Прескочи до съдържание

За спотери


Jindo

Препоръчани мнения

преди 14 часа, Фичо каза:

А най-тихото

Най-тихото? L-13 Бланик в Аероклуба, много, много години назад. Чуваш само свистенето на възд. поток около тялото на самолета. А от големите сечива-MD-80. Двигателите отзад в края. Има моменти, особено след запуск на земята, когато ако не гледаш контролните уреди не можеш да разбереш, че моторите работят. Във въздуха също. Основно се чува възд. поток, електрониката и радиото. Но най-тихото място в MD-80 e 8-10 ред.  

  • Харесвам 9
  • Благодаря 2
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 16 часа, дядо Пепи каза:

Най-шумното сечиво, което съм пилотирал.

Това е много интересно наблюдение. По мои спомени, беше пилотирал и Ан-12. Той не е ли по-шумен, имайки предвид четирите двигателя? Ан-12 може би съм го чувал да рулира отстрани, може би не. Ан-26 бих предположил, че е подобен на Ан-24, с който съм летял много пъти (като пътник, разбира се). Много ми харесваше звука на двигателите, особено при рулиране, предполагам, че тогава сменяте pitch на лопатите на витлото.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , FlyTraveler каза:

Това е много интересно наблюдение.

Ан-26 е със следващата серия двигатели АИ-24, различни от на  Ан-24. В армията летях и на него. В кабината спокойно си говорехме без слушалки. Нещо, което на Ан-26 е немислимо. За да се чуем без СПУ трябва да се вика и гледаме в устата. Ако не се лъжа и винтът май беше по-различен от на Ан-24. Но не съм сигурен. Минаха доста годинки и някои неща започнаха да избледняват. Ан-12 е друга бира. 4 мотора, но доста по-различни. Винтът - също. В кабината може би една идея по-шумно от Ан-24, но далеч, далеч по тихо от Ан-26. Този характерен за Ан-24 звук се чува при рулиране, когато се отнемат ръчките за управление на двигателите ( РУД ) на упор. При Ан-26 го няма. Първата група колеги, които са изучавали Ан-26 в СССР са имали среши и с част от колектива работил по създаването на самолета. Та те са им разказвали, че е било видно и за тях, колко по-шумен е Ан-26 в сравнение с по-големия си брат. Рязали от витлото, сменяли го. Без никакъв ефект.

  • Харесвам 13
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , дядо Пепи каза:

Ан-26 е със следващата серия двигатели АИ-24, различни от на  Ан-24. В армията летях и на него. В кабината спокойно си говорехме без слушалки. Нещо, което на Ан-26 е немислимо. За да се чуем без СПУ трябва да се вика и гледаме в устата. Ако не се лъжа и винтът май беше по-различен от на Ан-24. Но не съм сигурен. Минаха доста годинки и някои неща започнаха да избледняват. Ан-12 е друга бира. 4 мотора, но доста по-различни. Винтът - също. В кабината може би една идея по-шумно от Ан-24, но далеч, далеч по тихо от Ан-26. Този характерен за Ан-24 звук се чува при рулиране, когато се отнемат ръчките за управление на двигателите ( РУД ) на упор. При Ан-26 го няма. Първата група колеги, които са изучавали Ан-26 в СССР са имали среши и с част от колектива работил по създаването на самолета. Та те са им разказвали, че е било видно и за тях, колко по-шумен е Ан-26 в сравнение с по-големия си брат. Рязали от витлото, сменяли го. Без никакъв ефект.

Виж ти, каква интересна информация от човек, който е вътре в тази материя... Много благодаря, за която! Бъдете здрави, ти и близките ти хора!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

МД 80 е тих в предната част, отзад никак. 🙂 За мен Ан 12 е по - шумен от Ан 26 и то осезаемо, говоря за отвън по време на рулиране, при стартиране на разбег нивата на шума падат драстично, като отново Ан 12 е по - шумен. От новите машини лошо впечатление ми прави 787, толкова тих отвън а вътре е шумен, места зад крилото, не можех да повярвам как е възможно да е толкова шумно.

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 8.08.2020 г. в 21:05, randi каза:

🙂 За мен Ан 12 е по - шумен от Ан 26 и то осезаемо, говоря за отвън по време на рулиране, при стартиране на разбег нивата на шума падат драстично, като отново Ан 12 е по - шумен

Аз пиша каква е разликата между самолетите като комфорт за работа на екипажа. Има голяма разлика да летиш 4 часа непрекъснато със слушалки и след излитане , и sterille cockpit, да свалиш слушалките и ползваш само микрофон. Има и нещо друго. При Ан-26 звукът е съпроводен с едни много особени вибрации, които също много уморяват. Факт е, че след 3-3.5 часа полет с Ан-26 съм се чувствал по-уморен, отколкото след 4-5 часа в кабината на Ан-12. А имам и много по-дълги полети с този самолет, стигайки до личния ми рекорд 9ч 45мин - Душанбе - София. 

  

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Air Excel Cessna 208B Grand Caravan, кацащ на пистата Серонера, национален парк Серенгети, Танзания. Една от най-любимите ми за летене машини, може би защото я свързвам с африкански сафарита.
 

700_9812_DxO.jpg

 

 

700_9814_DxO.jpg

 

 

700_9816_DxO.jpg

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Както може би сте забелязали, ДжъмбоДжетите станаха редовни на софийското летище. Тези съм ги снимал с телефона, затова са по-малко велики от обичайните ми снимки:

 

КалитаЕър, забравих за къде излиташе

7B5F131F-4A0E-461F-BB15-154A939CD705.jpeg.798353273460bf700ffeefaf94cfbf1a.jpeg

 

КалитаЕър, идващ от САЩ

9A4CECD5-A2DB-4484-91A0-1D89DFDC4928.jpeg.623fbfb2c75daa074d0b2213cc068a7e.jpeg

 

СилкУей, идващ от Франкфурт

8A744A61-B592-4A58-9023-4A5600D06998.jpeg.0aefa67bb5b03b12e80a49158e73adc4.jpeg

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 29.04.2019 г. в 16:27, akair каза:

Българска а/к за препродажба на самолети (временна регистрация в страна на ЕС преди да продължат по пътя си към крайната дестинация), а от неотдавна и ACMI: https://voyageair.bg/

Големи са аматьори тия от Voyage Air -  отмениха полет до Мюнхен , след това обещаха до 7 дни връщане на парите, телефона им е обикновен, не е колцентър, веднъж успях да се свържа, след това затварят. Имат WhatsApp - там си пишехме и впоследствие спряха да отговарят и там. Имат 3 дестинации точно до края на Септември и вероятно ще затварят и бягат с парите - дано банката успее да ми ги възстанови.

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Малко снимки от последния спотинг. Чудна светлина и много трафик. Два броя 777 на Omni, Бомбардие на Air Baltic и А330 на GullivAir заминаващ за Китай.

 

33.jpg.a62ee6ed2fa03758bd74e9e9a2abc6ed.jpg

 

34.jpg.9fd85c80b721aca95b5e94394ab91894.jpg

 

 

 

 

 

36.jpg.1c2d650c2da88c03980b280880dbc469.jpg

 

35.jpg.10a8005a2ebd977af2b2256f525b10b3.jpg

 

Тук Е190 на преден план, а на заден, захождащия 777.

 

190@777.jpg.007c9bd59c59bc29e3d907cc64d12954.jpg

  • Харесвам 14
  • Браво 7
Връзка към коментар
преди 8 часа, Климент каза:

Последната снимка е супер

Embraer-a изглежда изплашен  :-))

 

Ако бях с по - дълъг обектив щеше да стане доста интересен кадър. Той Ембраера си е такъв, все наплашен.... Никак не го харесвам.

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Продължават да ни радват големи и интересни посетители. Този път А330 на National пристигна директно от Орландо, САЩ и след ден - два почивка излетя за Саудитска Арабия.

 

41.thumb.jpg.e7164ba8c6fb01e0ea00dc62afe559bb.jpg

 

42.jpg.c75642d53aed4ea386aa8cecc66ea00b.jpg

 

  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.