Прескочи до съдържание

Провокация за дискусия


Препоръчани мнения

От 3 години съм баща и от тогава ме мъчат наколко въпроса:

 

Защо авиокомпаниите наказват, хората които имат деца?

Защо е "безплатно" за деца до две годишна възраст, а не до 7г например?

За кратки полети не е проблем 6 годишното ти дете да е във скута ти и да не заема място.

 

Имайки предвид че повечето големи европейски компнании са или държавни или субсидирани на някакъв етап от живота им не е ли нормално държавата / Европа да се грижи за демографията, а не да обрича големите семейства на крепостничество или безумни разходи?

 

Какво мислите вие?

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

До колкото знам до 2 години е безплатно, но само ако бебето е в скута на родителите. Над 2 му трябва седалка, респективно вече е разход за компанията, респективно трябва да се плаща. Колкото до това дали голямото дете може да ти е в скута мисля, че не се дава от мерки за сигурност, все пак трябва всички пътници да са с колани и т.н. 

 

Авиокомпаниите отдавна са отделни дружества, които ги интересува само финансовия баланс под чертата. И слава богу, защото иначе нямаше да ги имаме днес тия цени, които бяха пълен мираж преди да се дерегулира пазара. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

От 3 години съм баща и от тогава ме мъчат наколко въпроса:

 

Защо авиокомпаниите наказват, хората които имат деца?

Защо е "безплатно" за деца до две годишна възраст, а не до 7г например?

За кратки полети не е проблем 6 годишното ти дете да е във скута ти и да не заема място.

 

Имайки предвид че повечето големи европейски компнании са или държавни или субсидирани на някакъв етап от живота им не е ли нормално държавата / Европа да се грижи за демографията, а не да обрича големите семейства на крепостничество или безумни разходи?

 

Какво мислите вие?

 

А бе да ти кажа, има си 6-годишни "камичета".

Моят е на 11 години и вече отбелязвам, че някои авиокомпании от 12 нагоре го броят за възрастен. 

 

Така че на всеки етап си изправен пред граница, която считаш за ограничителна. Ако е 7, ще ти се иска да е 10. Ако е 10 - ще ти се иска да е 12, 14  и т.н.

 

Например в България детето пътува безплатно в градския транспорт до 7 години, а на много места в чужбина - до 10. 

 

Но пък това са бели кахъри, след като стана ясно, че Дюк скоро може да става дядо.  :lol:

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Аз мисля, че и по-големи деца от 2 могат да стоят в скута и така няма да заемат седалка и могат да пътуват с намалена цена, обаче на тях не им пука какво мисля аз.

За сигурността пък ми е много любопитно какво е обяснението.

Както знаем вече летенето е по-безопасно статистически от всички други видове транспорт, а не във всички примерно коланите са задължителни или да няма правостоящи. Както и да е, да речем, че пада самолета, което нали е супер малко вероятно, какво помага колана? В една на доста катастрофи има оцелели, ама малко на късмет, не за нещо друго. И до тук добре, все пак има частен случай, в който може и да помогне. И сега идва най интересното- дете на 5, което е вързано за мен с детски колан не би се спасило, но ако е до мен, вързано с колан за големи- тогава би се спасило. Е такъв случай ако може някой да си представи, на мен не ми е толкова развинтено въображението.

Но както започнах, на кой му пука какви си ги мисля аз.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Абе и 2 г може да е много, моите са дребни, щото са близначки, ама съм виждал бая по-големи, дето не можеш да изтраеш 2 часа с него в скута, за безопасност да не говорим. Много хора си купуват място и за дете 18-24 месеца.

Проблема е друг, трябва да има истински намаления за деца. Примерно тук в Бразилия детската тарифа е 70% от цялата, и на това се слагат летищни такси от 20 лв. А в Европа такива регулации няма... То и да има, тарифата е 10 кинта, останалото е carrier surcharge, който върви без намаление, и резултата е все едно няма.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

А за Oshko - с коланите има два варианта - в Америка не дават колани за да закачиш бебето за теб, а го държиш на ръце, в Европа дават. Едното набляга на сигурността на детето, другото на сигурността на останалите пътници (т.е. едно летящо бебе при силна турбуленция може да нарани повече хора, а на него да му няма нищо. Ако бебето е вързано с колан за теб, по-вероятно е да пострада то, но никой друг няма да пострада). Поне така четох някъде. А и с бебе на ръце не можеш да заемеш оная наведената напред поза с ръцете на главата дето я описват навсякъде

Връзка към коментар

За сигурността пък ми е много любопитно какво е обяснението.

Както знаем вече летенето е по-безопасно статистически от всички други видове транспорт, а не във всички примерно коланите са задължителни или да няма правостоящи. Както и да е, да речем, че пада самолета, което нали е супер малко вероятно, какво помага колана? В една на доста катастрофи има оцелели, ама малко на късмет, не за нещо друго. И до тук добре, все пак има частен случай, в който може и да помогне. И сега идва най интересното- дете на 5, което е вързано за мен с детски колан не би се спасило, но ако е до мен, вързано с колан за големи- тогава би се спасило. Е такъв случай ако може някой да си представи, на мен не ми е толкова развинтено въображението.

 

Дори да не говорим за катастрофа, колана помага ужасно много при най-нормална турбуленция, която е всекидневие. Много грубо търсене в avherald, виж резултатите: http://avherald.com/h?search_term=turbulence+injured&opt=0&dosearch=1&search.x=0&search.y=0

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако е въпрос на сигурност, за сигурността на детето става дума, защо не му дават детска седалка? 2 точковия колан, как ще задържи дете?  В автомобила не може без седалка, а в самолета - може!

 

Това за Бразилия ми допада - така трябва да е!

Връзка към коментар

Ми както казах, фокуса е на сигурността на останалите, не на детето. Много компании позволяват седалка (даже е безплатно, т.е. не се брои като багаж, както количката), от друга страна тук в Бразилия не позволяват. Иначе се бях засилил да нося едни седалки от България през Лондон, ама много зор по прекачванията.

Връзка към коментар

Дори да не говорим за катастрофа, колана помага ужасно много при най-нормална турбуленция, която е всекидневие. Много грубо търсене в avherald, виж резултатите: http://avherald.com/h?search_term=turbulence+injured&opt=0&dosearch=1&search.x=0&search.y=0

Е да де. Аз явно не съм се изразил правилно. Не казвам детето да е без колан, казвам детето да е в скута с детски колан, както е сега за децата до 2г. Не виждам разлика в сигурността между двата варианта на връзване- детски в скута или на отделна седалка с колан за възрастни

Връзка към коментар

Е да де. Аз явно не съм се изразил правилно. Не казвам детето да е без колан, казвам детето да е в скута с детски колан, както е сега за децата до 2г. Не виждам разлика в сигурността между двата варианта на връзване- детски в скута или на отделна седалка с колан за възрастни

 

ОК, объркал съм се какво имаш предвид :) Не съм съвсем сигурен, може би е добре да се разтърся, но мисля, че проблема става ако детето е твърде голямо, тогава може да има затруднения при евакуация, ако по-голямо дете ти е в скута и нищо общо с коланите. Предполагам наистина в крайна сметка опира до физически размер, не толкова до възраст, но няма как да го формулират за да не е дискриминационно. Може би трябва да го направят като в аквапарковете, над еди колко си см плаща билет :)

Връзка към коментар

Може би трябва да го направят като в аквапарковете, над еди колко си см плаща билет :)

 

Това обаче звучи още по-абсурдно. Представяш ли си как Ошко купува билет на детето си за полет след шест месеца. Как точно ще прецени колко сантиметра отгоре да сложи? :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

При евакуация вече има някаква логика, все пак се прявят тестовете с бройки хора, но тогава пък би трябвало да броят и бебетата. Измислили са някакъв компромис явно до 2г. Би могло да има някакво намаление за по-големите деца, все пак тежат по-малко и има някакво значение, но и това за съжаление не се практикува. По мои наблюдения намаленията са под 3-4% от цената и вероятно идват от някакви по-ниски такси, не съм го проучвал.

Връзка към коментар

 все пак тежат по-малко и има някакво значение, но и това за съжаление не се практикува.

 

Като цяло има желязна логика да се плаща на тегло (Пътник + багаж), но тогава аз ще съм много ощетен - тежа 120кг без багажа ;) Има дискриминация при ценообразуването....

 

Искрено се надявам да имам поне 3 деца и ме боли като си помисля как за семейната почивка ще плащам 5 билета.

Ако дойде този ден - ще се ограничим до Балкански полуостров и дестинации постижими с кола.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Включвам се в темата, изказвайки нещо дето ме накара да се замисля, четейки вашите аргументи. Нямам практически опит с деца, та затова, ако звуча супер неподготвена по въпроса моля да ме извините.

Не мога да си представя как едно дете над 2 год. ще седи мирно в скута на някой поне час, ако не е заспало, разбира се. Със сигурност детето ще рита, ще се движи, ще мърда и т.н. Ако е на самостоятелна седалка все пак има някакво пространство, в което да може да мърда и да се движи. Ако е в скута на родителя, нещата са значително по-трудни. От една страна пространството на всички пътници на трите седалки от този ред, някак си е намалено и определено всички пътуват по-неудобно. Едва ли точно това е причината да няма намаление на билетите за деца над 2 год., но все пак не е без значение и това неудобство особено пък при все по налагащото се ограничение на пространството за всеки един от пътниците. Според мен дори и до 2 год. пък се явява този проблем, но цифрата просто е взета, като някакъв лимит за години. Струва ми се, че само при бебета този вариант е удачен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз в скута си не бих желала да го държа моето дете над 2г, защото е супер неудобно и за мен и за детето и за околните, особено при по дълги полети.  Но все пак не е ясно защо няма ( в общия случай) намаления за деца - за влакове и автобуси има, а за самолети - не. Не е като влаковете и автобусите и те да нямат разходи.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

При евакуация вече има някаква логика, все пак се прявят тестовете с бройки хора, но тогава пък би трябвало да броят и бебетата. Измислили са някакъв компромис явно до 2г. Би могло да има някакво намаление за по-големите деца, все пак тежат по-малко и има някакво значение, но и това за съжаление не се практикува. По мои наблюдения намаленията са под 3-4% от цената и вероятно идват от някакви по-ниски такси, не съм го проучвал.

 

Е ако го правят на бройки хора, тогава задължително не трябва да продават целия самолет, независимо дали ползваш или не допълнителна седалка и тогава съвсем няма сметка. Мисълта ми беше, че при пълен самолет доста по-трудно ще се евакуираш с 15 килограмово дете в скута, отколкото с бебе. Явно някъде трябва да се удари чертата, преценили са да я ударят на 2 години. 

 

Намаленията за деца ги има всъщност, но са все в по-високите класове. В най-евтините промоционални авиокомпанията явно приема, че това е дъното и повече не може да си позволи да дава отстъпки. В Китай имах куриозен случай, където има намаления за деца по подразбиране май беше 30%. Там цените са регулирани и са почти еднакви. Но пускат разпродажби за всички от 50% от време на време и, тук ще те излъжа с подробностите, но в крайна сметка се получаваше така, че билета за пълнолетен е по-евтин от този за дете!

 

Ето как изглежда примерно условията, естествено варират много от компания до компания. 

 

CD.CHILD DISCOUNTS

NOTE - GENERAL RULE DOES NOT APPLY.

 AN ACCOMPANIED CHILD 2-11 YEARS OF AGE - CHARGE 100

   PERCENT OF THE FARE.

     TICKET DESIGNATOR- CH AND PERCENT OF DISCOUNT

   MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS  BY ADULT 18 OR

     OLDER.

 OR - AN UNACCOMPANIED CHILD 5-11 YEARS OF AGE - CHARGE

   100 PERCENT OF THE FARE.

     TICKET DESIGNATOR- CH AND PERCENT OF DISCOUNT

   NOTE -

    BETWEEN BULGARIA/MACEDONIA AND UNITED KINGDOM UMNR

    BETWEEN 8-11 YEARES SHOULD PAY GBP35.00/EUR35.00

    PER COUPON.

    UNNACCOMPANIED CHILD UNDER 5 YEARS OF AGE WILL

    NOT BE ACCEPTED FOR CARRIAGE.

    EFFECTIVE  01 JUL 12 FOR SALE

    BETWEEN 5 AND 12 YEARS UM SHOULD PAY

    EUR 40 / GBP 35 / CHF 50 / USD 50 PER COUPON.

 OR - AN INFANT UNDER 2 YEARS OF AGE AND NOT OCCUPYING A

   SEAT - CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE.

     TICKET DESIGNATOR- IN AND PERCENT OF DISCOUNT

   MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS  BY ADULT 18 OR

     OLDER.

 OR - AN INFANT UNDER 2 YEARS OF AGE AND OCCUPYING A SEAT

   - CHARGE 100 PERCENT OF THE FARE.

     TICKET DESIGNATOR- CH AND PERCENT OF DISCOUNT

   MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS  BY ADULT 18 OR

     OLDER.

   NOTE -

    UNNACCOMPANIED INFANT UNDER 2 YEARS OF AGE

    WILL NOT BE ACCEPTED FOR CARRIAGE.

 

 

Иначе е елементарен пазарен механизъм, ако някоя авиокомпания предложи повече намаления за деца, ще привлече повече семейства. Но пък така ще вземе по-малко пари, от колкото ако седалката я продаде на пълнолетен. Явно икономическата логика предполага, че намаления за деца не са им изгодни. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз в скута си не бих желала да го държа моето дете над 2г, защото е супер неудобно и за мен и за детето и за околните, особено при по дълги полети.  Но все пак не е ясно защо няма ( в общия случай) намаления за деца - за влакове и автобуси има, а за самолети - не. Не е като влаковете и автобусите и те да нямат разходи.

 

Всъщност намаления за деца обикновено има. Предимно на дългите полети, примерно пролетта билета ми беше $1600 за възрастен и $1200 за дете. Ако е промоция обаче, може и да няма намаление.

Просто начина, по който формират цените е сбъркан. Цената се състои от тарифа, държавни такси и допълнителни такси (гориво например), и намалението е само върху тарифата. Един къс полет в Европа ще е примерно 200 евро, от които максимум 20 (може и 0, ако цената е ниска) са тарифата, другото е fuel surcharge, т.е. намалението ще е само върху 20те евро. Специално от София, детските билети са с 3-4 евро по-евтини. За дългите полети тарифата е по-голяма част от цената и намалението се отразява повече (примерно 300 евро тарифа и 500 евро такси, намалението е върху 300те евро).

А нискотарифните явно направо са решили да не лицемерничат и цените им са еднакви.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Ако някоя компания заложи на по- големи намаления за деца... то твърде вероятно е да загуби останалите си пътници:) Аз съм майка, но не мога да си представя какво се случва в самолет с 20% деца пасажери... То ще е мазане, тичане, криене. И дори детето ти да е "възпитано" (каквото и да се влага в смисъла на тази думичка), то попадайки в среда, "изпъстрена" с негови набори... последствията не могат да са предвидими:) Т.е. най-малкото разходите за подръжка на самолета, неминуемо скачат, а приходите- напротив. Ха, и представяте ли си- " Жоркоооо, ела да си изядеш яденето", "Не лази под седалката- там не е място за криене", или "Моето дете, там е бизнес класата- не може да надничаш зад перденцето"... Уаууу

Всъщност, ако има желаещи за "фемили авиопревозвач", може би бих рискувала да го използвам, но само за кратки полети:)

И честно, не си представям, как държите дете на 2-7 години 9 часа неподвижно в скута си

Връзка към коментар

Има и друга логика. Няма разлика в оценката на щета при настъпило застрахователно събитие с възрастен или с дете. Отделно от това, съвсем не съм убеден, че икономията на  гориво от по-малката тежест на едно дете, автоматично води до икономия на разходи, защото този факт се компенсира с нещо допълнително, например необходимост от повече внимание на борда и т.н. и т.н...

Връзка към коментар

Ако някоя компания заложи на по- големи намаления за деца... то твърде вероятно е да загуби останалите си пътници :) Аз съм майка, но не мога да си представя какво се случва в самолет с 20% деца пасажери... То ще е мазане, тичане, криене. И дори детето ти да е "възпитано" (каквото и да се влага в смисъла на тази думичка), то попадайки в среда, "изпъстрена" с негови набори... последствията не могат да са предвидими :) Т.е. най-малкото разходите за подръжка на самолета, неминуемо скачат, а приходите- напротив. Ха, и представяте ли си- " Жоркоооо, ела да си изядеш яденето", "Не лази под седалката- там не е място за криене", или "Моето дете, там е бизнес класата- не може да надничаш зад перденцето"... Уаууу

Всъщност, ако има желаещи за "фемили авиопревозвач", може би бих рискувала да го използвам, но само за кратки полети :)

И честно, не си представям, как държите дете на 2-7 години 9 часа неподвижно в скута си

Преди 6-7 години летяхме с чартър на една вече фалирала БГ тур агенция от С,Петербург до Бургас.90% от пътниците бяха рускини с деца и баби,идващи на море.Кошмарът беше пълен-рев,викове,смях,крясъци и какво ли още не.Беше достоен сюжет за "Сам в къщи...."-в един момент някой ти скача на врата,след малко друг ти излиза измежду краката.Едно малко до мен не спря да реве,опитах се да го разсея,но майка му /мамка му/ отсече-"Не надо".Имам две деца,вече на над 20-сет години,но мисля,че когато човек тръгне някъде с малки деца е длъжен да се съобразява освен с тяхната сигурност и комфорт и с останалите пътници.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.