aneliya Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 На 26.05.2014 - с личната кредитна карта на една моя приятелка , някой плаща самолетни билети през Катарските авиолинии на стойност 1900 лв . За съжаление банката отказва да съдейства и не й входират дори жалбата, полицията не предприема също нищо. Моля, някой ако знае коррдинати на Катарските авиолинии и съответно как да процедираме в случая. За момента сумата е блокирана само. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Ето я информацията от сайта на катарците: Qatar Airways (Q.C.S.C.) - Sofia Address Qatar Airways (Q.C.S.C.) Regus Sofia City West 53-55 Totleben Blvd., Sofia 1606 Sofia, Bulgaria Bulgaria Branch UIC: 201709871 Booking fee: Effective 09th December 2011, a booking fee of 20 EUR per passenger will apply to all bookings, except internet bookings (where no booking fee applies). Other Telephone: + 359 2 805 70 66 Fax: + 359 2 805 70 01 Но се притеснявам, че те нямат какво да направят в случая. Точно банката би трябвало да се задейства и по пусната жалба от приятелката ти да разследват как е направена транзакцията. Кажи коя е банката, ако не е тайна и да им изровим в общите условия как се подава жалба по подобни казуси, няма как да нямат подобни механизми, сигурно е станало неразбирателство. По принцип, човека купил билета няма да успее да лети, защото катарците изискват кредитната карта, с която е направена покупката да се представи на чекин. Всъщност билета от сайта им ли е купен или чрез агенция? 1 Връзка към коментар
Тони Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Катарците при взимане още на билета не приемат плащане от чужда кредитна карта. Изписва, че не си собственик и не ти дава да продължиш??? Поне последния път беше така. 1 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 (редактирано) На първо време да си блокира картата. После да гони банката да каже откъде е извършено плащането. На мен веднъж ми бяха блокирали сума два пъти и си блокирах картата да не могат да я изтеглят. Банката е тази, която трябва да се задейства, защото после те ще изгорят. Като бонус може да пусне и едно оплакване до съответната организация. Редактирано 29 май, 2014 от Zaro 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Още нещо. Приятелката ти моментално да блокира картата. Това, че някой е успял да направи онлайн покупка с нея означава, че някак се е добрал не само до номера, а и до CVV кода. И понеже съм почти сигурен, че проблема с тази сума ще се разреши, то няма гаранция ако се появят малки покупки тук-там за по 2-3 долара. Оп, Zaro ме изпревари... Тони, права си. А изглежда, че може, ако се мине през някаква бумащина, включително копие от паспорта на собственика на картата: https://www.qatarairways.com/global/en/credit-card-verification.page Чудя се дали точно това не е станало и крадеца да е запецнал на тая стъпка, за това сумата да е само блокирана, а не изхарчена. 2 Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 29 май, 2014 Автор Сподели Публикувано: 29 май, 2014 За сега е успяла да блокира картата и от банката са й казали, че издателя -Виза - ще направи собствено разследване. След малко ще отиде и в икономическа полиция / чрез познати и обаждания /. Банката мисля, че е Си Банк / почти съм сигурна/. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Катарците при взимане още на билета не приемат плащане от чужда кредитна карта. Изписва, че не си собственик и не ти дава да продължиш??? Поне последния път беше така. Не те разбрах , какво значи при взимане на билета ? Връзка към коментар
Тони Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 (редактирано) Когато купуваш билет от сайта им, ако вкараш име на собственик на картата различно от това на пътуващия /освен ако и той не пътува/ не ти дава да продължиш до плащане. Явно има начин да се заобиколи, както Жоро е написал, но с доста други неща. Затова вече и не търсят картата при явяване на летището. Тя просто е на същото име, вкарали са го като изискване. Редактирано 29 май, 2014 от Тони 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 За сега е успяла да блокира картата и от банката са й казали, че издателя -Виза - ще направи собствено разследване. След малко ще отиде и в икономическа полиция / чрез познати и обаждания /. Банката мисля, че е Си Банк / почти съм сигурна/. ОК, щом виза са поели случая предполагам процедурата е задвижена. Това най ме шокира, банката да откаже да разследва. Дали не е защото сумата все още е само блокирана, а не е минала? Ето това им е в общите условия: 60. Титулярът/Картодържателят има право да оспори данните за извършените операции от извлечението по сметка, като попълни формуляр за рекламация (по образец) и го депозира в офис на Банката в срок до 30 /тридесет/ дни от датата на изготвяне на извлечението, в което попада оспорваната операция, извършена с банкова карта. В случай, че данните в извлечението не бъдат оспорени в посочения срок се счита, че те са одобрени от картодържателя. Неполучаването на извлечение не е основание за удължаване на срока. 61. При получаване на формуляр за рекламация от страна на картодържател, Банката предприема процедура по установяване на автентичността на операцията/операциите и правомерното използване на банковата карта, включително нейните персонализирани защитни характеристики. Възраженията по т. 60 се разглеждат по ред и срокове, определени от международните картови организации MasterCard Inc. и Visa Europe. 2 Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 29 май, 2014 Автор Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Да продължа. Към момента се е свързала с офиса на Катарските авиолинии в България. От там са били страшно любезни, казали са, че плащането е било от чужбина, ще уведомят всички офиси и ще се свържат с банката да изискат пълна информация. Така, че сега чакаме. Обобщение: Жалба в банката, респективно и до Виза, блокирана карта, Жалба в KA офис в БГ, жалба в икономическа полиция. 5 Връзка към коментар
cck Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Aneliya, процедурата по-нататък ще бъде най-вероятно следната: - Банката си започва разследването, сумата ще я вземат от сметката, нищо че е само преоторизация и банката е уведомена, което е практика (имам два такива случая) - Срокът във връзка с "61. При получаване на формуляр за рекламация от страна на картодържател", т.е. разследването от Visa/Mastercard е около 2 месеца. След това сумата ще бъде възстановена в сметката. 3 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 А бе цялата работа е много шашава. Покрай работата си са ми попадали вътрешни документи за подобни случаи. Обикновено, когато някой използва карта с откраднати данни, той купува я техника, я нещо друго, но при всички случаи нещо, което се взима на секундата в магазина. С тия самолетни билети - вероятно е някой аматьор, при положение че извършва плащане за продукт, при които е възможно поискване на документ за самоличност или на плащането на следващ етап, и трябва да се набуташ между шамарите още веднъж. От друга страна е интересно да се видят имената на хората и дестинацията, за които са се опитали да купят билетите. 2 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 А бе цялата работа е много шашава. Покрай работата си са ми попадали вътрешни документи за подобни случаи. Обикновено, когато някой използва карта с откраднати данни, той купува я техника, я нещо друго, но при всички случаи нещо, което се взима на секундата в магазина. С тия самолетни билети - вероятно е някой аматьор, при положение че извършва плащане за продукт, при които е възможно поискване на документ за самоличност или на плащането на следващ етап, и трябва да се набуташ между шамарите още веднъж. От друга страна е интересно да се видят имената на хората и дестинацията, за които са се опитали да купят билетите. Да, и аз се замислих. Самолетен билет е най-безумното нещо, което може да купиш с открадната кредитна карта. Нали като се чекираш даваш паспортни данни и всичко, става буквално "ела, вълчо, изяж ме". Ако някой се хване сериозно със случая човека просто могат да го чакат момчетата с белезниците на летището. В извлечението често пише PNR кода, но само това не е достатъчно да се намери всичко за съжаление, поне от простосмъртни, трябва и фамилното име. 1 Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 29 май, 2014 Автор Сподели Публикувано: 29 май, 2014 След над час писане на обяснения в икономическа полиция,от там са казали че евентуално те нищо нямада могат да направят. А банката чак на петото ходене са се съгласили да й входират жалба. Пълно безумие и безотговорност от страна на българските институции!!! Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 След над час писане на обяснения в икономическа полиция,от там са казали че евентуално те нищо нямада могат да направят. А банката чак на петото ходене са се съгласили да й входират жалба. Пълно безумие и безотговорност от страна на българските институции!!! На този етап наистина няма какво да направят, освен любимото производство срещу неизвестен извършител. А и не се знае дали престъплението е извършено на територията на България. Ако е от чужбина, няма как да очакваме нещо от тях. Виж, за банката е друга работа. Аз бих написал директно един мейл до съответната организация, с копие до Банката, да видят, че сте се свързали с картовата организация. Гаранция, че ще проработи. 2 Връзка към коментар
Oldkozel Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Банка Пиреус на 2 пъти ми взема такси над размера определен в тарифата им, като служителките ми се обясняваха с някакви вътрешни правила и процедури. 2 бързи жалби в БНБ, Банков надзор с копие до Пиреус и Пиреус не можа да свари да ми върне надвзетото с обясненията, че е станала грешка. Лошото е, че ми взеха такса, жалих в БНБ, върнаха ми надвзетата сума с обяснение за грешка, после вадя същия документ и пак ме цакат с високата такса, пак жалба, пак ми връщат надвзетото пак с обяснение за грешка. Т.е. тарикатлъци на дребно - продължават да работят с презумпцията ако мине високата измислена такса, а не се държат като банка ;-) 2 Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 29 май, 2014 Автор Сподели Публикувано: 29 май, 2014 На този етап наистина няма какво да направят, освен любимото производство срещу неизвестен извършител. А и не се знае дали престъплението е извършено на територията на България. Ако е от чужбина, няма как да очакваме нещо от тях. От КА са казали че транзакията е била извършена от чужбина Връзка към коментар
Фил Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 (редактирано) На този етап наистина няма какво да направят, освен любимото производство срещу неизвестен извършител. А и не се знае дали престъплението е извършено на територията на България. Ако е от чужбина, няма как да очакваме нещо от тях. Не съм юрист, но ми се струва, че правоохранителните органи могат да се задействат не само когато има подозрение за извършено престъпление в България, но и ако е срещу български гражданин също, макар и не на територията на България. Редактирано 29 май, 2014 от Фичо Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 29 май, 2014 Сподели Публикувано: 29 май, 2014 Дори и да е така, ако днес си установил, че някой ти е плащал с картата, правоохранителните органи няма да повярват на нечии очи, а ще искат нещо документално, с подпис и печат, па ако може повечко. Особено нашите. Но те нямат юрисдикция за чужда територия, а могат да отправят запитване до съответните власти в другата държава. Но при всички случаи ще им е нужна банковата документация по случая. А тя не се получава за ден два. В случая предимството е, че парите не са източени. При добро желание от авиокомпанията и със съдействието на банката мисля, че проблемът може да бъде лесно разрешен. Източването на карти не е толкова лесно, колкото уж изглежда. Същевременно, в интерес на авиокомпанията е да инициира разследване, за да стане ясно кой и с какви цели ще иска да се качи на самолета. 4 Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 30 май, 2014 Автор Сподели Публикувано: 30 май, 2014 Към днешна дата сумата вече е изтеглена от сметката. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 28 юни, 2014 Сподели Публикувано: 28 юни, 2014 Как се развиха нещата ? Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 3 август, 2014 Автор Сподели Публикувано: 3 август, 2014 Как се развиха нещата ? Установено е безспорно от полицията и банката, че е е извършено престъпление. До два три месеца ще бъде възстановена сумата. Имаше и данни, че в едната посока е летял пътник с билет закупен с картата. Само искам да уточня , че става въпрос за дебитна карта. Била съм в заблуждение в началото. 2 Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 3 август, 2014 Сподели Публикувано: 3 август, 2014 Установено е безспорно от полицията и банката, че е е извършено престъпление. До два три месеца ще бъде възстановена сумата. Имаше и данни, че в едната посока е летял пътник с билет закупен с картата. Само искам да уточня , че става въпрос за дебитна карта. Била съм в заблуждение в началото. Как са успели да вземат данните на картата, имате ли идея? Много ми е интересно? Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 3 август, 2014 Автор Сподели Публикувано: 3 август, 2014 Как са успели да вземат данните на картата, имате ли идея? Много ми е интересно? Нямам информация, единствено знам, че са правили с нея резервации през букинга и евентуално някое разплащане в чужбина. Връзка към коментар
aneliya Публикувано: 7 август, 2014 Автор Сподели Публикувано: 7 август, 2014 Последната информация по случая е следната: от visa ще възстановят средствата и явно ще ги търсят от катарските авиолинии, но за периода през който ще има разследване и от катарските авиолинии няма да може да се разполага със сумата. От КА са предоставили твърде оскъдна информация - пътувал е някакъв Хасан с три прикачвания, но след първото повече не е ползвал билета. Другото интересно е, че от банката са имали информация , че с тази карта са правени два неуспешни опита за транзакция през турските авиолинии, но от ТА са отказали да приемат картата поради причина, че не съвпадат имената на пътника и картодържателя и съответно банката не е предприела нищо по въпроса да предупредила лицето или да смени картата. 4 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега