ago, FlyTraveler said: Не съм следил специално, но до момента не съм чувал пилот или самолет от друга нация да са направили тази маневра. Saab 35 Draken, F-22 Raptor & F35 Lightning II са способни да я извършат, редом с МиГ-29, Су-27 и Су-57 3 1 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 20 юли, 2019 Сподели Публикувано: 20 юли, 2019 Да оставим "американците" и "руснаците" и да се върнем към темата, а именно "Разни любопитни неща оттук-оттам". Форумът е за пътешествия, а дискусията придоби твърде политически характер. 🙂 2 Връзка към коментар
tch Публикувано: 20 юли, 2019 Сподели Публикувано: 20 юли, 2019 На летище Варна отскоро (или по скоро леко извън него) има спотърска площадка. В духа на другата заключена тема модераторите много ще се зарадват да спомена, че има и конкурс до края на август месец за най-атрактивна снимка с парични награди 🙂 Да поясня,че нЕма да участвам, просто информирам. На някой може и да му се щрака просто за спорта 🙂 https://www.fraport-bulgaria.com/content/fraport-bulgaria/bg/press-center/press-releases/archive/2019/photo-contest-spotters.html?fbclid=IwAR3gV-I5DS_GFnX1HoNARi8zcrZZEEn7P5UmwOq2vTiT8rQrO2KC_Oz-DVw 2 Връзка към коментар
Брани Публикувано: 23 юли, 2019 Сподели Публикувано: 23 юли, 2019 Airbus' Bird of Prey aircraft concept features feather-tipped wings https://www.dezeen.com/2019/07/22/airbus-bird-of-prey-feather-wings-design/ 5 Връзка към коментар
master_of_germs Публикувано: 23 юли, 2019 Сподели Публикувано: 23 юли, 2019 Понеделниците са опасни за нашето здраве 😉 Относно сърдечните проблеми... Ако някой се съмнява в способностите на Лутиен Тинувиел (или, айде, от мене да мине - и на Рапунцел) Обаче има и други способни люде... Е, сега ни подгониха да ни краднат жицата у косата... Какъв мастър съм, ако не ви покажа нещо и за моите питомци 🙂 А най-любимите ми оцеляват и си живеят дори и тук... Ето защо е добре да не се чака до вечерта, преди да почваме пиенето! Наздраве... ама в бирената тема! 😉 ...И какъв купон ще е, ако няма музика 😄 3 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 23 юли, 2019 Сподели Публикувано: 23 юли, 2019 На 19.7.2019 г. в 16:08, akair каза: Според мен първото видео е смесица от RC модели и компютърна анимация - "пушекът" е толкова видимо "нарисуван"... И няма как да видите истински самолет да минава небрежно през тревата. Що се отнася до истинския МиГ29 - това не е някаква кой знае колко секретна технология. Нарича се ОВТ - отклоняем вектор на тягата. Двигателят завършва по принцип с една като диафрагма, която се свива и разпуска: Ето тези "лопатки" в края на двигателя. На руски (а май и на български) се нарича супло. Най-просто казано, при свиване това "форсира" двигателя, защото същото количество газове трябва да излезнат през по-малка дупка. Та при ОВТ, това супло насочва струята от изгорели газове в различна посока - затова името му е ОВТ. Това прави самолета много маневрен, но сериозно приложение намира най-вече за авиационни шоута. Доколкото знам това се използва и при отбрана при атака с ракета. МИГ-а може да "увисне" вертикално във въздуха, след това за секунди се гасели двигателите, ракетата отивала на ма--ата си и така. 1 2 1 Връзка към коментар
Adventurer Публикувано: 24 юли, 2019 Сподели Публикувано: 24 юли, 2019 Във Варна тестваха кръгово с водопад и автомивка, засега "3 в 1" съоръжението ще работи само по време на дъжд и ще е напълно безплатно увериха от общината. (видео) В София тестваха въвеждането на лостови упражнения за клиенти на градския транспорт, инициативата е част от световната кампания за здравословна градска среда. 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 24 юли, 2019 Сподели Публикувано: 24 юли, 2019 Магеланците с деца могат да започнат да планират вакации за следващата година: Графикът Четири са предвидените ваканции. Есенната е от 01.11. до 03.11.2019 г. Коледната да продължи 16 дни - от 21.12.2019 г. до 05.01.2020 г. планира МОН. 5 февруари е неучебен ден и предшества началото на втория срок, който започва на 06.02.2020 г. Пролетната ваканция (от I до XI клас) се предвижда да е от 11.04.2020 г. до 20.04.2020 г. За дванадесетокласниците тя ще е от 16.04. до 20.04.2020 г. На 29.05. приключва учебната година за учениците от I до III клас; на 16.06. - за учениците от IV до VI клас. До 30.06. ще учат в спортните училища и всички ученици от VII до IX клас. Източник 2 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 24 юли, 2019 Сподели Публикувано: 24 юли, 2019 Ревнива американка на вътрешен полет Маями - ЛА , чупи лаптоп У главата на гаджето си, заради заглеждане на друга жена...: https://www.secretflying.com/posts/video-woman-smashes-laptop-on-boyfriends-head-for-looking-at-another-woman-on-american-airlines-flight/ 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 24 юли, 2019 Сподели Публикувано: 24 юли, 2019 51 minutes ago, stanislavpp said: Ревнива американка на вътрешен полет Маями - ЛА , чупи лаптоп У главата на гаджето си, заради заглеждане на друга жена...: https://www.secretflying.com/posts/video-woman-smashes-laptop-on-boyfriends-head-for-looking-at-another-woman-on-american-airlines-flight/ това в темата за хумор го дискутираме също 🙂 1 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 26 юли, 2019 Сподели Публикувано: 26 юли, 2019 На 24.07.2019 г. в 19:28, akair каза: Магеланците с деца могат да започнат да планират вакации за следващата година: Графикът Четири са предвидените ваканции. Есенната е от 01.11. до 03.11.2019 г. Коледната да продължи 16 дни - от 21.12.2019 г. до 05.01.2020 г. планира МОН. 5 февруари е неучебен ден и предшества началото на втория срок, който започва на 06.02.2020 г. Пролетната ваканция (от I до XI клас) се предвижда да е от 11.04.2020 г. до 20.04.2020 г. За дванадесетокласниците тя ще е от 16.04. до 20.04.2020 г. На 29.05. приключва учебната година за учениците от I до III клас; на 16.06. - за учениците от IV до VI клас. До 30.06. ще учат в спортните училища и всички ученици от VII до IX клас. Източник Засега това е в проект, не е сигурно. Миналата година проектните дати и тези от окончателното решение се различаваха с по няколко дни. Не бързайте, изчакайте до август. В Сингапур си имат място, където @Брани може да отиде на поклонение 2 1 Връзка към коментар
vorbis Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 На един прост автомобил е недопустимо да се гаси двигателят по време на движение, а на боен самолет щели да ми гасят реактивните двигатели! Това, което биха направили е да отнемат "газта" и сведат тягата на двигателите до минимум. Офтопик: Чувал съм истории за някакви хора с пепелянки в джобовете, които от тунела на магистрала Тракия изключвали двигателя и пердашели десетки км по инерция, едва ли не безплатно отивали в Пловдив. И големи хвалби как вървяла колата икономично и ала-бала. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 преди 56 минути , vorbis каза: + На един прост автомобил е недопустимо да се гаси двигателят по време на движение, а на боен самолет щели да ми гасят реактивните двигатели! Това, което биха направили е да отнемат "газта" и сведат тягата на двигателите до минимум. Офтопик: Чувал съм истории за някакви хора с пепелянки в джобовете, които от тунела на магистрала Тракия изключвали двигателя и пердашели десетки км по инерция, едва ли не безплатно отивали в Пловдив. И големи хвалби как вървяла колата икономично и ала-бала. Аз съм го правила 🙈 Татко, Бог да го прости, така ме учеше да шофирам (бях на 14). И пускаше по инерция Ладата винаги, когато можеше, с гасене на двигателя. И аз така. До Пловдив не изкарвах, ама докъм Пазарджик... Докато един ден не ми отказаха спирачките по един стръмен склон в планината и щях да си убия семейството (как спрях, още ми е мъгла). Оттогава не само не гася двигател, а превключвам на ниска предавка. За ракетни двигатели не съм компетентна... Връзка към коментар
tch Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 преди 5 минути , Rainy каза: Докато един ден не ми отказаха спирачките по един стръмен склон в планината и щях да си убия семейството (как спрях, още ми е мъгла). Оттогава не само не гася двигател, а превключвам на ниска предавка. Те сиг. не са били отказали, а го е нямало серво усилвателя, който дефакто усилва спирачното усилие. И с малко адреналин в кръвта си свършила работата на сервото 🙂 Сега ако изключиш пак двигателя и волана ще започне пак да се върти трудно като на старата лада по същата причина. А спускането на по-ниска скорост не само, че е добро за спирачките в дългосрочен план, ами при него не се изгаря абсолщтни никакво гориво 🙂 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 преди 6 минути , tch каза: Те сиг. не са били отказали, а го е нямало серво усилвателя, който дефакто усилва спирачното усилие. И с малко адреналин в кръвта си свършила работата на сервото 🙂 Сега ако изключиш пак двигателя и волана ще започне пак да се върти трудно като на старата лада по същата причина. А спускането на по-ниска скорост не само, че е добро за спирачките в дългосрочен план, ами при него не се изгаря абсолщтни никакво гориво 🙂 Абе беше ужасно 😞 Детето ми на задната седалка, мъжът ми до мен - без идея да има какво се случва, а аз имах неуправляема - макар и малка - кола (Ситроен Виза). Бях започнала да оглеждам скалите вляво да се охлузя в тях, за да спра - вдясно беше пропаст. Успях чрез скоростния лост... После гумите не можеха да се пипнат. Такова икономизиране е било безкрайно глупаво, но аз винаги съм слушала татко. А ако се изгасят реактивни двигатели, нямам идея какво се случва... Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 преди 19 минути , Rainy каза: А ако се изгасят реактивни двигатели, нямам идея какво се случва... Не могат да се стартират отново, това се случва. То това не е като ладичката - врътнеш ключа и двигателят „пали“. На мен един механик от вече закрита авиобаза ми разказа навремето как прехвалените 29-ки били суперкапризни и си имали чалъм за стартиране на двигателите, ако духа вятър. В зависимост от посоката на вятъра трябвало да стартират първо мотора откъм подветрената страна, след това този откъм наветрената... Или обратното беше, не помня вече. Смех, смех! Сферичен кон във вакуум! Връзка към коментар
Coo Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 "Хотел и Казино Интернационал, Златни Пясъци, организира конкурс за авторски рекламен? клип на град Варна. Като домакин на Международния Фестивал на рекламния филм от 1971 до 1981, искаме да продължим да развиваме и подпомагаме културното развитие на града." Награди има също от Photosynthesis, Dynaphos, Maxsport и д.р.https://www.1varna.bg/ 2 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 1 hour ago, vorbis said: На един прост автомобил е недопустимо да се гаси двигателят по време на движение, а на боен самолет щели да ми гасят реактивните двигатели! Точно "един прост" автомобил е напълно допустимо да се движи с изгасен двигател. За Лади няма да коментираме, но имах един стар 98' набор Деу Нексия - без серво на волана и съм го карал редовно изгасен по батовските баири Добрич-Албена, дори и педала на спирачките, когато ставаше твърд, също с малко по-голямо усилие си спирах на обратните завои ... ех ... бяха времена .. на икономии 🙂 . Сега разбира се Волвото ми се изключва с копче - като веднага заключва и кормилото, така че сервото на волана е без значение 😉 ... Връзка към коментар
Adventurer Публикувано: 27 юли, 2019 Сподели Публикувано: 27 юли, 2019 Sony Reon Pocket is a crowdfunded wearable air conditioner and heater https://www.slashgear.com/sony-reon-pocket-is-a-crowdfunded-wearable-air-conditioner-and-heater-25585239/ https://first-flight.sony.com/pj/reonpocket Когато големи компании се занимават с щуротии обикновено е интересно... 2 Връзка към коментар
дядо Пепи Публикувано: 29 юли, 2019 Сподели Публикувано: 29 юли, 2019 На 27.7.2019 г. в 14:04, Goal & Boss каза: В зависимост от посоката на вятъра трябвало да стартират първо мотора откъм подветрената страна На много самолети е така. Не съм летял на Миг-29. Но на 21 ако запускаш двигателя и вятърът е в гърба, т.е. откъм соплото, докато двигателят излезе на малък газ ( най- ниският режим на работа) температурата много бързо върви нагоре. Така е и при витловите, на които съм летял - Ан-24. 26 12. Въобще ,докато се установи устойчив поток по контура входящо устрийство - компресор - горивни камери - турбина - изходящо устройство ( соплови апарат) трябва да се следи температурата на запуска. За това и тя е по-висока, отколкото при някои други режими. Малко задълбах в термодинамиката, за което моля за извинение.🙂 5 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега