дядо Пепи Публикувано: 7 март Публикувано: 7 март преди 2 часа, Duke каза: мултикултурния интегритет (Германия, например) Ще дойде време, когато германците ще трябва да си отговорят на въпроса за последиците от "царуването " на танте Меркел. 4
Duke Публикувано: 7 март Публикувано: 7 март преди 36 минути , Дани Магелани каза: Попитай самите германци дали не е притеснително за тах! Усещането на страничният наблюдател е различно, от това на местния жител. Някъде написах ли, че говоря от името на германците? преди 1 минута , дядо Пепи каза: Ще дойде време, когато германците ще трябва да си отговорят на въпроса за последиците от "царуването " на танте Меркел. Нека да не политизираме темата иначе принципно съм съгласен с теб... 1
Дани Магелани Публикувано: 7 март Публикувано: 7 март преди 41 минути , Duke каза: Някъде написах ли, че говоря от името на германците? Да. Написал си, че ти не виждаш нищо лошо. За това така ти отговорих. Няма да дискутирам по темата.
stanimir Публикувано: 7 март Публикувано: 7 март Айде закривай , че всеки момент ще се хванем за гушите ... 3
Брани Публикувано: 7 март Публикувано: 7 март В Галактическата Империя предлагаме убежище за всеки, на който не му харесва на вашата планета. Но не сме благотворителна организация и ще се наложи повече да се работи отколкото да се пътува на седмични забежки. Например имаме огромно търсене за миньори, а изчислихме, че дроидите са по-скъпи от хората ако се ползват в период 10 - 15 години. Постоянно имаме, разбира се, свободни позиции за войници. А на който не му харесва Тъмната ни кауза, можем да го препоръчаме на противника със Светлата кауза, защото буквално "имам човек" там - синът ми е на уважавана и висока позиция при т.нар. бунтовници *. * С това изобщо не искам да намеквам, че противоположните позиции се дирижират и манипулират от едно и също място , съвсем не 🙂 1 4
Фил Публикувано: 10 март Автор Публикувано: 10 март Когато положението рязко се ... сговни - в прекия и преносен смисъл. Самолет на Air India (полет AI126 от Чикаго зо Делхи на 5 март 2025 г) е бил принуден да се върне в Чикаго след приблизително пет часа във въздуха поради запушени и неработещи 11 от 12-те тоалетни. Това оставило близо 300 пътници с достъп само до една работеща тоалетна, намираща се в бизнес класа. Flight to India Returns to the U.S. After 10-Hour Trip Due to Clogged Toilets: Reports 7 2 1
дядо Пепи Публикувано: 10 март Публикувано: 10 март За тоя ужасен ужас за екипажа и пътниците причината може да е само една. Някой умник от управлението на Air India е решил да спести малко от таксите за земно обслужване. Което, естествено и логично, излиза кон за кокошка. Такива тарикатски номера винаги излизат много, много солено. 7
stanimir Публикувано: 10 март Публикувано: 10 март Тя държавата им е кенеф , изненадан съм че е направило впечатление на някого. Вероятно тия от бизнес салона са възнегодували че нисши касти влизат в помещението им, иначе са щяли да си летят до Индия без проблем. 8 2 1
Брани Публикувано: 11 март Публикувано: 11 март Джордж Лукас ... Колкото е по-богат човек вътрешно, толкова повече оценява простичките неща. Колкото е по-простичък човек вътрешно, толкова повече ламти за лъскави блюда и маркови питиета 🙂 11
stanimir Публикувано: 13 март Публикувано: 13 март Айсберг А23, който е по-голям от Лондон и пет пъти по-тежък от връх Еверест, заседна на остров Южна Джорджия, Южния Атлантически океан, който е отвъдморска територия на Обединеното кралство, съобщи днес Sky News. Айсбергът удари остров Южна Джорджия със скорост един километър в час. Ефектът от топенето на един трилион тона лед толкова близо до едно от най-важните убежища на дивата природа в света е неясен. То може да попречи на много от милионите пингвини в Южна Джорджия да получат храна и вече пречи на корабите да преминават през района. Подобни мегаберги не се срещат често. Огромни ледени плочи постоянно се откъсват от ледените шелфове на Антарктида, но повечето от тях се разпадат на парчета веднага щом започнат да плуват свободно в по-топлия океан около континента. Но A23a се е запазил - за дълго време. Той се е откъснал от ледения шелф Рон-Филхнер - огромен плаващ леден праг в Уедълско море в Антарктида - още през 1986 г. Той отнесе със себе си съветската изследователска станция "Дружная I“, която е построена на ръба му. Линк 3 2
muchachote Публикувано: 13 март Публикувано: 13 март Ами на дърво какво да му е дървено???🤣 Природата е помислила за всичко. 10
muchachote Публикувано: 19 март Публикувано: 19 март Какво ми попадна пред очите. Зачудвам се вече на къде върви светът? 1
Topfly Публикувано: 19 март Публикувано: 19 март преди 6 минути , muchachote каза: Какво ми попадна пред очите. Зачудвам се вече на къде върви светът? В поне пет държави в света издават паспорти с възможност за избор на полова неутралност. След като си длъжен да попълниш данните си по паспорт е нормално да има и такава опция за да не си принуден съзнателно да лъжеш при покупка на самолетен билет. 1
traveler Публикувано: 20 март Публикувано: 20 март Финландия за осми път е най-щастливата държава в света класация 5 1 1
Иван Попов Публикувано: 25 март Публикувано: 25 март Революционен проект: Може ли метро да свърже цяла Европа до 2040 г.? Десетки железопътни маршрути, открити през последните години, улесняват пътуването през границите на европейските държави. Но едно наскоро обявено предложение на базиран в Копенхаген мозъчен тръст има много по-амбициозен план за железопътните връзки на континента, пише Euronews. Проектът Starline предвижда общоевропейска високоскоростна железопътна мрежа, която ще функционира като метро. Проектът Starline предвижда общоевропейска високоскоростна железопътна мрежа, която ще функционира като метро. От компанията обясняват, че се надяват да бъде преоткрита "разпокъсаната, неравномерна и често бавна" железопътна инфраструктура на континента и да бъдат въведени свръхбързи връзки, които да конкурират въздушния транспорт. Истински интегрираната железопътна система вече не е просто въпрос на удобство, а стратегическа необходимост за устойчивостта на Европа през 21-ви век", заявяват още от мозъчния тръст. "Проектирана като система на метрото, Starline променя начина, по който европейците възприемат собствения си континент - не като съвкупност от отдалечени столици, а като единна, бързо движеща се мрежа, в която всяка връзка, независимо дали за хора или стоки, е на една ръка разстояние." 21st Europe`s Starline има за цел да пусне мрежата в експлоатация до 2040 г., но доколко реалистична е визията им? Групата счита, че единният дизайн е ключов за трансграничната мрежа. "Гарите са разединени, влаковете се различават значително по дизайн, а самото пътуване рядко се разглежда като част от преживяването", се казва в доклада за настоящата система. "Други форми на транспорт - от японските влакове-стрели до скандинавските летища - показват, че мобилността може да бъде както функционална, така и емблематична." Влаковете Starline биха могли да свържат Хелзинки с Берлин за 5 часа Мрежата Starline с дължина 22 000 км има за цел да свърже 39 дестинации в европейски държави - като линиите достигат и до Обединеното кралство, Турция и Украйна. Новата система ще бъде приблизително с 30 % по-бърза от автомобилния и настоящия железопътен транспорт, като влаковете ще се движат със скорост 300-400 км/ч. Това означава, че пътниците ще могат да стигнат от Хелзинки до Берлин за малко повече от пет часа, вместо за цял ден, както е в момента. За повече инфо тук. 5 3
Иван Попов Публикувано: 26 март Публикувано: 26 март Небостъргач в Саудитска Арабия счупва всички рекорди по височина Саудитска Арабия се готви да построи рекорден 2-километров небостъргач. Проектиран преди няколко години, той ще засенчи всички съществуващи сгради, създадени от човека. Според дубайската медия MEED небостъргачът ще бъде част от по-голям бизнес район в близост до Рияд, наречен North Pole ("Северен полюс"). Сградата, наречена Rise Tower, е проектирана от престижното британско архитектурно студио Foster + Partners, предава New Atlas. Небостъргачът ще има 678 етажа и ще се намира в близост до грандиозното летище "Крал Халид", което има четири терминала и обслужва 30 милиона пътници годишно. Сравнение с други мегаструктури За да добием представа за мащабите на този проект: Новата кула ще бъде 3,5 пъти по-висока от най-високата сграда в САЩ - One World Trade Center. Ще бъде над два пъти по-висока от настоящия световен рекордьор - "Бурдж Халифа" в Дубай. Ще надмине и всички останали планирани проекти, включително JEC Tower в Саудитска Арабия. Предизвикателствата пред меганебостъргача Изграждането на такава сграда е изключително сложна инженерна задача. Основните проблеми включват: Ветровите натоварвания - при такава височина нормална конструкция би била разрушена. Стабилността на почвата - има риск земята да не може да издържи тежестта. Сеизмичната активност - проектът трябва да е устойчив на земетресения. Тези предизвикателства със сигурност ще създадат безсънни нощи за инженерите, които ще работят по тяхното решаване. Очакваният бюджет за небостъргача е около 5 милиарда долара, но към момента няма обявена дата за завършване, нито конкретни детайли за дизайна. Възможно е цената да нарасне значително. Според MEED, държавният Публичен инвестиционен фонд на Саудитска Арабия (PIF), който финансира повечето мащабни строителни проекти в страната, едва наскоро е поканил фирми да кандидатстват за управлението на проекта. Това означава, че той все още е в много ранен етап. Част от мегастроителния бум в Саудитска Арабия Ако небостъргачът бъде построен, той ще се нареди сред останалите грандиозни строителни проекти в Саудитска Арабия, включително Mukaab и The Line - футуристичният град с дължина 170 км. Времето ще покаже дали тази колосална сграда ще се превърне в реалност, но ако бъде завършена, тя със сигурност ще промени представите за височините, до които може да стигне човечеството. 4 1
Климент Публикувано: 26 март Публикувано: 26 март преди 21 часа, Иван Попов каза: Революционен проект: Може ли метро да свърже цяла Европа до 2040 г.? ... За повече инфо тук. Директнатa линия Загреб Рим през Адриетическо море ми излежда доста амбициозна, меко казано. Това са над 100 км през морето което не е много плитко. 1 1
neuromancer Публикувано: 26 март Публикувано: 26 март то това нещо малко в мечтите ми изглежда за 2040, особено в Източна Европа като знаем какви са железниците и колко бързо се строи... А Загреб-Рим вероятно е с ферибот, както и Хелзинки
Topfly Публикувано: 26 март Публикувано: 26 март преди 4 часа, Климент каза: Директнатa линия Загреб Рим през Адриетическо море ми излежда доста амбициозна, меко казано. Това са над 100 км през морето което не е много плитко. В този район морето е дълбоко 100-200 метра, а тунела под Ла Манша е около 50 километра. От такава гледна точка инженерно не е чак толкова голямо предизвикателство. Предизвикателствата биха били по скоро икономически.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега