Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

1 hour ago, Георги Матеев said:

Част от документите, които преди 1989 г. българските граждани е трябвало да заверяват за пътуване извън страната.

А ако си от пограничен район и си искал да се прибереш, ти е трябвал открит лист, за да пътуваш. Ама няма- аз там съм роден, къща родители... Без документ не е било възможно.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Непознато същество със зъби, но без очи изхвърли океанът

Неизвестно на човечеството създание изхвърли океанът на брега на мексиканския полуостров Пунта Мита.

Съществото има муцуна на делфин и дълго тяло.

То разполага с остри зъби, което навява учените на мисълта, че е хищник.

Липсата на очи пък води до извода, че създанието обитава дълбините на океана.

Животното е открито от група местни жители, които се разхождали по брега.

1222518682_.png.ca1fbad45cc3dacc2d1daf4a589fa67b.png

386174203_.png.0c1131dff00f0fedb4624f696584eb7e.png

Местни рибари посочват, че във водите край мексиканския град Пуерто Ваярта, разположен в щата Халиско, има падина, дълбока няколко километра. Вероятно е това да е местообитанието на странното създание.

 

https://profit.bg/svezho/nepoznato-sashtestvo-sas-zabi-no-bez-ochi-izhvarli-okeanat-snimki/

  • Харесвам 4
  • Шок 5
Връзка към коментар
преди 24 минути , AlexandraKo каза:

Е, тЕ на това му се вика парад:😯

 

 

И как същите ей тези тъй подредени редици от парада после се превръщат в тълпа неуправляеми туристи по света,

щото аз тоз парад на живо не съм го виждала, ама с тълпата съм се сблъсквала челно:aikido:

Загадка:girl_sigh:

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 5 часа, Kalina Ivanova каза:

И как същите ей тези тъй подредени редици от парада после се превръщат в тълпа неуправляеми туристи по света,

щото аз тоз парад на живо не съм го виждала, ама с тълпата съм се сблъсквала челно:aikido:

Загадка:girl_sigh:

@Kalina Ivanova ми просто е -  по света са развързали синджира, а па на мЕсто ги държи здраво, ръката на Партията на онзи, дет му маршируват пред мавзолея.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

След като Амазон счупи всички рекорди по продажби покрай пандемията , Джеф Безос е на път да стане първият трилионер в историята само след няколко години:

 

https://www.marketwatch.com/amp/story/guid/91775148-95AE-11EA-B90C-10B5F5B65E83

 

C8503595-CEDA-4ADA-B4C1-45BA93221DAC.jpeg.2f53d5c69cda738f010366d91e4aa221.jpeg

Връзка към коментар
преди 1 минута , stanislavpp каза:

След като Амазон счупи всички рекорди по продажби покрай пандемията , Джеф Безос е на път да стане първият трилионер в историята само след няколко години:

 

https://www.marketwatch.com/amp/story/guid/91775148-95AE-11EA-B90C-10B5F5B65E83

 

C8503595-CEDA-4ADA-B4C1-45BA93221DAC.jpeg.2f53d5c69cda738f010366d91e4aa221.jpeg

Оная неговата, бившата, ще си хапе гъза от яд, че толкова прибързано се разведе с него! 

  • Смея се 2
Връзка към коментар

Жива да я ожали човек с нейните 4% от Амазон на стойност - едни 50 милиарда в момента . А Джеф , милият , трябва жестоко да работи заради  неговите 12% , равняващи се на 170 милиарда $ в момента...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 7.03.2020 г. в 1:23, Фичо каза:

Обещанията са си обещания и трябва да се спазват :grin: - ето я Смена-та, с която прохождах в дебрите на фотографията, ама не е 8М, а 2  

005335.jpg

Мерси, @Фичо, добре е човек да знае, че на "старите" приятели може да се разчита.  :grin:

 

На 4.05.2020 г. в 17:42, Topfly каза:

Преди 20 години може и да е била малко по различна технологията на прочистването на въздуха или вирусът SARS да е бил по агресивен, но дори и 1-2 докуметирани случая не променя като цяло картината. Вероятно всички държави в света са заразени от пътници в самолет, но въпреки това до сега няма докуметирани случаи със зараза с новия вирус. Проследяването по седалки, полет и т.н. е доста лесно и не мисля, че ако масово имаше подобни случаи нямаше да се знае. 

Не е била по-различна технологията, но на този полет конкретно просто са успели да го разнесат някак, без да е изяснено точно как, но явно са се разхождали доста. Иначе си прав, че рискът се смята за нисък, за коронавируса конкретно, риска е най-вече за тези, които си кихат и кашлят едни до други и за тези на съседните редове в същия сегмент на вентилацията. Въпреки че, вентилацията може да разнесе малки капчици и по-далече, но се смята че техния вирусен товар не е достатъчен да зарази някой, затова и нямаме масови зарази. Но все пак технологията не е идеална и се мисли за по-ефективни методи като неутрализиране на вирусите във въздуха с far-UVC например или каквото друго измислят. Това долу го бях писал за другаде и накрая съм сложил един по-критичен анализ и симулацията правена през 2003 за SARS-a.

 

Цитат

Ще се опитам да хвърля малко повече светлина до колкото е възможно за това какво има в самолетите и какво е изяснено до този момент.

 

Въздухът в съвременните самолети обикновено се смяна напълно на всеки няколко минути, двигателите вкарват чист въздух отвън, смесват го с този кабината (обикновено в съотношение 50/50%), който минава през HEPA филтър (99,97%) и в зависимост от големината на самолета се диша само от определен брой редове (примерно между 3-7) намиращи в съответния сегмент от вентилацията и непрекъснато се изпуска навън. 

 

Така основния риск е за пътници, които седят на съседни места и редове със заразени и директно си обменят аерозоли и капчици, за останалите по принцип рискът се смята за нисък. През годините многократно е изследвано разпространението на респираторни заболявания в самолетите и няма случаи на масови заразявания, но все пак се смята, че малки капчици от кашляне и кихане могат да бъдат разнесени и по-далеч от няколко реда, но без да е доказано, че са достатъчни, за да предизвикат заразяване. Има няколко по-интересни случаи в миналото, един от 2003 г. по времето на SARS, когато 22 от 120 пътници са били заразени без да е съвсем изяснено как е разнесен вирусът, но вероятно и движението на борда е изиграло роля, защото и двама стюарди са били заразени. Другият е 1977, когато 38 от 53 пътници са заразени с грип, защото са държани 2 часа без вентилация на пистата заради повреда.  

     

С оглед на горното препоръките на EASA свързани със SARS-CoV-2 са всички самолети да имат HEPA филтри или да изключат напълно рециркулацията на въздуха, както и по принцип да редуцират процента на рециркулирания въздух. Също така средните седалки да остават празни, да се прави дезинфекция, да се използват маски от всички на самолета и разбира се, да има някакви мерки по летищата.

      

Това е един кратък по-критичен анализ на ситуацията с линкове към доста публикации, за тези които им е интересна темата и за в бъдеще ще се търсят и проучват по-ефективни решения.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 15 часа, Adventurer каза:

Мерси, @Фичо, добре е човек да знае, че на "старите" приятели може да се разчита.  :grin:

 

Не е била по-различна технологията, но на този полет конкретно просто са успели да го разнесат някак, без да е изяснено точно как, но явно са се разхождали доста. Иначе си прав, че рискът се смята за нисък, за коронавируса конкретно, риска е най-вече за тези, които си кихат и кашлят едни до други и за тези на съседните редове в същия сегмент на вентилацията. Въпреки че, вентилацията може да разнесе малки капчици и по-далече, но се смята че техния вирусен товар не е достатъчен да зарази някой, затова и нямаме масови зарази. Но все пак технологията не е идеална и се мисли за по-ефективни методи като неутрализиране на вирусите във въздуха с far-UVC например или каквото друго измислят. Това долу го бях писал за другаде и накрая съм сложил един по-критичен анализ и симулацията правена през 2003 за SARS-a.

 

 

Добре дошъл! Липсваха ми постовете ти и интересните гледни точки по много въпроси.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n860nw

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n861nw

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n154dl

 

Изглежда Делта са пуснали редовни полети до София от/до  САЩ както и до Арабския полуостров

Връзка към коментар

10 електромобила, които отвяват Ferrari по всички параметри

Ferrari обяснява, че настоящите батерии не са достатъчно добри за супер автомобил, но следващите 10 такива оборват теорията на „червените”.

 
10 електромобила, които отвяват Ferrari по всички параметри Rimac C_Two   
Източник: Vesti.bg
 
2

Е нрико Галиера, главен търговски директор на Ferrari, коментира тази седмица, че настоящите батерии не са „достатъчно развити” за супер автомобил. Той заяви още, че поне до 2025 г. няма да се появи електромобил, достоен да носи емблемата Ferrari. Но явно г-н Галиера е пропуснал следващите 10 модела, които днес правят за смях всяко Ferrari.

Следващите 10 супер- и хипер автомобила имат повече мощност от V12 Ferrari 812 Superfast или хибрида Ferrari V8 SF90. Тези два модела генерират съответно 788 и 986 к.с. (719 и 802 Нм). Ще ги използваме за отправна точка.

Drako GTE Drako GTE Източник: Drako Motors

Drako GTE

Drako GTE разчита на батерия с капацитет 90 kWh, захранваща четирите мотора във всяко колело. Те генерират колосалните 1200 к.с. и, внимание, 8795 Нм въртящ момент.

Rimac Concept Two

Това е второто творение на хърватина Мате Римац. То се появи през март 2018 г. на салона в Женева. По брошура пише: ускорение от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди! Подобно на Drako, Concept Two също разчита на четири електромотора в колелата. Общата им мощност е 1914 к.с., а въртящият момент е „само” 2298 Нм. Тези параметри са достатъчни за максимална скорост от 415 км/ч.

Tesla Roadster Tesla Roadster Източник: Tesla

Tesla Roadster

Вероятно Ferrari може да каже, че първите два модела са над милион евро, затова не са реална конкуренция. Проблемът е, че тази Tesla е само $200 000. Е, не можеш да си я купиш, защото още не е готова в сериен вариант. Нещо повече, появата му бе избутана назад за 2022 г. Но Илон Мъск обещава ненормални параметри: около 1000 км пробег и над 10 000 Нм въртящ момент!

Nio EP9 Nio EP9 Източник: Nio

Nio EP9

Във всяко от колелата на EP9 е монтиран електромотор с мощност 335 к.с. Комбинираната им мощност е над 1 мегават, което се равнява на 1341 „кончета”. Регулируемото задно крило генерира притискаща сила като на болид от Ф1, а пробегът на китайчето е до 425 км. И да не забравим, през 2017 г. автомобилът завъртя обиколка на „Северната дъга” по-бързо от всеки друг сериен автомобил (бензинов или електрически) до онзи момент.

Toroidion 1 MW Supercar

За пръв път чухме за Toroidion през 2015 г., цяло десетилетие по-рано от предвидения план график за появата на първия електромобил от Ferrari. Финландската компания, основана през 2011 г., пусна в серийно производство модела си през 2019-а. Официалното име на модела е USSTA M1. Проблемно за научаване, но пък лесно се помни следният факт: ускорението от 0 до 402 км/ч (250 мили/ч) отнема едва 11 секунди!

Pininfarina Battista Pininfarina Battista Източник: Pininfarina

Pininfarina Battista

Pininfarina представи своето творение на салона в Женева миналата година. То разчита на 1900 к.с. и 2298 Нм, като трябва да може да измине до 480 км с едно зареждане. Pininfarina определя своя модел като „най-мощният сериен автомобил, проектиран и произвеждан някога в Италия”. Но Ferrari явно няма да има отговор на това твърдение още пет години.

Lotus Evija Lotus Evija Източник: Lotus

Lotus Evija

Представен през юли 2019 г., Lotus Evija влиза в серийно производство в средата на тази година. Капацитетът на батерията е едва 70 kWh, тя е разработена съвместно с Williams Advanced Engineering. Всеки от четирите електромотора в колелата генерира около 500 к.с., а комбинираният им въртящ момент е 1700 Нм.

Aspark Owl Aspark Owl Източник: Aspark

Aspark Owl

Японската компания Aspark твърди, че е създала най-бързо ускоряващият електромобил в света. Owl ще се прави от Manifattura Automobili Torino. Owl ускорява от 0 до 96 км/ч за 1,69 секунди. Постига това чрез четири електромотора, генериращи 1985 к.с. и 1999 Нм въртящ момент.

Genovation GXE Genovation GXE Източник: Genovation

Genovation GXE

Това на практика е Chevy Corvette, но с електрическо задвижване с мощност 800 к.с. Но и те са достатъчни, за да бие V12 Ferrari 812 Superfast. През декември 2019 г. моделът разви скорост от 341 км/ч. Пробегът е едва 280 км.

Dendrobium D-1 Dendrobium D-1 Източник: Dendrobium

Dendrobium D-1

D-1 предизвика огромен интерес, която се появи в Льо Ман за 24-те часа през 2019 г. Остава да видим дали мощният 1800 к.с. (1999 Нм) модел ще влезе в надпреварата през 2021 г., когато до нея бъдат допуснати и изцяло електрически модели. Dendrobium планира да използва следващото поколение батерии с твърд електролит в следващата версия на D-1.

 

https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/10-elektromobila-koito-otviavat-ferrari-6109802

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Време беше и това да стане... 😃

Фейсбук стартира нова услуга за онлайн търговия.

Фейсбук стартира нова услуга – „Магазини“ (Shops) – която ще позволи на фирми да излагат и продават продукти в платформите на най-голямата социална мрежа в света. Това съобщи изпълнителният директор Марк Зукърбърг.

“Смятам, че това е особено важно сега, когато много малки предприятия се преместват в интернет, за да се справят с икономическите последици от коронавируса”, написа Зукърбърг в своя профил във Фейсбук. Според думите му мрежата ще работи в сътрудничество с Shopify и седем други платформи за онлайн търговия.

980x551_1589962774-765x510.jpg

За повече инфо цък.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.