Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 10 часа, epetkov каза:

 Някак  нелогично авиокомпанията не предлага билет  от Варна до новите дестинации с прекачване в  София. ...... а може би е логично и нормално за "националния"  превозвач.

Има, друг е проблема - при така заложени полети връзките са с дълго висене в София, поне в едната посока.

Но часовете на полетите ще ги местят със сигурност.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, Фил каза:

И ако се "джеткостне", SOF-SKG може да се докара  до 28€ :wink: 

image.png.a47ca189afa107bcf2a699fc9bff5402.png
 

За хора,които не са от София излиза(може би) на кантар цената(пътуване до София,паркинг и т.н.),но:

За хора от югозападна България(включително София) е по изгодно да отидат до Солун с кола!

Все пак зависи и от групата,но примерно за двама:

София-Солун~300 километра+300 обратно=600 км(за Благоевград са 400,за Сандански и Петрич~300);

при разход 6,5 литра/100 км~40 литра гориво за София(26-Благоевград,20-Петрич и Сандански);

по около 1,8 лева=72 лева за София(48 за Благоевград,36-Сандански и Петрич)

паркинг~10 лева на ден,за 5 дни са 50 лева

ОБЩО-122 лева за София(98 заБлагоевград и 86 за Сандански и Петрич), при това без "пилене"!

Само полет от София излиза 28 евро*4 полета=112 евро~220 лева!!!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

аз лично съм ползвал летището в солун няколко пъти и наистиан е супер удобно защото отклонението му от пътя за халкидики  съвсем малко ..... така че такава връзка има смисъл а и от там им доста добри оферти за полети за колко хора е относително вече......

но все пак  интересно е на колко оценяваш времето и нервите си?

 

а колко е по изгодно с кола е относително спрямо спестените нерви напрягане ( все пак лятно време или тръгваш много рано или ...си в трафика и опашките )и непредвидени чакания

А и да не говорим че ако се налага да стигнеш до там след другите или не караш си е прилична оферта.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 16.01.2021 г. в 1:32, crazyhorse каза:

излиза 28 евро*4

Според мен е некоректно да се сравняват самолетните билети с  разхода на автомобил за група от ЧЕТИРИ човека.  По тази логика полетите София-Варна  не биха съществували с цени на авиобилетите по-големи от 25 лева на посока, но знаем че това не е така.  Някои руснаци пътуват до българското черноморие  от Русия и дори от Казахстан  с автомобил, имено защото за едно 4-5  членно семейство е по-изгодно от 4 самолетни билета. Но такива пътешественици не могат да окажат влияние върху цените на авиобилетите. Щом с  години си върви линията София-Варна, макар и с монопол, значи има място и за София-Солун.  Ползата от пандемията е, че накара ФБ малко да си размърдат мозъците. Сигурно не всички нови линии ще бъдат успешни, но поне 1-2 ще бъдат рентабилни.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
На 16.01.2021 г. в 1:03, randi каза:

Очакват се още нови дестинации. Да видим ще ли има. 🙂

София-Родос чартърите преди се изпълняваха от Бг Еър Чартър . Тоест или изземат направо линиите на тази авиокомпания и няма да я има или си стават самите те туроператор, остава да пуснат  и пакети 🙂

Връзка към коментар

Гледам ги за Родос, защото ми е в плановете за лятото, ако ковид ситуацията и ограниченията позволят  и бих предпочела директен полет, но много ограничени са ми датите - един път седмично юни и септември, по една дата в месеца май, юли и август (говоря за директните, другите са ми супер безсмислени и  предпочитам  на егейците. 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Малко  е некоректно да се сравянва пътуването с кола от София до Варна с това от София до Солун.

Да, през юли и август има трафик и се чака на границата, но извън тези два месеца и малко, няма и със сигурност ще стигна много по-бързо до Солун,  отколкото до Варна, да не говорим, че е само магистрала и не се минава през 101 села с 101 ограничения 50-60 и т.н.

Дори според  гугъл пътя е с 1,5 часа повече до Варна, спрямо до Солун.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз лично имам големи съмнения, че линията до Солун е плод на каквато и да е логика (икономическа, туристическа ...).

Не мисля, че много ще се намали времето за път, но дори да хвана самолета после какво - все пак съм на летището? Кола под наем или транспорт до хотел и само там, като реално не е ясно и колко време ще се спести - пари определено не. Не мисля, че има чак толкова много платежоспособни гастърбайтери от София в  Солун, защото от всеки друг град не е оферта да ме стоварят на летището в София. Разбира се пожелавам успех на националния превозвач и дано отвори и други нови линии, но си запазвам правото да съм леко резервиран.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мисля, че БГ ер много добре се ориентират в ситуацията. Всички помним опашките на Промахон, единственото работещо КПП за туристи през лято 2020. Учудвам се, че нискотарифките не осребриха тоя порив, но може би не им е до нашият пазар. Линията до Солун няма да е изгодна за всички и едва ли билети ще се изкупят масово, но със сигурност ще има интерес. Няма шанс да ме накара някой да пътувам с часове и да вися на границата пак с часове, при положение, че има самолет 🙂  А Солун ми е любим, страшно уютно се чувствам в този град. Има и хубав плаж. Вероятно има и транспорт до ръкавите на Халкидики. Освен вътрешни линии от Солун има и интересни дестинации с НАК. Знаех си, че не е лоша идеята да вземем билетчета по 1 дирхам Солун-Абу Дани 😉

Още е рано да прогнозираме, но си мисля, че линия ще е успешна за лятото. Зависи и от цените, разбира се.

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 25 минути , Бръмбар каза:

Линията до Солун може да се използва за връзка. Астра еърлайнс имат сравнително евтини полети до различни острови от Солун.

Астра фалираха през 2019г.,но все пак има доста връзки до островите от Солун. 🙂 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Преди 1 час, Dian каза:

Астра фалираха през 2019г.,но все пак има доста връзки до островите от Солун. 🙂 

Пропуснала съм го този фалит, но да - колкото повече линии, толкова повече опции и възможности.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, jorocontrola каза:

Не мисля, че има чак толкова много платежоспособни гастърбайтери от София в  Солун,

Едва ли  някоя авиокомпания разчита на гастербайтери  за кратките си  линии. Гастербайтерите  се чудят как да пътуват  безплатно, ако може.  Като положителни фактори за линията София-Солун виждам:  1.  Броят на жителите на Солун (над 1 милион)   2. Размерът на средната работна заплата в  двата милионни града.

преди 3 часа, Бръмбар каза:

Пропуснала съм го този фалит,

Съвсем нормално  е.  Не един и два  бяха  фалитите 🙂

Връзка към коментар

Да кажа само, че аз съм от тези , които биха ползвали с удоволствие полета до Солун. Мразя пътуванията - безконечни- с кола, особено с идиотизма на границите. Затова винаги ходя в Гърция през Атина с полети и супер рядко с автомобил. Истинско изпитание ми е маршрути до Скопелос или Скиатос, където се влачиш до Волос с автомобил... Така, че хората сме различно- понякога 20 лв. по-ниско не ми се струва достатъчно основание да се самонаказвам... Гастербайтерите по принцип не ползват кратки самолетни линии. Така че едва ли се надяват на тях.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 22 часа, epetkov каза:

Едва ли  някоя авиокомпания разчита на гастербайтери  за кратките си  линии. Гастербайтерите  се чудят как да пътуват  безплатно, ако може.  Като положителни фактори за линията София-Солун виждам:  1.  Броят на жителите на Солун (над 1 милион)   2. Размерът на средната работна заплата в  двата милионни града.

Съвсем нормално  е.  Не един и два  бяха  фалитите 🙂

Моите наблюдения са коренно различни.

Болшинствто от гастербайтерите-каква любима дума, си идват и ще си идват в Бълагрия без значение колко струва. Да, ако е по-евтино ще е по-добре, но ако е 300-400 евро на човек от Европа за двупосочен, пак ще си идват и си идваха години наред, едни 1 път, други 2 или колкото могат.

 

Обаче доста малко туристи ще плащат 400евро за ходене до Европа или в обратната посока.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Сигурно зависи от хората, които разбираме с тези понятия.

 За мен човек, работещ квалифицирана работа, не е обхванат от понятието гастербайтер. Такъв човек избира доста различни неща, включително  и свързани с транспорта. А туристите -също сме различни.... аз например няма да си причиня с малки деца полет с две прекачвания заради разлика от около 100 евро общо за 4 човека, но има в момента и такава тема във форума. И съм забелязала, че рядко избора е провокиран  от финансов мотив.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Линията до Солун определено не е за гастербайтери. Там да има няколко стотин Българи постоянно живеещи, които я си дойдат я не веднъж в годината -  основно заради Софиянци са го пуснали да ходят на почивка.

Връзка към коментар
На 18.01.2021 г. в 8:01, Alexander каза:

Да, през юли и август има трафик и се чака на границата, но извън тези два месеца и малко, няма и със сигурност ще стигна много по-бързо до Солун,  отколкото до Варна, да не говорим, че е само магистрала и не се минава през 101 села с 101 ограничения 50-60 и т.н.

Дори според  гугъл пътя е с 1,5 часа повече до Варна, спрямо до Солун.

С кола се стига за около 4-4:30 часа извън пиков сезон.

Повече трафик има реално само 2 месеца през лятото, но той не е насочен към Солун, а към плажовете. 

Преди ковид мисля, че имаше 1-2 автобуса София-Солун и един София-Солун-Атина (нощен). Горе-долу толкова е трафикът България-Солун. Влаковете София-Солун ги спряха заради кризата с жп транспорта в Гърция през 2017 г. 2018 се движеше един румънски нощен влак със спален вагон само през уикенда, който съм ползвал един път. Но за да стигнеш до Халкидики с обществен транспорт в Солун трябва да смениш автогари, между които се движи градски автобус. Рейсът за Халкидики минава край летището, но не спира на самото летище. Не се движи често дори и през летния сезон. Така че без рентакар директно от летището към плажа няма как да стане.

На 18.01.2021 г. в 9:06, Мари Николова каза:

Вероятно има и транспорт до ръкавите на Халкидики.

Летище Солун -> център -> автогара Халкидики -> ръкави

Ако си без собствен транспорт и не вземеш рентакар.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 5 часа, pr284 каза:

С кола се стига за около 4-4:30 часа извън пиков сезон.

Повече трафик има реално само 2 месеца през лятото, но той не е насочен към Солун, а към плажовете. 

Преди ковид мисля, че имаше 1-2 автобуса София-Солун и един София-Солун-Атина (нощен). Горе-долу толкова е трафикът България-Солун. Влаковете София-Солун ги спряха заради кризата с жп транспорта в Гърция през 2017 г. 2018 се движеше един румънски нощен влак със спален вагон само през уикенда, който съм ползвал един път. Но за да стигнеш до Халкидики с обществен транспорт в Солун трябва да смениш автогари, между които се движи градски автобус. Рейсът за Халкидики минава край летището, но не спира на самото летище. Не се движи често дори и през летния сезон. Така че без рентакар директно от летището към плажа няма как да стане.

Летище Солун -> център -> автогара Халкидики -> ръкави

Ако си без собствен транспорт и не вземеш рентакар.

Има ли някъде да си види разписание, цени на билети? Това е интересен вариант, който ако полетите се състоят с удоволствие бих опитал за уикенд.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Jorro каза:

Има ли някъде да си види разписание, цени на билети? Това е интересен вариант, който ако полетите се състоят с удоволствие бих опитал за уикенд.

Автобусите Солун-Халкидики са на този сайт: https://ktel-chalkidikis.gr/

Пътува се мега бавно, защото спират във всяко село.

Иначе градските автобусни линии в Солун се движат без никакво разписание по спомен, може би са през 15-20 минути.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.