Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

Преди 1 час, Coo каза:

Туроператорът чартирал полет за група от Италия и да не лети празен самолет, пуснали билети. Само един човек купил.

 

Man gets entire plane to himself for his trip to Italy

https://www.marketwatch.com/story/man-gets-entire-plane-to-himself-for-his-trip-to-italy-2019-04-02

Е, поне са постигнали целта си - самолетът не е летял празен :smile:

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Във връзка с трагичния инцидент от вчера проверих колко струва една Cessna P210N . Оказа се, че подобен самолет на старо може да се купи дори и за 130 000 долара цък , a наема е около 100-250 долара на час с включено гориво цък цък При 4 души това е доста поносима цена.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Topfly каза:

Във връзка с трагичния инцидент от вчера проверих колко струва една Cessna P210N . Оказа се, че подобен самолет на старо може да се купи дори и за 130 000 долара цък , a наема е около 100-250 долара на час с включено гориво цък цък При 4 души това е доста поносима цена.

Не думай!Ще вземе да излезе , по-тънко от това да се тЕсниш в Уиз:girl_sigh::girl_sigh:

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Оглеждайте добре преди да купите новия си Мерцедес,  току виж се окаже "Сделано в России" 

 

https://money.bg/business/startira-proizvodstvoto-na-avtomobili-mercedes-v-rusiya.html#comment-section

  • Харесвам 2
  • Шок 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , stanimir каза:

Оглеждайте добре преди да купите новия си Мерцедес,  току виж се окаже "Сделано в России" 

 

https://money.bg/business/startira-proizvodstvoto-na-avtomobili-mercedes-v-rusiya.html#comment-section

И не само "Сделано в России" ,на първия Мерцедес самия Путин се подписал на капака.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, stanimir каза:

Оглеждайте добре преди да купите новия си Мерцедес,  току виж се окаже "Сделано в России" 

 

И най-вече се оглеждайте да не е правен в понеделник ... :grin:

  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, AlexandraKo каза:

Не думай!Ще вземе да излезе , по-тънко от това да се тЕсниш в Уиз:girl_sigh::girl_sigh:

Вече има споделени полети с частни самолети, подобно на блаблакар например... Тук в Бразилия са малко скъпички, но в Европа може и да не са. Доколкото си спомням цените бяха ограничени, за да не се печели от това, т.е. примерно полета струва 1000, самолета побира 4 души с пилота, значи не може да искаш повече от 250 на човек.

Проблема е, че пилота не е професионалист, не знаеш колко е поддържан самолета... Забравих името на услугата, ама ако някой държи ще се намери

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 минути , neuromancer каза:

Проблема е, че пилота не е професионалист, не знаеш колко е поддържан самолета... Забравих името на услугата, ама ако някой държи ще се намери

Аз ги бях намерила, но рисковете са много сериозни...

Връзка към коментар
21 minutes ago, neuromancer said:

Проблема е, че пилота не е професионалист, не знаеш колко е поддържан самолета...

Не знам какво значи за теб "професионалист", но обикновено пилотите или имат сертификат/лиценз или нямат, специално за малките самолети. И самолетите по същия начин - или имат сертифиакт за летателна годност, или нямат. Как това е по-различно от шофьорите и автомобилите? Или от капитаните и лодките?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , akair каза:

Не знам какво значи за теб "професионалист", но обикновено пилотите или имат сертификат/лиценз или нямат, специално за малките самолети. И самолетите по същия начин - или имат сертифиакт за летателна годност, или нямат. Как това е по-различно от шофьорите и автомобилите? Или от капитаните и лодките?

Контролът. Един от примерите (за мен е проблем, но за други сигурно не е...).

 

https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-47417434 

 

 

Връзка към коментар

Професионалист идва от професия, друго е лицензиран пилот ( шофьор...).😉

 

 

 

https://dnes.dir.bg/intsidenti/276-balgari-s-tapiya-za-malki-samoleti

Редактирано от stanislavpp
Връзка към коментар

Колко да са по-високи от това да скачаш с парашут, да летиш с делтапланер или балон ?  

Хората си имат лиценз,  а и да стане нещо  това може да е звездният ви миг да се прочуете. 

Ще звучи супер в темата "Искам да се похваля" ... след като приземите самолета разбира се.

 

Абе за къде толкова се пазите. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 7 минути , akair каза:

Не знам какво значи за теб "професионалист", но обикновено пилотите или имат сертификат/лиценз или нямат, специално за малките самолети. И самолетите по същия начин - или имат сертифиакт за летателна годност, или нямат. Как това е по-различно от шофьорите и автомобилите? Или от капитаните и лодките?

Доколкото знам има разлика, за да си пилотираш частен самолет ти трябва общ курс на обучение, за пилотиране визуално, за пилотиране по прибори и в по-екстремни условия има допълнително обучение

Отделно едно е да летиш всеки ден, друго е веднъж в месеца например, по отношение на опит, рефлекси ...

Колата върви по земя и ако стане нещо шанса да оцелееш е по-голям, затова се возя на Убер, в кола на роднини или шофирам сам...

Тук поне доста често се чува за катастрофи с малки самолети, даже един съдия или прокурор беше не помня по голям процес за корупция загина в Парати, човек никога не знае...

 

преди 3 минути , stanimir каза:

Ще звучи супер в темата "Искам да се похваля" ... след като приземите самолета разбира се.

 

то няма самолет, който да е останал в небето 😀

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , stanimir каза:

Колко да са по-високи от това да скачаш с парашут, да летиш с делтапланер или балон ?  

Хората си имат лиценз,  а и да стане нещо  това може да е звездният ви миг да се прочуете. 

Ще звучи супер в темата "Искам да се похваля" ... след като приземите самолета разбира се.

 

Абе за къде толкова се пазите. 

Просто хората са различни... 

Някои поемат едни рискове, други - други. Правила съм много простотии, за други неща съм консервативна.

Важно е човек да е в хармония със себе си. Другите нямат значение.

 

П.П. Когато синът ми направи Sky-diving, преосмислих значението "страх"... 

Връзка към коментар

От друга страна, предполага се, че човек когато е излетял със самолета си в небето, той възнамерява да кацне цял и невредим. От тапията по-важни са според мен здравият разум и джигитщината (или липсата ѝ).

Преди малко по Youtube слушах La Bouche и се зачудих какво стана с тия хора. Оказа се, че тази хубавица още през 2001 е загинала в самолетна катастрофа:

 

 

По-интересното е, че пилотът е бил почти престъпно некомпетентен... А с него и, изглежда, някои от ръководителите му.

 

Цитат

The report revealed that the pilot had failed to perform correct navigation and landing procedures on previous occasions, but no action had been taken by the airline to remove him from transporting passengers.[2] Lutz had twice failed to upgrade his flight certifications to the more complex MD-80 due to insufficient comprehension of its computerized navigational systems.[8] The report also documented Lutz's role in causing the total loss of a Crossair Saab 340 by retracting its landing gear while it was still on the apron,[9] which led to Crossair relieving him of his training captain duties in 1991.

Разговорът вече стана като за друга тема.

  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , Goal & Boss каза:

От друга страна, предполага се, че човек когато е излетял със самолета си в небето, той възнамерява да кацне цял и невредим. От тапията по-важни са според мен здравият разум и джигитщината (или липсата ѝ).

Преди малко по Youtube слушах La Bouche и се зачудих какво стана с тия хора. Оказа се, че тази хубавица още през 2001 е загинала в самолетна катастрофа:

 

 

По-интересното е, че пилотът е бил почти престъпно некомпетентен... А с него и, изглежда, някои от ръководителите му.

 

Разговорът вече стана като за друга тема.

  А какво да кажем за “пилота” на самолета  , в който Алия намира смъртта си - надрудан и подпийнал:

 

An autopsy revealed that the plane's pilot Morales, 30, had cocaine in his urine and traces of alcohol in his stomach at the time of the fatal plane crash. Earlier that month, Morales pleaded no contest to cocaine possession and was sentenced to three years of probation. Technically, he wasn't authorized to fly the plane and his pilot's license should've been revoked due to the charge and probation.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 hours ago, Rainy said:

Контролът. Един от примерите (за мен е проблем, но за други сигурно не е...).

 

https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-47417434 

 

 

Те малките самолети си имат регулярен контрол. За пилотите - в САЩ имат изпит/тренинг всеки 2 години (PPL).

Пилотът в цитирания линк си е имал лиценз за private pilot. И има право на shared service. Няма право да вози клиенти - но то това е като Uber/Lyf/AirBNB/... Не са много хората, които се притесняват, че шофьорите на Убер нямат сертификат от изпит за шофьори на такси.

4 hours ago, stanislavpp said:

Професионалист идва от професия, друго е лицензиран пилот ( шофьор...).😉

Къде е разликата с останалите споделени услуги?

4 hours ago, neuromancer said:

Отделно едно е да летиш всеки ден, друго е веднъж в месеца например, по отношение на опит, рефлекси ...

Колата върви по земя и ако стане нещо шанса да оцелееш е по-голям, затова се возя на Убер, в кола на роднини или шофирам сам...

Тук поне доста често се чува за катастрофи с малки самолети, даже един съдия или прокурор беше не помня по голям процес за корупция загина в Парати, човек никога не знае...

Това за "веднъж в месеца" е персонално предположение. Преди време гледах в споменатия по-горе сайт за споделено летене - имаше пилоти, които си летяха по 2-3 пъти в седмицата из Германия и САЩ. А шансовете при напълно независими събития, (aka статистическата вероятност) се смятат по различен начин 🙂

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
12 hours ago, neuromancer said:

Отделно едно е да летиш всеки ден, друго е веднъж в месеца например, по отношение на опит, рефлекси ...

Колата върви по земя и ако стане нещо шанса да оцелееш е по-голям, затова се возя на Убер, в кола на роднини или шофирам сам...

Тук поне доста често се чува за катастрофи с малки самолети, даже един съдия или прокурор беше не помня по голям процес за корупция загина в Парати, човек никога не знае...

 

то няма самолет, който да е останал в небето 😀

Това си е чисто психологическо изкревено виждане на реалността, а не самата реалност! Това, че 100% от самолетните катастрофи стават водеща новина в медиите, а само малък процент от ПТП-та стават водеща новина създава измамното усещане за сигурността на автомобилите и опасността на самолетите.

 

Годишно 1 200 000 души загиват в ПТП. Това са 3287 души на на ден, което е повече от 18 броя A320 самолета с по 80 седалки или 822 малки самолета Чесна с 4 седалки. За да се изравни медийното влияние на самолетните катастрофи с това на ПТП, реално на всеки час и половина в денонощието трябва да е водеща, новина, че отново са загинали 180 души на пътя в ПТП или на всеки две минути в медиите да се сменя водещата новина, че са загинали още 4 души на пътя някъде по света...

 

Искаме или не искаме с избирателното показване на новините медиите ни промиват мозъците, като засилват съществуващите стереотипи, че самолетът е опасно, а колата е сигурно превозно средство...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.