Прескочи до съдържание

За спотери


Jindo

Препоръчани мнения

  • 2 седмици по-късно ...

Откога а380 стана най-голям в света. ТИя офнюзз са много офф... :lol: Толкова е тромав, че сам си каца. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

14218504_10153914140657965_916975870_n.jpg

 

Айде и малко класика :) Няма да ви казвам как миришеше вътре, яко на изгнило дърво. Но иначе беше интересно, макар и самолета да беше доста опоскан. Виждаха се доста от въжетата и макаричките за контролите. Fly-by-wire друг път. 

 

До колкото разбрах идеята е след освежаване да бъде изложен някъде на видно място около сградата на България Ер. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

attachicon.gif14218504_10153914140657965_916975870_n.jpg

 

Айде и малко класика :) Няма да ви казвам как миришеше вътре, яко на изгнило дърво. Но иначе беше интересно, макар и самолета да беше доста опоскан. Виждаха се доста от въжетата и макаричките за контролите. Fly-by-wire друг път. 

 

До колкото разбрах идеята е след освежаване да бъде изложен някъде на видно място около сградата на България Ер. 

 

От хамбарите на Хемус ли е?

Връзка към коментар

attachicon.gif14218504_10153914140657965_916975870_n.jpg

 

Айде и малко класика :) Няма да ви казвам как миришеше вътре, яко на изгнило дърво. Но иначе беше интересно, макар и самолета да беше доста опоскан. Виждаха се доста от въжетата и макаричките за контролите. Fly-by-wire друг път.

 

До колкото разбрах идеята е след освежаване да бъде изложен някъде на видно място около сградата на България Ер.

 

LZ-TUN ли е? Че нещо ми се мержелее на створката на носовата стойка, ама не мога да го догледам.

Как е с оборудването в кабината и салона?

Мислят ли да му сложат някакви двигатели, колкото да има нещо там, или само да затворят гондолите? Все трябва да има артисали в някое кьоше два броя Д-30 серия 3.

Каква ливрея смятат да му изтипосат? Ако го издокарат в "Балкан" - ската след 87-ма със звездата, според мен ще е най-добре! Ама сигурно ще го оставят на "Хемус" боя...

Евентуално спряга ли се някакъв постамент?

 

Аз май нещо се разпалих. Като видя класическа руска техника откачам от кеф. А особено пък Ту-134А-3 с радар "Гроза"!

 

А за въжетата - това е съветска класика, няма как да е инак. Доколкото съм запознат, има само един бустер - в канала на кормилото за посока, демек управлението на елероните и кормилото за височина е изцяло пряко - ей тук си трябва майсторлък да го караш, а и си е предимство да си як в ръцете. Як, ама внимателно, че няма кой да ти върне обратно контролите автоматично, ако го вкараш в сривен режим... А тоя даже е и с екстри - автоматична бордна система за управление АБСУ-134 с възможности за автоматичен заход и минаване на втори кръг - прадядото на wire-то. От времето, когато самолетите бяха истински, а не електронни игри... Одъртявам май...

 

МеЙлем за душЪтЪ, направо вАзелин!

Редактирано от Palio
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

TUN е, да. За съжаление повече информация не мога да ти дам, то и това, което предоставям е трета ръка :) Не знам точно в какво ще се състои реставрацията. Има останали малко уреди в кокпита, но и доста са хванали гората, нямаше ги седалките за пилотите например. Кабината беше празна и доста от подовите панели липсваха. За съжаление не щракнах снимки отвътре, ще видя дали някой колега няма. 

Връзка към коментар

Така... Разрових се за стари снимки на машината из нета. Щото тази ливрея, дето е в момента, ми е нещо съмнителна. И май излиза, че самолетът е боядисан в цветовете на Albanian Airlines, на които е бил отдаден на лизинг за известно време през 97-98 година:

https://m.planespotters.net/photo/298180/lz-tun-albanian-airlines-tupolev-tu-134a-3

lz-tun-albanian-airlines-tupolev-tu-134a

След като е върнат, явно нашите хора за по-бързо и евтино са оставили същите цветове, а само са плеснали отгоре лого "Хемус":

https://m.planespotters.net/photo/189891/lz-tun-hemus-air-tupolev-tu-134a-3

lz-tun-hemus-air-tupolev-tu-134a-3_Plane

Демек - ако го оставят така, според мен направо ще изглежда като подигравка с историята и няма да е честно. Вярно, че не сме кой знае колко много хората, дето знаят с точност, но все пак би било добре машинката да бъде боядисана както си трябва, още повече, че ще се излага на наше летище и си е наша.

До към 1986-7 е изглеждала така /е, не е ли красавец?/:

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1226951

1370802455.jpg

16480275517_c44f8ae420.jpg


А след това така /бял лебед - така ми се иска и да стане/. С малката подробност, че тук звездата на БГА-то в логото вече я няма /отпада някъде 91-92 г./:

23442703996_91846d933a_b.jpg

7098764727_bf9e952d64_b.jpg


И предпоследният й вид е този:

MG_Tu-134A-3_Hemus%2BAir_LZ-TUN_09.94_ZR

Моля, сподели ги тия неща с хората, които мислят да я правят. Нека да си е българска!

 

Редактирано от Георги
оправяне на снимки
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Родната авиация имаше няколко заигравки с албанците. Давали са им под наем Ту-та, БАе-та,... -  Albanian Airlines, Belle Air, ... :)

Последните имаха IATA код LZ... Вероятно не е случайно...

Според мен ливерията със зелената и червената линия + тънките букви БАЛКАН си остава ненадмината. Някъде четох, че е правена от британска агенция, която се е занимавала с брандиране. Съответно начинанието е платено с "твърда валута" :)

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

До колкото знам, самолета ще е пред ВИП терминала, а в същия ден ще има ден на отворените врати на Враждебна. Така че може би най-добрата позиция ще е именно от там. Дано има някой по-запознат, аз не успях да спечеля покана във фирмената томбола...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имат намерение да кацнат по 09, дори и с гръбен вятър до 10 kt. Първо ще направят прелитане над полосата на около 500 м(по спомен). Очаква се да кацнат около 13:00 и ще останат тук 4 часа. То места за спотинг има няколко.... Ако е слънчево и държиш да правиш снимки аз не бих препоръчал да си от северната страна(слънцето през целия ден седи южно и ще е срещу теб), ако искаш просто да гледаш може да отидеш в базата Враждебна. При кацане по 09 ще освободят полосата по echo или hotel и има едно място, което е на 40 - 50 метра от рульожката и гледката ще е потресаваща, просто там самолета е много близо до теб а и с този размах ще имаш чувството, че може да пипнеш крилото. Просто кажи какви намерения по - конкретно имаш за да може да те ориентирам.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Мирослав Василев

При кацане по 09 ще освободят полосата по echo или hotel и има едно място, което е на 40 - 50 метра от рульожката и гледката ще е потресаваща, просто там самолета е много близо до теб а и с този размах ще имаш чувството, че може да пипнеш крилото.

Ще може ли да споделиш  малко повече, къде е това място? Благодаря предварително.

Връзка към коментар

Къде е това място на Враждебна, че искам да заведа малкия.

https://www.google.bg/maps/place/%D0%90%D0%B2%D0%B8%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%B7%D0%B0+%D0%92%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B0/@42.701906,23.3956005,15.46z/data=!4m5!3m4!1s0x40aa88ae07deb447:0xaaa277a0fbc4959!8m2!3d42.7002003!4d23.4083187

 

Намира се на Ботевградско шосе близо е до началото на Владимир Вазов

Редактирано от Климент
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ще може ли да споделиш  малко повече, къде е това място? Благодаря предварително.

 

Слизаш на метростанция Летище София, излизаш от станцията и веднага тръгваш наляво, и почти веднага в ляво има стълби, които слизат надолу към парка. Минаваш под самата метростанция и излизаш на алеите. Продължаваш покрай езерото(наляво) и започваш да се изкачваш, алеите се събират и става само една. Стигаш до едно малко кръгово, след което вече има път през поляната и тръгваш по него и стигаш до реката и в ляво ще видиш едно място с няколко дървени скари, е те там е. :) Ако искаш съвсем да си близо може да слезеш до самата ограда, на която има врата. То предполагам, че ще е пълно с народ точно на това място... Не преминавайте под полосата, защото в тунела има детектори за движение и камери.

Редактирано от randi
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Touch - a реално е далеч, но рулирането е на 45 метра от теб, като крилото ще мине доста по - близо, освен ако не направи backtrack по 27 - ма. А дъжда ще създаде допълнителен ефект от разпръскване на вода от пистата, което е доста внушително. Който иска да е близо до докосването на пистата май трябва да ходи във Враждебна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

LH342 в 13:00 , нали така ?

 

в живото видеото от фейсбук цитираха самолет "Токио", който пък в момента лети LH9916 ..

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.