Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

преди 35 минути , master_of_germs каза:

Не са бе! Само яхния за осем души са си сготвили; цял праисторически бизонь е това 😄 

Да, щот само толко успели да изчовъркат от леда:))))

А другото ще си го ядат тайничко и на части.:crazy:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Hadzhitodorovi каза:

Технически погледнато е исторически, щото влиза в историята през 2021 г., не ли?

Общоприетата граница между праистория и история е, че втората е периода, в който се е появила писменост.

Технически погледнато, когато е живял бизона техника няма. 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Таньо каза:

Общоприетата граница между праистория и история е, че втората е периода, в който се е появила писменост.

Технически погледнато, когато е живял бизона техника няма. 🙂

Тоя пък, точно бизон, може да е можел да пише, та за туй, да се налага да бъде исторически:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

  • Смея се 2
Връзка към коментар
На 27.04.2021 г. в 14:00, Таньо каза:

Технически погледнато, когато е живял бизона техника няма. 🙂

Факт, че няма човешка техника. Само че - и това е, според мен, техническата разлика - бизонът в своето време е бил напълно... средняшки, тоест извън историята, освен като част от статистиката. Индивидуално известен става именно поради скорошните сведения - ерго, исторически е.

Връзка към коментар

Проект за плаващ град на Малдивите

https://www.popularmechanics.com/science/environment/a36231724/maldives-floating-city/

maldivesfloatingcity-main-render-2021-16

maldivesfloatingcity-visual-1-big-161954

Заради покачването на морското ниво Малдивите са едни от първите острови, които се очаква да потънат.

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Знаем ли за реалните опасности, когато пътуваме със самолет?

„Според проучване на Българска национална асоциация на потребителите (БНАП) над 85% от българите не са информирани за повишеното радиационно облъчване по време на полет със самолет. Известен факт е наличието на нормален радиационен фон на земната повърхност. Също така е известно, че самолетите и космическите апарати са подложени на по-високо радиационно облъчване в сравнение на облъчването на земната повърхност.

По данни на Федералната авиационна агенция на САЩ (1992 г.) пилотите и екипажите на самолети получават по-голямо годишно радиационно натоварване от работниците в атомни електроцентрали.“

Източник: сайта на Българската национална асоциация на потребителите.

Спомняте ли си филма „Марсианецът“ с Мат Деймън? Там основният риск за престоя на Марс беше свързан с дозата радиация, която човешкият организъм няма да може да понесе. Удълженият престой на Марс със своята изключително тънка атмосфера би бил смъртоносен поради високите дози радиация. Това е факт, независим от успешната колонизация на Марс, представена във филма.

Радиацията е енергия, предавана под формата на лъчи, вълни или частици, често произведени от космически частици, слънцето и създадени от човека устройства, като рентгенови машини и ядрени реактори.

Основният източник на излагане на радиация от въздушния транспорт идва от самия полет. Това е така, защото на голяма надморска височина въздухът става по-тънък. Колкото по-далеч отивате от земната повърхност, толкова по-малко молекули газ има по обем пространство. По-слабият въздух означава по-малко молекули, които да отклоняват входящите космически лъчи – излъчвани от външното пространство. При по-малко атмосферно екраниране има повече излагане на радиация.

Преди всичко, самолетите се проникват от космическа радиация, произтичаща от експлодиращи звезди извън слънчевата система. Особено при повишени слънчеви изригвания радиацията по време на полет се повишава многократно.

Доктор Едуард Дауер, директор по радиология в Медицинския център във Форт Лодърдейл, Флорида, казва, че като цяло количеството от приетата радиация по време на полет не е голяма и няма голяма опасност за здравето. Но, от друга страна, неговите собствени опровержения гласят, че това много зависи от общото количество радиация, на което човек е подложен, защото ефектите на радиацията са кумулативни, т.е. натрупват се.

Пътниците са най-изложени на полети на дълги разстояния в по-северните ширини. Това е така, защото атмосферата на Земята е най-дебела над екватора и най-тънка над полюсите.

По време на седемчасов полет от Ню Йорк до Лондон пътниците получават същата доза радиация като рентгенова снимка на гръдния кош; от Ню Йорк до Токио, две гръдни рентгенови снимки.

  • Радиационните лъчи имат способността да проникват в тъканите и това да води до атипично химично поведение на клетките, разрушавайки молекули на ДНК и РНК и други.
  • Излагането на UV радиационни въздействия увеличава оксидативния стрес в клетките, което води до натрупване на свободни радикали. Свободните радикали са остатъчен продукт на всекидневните химични реакции в човешкия организъм.

Всичко това може да доведе до увреждане на самите клетки, до туморни образувания или преждевременно стареене, както и предаване на генетични дефекти на бъдещите поколения. При бременни честите полети могат да доведат до увреждане на плода, поради което пътуванията със самолет изобщо не са препоръчителни.

Има ограничения за това колко радиация човек трябва да получи – независимо дали във въздуха или в ежедневието си. Затова всички пилоти се пенсионират рано. Но никой не предупреждава за повишения риск постоянните пътници, хората, които летят много често и тези, за които това е част от работата им.

Майк Холд от Асоциацията на пилотите на “Алианс пилоти” заявява, че различни изследвания показват, че като група пилотите имат значително по-висок процент на ракови заболявания в сравнение с общото население.

 

https://botanic.cc/kakvo-ne-ni-kazvat-za-patuvaneto-sas-samolet/

 

 

  • Харесвам 3
  • Замислям се 3
Връзка към коментар

Бъкингамският дворец произвежда джин с трънки от България

 

Засега кралският джин се продава само във Великобритания.Трънков джин, смятан за една от най-типичните британски алкохолни напитки, вече се произвежда и от Бъкингамския дворец, но част от суровините идват от България, съобщи "Дейли Телеграф". Причината била, че качеството на британските трънки не съответствало на изискванията.

 

Buckingham Palace Sloe Gin е по-скоро ликьор, защото е с 26% алкохолно съдържание. Той има характерен червен цвят и силен плодов аромат, защото се приготвя със сливи, червени боровинки, карамфил и черни череши. Сладост добавят марципан, лека горчивина - цитрусови плодове, а се усещат и нотки на хвойна и джинджифил.

Произвежда го Barsham Brewery в Северен Норфолк (тук се прави и кралската Sandringham бира), но се оказа, че британските трънки в рецептата не отговарят на изискванията "като количество и качество". Говорителка на Royal Collection Trust казва, че "използваме цели плодове, а не концентрат от тях, т.е. трябва да съответстват на най-доброто качество", поради което се наложил внос от Източна Европа.

Местен производител твърди пред изданието, че обяснението от двореца е "абсолютен нонсенс", защото храстът трънка (Prunus spinosa) давал навсякъде по света едни и същи по размер плодове с диаметър около 1 см. "Това не е розов храст с безброй варианти. Масово ги берат и замразяват в България. Всеки, който ги внася, го прави, за да пести разходи, понеже те ги продават с тонове и много по-евтино", допълва той.

На сайта на производителя на кралския джин има и препоръчителна рецепта за коктейл Sloe Royale: 25 мл от Buckingham Palace Sloe, малко шампанско или газирано вино и украса от пресни горски плодове или кора от портокал.

d.jpg.59f7dfae87fd300140a6e9705b214109.jpg

https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/05/05/4206179_bukingamskiiat_dvorec_proizvejda_djin_s_trunki_ot/

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 7 часа, Coo каза:

Бъкингамският дворец произвежда джин с трънки от България

 

Засега кралският джин се продава само във Великобритания.Трънков джин, смятан за една от най-типичните британски алкохолни напитки, вече се произвежда и от Бъкингамския дворец, но част от суровините идват от България, съобщи "Дейли Телеграф". Причината била, че качеството на британските трънки не съответствало на изискванията.

 

Buckingham Palace Sloe Gin е по-скоро ликьор, защото е с 26% алкохолно съдържание. Той има характерен червен цвят и силен плодов аромат, защото се приготвя със сливи, червени боровинки, карамфил и черни череши. Сладост добавят марципан, лека горчивина - цитрусови плодове, а се усещат и нотки на хвойна и джинджифил.

Произвежда го Barsham Brewery в Северен Норфолк (тук се прави и кралската Sandringham бира), но се оказа, че британските трънки в рецептата не отговарят на изискванията "като количество и качество". Говорителка на Royal Collection Trust казва, че "използваме цели плодове, а не концентрат от тях, т.е. трябва да съответстват на най-доброто качество", поради което се наложил внос от Източна Европа.

Местен производител твърди пред изданието, че обяснението от двореца е "абсолютен нонсенс", защото храстът трънка (Prunus spinosa) давал навсякъде по света едни и същи по размер плодове с диаметър около 1 см. "Това не е розов храст с безброй варианти. Масово ги берат и замразяват в България. Всеки, който ги внася, го прави, за да пести разходи, понеже те ги продават с тонове и много по-евтино", допълва той.

На сайта на производителя на кралския джин има и препоръчителна рецепта за коктейл Sloe Royale: 25 мл от Buckingham Palace Sloe, малко шампанско или газирано вино и украса от пресни горски плодове или кора от портокал.

d.jpg.59f7dfae87fd300140a6e9705b214109.jpg

https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/05/05/4206179_bukingamskiiat_dvorec_proizvejda_djin_s_trunki_ot/

Ми тъй де, кат им са кофти трънките в Империята...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 1.02.2021 г. в 0:44, Coo каза:

Летище Тегел Берлин разпродава покъщнината си.

На мястото на летище Тегел ще се строи технологичен парк, университетски кампус и  жилища: цък

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , AlexandraKo каза:

Черен хумор: Фейк нюз е. Тези в Испания от кога ги пускат да си излизат от къщите, че и от Мадрид до Барселона да се разхождат? 😉

Връзка към коментар

Преди 4 дни видях лисица на детелината, която е за Мелник. Бях до борсата и около 13:30 часа преди да се кача на магистралата за Сандански, ето я до мантинелата 😇 рунтавата лисица..... си шетка посред бял ден.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Кралица Елизабет II удостоила британската верига за сексиграчки Lovehoney с престижния кралски печат на одобрение за ... познайте каво -  outstanding continuous growth:yes: :biggrin: :grin:
ЦЪК

 

  • Харесвам 4
  • Смея се 3
Връзка към коментар

"Qantas" продаде "полет до никъде" за рекордно време

Австралийската авиокомпания "Qantas" предлага нов "полет до никъде", който ще даде на жадните за пътуване австралийци възможността да се насладят на майската суперлуна и на пълно лунно затъмнение от височина над 12 километра.

Ако сте се надявали да се снабдите с билети, ще бъдете разочаровани - авиокомпанията се похвали, че са били разпродадени за "рекордно време", по-точно за 2,5 минути.

Цените на билетите варираха от 386 щатски долара за икономична класа до 1160 долара за бизнес класа.

Полетът ще се осъществи на 26 май и обещава невероятна гледка към Луната. От авиокомпанията посочиха, че си сътрудничат с астронома д-р Ванеса Мос при изготвянето на най-подходящия полетен маршрут над Тихия океан.

Д-р Ванеса Мос ще бъде на борда на самолета, за да информира пътниците за фактите около суперлуната и затъмнението, съобщава БГНЕС.

По информация на НАСА, на 26 май Луната ще бъде в най-близка орбита до Земята, когато ще се вижда най-ярко. В някои части на света Луната ще придобие червеникав оттенък, излъчван от слънчевата светлина, която се филтрира през земната атмосфера.

Според американската космическа агенция е "трудно" да се предскаже как и колко червена ще изглежда Луната, защото тя може да бъде повлияна и от концентрацията на различни частици в атмосферата.

Пълното лунно затъмнение тази година ще може да се види само от територията на Австралия, Нова Зеландия, някои тихоокеански територии и западното крайбрежие на САЩ.

За полета, който ще продължи три часа, е избран "Boеing 787 Dreamliner", тъй като има най-подходящите прозорци за наблюдение на Луната.

Пътниците ще трябва да носят маски и да спазват предписаните изисквания за дистанция заради защитните мерки по време на пандемията.

От тук
 

  • Харесвам 4
  • Шок 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.