Прескочи до съдържание

За спотери


Jindo

Препоръчани мнения

Снимката не е добра като за спотинг и силно кропната. Не бих я публикувал, ако не беше много интересна машина - близо 52-годишен Douglas DC-8 на CFS Air Cargo от зората на реактивните самолети в гражданската авиация. Двигателите, разбира се, са сменени с модерни турбо-вентилаторни.

Снимал съм при излитане от летище Хамад в Доха, Катар през юли 2019 година.



 

750_6201PPraw.jpg

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Ewa Air е френска авиокомпания базирана на остров Майот. Разполага само с 2 самолета и осъществява полети между Майот и 7 дестинации в Мадагаскар,Танзания и Коморите.

94624831.jpg

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към коментар

Прочутият плаж Махо бийч на остров Синт Маартен. Съвсем наблизо е международното летище Принцеса Жулиана. Кацащите самолети преминават буквално на метри над главите на плажуващите.

94889448_1578997188942476_7284702942802739200_n.jpg

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Последно време на София е интересно откъм трафик на големи машини. Доста добри попадения имах, та няма как да не ги покажа.

 

Дъга и залезна светлина. А319 кацащ от Karlsruhe/Baden-Baden.

19.thumb.jpg.0a73dafe5ac29ede5dbd2d989fec4928.jpg

 

Boeing 767 - 200 на Omni излитащ за Washington Dulles.

20.thumb.jpg.d3127e163caf8faeb0680cee093341e3.jpg

 

Wizz A320 от Лондон.

21.thumb.jpg.f7cfa301c31a9cef262b3f333bbeb0cc.jpg

 

Boeing 747 на Atlas излитащ за Исламабад.12.jpg.a1777da656d2fc898dcea7905db88e1c.jpg

 

C17 Globemaster.14.jpg.e3c19396222699140e80e4cfdd239799.jpg

 

17.jpg.78a6fd09b5b0a12d3b422c68f976f444.jpg

 

18.jpg.0c15e71fc4a38be940a47ccd99c60307.jpg

 

Boeing 777 на Omni излитащ за Исламабад.15.jpg.cd703a06f9ed40e28a37f8a30ac23ffa.jpg

 

И едно хели Mi 17 на нашите военновъздушни сили.16.jpg.4554fa5d00db5c1aaabc207bb1eed2a7.jpg

  • Харесвам 19
  • Браво 7
Връзка към коментар
На 2.05.2020 г. в 15:00, bulpa каза:

Чудна рекламна снимка 🙂

 

Благодаря. Светлината в този ден беше умопомрачителна.То бяха дъги, тъмни буреносни облаци огрявани от мека залезна светлина....

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Touchdown след близо 9 часов полет от Балтимор, САЩ. Boeing 777 Omni, летище София.

 

777touchSECOND.jpg.fbe844a509c2f336e7691aba62e6fff2.jpg

 

Този ден имаше доста птици около поласата и на два пъти щеше да стане беля.

 

Ято скорци и врани прелитат буквално на метри пред кацащия 777.

777birds.jpg.c909ff4193ea0fc26dd20731aacfb7db.jpg

  • Харесвам 10
  • Браво 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
На 11.05.2020 г. в 13:42, randi каза:

Този ден имаше доста птици около поласата и на два пъти щеше да стане беля.

Ято скорци и врани прелитат буквално на метри пред кацащия 777.

777birds.jpg.c909ff4193ea0fc26dd20731aacfb7db.jpg

Ноември миналата година, докато си чакахме полета за София на летището в Ница, забелязах големи ята скорци в района на летището. 
Даже малко се учудих, че службите на летището не взимат някакви мерки да разгонят птиците ... :rolleyes:  Със сигурност трябва да са ги забелязали от кулата и предполагам можеше да изпратят поне някакъв автомобил да опита да ги изгони по-далеч от пистите.  
Спомням си, че по някой от научно-популярните канали бях гледал филм за екипа, който отговаря специално за птиците на и около летище Франкфурт - използват и лазер


DSC01689.JPG.bd6d8fb8a5372443d964bfca10f46287.JPG

 

 

 

 

А междувременно излитаха и кацаха самолети, а скоро предстоеше и нашият полет ...
 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 23 минути , Фичо каза:

Ноември миналата година, докато си чакахме полета за София на летището в Ница, забелязах големи ята скорци в района на летището. 
Даже малко се учудих, че службите на летището не взимат някакви мерки да разгонят птиците ... :rolleyes:  Със сигурност трябва да са ги забелязали от кулата и предполагам можеше да изпратят поне някакъв автомобил да опита да ги изгони по-далеч от пистите.  
Спомням си, че по някой от научно-популярните канали бях гледал филм за екипа, който отговаря специално за птиците на и около летище Франкфурт - използват и лазер


DSC01689.JPG.bd6d8fb8a5372443d964bfca10f46287.JPG

 

 

 

 

А междувременно излитаха и кацаха самолети, а скоро предстоеше и нашият полет ...
 

 



Скорците са дребни, предполагам, че двигателите няма даже да се закашлят ако до 4-5 птици минат през всеки от тях. А за останалите части на самолета изобщо не става въпрос. На самото летище самолетите не излитат/ кацат с много висока скорост.

Аз съм бил в самолет (Cessna 208 Grand Caravan), когато по време на полет бая едра птица (някакъв орел или сокол) удари предното стъкло на пилотската кабина, рикошира и удари крилото. Всички се стреснахме от удара, включително и пилотите, но не си направиха труда да се върнат на пистата, от която съвсем скоро бяхме излетяли (Ол Киомбо в национален резерват Масай Мара в Кения). Явно, летейки до такива места, не им се случва за пръв път. Нямаше никакви поражения по самолета, огледахме го всички след кацането.
 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Птици в двигателя е равносилно на незабавно връщане на летището. Птиците може и да са дребни, но поражения върху лопатките винаги може да има. Иначе случката все пак се е разиграла в Африка, но удара по крила и фюзелаж наистина не са толкова опасни и може да се продължи. А скорците есен се събират на огромни ята и са буквално неконтролируеми.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Малко интересен трафик от последната седмица на София.

 

Як 42Д на Sirius Aero от Москва.

 

23.jpg.b616a9280a9757b7ad524b58874eacbb.jpg

 

22.jpg.0f74a4ed27a2aaeff36874c7dcf12fe0.jpg

 

А330 NEO първо посещение на този модел на летище София.

 

26.jpg.bef5dc5f1c675a6e8f08e37913eba0a6.jpg

 

27.jpg.1ea104a876d24f999c72d8ff93e8017f.jpg

 

И един А330 - 200 отново на Делта.

 

24.jpg.e3c8da2668523f4a77ccc0df48122536.jpg

  • Харесвам 13
  • Браво 9
Връзка към коментар
преди 31 минути , chandni каза:

А Делта какви полети са изпълнявали до България?

Може би за военните, с технически стоп тук на път към Азия.

преди 38 минути , randi каза:

А330 NEO първо посещение на този модел на летище София.

24.jpg.e3c8da2668523f4a77ccc0df48122536.jpg

26.jpg

 

Обаче при новите самолети диаметърът на двигателите все повече започва да се доближава до диаметъра на фюзелажа :rolleyes:

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, randi каза:

Малко интересен трафик от последната седмица на София.

 

Як 42Д на Sirius Aero от Москва.

 

23.jpg.b616a9280a9757b7ad524b58874eacbb.jpg

 

22.jpg.0f74a4ed27a2aaeff36874c7dcf12fe0.jpg

 

24.jpg.e3c8da2668523f4a77ccc0df48122536.jpg


Много е интересен този Як 42. Летял съм с такъв на Cubana от Канкун до Хавана и обратно. Прозорците са точно "илюминатори" - големи и с абсолютно кръгла форма. Като се спусне колесника, над крилото се показва нещо, приличащо на стърчащо арматурно желязо, което дава визуален сигнал за спуснат успешно колесник (в случай, че има нужда да се потвърди). Най-вероятно съм публикувал снимки по-назад в темата, мързи ме да проверявам.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

А Делта какви полети са изпълнявали до България?

Този беше полет CMB549 от Бангор (BGR) Канада. Погледнах го на flightradar24. CMB е позивна за цивилен самолет, извършващ американски военен чартър

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 16 часа, FlyTraveler каза:

Като се спусне колесника, над крилото се показва нещо, приличащо на стърчащо арматурно желязо, което дава визуален сигнал за спуснат успешно колесник (в случай, че има нужда да се потвърди).

Наричат се солдатки и са както си написал визуално потвърждение на положението на колесника. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 22.05.2020 г. в 13:02, chandni каза:

А Делта какви полети са изпълнявали до България?

Летят за военните. В София кацат за презарядка и понякога смяна на екипажа. Надявам се появата им да не беше само за няколкото полета от миналата седмица.

 

преди 22 часа, Брани каза:

Егати големите мотори има това NEO

Големината им наистина е впечатляваща, вентилатора е с размер 2.85 м в диаметър. Чакам с нетърпение да спотна новия 777Х, чиито двигатели са с вентилатор 3.40 м.

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 22.05.2020 г. в 13:31, Фичо каза:

26.jpg

Обаче при новите самолети диаметърът на двигателите все повече започва да се доближава до диаметъра на фюзелажа :rolleyes:

Целта е диаметърът на двигателя и фюзелажа да бъдат уеднаквени. Тогава ще се получи съкращаване на разходите от това, че за двата елемента ще се ползват едни и същи чарколяци, ще има икономия от мащаба. С този революционен пробив ще се мине към ново измерение в нискотарифирането на полетите, като при възможност седалки ще бъдат монтирани дори и зад вентилатора, след като вече пространството е уеднаквено това няма да е проблем, може би само разположението на тоалетната би било, може би.

  • Шок 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.