Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Тези полети, които са с czech някой може ли да каже кои дни да ги търсим, че каквото и да правя не ми излизат нещо?

 

Зоркай на тяхното летище за датите с полети https://www.sofia-airport.bg/%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82

 

Утре Байчо замества едната 319

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ох, чета тук и съвсем се ошашавих. Какъв е тоя сленг, ;) какво е това чудо.... Направо си помислих, че съм попаднала в някакъв професионален форум. Я говорете на малко по-общочовешки език, plc! ^_^

Връзка към коментар

FBA и FBB се махат + се говори за 737, че също може да изчезнат.

 

Обратното е, Боингите са разлепени даже.

 

Lyubina, накратко - Bg Air се отървава от два двайсетгодишни дарака Боинг 737

Връзка към коментар

Абе и аз не знам кой е Байчо, ама не съм чак толкова любопитен

По-интересно е след като разписанието им и досега издишаше, без два самолета какво ще стане? Или ще взимат нови?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз нищичко не разбирам от няколко страници с тези абревиатури. Чудя се толкова ли е сложно изписването на думите. Не че е фатално де, просто няма да съм разбрала нищо...

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

FBA и FBB са регистрационните номера на самолетите (като номера на колата, по-точно LZ-FBA и LZ-FBB). SOF и DUS са летищата в София и Дюселдорф. Това са съкращенията, а прякорите като "Байчо" и аз не ги знам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Байчо ще да е Bae146, малкото самолетче, скрития жокер, когато съвсем закъсат с графика :)

 

Дискусията като цяло е повече за раздел авиация, може би там няма жаргона да боде толкова очи. Както и да е, май стана ясно :)

 

Иначе, боингите изпълняваха предимно лятната чартърна програма от/до морето, така че те имат малко отношение към неразбориите с редовния график. Ако се махнат, просто ще се търси нещо, което да изпълнява чартърите и редовната програма не би трябвало да пострада. 

Връзка към коментар

ОК, т.нар. "Национален превозвач" разполага с 10-ина самолета:

4 с марка Ембраер, които изглеждат криво-ляво така:

61681006.jpg

 

Тези вътре имат седалки в конфигурация 2+2.

Имат 2 боинга, които изгеждат криво-лято така:

297992849.jpg

Обърнете внимание на острия нос. Вътре конфигурацията е 3+3 седалки и се забелязва колко стари и "уморени" са машините. Друга особеност е, че двигателите не са перфектно кръгли, а имат особена форма, напомняща трапец. Защо е така - дълга история, но това си е особеност на модела.

Следващ тип самолети - БАе 146-100/200/300. Независимо какво пише на сайта, компанията има 1 летящ от тези. Това е мако самолетче, на което крилото е над фюзелажа (фюзелаж е голямата тръба, която е основно тяло на самолета) и има 4 двигателя, които "висят" от крилото. Вътре конфигурацията е 3+3 седалки, доста тесни и дискомфорните. На този самолет му казват "Байчо" заради приликата с марката - БАе (това е Бритиш Аероспейс) и защото машината е на приличните 20+ години, та си е "пенсионер" отвсякъде. Тя изглежда криво-ляво така:

33284744.jpg

И накрая, но не и на последно място, компанията оперира 6 самолета от семейството на Ербъс А32S - по-точно модификациите А319 и А320 - разликата е, че А320 е по-дълъг. Останалите неща са същите - крило, двигатели, "кабина" - авионика, управление, .... Същите самолети позлват ОГРОМЕН брой авиокомпании - Ер Франс, Луфтханза, Иберия, АлИталия, Таром, Чек, Бритиш Еъруейс, Виз Еър, ТАП, Оустриън, Суис, Ер Берлин, Ейджиън, Юнайтед, Америкън, Делта, Ер Ейша, Аерофлот, Върджин Австралия, Върджин Америка, Еър Лингъс, .... Изглежда криво-ляво така:

631993915.jpg

 

631993915.jpg

 

Вътре конфигурацията е 3+3 седалки. А ако надзърнете в кабината, управлението не е с традиционния щурвал, който седи в средата пред всяка от 2-те седалки, а с малки джойстици, разположени до седалките. Това управление е било голяма "гъзария" при пускането на модела през 1987. Лично Лейди Даяна и Жак Ширак (премиер на Франция по това време) чупят бутилка шампанско в първия самолет от серията:

csm_1987_A320_roll_out_diana_06e3f3762e.

 

Всеки самолет си има уникална регистрация - нещо като ДКН на колите. Кодът за Бъглария е ЛЗ (LZ) и 3 букви/цифри. Кодът на Германия е D, на Великобритания е G, на САЩ - N (за гражаднски полети), на Австрия - ОE, на Португалия - CS, на Италия -  I, на Ирландия - EI, ...

Ембраерите са LZ-SOF, LZ-VAR, LZ-BUR, LZ-PLO - наименовани на 4-те големи града - София, Варна, Бургас и Пловдив. БАе-то е LZ-HBx - идва от България - Хемус Ер (H) - БАе ( B) и буква, която отличава отделните машини. Боенгите са LZ-BOx - България - Боинг ( BO) - буква, която отличава отдлените машини - напр. LZ-BOT, LZ-BOI, LZ-BOK, ... - тези зевзеците ги кръстиха Ботко, Бойко, ...

Ербъсите са LZ-FBx - съответно България - Лети с България (Ер) (FB = Fly Bulgaria) - буква, която отличава отдлените машини - LZ-FBA, LZ-FBB, LZ-FBC, LZ-FBD, LZ-FBE, ...

Защо "Лети с България (Ер)" - ами всеки полет си има полетен номер, който се състои от позивната на авиокомпанията + номера на полета. България Ер ползват позивна  FB, което е съкращение от "Fly Bulgaria". Полетите до Варна и Бургас са 3 цифрени и са от вида 9xx. До Амстердам е FB4xx, ... Номерацията е запазена от времето на Балкан, когато 4xx са били полети в Западна Европа, 9хх - вътрешни, ... Позивната на Балкан е била "LZ" - съкращение от Лазаров - онзи инж., който е правил самолети. Позивната на Бритиш е Speedbird, на Луфти е DLH = Deutsche Lufthansa... Защо са необходими - радиокомуникацията на самолетите със земята (било то РВД, подход на съответното летище,...) е в общ канал - всеки чува всичко. Хората от кулата/РВД трябва някак да знаят с кого си говорят и това трябва да е кратко - позивната + номер е чудесна комбинация - така кулата/РВД знаят коя е а/к и кой е полетът, който навигират.

 

След всичко това да изясним за какво си гооврим - говорим си, че 2 от ербъсите май ще си ходят. Те носят регистрации LZ-FBA и  LZ-FBB. Съответно тяхната работа трябва да бъде поета от някого. Кандидаите са БАе-то и боингите.

Другата хипотеза е, че боингите нямат лепенки - това са отличителните знаци на компанията - може би те ще си ходят.... Те се ползваха основни за чартърни полети до морето лятото...

  • Харесвам 32
Връзка към коментар

А може ли да бъде разяснено какви предимства има един "национален превозвач"? Ако примерно има 5 български авиокомпании какво Bulgaria Air печели освен имидж с това понятие "национален превозвач"?

Връзка към коментар

 

Иначе, боингите изпълняваха предимно лятната чартърна програма от/до морето, така че те имат малко отношение към неразбориите с редовния график. Ако се махнат, просто ще се търси нещо, което да изпълнява чартърите и редовната програма не би трябвало да пострада. 

 

И аз точно това щях да пиша. Не виждам проблем в тази продажба. Напротив, предполагам влизането (евентуално) на свежи пари би могло да се отрази благоприятно на компанията. Във всички случаи през последната година се наблюдават опити за експанзия посредством споразумения с други компании, което е похвално. Сега остава да се помисли и за въвеждане на утвърдените стандарти за управление на качеството на мениджърско ниво и нещата може пък и да тръгнат в различна посока от сегашната...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А може ли да бъде разяснено какви предимства има един "национален превозвач"? Ако примерно има 5 български авиокомпании какво Bulgaria Air печели освен имидж с това понятие "национален превозвач"?

 

Най-простичко казано слотове (това са интервали от време в които е разрешено излитане на самолета от дадено летище) и преференциални условия на летищата в страната. Разбира се, тези две неща могат да бъдат придобити при добро желание от всяка една друга авиокомпания, но всички знаем, че в нашата страна нещата се развиват по един по-различен начин... ;)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

И аз точно това щях да пиша. Не виждам проблем в тази продажба. Напротив, предполагам влизането (евентуално) на свежи пари би могло да се отрази благоприятно на компанията. Във всички случаи през последната година се наблюдават опити за експанзия посредством споразумения с други компании, което е похвално. Сега остава да се помисли и за въвеждане на утвърдените стандарти за управление на качеството на мениджърско ниво и нещата може пък и да тръгнат в различна посока от сегашната...

 

А дано!!Но надали:-))....Все пак се знае къде живеем,на кой е тази компания.Аз съм обаче оптимист.Преди 10 дена  бях в Рим,като стигнах до там с един Е-190 на БгЕър и се върнах от там с един А-319 на Алиталия.Мисля ,че полета с БгЕър беше в 2 класи над този с Алиталия.Нищо ,че при италианците седалките бяха "Recaro"  и ни спуснаха малки монитори ,за да ни покажат нагледно упътването за сигурност.:-)).

Но пък преди една година летях до Мадрид с БгЕър и от там до Севиля с Иберия.Ми нашата 320ска си беше чиста проба машина за лоу-коуст.180 човека набутани като сардели.Само с тази разлика ,че не ни караха да плащаме за кабинен багаж:-)).

А що се отнася до AVRO ARJ който имаме и се чудим защо го имаме-ми SWISS имат такива цели 16 бройки и си летят до такива дестинации като София,Белград,Бикурещ.Т.е не са за изхвърляне.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

А може ли да бъде разяснено какви предимства има един "национален превозвач"? Ако примерно има 5 български авиокомпании какво Bulgaria Air печели освен имидж с това понятие "национален превозвач"?

Имаше нещо, че държавната администрация е задължена да предпочете полетите на "националния превозвач", при наличие на такива, пред други, конкурентни варианти. Не случайно София- Брюксел- София е златната мина на БГ Ер :blink:

Ще ви заболи главата, ако разберете, какви пари се плащат (с данъците ни) за пътувания до Брюксел и пр. докато ние чоплим Уизер за нещичко под 200 лева до там :angry:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А може ли да бъде разяснено какви предимства има един "национален превозвач"? Ако примерно има 5 български авиокомпании какво Bulgaria Air печели освен имидж с това понятие "национален превозвач"?

 

В днешно време не означава почти нищо освен лепенка на самолета. Едно време, когато авиокомпаниите са били предимно държавни, новите линии са решавани на база спогодби между съответните правителства. Това може и днес да го срещнеш из новините - президента или премиера отиват на посещение в казакстаджикиафгантуркменистан и поле казват как говорили за откриване на линия между двете държави. Явно някаква мухлясали протоколни останки от едно време. Днес авиокомпаниите са предимно частни и, поне официално, никое държавно лице не може да ги задължи да летят до някъде. 

 

От там и това за националният превозвач, т.е. компания, която най-често е била избирана от политиците да изпълнява съответната линия. В днешно време, Европа, САЩ и някои други държави (Израел и ОАЕ може би?) са в споразумението "Открито небе", което позволява всяка компания да лети от и до, където си поиска в рамките на споразумението. Нищо не пречи България Ер да отвори линия Париж - Лондон например. 

 

За държавите извън "открито небе" все ще се избира определен превозвач от регулаторите в двете страни, но това не е задължително да е "националният" превозвач. Нищо не пречи Уиз да стане назначен превозвач по линия до Япония да речем, колкото и е да е нереалистично. По същата причина, България Ер са назначен превозвач (май все още) по евентуална линия до Китай, но всички знаем какъв е шанса това да се случи. 

 

С две думи: национален превозвач няма почти никакви функции извън рекламни. 

 

Имаше нещо, че държавната администрация е задължена да предпочете полетите на "националния превозвач", при наличие на такива, пред други, конкурентни варианти. Не случайно София- Брюксел- София е златната мина на БГ Ер :blink:

Ще ви заболи главата, ако разберете, какви пари се плащат (с данъците ни) за пътувания до Брюксел и пр. докато ние чоплим Уизер за нещичко под 200 лева до там :angry:

 

Това по-скоро е по вина на ЕС, мисля че там имаше заповед за служебни пътувания да не се ползват лоу костове. Което оставя директната линия само в ръцете на БГ Ер и следва..не е луд тоя който яде баницата :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ахаа, то заради това цените на Bulgaria Air до Брюксел са потресаващи. Но пък за сметка на това, полетите им са така направени на разписанието, че да спестяват квартирните пари на администрацията. Сутринта скачаш с лудите, меташ се в 6 часа на самолета, Брюксел, заседания и после тичешком обратно до Завентем. С малко повече късмет към 2-3 през нощта може и да се добереш до леглото си.

Между другото, доста авиокомпании предлагат по-приемливи цени до Брюксел, с едно прекачване, в човешко време.

Връзка към коментар

Това по-скоро е по вина на ЕС, мисля че там имаше заповед за служебни пътувания да не се ползват лоу костове.

Интересно ми е какъв е аргументът за такъв регламент и как лоукостовете не са завели дела по въпроса?

И въобще има ли легална дефиниция що е то "лоукост"?

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Ахааа, ясно. Благодаря за обяснението. :)

 

Ами весело ще стане очевидно, щом им намалява бройката на машините, как ли ще сколасват ;) Или ще отпаднат полети?

 

Погледни колко е рехаво зимното разписание през почивните дни от София.Провинцията никаква я няма. Оставя едни 3 дни  по-натоварени да закърпят 1-3-5. Спокойно ще се справят  с машините 4+2+1. :) Колкото до взимане на други самолети, нека да са под 100 местни. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Погледни колко е рехаво зимното разписание през почивните дни от София.Провинцията никаква я няма. Оставя едни 3 дни  по-натоварени да закърпят 1-3-5. Спокойно ще се справят  с машините 4+2+1. :) Колкото до взимане на други самолети, нека да са под 100 местни. :biggrin:

 

Ами тя провинцията почти никога не я е имало през зимните месеци. Аз поне не помня да е имало читаво разписание за Варна и Бургас през зимата.

А като говорим за провинция - да не би да е имало и други вътрешни полети това лято, които да съм пропуснала да отбележа?

Връзка към коментар

Ахаа, то заради това цените на Bulgaria Air до Брюксел са потресаващи. Но пък за сметка на това, полетите им са така направени на разписанието, че да спестяват квартирните пари на администрацията. Сутринта скачаш с лудите, меташ се в 6 часа на самолета, Брюксел, заседания и после тичешком обратно до Завентем. С малко повече късмет към 2-3 през нощта може и да се добереш до леглото си.

Между другото, доста авиокомпании предлагат по-приемливи цени до Брюксел, с едно прекачване, в човешко време.

 

Да! И ако ти се наложи да се изкажеш на заседание основната ти задача е да си държиш очите отворени, а не какво казваш. Да гласуваш можеш и заспал.

Така беше обаче преди време. После Националния превозвач направи такива цените за полет в същия ден, че почна да излиза по-евтно да останеш една, че даже и две вечери на хотел.

 

Иначе вече на тез животни еврократите им разрешават  да ползват и лоу кост официално от лятото на миналата година, но нещо не ги виждам да тичат групово до Шарлероа за да идат до София. Все си мечтая да вземе някой лоу-кост да лети от Завентем обаче.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.