Прескочи до съдържание

Връщане на пари по кредитна карта, как става?


Препоръчани мнения

Здравейте, магеланци. Имам следния казус.
Направих резервация за хотел от един от големите сайтове в бранша. Хотелът също е от голяма верига. Когато пристигнах да си ползвам нощувката, ме изненадаха с новината, че при тях няма такава резервация и трябва да си платя отново сумата. Нямах избор,  и след известни разправии с персонал, мениджъри, си платих.
След като се прибрах, почнах кореспонденцията да видя къде е проблема. Оказа се, че вината е в хотела и сега ми искат номера и дата на изтичане на картата за да ми възстановят сумата.

Ето частта от мейла, засягаща връщането:

"...I will pay you back the amount you payed to me at the hotel:
Could you please send me your creditcard number and exp date and I will fix it right away."
 
Понеже досега не ми се е случвало подобно нещо искам да попитам това ли е нормалния начин. Мога ли да си дам спокойно данните на кредитната карта?

Връзка към коментар

Здравейте, магеланци. Имам следния казус.

Направих резервация за хотел от един от големите сайтове в бранша. Хотелът също е от голяма верига. Когато пристигнах да си ползвам нощувката, ме изненадаха с новината, че при тях няма такава резервация и трябва да си платя отново сумата. Нямах избор,  и след известни разправии с персонал, мениджъри, си платих.

След като се прибрах, почнах кореспонденцията да видя къде е проблема. Оказа се, че вината е в хотела и сега ми искат номера и дата на изтичане на картата за да ми възстановят сумата.

Ето частта от мейла, засягаща връщането:

"...I will pay you back the amount you payed to me at the hotel:

Could you please send me your creditcard number and exp date and I will fix it right away."

 

Понеже досега не ми се е случвало подобно нещо искам да попитам това ли е нормалния начин. Мога ли да си дам спокойно данните на кредитната карта?

 

 

Аз лично не съм давала карта за възстановяване на сума, но това е по принцип начина. Възстановявала съм сума в магазин и в атракцион, просто пъхаш отново картата и парите ти се привеждат веднага. Тук е същото. Моята лична препоръка - спокойно давай всичко. Кредитните карти имат защита. Ако се случи проблем, банката реагира и клиентът и винаги защитен, освен при умишлена злоупотреба, разбира се. Особено когато се отнася за известна верига. Не се притеснявай. Успех :) 

P.S. Като пазаруваме, масово се дава карта и секюрити код. Днес дадох картата си отново, например. Това е начинът. Поздрави!

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Всеки собствени ка ПОС терминал си има карта, чрез която може да кредитира обратно сума на друга карта. Ние го правим най-редовно, когато клиент например е платил 5 нощувки с 5 закуски, а е закусвал само 3 от дните, останалите му ги връщаме по картата - вкарва се търговската карта, въвежда се сумата за кредитиране, после картата на клиента и сумата му излиза в графа кредит от извлечението (а не дебит). 

По същия начин става и с кредитирането от дистанция, както във вашия случай: вкарва се търговската карта, после сумата за кредитиране и се въвежда ръчно номера на картата, в която да се кредитира сумата. Следете си извлеченията, би трябвало да излезе все едно сте платили вие с карта, но вместо в графа "дебит" т.е. извършени плащания, в графа кредит, т.е. постъпления. 

Не се притеснявайте да си дадете картата - те така или иначе имат хиляди номера на карти през букинг системите. Ако сте резервирали през някоя букинг система, така или иначе ще могат да ви я издирят. Къде е този хотел? 

При всички случаи ще можете да оспорите транзакцията, ако решат да ви вземат пари от картата. Или ако имате карта, която рядко ползвате, и примерно е на 0 или с малко пари вътре, дайте нея: така сте сигурни, че няма как да изтеглят каквото и да било, но пък ще си получите сигурно възстановената сума. 

Има такава практика и излиза по-евтино от банков превод, така че ако имате доверие на хотела (вече сте били там), не би трябвало да има проблем. 

Поздрави. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

На мен така са ми връщали пари от самолетни билети при анулирани полети. Разликата е, че при покупката съм си дала веднъж данните и не се налага да ги пращам повторно. Всъщност и в хотела трябва да ги имат, щом сте платили веднъж, може би не им се занимава и така им е по-лесно, както казва Калоян.

Връзка към коментар
Георги Матеев

Не би трябвало да има абсолютно никакъв проблем, особено след като хотела е от голяма верига.

 

Давай си смело данните на картата.

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Благодаря на всички за помощта. Дадох си данните, дано всичко да е наред... За хотел в Швеция става дума.

Редактирано от kakadu
Връзка към коментар

То за мен опасност идва не от хотела , а от това доколко защитена е електронната поща.

Един единствен път съм давал номер на карта по имейл и то  за резервация за гроба на Свети Петър в некропола на Ватикана.

Реших ,  че каквото и да става оня горе ще ме пази , но си ме беше страх  :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

То за мен опасност идва не от хотела , а от това доколко защитена е електронната поща.

Един единствен път съм давал номер на карта по имейл и то  за резервация за гроба на Свети Петър в некропола на Ватикана.

Реших ,  че каквото и да става оня горе ще ме пази , но си ме беше страх  :)

 

Зависи на кой и какво се рее в главата  в тоз момент  .  Всяка поща не е сигурна. Определено не бих пратил 3 цифрен код по поща или по смс. После кой е плащал и т.н...  Поне си смени числата след получаването на парите.

Връзка към коментар
  • 6 месеца по-късно ...

Здравейте и за много години живот и здраве !
Искам да попитам следното : 

Моля посочете (ако съществуват ) "нормални" срокове за рифънд при отменен полет по вина на авиокомпанията.

С оглед на цитата по-долу, 4 седмици ми се вижда прекалено дълъг период.
С оглед на името на превозвача - периодът е очаквано дълъг, кокошкари има не само в БГ, уви.
И за да съгласувам моите критерии за преценка с вашите, моля посочете "нормални" срокове за рифънд от вашия опит.

 

Dear customer,

Thank you for contacting Vueling and sorry for any inconvenience due to the flight cancelation due to operational reasons.

In response to your e-mail we would like to inform you that we proceed to reimburse your reservation  to the same card used for the payment.

Refund time depends on the card used and the issuing bank taking usually about 15-20 days.
    
Best regards, 


Customer Service Department
VUELING AIRLINES S.A. 

 

Връзка към коментар

На мен 2 пъти са ми връщали, срока беше до 7 работни дни, но си получих парите на 3-4 ден. Не помня точно колко, но помня, че беше някъде 3-4. Като се има впредвид, че за моята банка международните преводи по картата отнемат 3 дни, значи почти веднага са ми ги превели.

Връзка към коментар

Мисля, че периода зависи в голяма степен и от обслужващата банка. Не, че не може и компанията да се бави със връщането, но веднъж като пуснат превода почват да се мотаят и банките. За това и тези 4 седмици ги слагат като презастраховка. Почти съм сигурен, че по-рано ще ти дойдат парите,но да, един месец е общо взето стандартно време, което обявяват за тази процедура според каквото съм срещал, чел и веднъж изпитал. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.