Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Преди 1 час, Dreamm каза:

Моля да споделите опита си в подобни сигуации дали има проблем - имам купени билети през vayama за полет на БГ Ер, който ще изпълни Air France, обаче името и презимето ми са изписани слято... /както обикновено/. Пътувах няколко пъти така, но полетите бяха вътрешни и изпълнени от БГ Ер, а сега е Париж-София и както вече написах - няма да го изпълни БГ Ер. 

Често се случва. Те си знаят

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, jul каза:

Някой успял ли е да влезе в кореспонденция с БГ Еър по повод обезщетение за закъснял полет?

Мълчат като да не казвам какво....

 

Абсолютно никога не отговарят, не се занимавай да си губиш 2 месеца.Директно към ГВА или Аероиск.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Dreamm каза:

Моля да споделите опита си в подобни сигуации дали има проблем - имам купени билети през vayama за полет на БГ Ер, който ще изпълни Air France, обаче името и презимето ми са изписани слято... /както обикновено/. Пътувах няколко пъти така, но полетите бяха вътрешни и изпълнени от БГ Ер, а сега е Париж-София и както вече написах - няма да го изпълни БГ Ер. 

Това е стандартна световна практика, защото в (остарелите) резервационни системи има само две полета LAST/WHATEVER, които не могат да съдържат интервали и когато имената са повече просто се сливат. Не представлява никакъв проблем, но понеже хората често питат, някои авиокомпании дори са го обяснили на сайтовете си.

 

My name appears without spaces on the ticket, will this be a problem?

 

If you entered multiple first names, or multiple family names for a passenger, it is entirely normal for the names on the ticket to be joined together, even if you had entered them separately when booking online. For example: if you entered Mr John Adam Smith when booking online, your ticket will show the name as SMITH/JOHNADAMMR. This is standard airline industry practice.

 

https://www.emirates.com/english/help/faq/5714310/my-name-appears-without-spaces-on-the-ticket-will-this-be-a-problem

 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 5.02.2020 г. в 10:02, logist13 каза:

 

Да се чудиш на балъците дето не са се сетили да въртят само чартъри, че да печелят много. Иначе елементарен поглед на отчетите им показва разпределението на приходите от редовни линии и чартъри. Знае се колко самолети им трябват само за чартърите и колко са ГОДИШНИТЕ разходи за тези самолети, пропорцията РЛ:чартъри. Та сметката с 3-4 месеца приходи да се покриват ГОДИШНИ разходи просто не излиза. Тези допълнителни самолети нужни за чартъра, извън пиковия сезон не вършат работа и по редовните линии, просто са излишни. И от А/К добре си го знаят, затова където и когато могат ги пращат на мокър лизинг, без много да подбират. Въобще няма да коментирам по-дългосрочните негативи от издънките с редовните линии през лятото от типа, че А/К остава последен избор на тези, които искат да стигнат някъде навреме и да не изпускат връзки да речем и че който веднъж е изгорял няма да повтори после ни лято, ни зима...

Предвид, че чартъра е само 3 - 4 месеца се изкарват достатъчно средства от него явно. Може да разпределиш приходите и към броя месеци, в които се е осъществил този приход. Чартъра винаги го е имало и от компанията държат да го правят. Явно си знаят от А/К щом го има всяка година. Не винаги се е намирало, къде да пратят на акция машините в слабите месеци и седят на земя...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
2 hours ago, vinidj said:

Абсолютно никога не отговарят, не се занимавай да си губиш 2 месеца.Директно към ГВА или Аероиск.

От личен опит или така си чувал?

Един познат се хвана да се бори сам. Не че не мина доста време откакто почна, но първо го пробваха с билети за компенсация.

Последно каза, че е дал сметка и чака парите. Но му отне 7-8 месеца де ...

Връзка към коментар

Отговарят, но е бавно, просто си трябва търпение. При мен също отне 6-7 месеца, докато ми изплатят обезщетението. Те имат така или иначе, мисля, 6 седмици (или 2 месеца бяха), за да дадат становище след първия конктакт с тях.

Ако се забавят или отговорът им не ви устройва, тогава се обръщате към ГВА.

 

И още нещо - на мен никой не ми отговори, когато пуснах жалба онлайн през сайта им. Отговаряха (със забавяне) на мейла за оплаквания crfb@air.bg.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , yordanov каза:

 

Ако се забавят или отговорът им не ви устройва, тогава се обръщате към ГВА.

Един от първите полезни съвети, които получих във форума - в първия мейл към БГ ер споменете,че пращате копие на същият този мейл до ГВА (и го направете).Така жалбата е регистрирана при ГВА и те следят отговора да дойде в срок,а това спестява време 🙂

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 59 минути , Мари Николова каза:

Един от първите полезни съвети, които получих във форума - в първия мейл към БГ ер споменете,че пращате копие на същият този мейл до ГВА (и го направете).Така жалбата е регистрирана при ГВА и те следят отговора да дойде в срок,а това спестява време 🙂

 

Нито плашенето с ГВА, нито нищо помогна да получа от личен опит отговор от България Еър. Никакъв отговор от подаването на жалбата към тях вече 5 месеца, от нито един от мейлите им.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, vinidj каза:

Нито плашенето с ГВА, нито нищо помогна да получа от личен опит отговор от България Еър. Никакъв отговор от подаването на жалбата към тях вече 5 месеца, от нито един от мейлите им.

Не става въпрос да плашиш авиокомпанията, а съвсем реално да въвлечеш ГВА в случая.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

преди 16 часа, logist13 каза:

 

Доста безсмислено изказване, нямащо нищо общо с действителността. Да се чудиш на балъците дето не са се сетили да въртят само чартъри, че да печелят много. Иначе елементарен поглед на отчетите им показва разпределението на приходите от редовни линии и чартъри. Знае се колко самолети им трябват само за чартърите и колко са ГОДИШНИТЕ разходи за тези самолети, пропорцията РЛ:чартъри. Та сметката с 3-4 месеца приходи да се покриват ГОДИШНИ разходи просто не излиза. Тези допълнителни самолети нужни за чартъра, извън пиковия сезон не вършат работа и по редовните линии, просто са излишни. И от А/К добре си го знаят, затова където и когато могат ги пращат на мокър лизинг, без много да подбират. Въобще няма да коментирам по-дългосрочните негативи от издънките с редовните линии през лятото от типа, че А/К остава последен избор на тези, които искат да стигнат някъде навреме и да не изпускат връзки да речем и че който веднъж е изгорял няма да повтори после ни лято, ни зима...

БАК са пример  как се печели само от чартър-  работят 5 месеца, останалото време почиват, но заплатите текат целогодишно - на тях сметката им излиза. Основно заради това, че МД-тата са собствени и са се изплатили сигурно 10 пъти.

Примери на печеливши чартърни компании по света има достатъчно.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
4 hours ago, adreno said:

 

БАК са пример  как се печели само от чартър-  работят 5 месеца, останалото време почиват, но заплатите текат целогодишно - на тях сметката им излиза. Основно заради това, че МД-тата са собствени и са се изплатили сигурно 10 пъти.

Примери на печеливши чартърни компании по света има достатъчно.

Това е малко сметка без кръчмаря! Не можеш да си правиш бизнес модела на база на счетоводно амортизирани самолети. Това е горе долу същото като да кажеш, че токът от АЕЦ бил най-евтин, защото вече не се отчитат амортизационни разходи за атомната електроцентрала...

Самолетите имат някаква остатъчна стойност, а парите които би могъл да получиш за тях също имат алтернaтивна цена (Opportunity cost). Ако не можеш да покриваш тази цена авиокомпанията реално не е на печалба.

 

Що се отнася до чартърните авиокомпании, безспорно има такива които са на реална печалба, но при тях самолетите лятото летят към летни чартърни дестинации, а зимата към зимни чартърни дестинации. В България обаче зимният чартърен пазар е много по слаб от летния...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 19 часа, Goal & Boss каза:

Не става въпрос да плашиш авиокомпанията, а съвсем реално да въвлечеш ГВА в 

Трябва ли потребителят да въвлича ГВА?! Те са си въвлечени по закон  😀

Авиокомпанията отдавна нищо не може да я уплаши, нито да я респектира. 

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 27.07.2019 г. в 23:11, rdd каза:

Министърът на транспорта е наредил проверка на всички АК, които пътуват до и от България, във връзка със закъснели и отменени полети. Проверката е възложена на ГВА.

Попаднаха ми by great chance изхвърлени графици на самолетите за миналото лято. Напр. за датата на споменатата проверка за LZ-VAR е залoжено 2 часа закъснение за последните две ротации до  Мадрид и Тел Авив, за да може в "обедната почивка" да отскочи до Анталия. Т.е. по разписание няма полети от 10:50 до 13:20 UTC и в тази дупка трябва да изпълни чартъра. Така вместо в 13:20, ще може да излети за MAD в 15:20. 

Тези графици са с дата на съставяне през септември 2018г. Т.е. вече със сигурност се знае какви ще бъдат издънките през идното лято. Който има някакви планове, да потърси връзки в авиокомпанията за справка какво закъснение му е предвидено 🙂

 

Моля някой с пълен достъп до flightradar,  да извади справка за движението на LZ-VAR на 27.07.2019.  Любопитно ми е какво е съответствието с предварителния график. Няма да публикувам находката си, защото се опасявам, че така може да навредя на някой, който не го заслужава.

  • Харесвам 4
  • Шок 5
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 13 часа, Ilian359 каза:

Попаднаха ми by great chance изхвърлени графици на самолетите за миналото лято. Напр. за датата на споменатата проверка за LZ-VAR е залoжено 2 часа закъснение за последните две ротации до  Мадрид и Тел Авив, за да може в "обедната почивка" да отскочи до Анталия. Т.е. по разписание няма полети от 10:50 до 13:20 UTC и в тази дупка трябва да изпълни чартъра. Така вместо в 13:20, ще може да излети за MAD в 15:20. 

Тези графици са с дата на съставяне през септември 2018г. Т.е. вече със сигурност се знае какви ще бъдат издънките през идното лято. Който има някакви планове, да потърси връзки в авиокомпанията за справка какво закъснение му е предвидено 🙂

 

Моля някой с пълен достъп до flightradar,  да извади справка за движението на LZ-VAR на 27.07.2019.  Любопитно ми е какво е съответствието с предварителния график. Няма да публикувам находката си, защото се опасявам, че така може да навредя на някой, който не го заслужава.

 

Нещо не схващам?! Каква е логиката да се залага 2 часа закъснение при положение, че графикът е правен една година преди осъществяване на полетите? Нали по този начин рискът да закъснея общо с над 3 часа става много висок и от там финансовите неустойки

Връзка към коментар
преди 15 часа, Ilian359 каза:

Моля някой с пълен достъп до flightradar,  да извади справка за движението на LZ-VAR на 27.07.2019. 

На 27.07 LZ-VAR е бил в Италия:

 

2017138483_Screenshot2020-02-08at16_46_26.png.031322fafcb121ccbbe8c397322ffc76.png

 

До Анталия на 27.07 е ходил LZ-SOF:

 

1800855606_Screenshot2020-02-08at16_49_14.png.64d1b652ae9824806d81475c0aebe5c1.png

 

А до Мадрид LZ-FBB:

 

2085788747_Screenshot2020-02-08at16_53_23.png.ca92d698d4dfb22ee636198a18f94646.png

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Недейте съвсем да отписвате българските чартърни компании, това че не са на топа на устата с реклами или че флотата им може да е по-стара не значи, че не може да са добре управлявани и печеливши. Ето това изрових от Капитал за до края на 2018, мисля че наскоро бях мяркал табличката и с последната година включена, но не мога да я намеря:

 

image.png

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, yordanov каза:

На 27.07 LZ-VAR е бил в Италия:

 

До Анталия на 27.07 е ходил LZ-SOF:

А до Мадрид LZ-FBB:

Благодаря! Значи от предварителния график нищо не е спазено 🙂

Връзка към коментар
преди 12 минути , Ilian359 каза:

Благодаря! Значи от предварителния график нищо не е спазено 🙂

Дори и график от март'19 да намериш пак няма да е база за някакви сигурни заключения. А от септември предишната година...

В случая даже LZ-VAR даже изобщо не е летял за FB този ден - всички полети са за IG.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
21 hours ago, tch said:

„България Ер“ подписа кодшеър партньорство с Qatar Airways
 

http://www.chernomore.bg/ikonomika/2020-02-17/balgariya-er-podpisa-kodshear-partnyorstvo-s-qatar-airways

Самo Катар сега да не сменят шоколадчето GODIVA  от менюто им с  image.jpeg.1e2d5aa9c0dfb9771ef66f71fddc2cff.jpeg

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , Jorro каза:

Самo Катар сега да не сменят шоколадчето GODIVA  от менюто им с  image.jpeg.1e2d5aa9c0dfb9771ef66f71fddc2cff.jpeg

Ти шоколадчетата остави... Ама ако почнем да летим с BOT-ко и някой друг SMOT-ко до Доха и да гоним полети... Те тогава да видиш. Досега винаги успешно сме "финтирали" полетите с "националния" превозвач, но тази новина ми звучи направо заплашително. :bad:

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 1 час, chandni каза:

Ти шоколадчетата остави... Ама ако почнем да летим с BOT-ко и някой друг SMOT-ко до Доха и да гоним полети... Те тогава да видиш. Досега винаги успешно сме "финтирали" полетите с "националния" превозвач, но тази новина ми звучи направо заплашително. :bad:

Какво не им харесвате на тези "старичките" самолети - класика, няма много такива с "RECARO" седалки 🙂 , около 3 пъти по-дебели и повече от това удобни от седалките на Уиз и Райън ... или от толкова летене по нискотарифки гърбовете ви толкова са изтръпнали, че не усещате разликата 😉 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.