Прескочи до съдържание

Триене на "бисквитките" преди повторно търсене на самолетен билет за да не поскъпне. Мит или истина?


Препоръчани мнения

Това е мит според мен, доста широко разпространен, но няма лошо да вникнем по-дълбоко в тази дискусия и току виж успеем да разсеем съмненията на невярващите или пък те да докажат правотата си. 

 

Ето каква е тезата, може да я срещнете доста често в интернет: "Винаги преди повторно търсене на самолетен билет си трийте бисквитките (cookies) от компютъра, защото иначе сайта засича, че се интересувате и ви качва цената на билетите, на мен ми се случва постоянно."

 

Сигурно дневно ръчкам средно поне по 10 пъти всевъзможни сайтове и никога не съм забелязвал нещо подобно. От друга страна, доста хора се кълнат в твърдението си и при липса на сериозни аргументи и от двете страни няма как да стигнем до истината. Ето според мен, като скептик, защо това е по-скоро мит, от колкото реалност:

 

1. Често хората търсят само за един човек

 

Ако търсите само за един човек, което е по подразбиране в повечето сайтове за самолетни билети и авиокомпании, то е възможно да ви излезе ниска цена, която е за последното такова място. Виждате го, решавате да купите и вече въвеждате двама възрастни и дете - цената веднага скача, защото няма достатъчно евтини билети за всички. Мисля си, че това се случва достатъчно често и хората си мислят, че сайта нарочно им качва цената, защото са заявили повторен интерес. 

 

2. Цените са динамични, ама много динамични

 

Много хора не са запознати с динамичното ценообразуване при самолетните билети, което се различава почти със всичко друго, което купуваме, било то онлайн или офлайн. Обувките, хранителните продукти, електрониката - поначало цената не мърда от сега за след пет минути.

 

Мисля, че много хора, които нямат опит, очакват подобна статичност и от цените на самолетните билети, и за това след като изчакат час-два и направят повторно търсене следват разочарования и псуване по адрес на сайта. Това съм го срещал особено често, когато има някаква промоция и компанията обявява билети до Милано за 10лв, доста хора очакват абсолютно всички билети до Милано да струват 10лв в дните на промоцията. 

 

3. Част от цените на самолетните билети са кеширани

 

Търсенето на самолетен билет е скъп процес, често сайтовете, които ровичкат в базите данни е необходимо да плащат на същите бази данни на всяко търсене. За това, ако например някой вчера е търсил билет по линия София - Рим, а вие търсите днес, сайта ще ви покаже вчерашната цена, надявайки се да е актуална и така вашето търсене ще му излезе безплатно. Когато цъкнете да резервирате вече се появява неприятното съобщение "така и така, няма я вече тази цена, следващата най-ниска е еди коя си".

 

Това доста дразни хората, включително и мен, но е абсолютно нормална и лесна за обяснение практика. Търсенето в базите данни освен, че е скъпо е и времеемко, в днешно време хората не обичат да чакат сайтовете да им зареждат по 60 секунди. Сигурно сте забелязали, че търсене на самолетен билет винаги отнема няколко секунди, докато търсене в гугъл е моментално!

 

Неприятно е, но никой не иска да ви излъже, просто има известен компромис между скоростта на зареждане и осъвременяването на данните. Между другото това се случва и в двете посоки - ако кешираната цена е по-висока от реалната, то може на втори клик цената да падне. Естествено, случва се много по-рядко. 

 

4. Търсенето ви е частичка в морето

 

Авиокомпаниите наистина регулират цените спрямо търсенето. Ако пуснат ново разписание и изведнъж забележат, че има много търсения за 20 март 2015, то е вероятно цената да скочи в следствие на някой кодиран алгоритъм. Номера тук, е че това е ефект предизвикан от много подобни търсения, стотици да речем. Много е нереалистично едно единствено търсене да покачи цената. 

 

5. Авиокомпанията или сайта нямат сметка да ви гонят с висока цена

 

Показаната цена, винаги е пазарната, на която авиокомпанията е готова да се раздели със седалката. Ако вдигне цените над това, което може да плати пазара е силно вероятно да не успее да я продаде, което ще е загуба за тях. Мислете за покупката на самолетен билет като за пазарене на битака - може да си мислите, че сключвате невероятна сделка, но хляба и ножа винаги е в авиокомпанията!

 

В този случай не виждам смисъл да се подбиват умишлено цените (което би довело до това авиокомпанията да загуби пари, ако вие закупите още на първото търсене), след което да се завишават (което пък би ви изгонило и може да ви прати при конкурент).

 

6. Това да важи само за сайтовете на авиокомпаниите

 

Сайтове от рода на trip.bg, expedia и другите нямат никаква полза да ви продават по-скъп билет. Често техните комисионни са твърди или пък на доста нисък процент, така че печалбата на сайта от билет от 200 и такъв от 300 евро е почти еднаква. Тук не включвам, разбира се, триковете с таксите за кредитна карта, там е отделна тема. 

 

Сайта посредник няма причина да ви качва цените при повторно търсене, защото това би ви пратило директно при друг сайт посредник, който е "свеж", т.е. не сте го посещавали преди това и показаната цена там ще си е първоначалната. Посредническите сайтове не могат да коригират цените заредени в базите данни за всички сайтове, това могат да го правят само авиокомпаниите.

 

Т.е. ако смятате, че нещо подобно ви се е случило на място различно от официалните сайтове на авиокомпаниите, то със сигурност има друга причина, а не е в бисквитките. 

 

==============================

 

Искам да разкажа и за един популярен случай в медиите. Става въпрос за orbitz, които уж показвали по-високи цени на хотели на потребителите с Mac, iPhone и въобще продукти на apple, като смятали, че те са по-платежоспособни. Няма нищо такова. Цените са еднакви, независимо от марката на устройството ви. Просто първоначалните резултати са пренаредени по различен начин. Потребителя с Mac може да види по-скъпите хотели като първи резултати, а потребителя с PC по-евтини. Но ако сортират по цена и двамата ще видят абсолютно еднакви цени. Това обяснение на доста от медиите цитирали случая убягваше, къде умишлено, къде не и целият интернет гръмна със заглавия как клиентите с машинки на apple плащат по-скъпи хотели.

 

Има и други случаи, skyscanner е най-популярният, при който сайтовете показват първоначално ниска цена, ако идвате от skyscanner спрямо директното влизане в сайта. Разказал съм за тази практика по-подробно тук: skyscanner - "За" и "Против". Анализ в детайли

В този случай, конкретния сайт посредник предлага по-ниска цена на хората дошли през skyscanner за сметка на по-високи такси за плащане с карта. Дали излиза по-евтино или по-скъпо като крайна цена е въпрос на допълнителни обстоятелства. Ако си изтриете бисквитките посредника няма как да знае, че сте били в skyscanner и съответно ще ви покаже по-различна цена и по-различни такси за плащане. Това е най-близкото до влияние на бисквитките, което се сещам, но и в този случай цената може да върви и в двете посоки, и не е задължително триенето на бисквитките да я свали, а може и да я покачи! И като цяло говорим за разлики в общия случай в рамките на 3-4 евро. 

 

Да, на теория наистина технически е възможно да се направи нещо такова. Но е доста по-грамотно да се направи подобен алгоритъм по IP адрес, по този начин ако от компанията искат да ви излъжат ще успеете да ги финтирате доста по-трудно. А и като цяло, ценообразуването и комбинирането на полети е достатъчно сложна задачка, че да се добавя и допълнително ниво на усложняване на алгоритъма с доста спорна полезност. Аз до ден днешен не виждам ползата от това авиокомпанията да ви показва по-висока цена на второ търсене. 

 

Иначе всички хора са малко или много суеверни. Седим на точно определено място пред телевизора, когато играе любимия футболен отбор, не гледаме на живо тегленето на тотото и т.н., примери бол, всеки си има малки ритуали, които се надява да му носят късмет и оптимален резултат. В този ред на мисли няма нищо лошо в триенето на бисквитките, със сигурност няма да навреди. 

 

Ще ми се, ако някой забележи нещо такова директно да сигнализира в тази тема, за да проверим случая, колкото по-бързо, толкова по-добре. Пускайте скрийншотове, точни часове на проверката,  всякакви детайли, да се опитаме да дублираме нещата. Иначе и двете страни се кълнат в своите аргументи и трябва да си вярваме на сляпо, като в крайна сметка нищо градивно не се получава. Надявам се с обща помощ да успеем да развенчаем тотално този мит. Или пък да го докажем :)

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Мога да потвърдя за сайта на БГер, при повторно влизане от лаптопа цената скача. Направих проверка през телефона и хоп - старата цена :)

 

Дай повече информация де. Как влизаш, от къде, кои дати търсиш, коя дестинация. Гледам, че в другата тема си ползвал skyscanner, което съм почти сигурен, че е причината за разликата. 

 

Още нещо, което съм забравил. 

 

Преди купуване на билета, често сайтовете правят резервация. Това става невидимо за пътниците, но "блокира" място преди да сте завършили плащането. Ако това е било последното място по тая тарифа, то следващо търсене ще покачи цената. Ако не завършите плащането, тази резервация ще отпадне и пак ще се появи на старата цена малко по-късно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мога да потвърдя за сайта на БГер, при повторно влизане от лаптопа цената скача. Направих проверка през телефона и хоп - старата цена :)

За сайта на ФБ и аз потвърждавам. Но той е бъгав по рождение. :)

Миналата година (даже и на теб ти писах тогава, Жоро), беше голяма борба с едни билети до Берлин. Влизам първи път - една цена на Promo Economy. Тук отварям скоба, че цената на промо билета се е случвало да бъде по-висока от на Economy Saver, което е друго малоумие.

Като избера полета за отиване, връщането в същия клас автоматично скача на следващата стъпка. Като в същото време цената на следващия клас пък се понижава за връщането. Така излизаше, че отиване в един клас, и връщане в следващия, е по-евтино, отколкото и двете посоки да са в Промо клас.

Минава малко време, пробвам отново, и вече цената в Промо клас още в началото се появява с около 20-24 лева по-висока. В Saver си оставаше същата.

Изчаквам 15-20 мин., влизам, цената си е пак като в началото на първия опит. Избирам и двата полета в Промо клас, на следващата стъпка същата работа - цената на връщането отново скача.

Скрийновете не ги пазя, но мисля, че тогава ти ги пращах, и ти май пробва, но не можа да дадеш логично обяснение.

Влизането беше директно през сайта на ФБ, без да минавам през скенера.

Но единствено при ФБ е така. И както казах е изключение, защото сайтът не е в ред по принцип. :)

 

За всички останали, които съм проверявал, е валидно написаното в началото от Георги - митове и легенди са това, че цената скачала ако се проверява често за едни и същи дати. Да, може да се различава, но то не е защото един или няколко човека са решили да проверяват повече от един  път :)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Преди купуване на билета, често сайтовете правят резервация. Това става невидимо за пътниците, но "блокира" място преди да сте завършили плащането. Ако това е било последното място по тая тарифа, то следващо търсене ще покачи цената. Ако не завършите плащането, тази резервация ще отпадне и пак ще се появи на старата цена малко по-късно.

 

 

Това наистина се случва много често и важи за влакове , автобуси и други .

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

wilks, тук по-скоро идеята ми е да хванем, ако има нещо умишлено кодирано в сайта, който умишлено да покачва цените на втора визита, а не поради някакви дефекти :)

 

Спомням си го този случай, в крайна сметка се оказа, че тия тарифи са били много напред във времето и не съвсем активни. А това със смяната на цените, специално при тях, ако говориш за седмичния календар:

 

2014-06-02_21-06-56.png

 

При смяна тук на отиването се променят цените и на връщането, защото полетите трябва да се прекомбинират отново, най-често зависи ако има изискване за събота вечер в тарифата. А другото, за което говориш е ей това:

 

2014-06-02_21-08-06.png

 

Промоционалната и по-рестриктивна тарифа е по-скъпа от по-гъвкавата. Ако човек блее и цъкне наизуст на червенкото, че му привлича погледа и е изгорял  :) Та, както казах, нека изолираме случаи на бъгави сайтове или неграмотно заредени тарифи от умишлено подхлъзване на клиентите :)

Връзка към коментар

wilks, тук по-скоро идеята ми е да хванем, ако има нещо умишлено кодирано в сайта, който умишлено да покачва цените на втора визита, а не поради някакви дефекти :)

Аз много добре разбрах каква е идеята. И накрая съм обобщил същото. С обяснението исках само да уточня, че сайтът на ФБ НЕ е подходящ за пример. :) За да не се смесват двете неща - за бисквитките, и за зле администрираните сайтове.

 

Промоционалната и по-рестриктивна тарифа е по-евтина от по-гъвкавата.

По-скъпа вероятно си искал да напишеш :)

 

А, то ти си го оправил, сори ;)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нищо конкретно не мога да кажа, но аз принципно не виждам защо да не е вкаран малко изкуствен интелект в ценообразуването. Ясно е, че изисква ресурс, но това едва ли е проблем, ако като се тегли чертата сметката излиза. Нищо не пречи да се събере статистика от покупки, IP-та, дори данни за компютъра с цел установяване на платежоспособност и екип психолози например, да преценят как е добре да се управляват цените. 

:offtopic:

Аз съм в ИТ бранша и тези неща вообще не са фантастика, може съвсем спокойно като влезнете в Била например, само по изражението на лицето ви да се пусне на един рекламен дисплей срещу вас подходящо предложение, на което да 'клъвнете'. И то това е възможно сега, не в бъдещето. Всичко опира до това, ползите да избият вложените пари.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Нищо конкретно не мога да кажа, но аз принципно не виждам защо да не е вкаран малко изкуствен интелект в ценообразуването. Ясно е, че изисква ресурс, но това едва ли е проблем, ако като се тегли чертата сметката излиза. Нищо не пречи да се събере статистика от покупки, IP-та, дори данни за компютъра с цел установяване на платежоспособност и екип психолози например, да преценят как е добре да се управляват цените. 

:offtopic:

Аз съм в ИТ бранша и тези неща вообще не са фантастика, може съвсем спокойно като влезнете в Била например, само по изражението на лицето ви да се пусне на един рекламен дисплей срещу вас подходящо предложение, на което да 'клъвнете'. И то това е възможно сега, не в бъдещето. Всичко опира до това, ползите да избият вложените пари.

 

Е ако говорим по-общо и само разсъждаваме - да, възможно е. Но аз честно казано не виждам смисъла. Аз може би не съм средностатистическия клиент, но ако цената ми се повиши точно преди да купя обикновено връщам 2 крачки назад и или си намирам други полети или почвам отначало. Никога импулсивно няма да реша "хей, цената скочи, я да купя възможно по-бързо, че току виж скочила още повече". Подобно изкуствено повишение е по-вероятно да удари спирачка на плановете ми, от колкото да ме накара да купя по-бързо. 

 

В Била е по-различно, защото там може да разчитат точно на импулсивния фактор, който онлайн е по-трудно да му се въздейства. Там, ако ми представят кило кашкавал с мега цена от 10 лева може и да се шашна и да купя, особено ако да речем по мутрата ми личи ,колко обичам кашкавал :) Онлайн ще проверя че примерно в конкурентна верига го има същия кашкавал по-евтино и в крайна сметка няма да има търсения ефект. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз честно казано не виждам икономическа обосновка, и не мисля, че би имало резултат да се инвестира в 10 IT специалиста (примерно), които да мислят как да хванат цаката на потенциални хиляди (десетки, стотици, според сектора) клиенти. 

 

Невъзможно е! И то не защото технически не може да се измисли нещо, ми защото 100 000 човека имат 100 001 начина на покупка. 

Връзка към коментар

Ако усетят някой, че е влизал в Магеланци по кукитата, значи е 'професионалист' и веднага му пускат по-ниска цена, защото знаят, че няма да им се върже иначе :P

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 12
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Привет!

Първи пост, реших да съм полезен с нещо.

По темата "Вярно ли е, че ако търся често за даден полет на дадени дати, цената ще се вдигне?" - уви, напълно е възможно да стане вярно. Зависи къде попаднеш.

Търсенията от един човек не биха повлияли пряко на fare bucket-ите, но наистина много сайтове за онлайн резервации го симулират.

Говоря изцяло от личен, доказан опит.

Много чести "нарушители" са сивичките чуждестранни сайтове с най-ниските цени (които плавно набъбват като настъпи време за картата да се намеси в играта). Написано е на хиляда места в интернет - трий бисквитките и пробвай пак..или "инкогнито" на браузера и търсиш само така. Най-добре е и ИП-то да смениш.. но не всеки може.

Едно допълнение: изключително бях разочарован от страницата на Виенчаните. Уважавана компания от мен, но откровено потопена в тази практика.

Последно по нова година имах нужда от техните услуги. На всяко ~трето търсене скриваха "червените тарифи" докато не сменя ИПто, браузера, изчистя кеша/бисквитките и прочие.. и тогава изведнъж се появяваха отново.. Предизвиках го поне 5-6 пъти, като контролирах експеримента от други компютри и паралелно следейки публикуваната наличност през няколко услужливи сайта.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Привет!

Първи пост, реших да съм полезен с нещо.

По темата "Вярно ли е, че ако търся често за даден полет на дадени дати, цената ще се вдигне?" - уви, напълно е възможно да стане вярно. Зависи къде попаднеш.

Търсенията от един човек не биха повлияли пряко на fare bucket-ите, но наистина много сайтове за онлайн резервации го симулират.

Говоря изцяло от личен, доказан опит.

Много чести "нарушители" са сивичките чуждестранни сайтове с най-ниските цени (които плавно набъбват като настъпи време за картата да се намеси в играта). Написано е на хиляда места в интернет - трий бисквитките и пробвай пак..или "инкогнито" на браузера и търсиш само така. Най-добре е и ИП-то да смениш.. но не всеки може.

Едно допълнение: изключително бях разочарован от страницата на Виенчаните. Уважавана компания от мен, но откровено потопена в тази практика.

Последно по нова година имах нужда от техните услуги. На всяко ~трето търсене скриваха "червените тарифи" докато не сменя ИПто, браузера, изчистя кеша/бисквитките и прочие.. и тогава изведнъж се появяваха отново.. Предизвиках го поне 5-6 пъти, като контролирах експеримента от други компютри и паралелно следейки публикуваната наличност през няколко услужливи сайта.

 

Можеш ли в днешно време да потвърдиш експеримента, да се убедим и скептиците? Защото като цяло писаното на хиляда места в интернет е доста относително и често се основава повече на суевереие, от колкото на реалност. Можеш ли сега да дадеш конкретен и точен пример със сайта на австрийците?

 

Говорим за цена, която се повишава при повторно търсене, а при триене на бисквитките пада, не за допълнителни такси с кредитни карти и т.н. И добре дошъл :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Добре заварили! Много ми стана драго, като по случайност открих този сайт. Точно ми беше писнал FT до немай къде..:)

Писах в темата с честите въпроси, но щом вече има дискусия - нямам против мнението ми да е тук.

 

Експериментът може да се повтори, но условията едва ли ще са същите.

Като начало трябва да се издири "червена тарифа", и след това да се почне тормоз.

Тогава търсех SOF-VIE-CDG и обратно, но ако е активна практиката и в момента, ще стане и с други.

Видял съм си го с очите, и си изгубих достатъчно време в опити, че да съм категоричен в твърдението, валидно тогава.

 

Най-сигурната форма на проверка е да гледаш в GDS (ако имаш) или в заместителите му (където с гордост трябва да отбележим забележително БГ присъствие) и да сравняваш дали наистина е изчерпан bucket-a като ти скочи цената.

 

Относно "сивите" сайтове, просто дадох насока от кои да го очаквате. Тези с растящите цени съм ги хващал толкова пъти във въпросната крачка с повторното търсене, че направо да се засрамят в ъгъла. Аз пък им го връщам като изтривам таксите за кредитните карти преди да платя. Който знае що е firebug, може да ме разбере.

 

Дори и да да има скептицизъм, една звездичка в "Честите въпроси" с уточнение, че може да бъде предизвикано от злонамерен сайт, няма да навреди :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Откак го написа това блъскам в сайта на австрийците, 3-4-5 пъти и все си ми излизат едни и същи резултати и си има червени билети във всичките. Говоря за София - Виена: 18-25 октомври. Просто ми се ще да го видя с очите си, а не да разчитам на доверие, ако е толкова масова практика все ще може да се дублира веднъж по начин, по който всички да се убедим :)

 

Дай пример за такъв "сив" сайт, нямаме проблем да ги споменаваме сайтовете за резервиране тук, за добро или за лошо. Как качват цената там, пращат билета в друг bucket, което на тях не би им донесло почти никаква полза или си измислят разни такси?

Връзка към коментар

Добре, давам доуточнения. Когато постигнах този ефект, търсех билет за след 2-3 седмици, баш по декемврийските празници.

Няма гаранция, че винаги го правят, а и може да зависи от маршрута, до някаква степен, а може и от сезона. Както е писано по-горе - това си изисква сериозен алгоритъм, за да не се набива на очи.

Тези, които (в същия период от време) ме караха да трия бисквитки, бяха веригата (с жабката) govoyages и националните и производни, отелдно opodo.* , както и италианския TUI.

Има една мета-търсачка rogo.fr, както и easyvoyages.com, които бълват подобни страници, но повечето ги има и в скенера, ако смениш на съответната държава горе.

Историята на браузера ми не помни преди декември, за да подкрепя с още имена в списъка, но може да се добие представа за коя тумба сайтове говоря.

Повечето играеха с "таксите", но продаваха едни и същи резервационни класове.

 

Нямам никаква полза да ги клеветя, но и разбирам скептицизма.

 

По онова време бях (пишман) експерт във FlightFox и ми се налагаше доста често да изцеждам центове с такива сайтове, та много ми минаха пред очите...големи трагедии има сред тях. Надявам се АФТ да ги закопае завинаги. И с всичките си келешлъци не могат да го стигнат в момента.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

ОК, ще обръщам внимание на австрийците, когато ръчкам по техния сайт, регулярно се случва. Иначе цялата тема я написах с цел да изровим поне един правилно и коректно документиран случай. Но те разбирам и теб, че не ти се ръчка в момента, едва ли е и от кой знае какво голямо значение :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В крайна сметка: бих се радвал ако по-често търсещите просто имат едно на ум, че едва ли са с толкова лош късмет, тa да им скочи цената в рамките на 20-30 минути..

Няколко клика за потвърждение на съмненията никому няма да навредят :)

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Без да искам да правя крайни заключения, но Новозеландците много силно ме съмняват :)

След около 40 проверки, в рамките на 3-4 дни, на цената за точно определен полет, в 5-6 различни версии на сайта им, единствено неговата цена се вдигна с около 10%. На нито една от съседните дати не помръдна ...

Връзка към коментар

Аз се справям с проблема когато задавам съседни дати на тази която наистина следя.

Наскоро обаче при ровене из Priceline за конкретен полет изведнъж цената скочи с 30 долара само за конкретната дата.

Изчаках и след около 6-7 часа отново се върна по-ниската цена.

Знам разбира се , че има и друго логично обяснение , но само пък за тази дата и полет ми се видя доста съмнително.

Връзка към коментар

Добре, аз не мога да разбера само, кво общо имат бисквитките с търсенията и качването на цената?

Бисквитките са едни прости малки текстови файлчета, по няколко килобайта всеки, които обикновено съдържат сервизна информация за разни навици на потребителя от сорта на предпочитано летище, дати за пътуване, държава и валута на покупката или търсенето, ей такива работи. Дори и да изтриете тези обикновено безобидни бисквитки, най-вероятно, алгоритъма, който всеки себеуважаващ се сайт би ползвал, за да ви променя динамично цената, въобще изобщо не би използвал бисквитки, за да ви вдига цената, при положение, че има поне още 5-6 начина, които са хем по-сигурни за сайта откъм успеваемост, хем незабележими за средният потребител, хем не зависят от бисквитките, които при някои по-параноични потребители са изключени така или иначе. Та въобще, каква е точно тезата? Щото цялата тема ми се вижда безумна, от IT гледна точка.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Никой не е казал, че ползват само бисквитки. Както съм писал преди няколко месеца - с очите си съм виждал да го правят, и то неколкократно, и съм го доказвал на момента като манипулация.

 

А в конкретния случай - няма кой знае какво за обясняване.

Един полет, доста непопулярен при това (не е продадено дори едно място от 1 седмица), на конкретна дата, при проверка за цената му няколко десетки пъти директно в различните локализирани версии на авиокомпанията Air New Zealand, в рамките на няколко дена, скочи с 10%. Просто преместиха наличността в по-горен fare bucket. Нито на предните дати, нито на следващите има промяна, което изключва стъпване в друга тарифа заради оставащото до полета време. Проверките са от ИП-та в различни страни, обаче не смятам да е повлияло.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Никой не е казал, че ползват само бисквитки. Както съм писал преди няколко месеца - с очите си съм виждал да го правят, и то неколкократно, и съм го доказвал на момента като манипулация.

 

А в конкретния случай - няма кой знае какво за обясняване.

Един полет, доста непопулярен при това (не е продадено дори едно място от 1 седмица), на конкретна дата, при проверка за цената му няколко десетки пъти директно в различните локализирани версии на авиокомпанията Air New Zealand, в рамките на няколко дена, скочи с 10%. Просто преместиха наличността в по-горен fare bucket. Нито на предните дати, нито на следващите има промяна, което изключва стъпване в друга тарифа заради оставащото до полета време. Проверките са от ИП-та в различни страни, обаче не смятам да е повлияло.

Да де, обаче идеята ми е, че това не се прави, защото са си сложили бисквитки от Air New Zealand според мен, а защото алгоритъмът им просто гледа колко хора проверяват за даден полет X и премества наличността нарочно, ако види за период Y, активност Z. Та за това ми беше странно какво общо имат бисквитките. Дори да ги изтриеш тези бисквитки, наличността на полета пак ще си остане същата, докато не спреш да търсиш и гледаш този полет за времето, определено от Air New Zealand, за да падне цената. Но за разните неизвестни сайтове съм съгласен, може и да ползват само бисквитки.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз като писах не визирах точно бисквитките , а исках да кажа че промените в цената според търсенето не е мит.

Под логично обяснение нямах предвид описания алгоритъм за преместване към по-висока тарифа , а това че е напълно възможно в този отрязък от време да са направени резервации които не са финализирани след което ниската цена отново става свободна.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.