Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Имаше нещо, че държавната администрация е задължена да предпочете полетите на "националния превозвач", при наличие на такива, пред други, конкурентни варианти. Не случайно София- Брюксел- София е златната мина на БГ Ер :blink:

Ще ви заболи главата, ако разберете, какви пари се плащат (с данъците ни) за пътувания до Брюксел и пр. докато ние чоплим Уизер за нещичко под 200 лева до там :angry:

Това, че някой е задължен да ги ползва са пълни глупости! Формулата друг плаща, директен полет и централно летище си казва своето, но пак не е основната причина.  Най-вероятно  фантастичните цени им се дължат на факта, че след 18:00 ч. само те имат полет който да те закара в София,  а повечето мероприятия организирани в Брюксел са с продължителност 1 ден. При късния полет се пести допълнителна нощувка, дневни и т.н. Навремето докато имаше Малев само те предлагаха алтернатива късно излитане от Брюксел, но и  кацане в 2.00ч. в София.   

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Имаше нещо, че държавната администрация е задължена да предпочете полетите на "националния превозвач", при наличие на такива, пред други, конкурентни варианти. Не случайно София- Брюксел- София е златната мина на БГ Ер :blink:

Ще ви заболи главата, ако разберете, какви пари се плащат (с данъците ни) за пътувания до Брюксел и пр. докато ние чоплим Уизер за нещичко под 200 лева до там :angry:

Това всъщност не отговаря на истината :) . Няма закон, който да задължи администрацията да лети с определен превозвач. По принцип държавните структури всяка година провеждат обществени поръчки за фирми, които да им осигуряват самолетни билети. После фирмата изпраща предложения за конкретния полет и самите държавни служители си избират. В почти 100% от случаите се избира директният полет, за да се пести време.

При командировка в Брюксел самолетните билети се възстановяват по фактически направени разходи от Европейската комисия/Съвета или каквато там европейска структура организира/координира мероприятието (разбира се за сметка на европейския данъкоплатец - понятие включващо в себе си всички нас, българските граждани).

Преди време Европейската комисия беше забранила на агенцията, която я обслужва откъм полети, да купува билети с лоу-кост компании, тъй като те се считаха за ненадеждни и негъвкави (при отмяна, нужда от промени в последния момент, освен това те често летят до отдалечени летища и при тях вероятността да ти отменят полета се счита за по-голяма). В момента лоу-кост компаниите агресивно навлизат в нишата на традиционните компании, предлагайки качествено нови продукти (за справка - Easy, Ryanair, че дори и Wizz). Обратната тенденция също е в сила - днес видях например, че австрийските авиолинии предлагат вече полети без чекиран багаж. Така че няма да се учудя ако европейските чиновници скоро литнат "лоу-кост". :) За българските... Не се наемам да прогнозирам... ;)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Така беше обаче преди време. После Националния превозвач направи такива цените за полет в същия ден, че почна да излиза по-евтно да останеш една, че даже и две вечери на хотел.

 

Когато си на държавна сметка не е важно, кое е по скъпо, а кое е по удобна за теб ;) . Ако искаш да спиш вкъщи с жената, ще се прибереш и с по скъпия самолет, ако обаче искаш да спиш с любовницата си в Брюксел ще си готов без проблем да остседнеш в петзвезден хотел за сметка на държавата, дори това да е по скъпия вариант ;)

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

 

 

 

Това по-скоро е по вина на ЕС, мисля че там имаше заповед за служебни пътувания да не се ползват лоу костове. Което оставя директната линия само в ръцете на БГ Ер и следва..не е луд тоя който яде баницата :)

Георги няма такова нещо. По скоро когато  ЕС поема разходите  за пътуване изискват да  ще спиш само 1 нощ (дори и общия разход с 2 нощувки да е по-нисък) и тогава няма какво да направиш освен да платиш на цената на България ер и 1 нощувка.

Връзка към коментар

Интересно е как биха реагирали държавните служители, ако Ryanair пусне и до София полети от централното летище в Брюксел ;)

 

Ако е в читав часови диапазон, веднага се метам на него ;)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Освен (не много мотивирани) администратори, има прилично количество хора, които летят по работа и си ценят времето. За тях ранни и късни полети са много удобни - ефективно си управляват времето. Такава ни е ситуацията, че няма много директни полети от София и пътуването до доста места в Европа (и не само) става с прекачвания. Та много ранният/късният полет до/от Брюксел има своята логика.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Иначе вече на тез животни еврократите им разрешават  да ползват и лоу кост официално от лятото на миналата година, но нещо не ги виждам да тичат групово до Шарлероа за да идат до София. Все си мечтая да вземе някой лоу-кост да лети от Завентем обаче.

 

Да ти я представям ли или я разпознаваш?

 

uploadS5LuHP.jpg

 

Президент на държава-членка на ЕС.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Малко неточно (направо грешно!) се изказах, че ЕК имат забрана за лоу костове. По-скоро пътуването с лоу костове е силно обезкуражавано по начина, по който са им процедурите. Например фирмата, която им резервира служебните пътувания не може да резервира с Ryanair, защото те не излизат в Амадеус. Има вариант сам да си резервираш и после да ти върнат парите, ама имало такива 160 човека за година. Това на фона на цялото служебно пътуване от/до Брюксел е някаква мизерна трохичка.

 

Просто проблема, е че никой активно там не гледа да спести пари от това. При положение, че не плащаш от джоба си, никой няма да предпочете да бие път до Шарлероа. Това като по-общо казано, в нашите условия си е ясно, че България Ер са си намерили златна кокошка и си я доят.  

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да ти я представям ли или я разпознаваш?

 

uploadS5LuHP.jpg

 

Президент на държава-членка на ЕС.

 

Не ми я хвали тази! :no:

 

Като гледам е използвала приорити бординг, а данъкоплатците са платили допълнително още и за място на първите два реда... :P

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Не знам как е сега, че не работя, но навремето нямахме никакво право на избор на полети. Купуваше се най-евтиния възможен вариант.  Независимо дали е България или Луфтханза или който и да е друг превозвач ;) И никой не те пита дали времето ти е удобно или не. Директно ти връчват билета, ваучер за хотел (ако се налага) и ти казват "Заминавай". А Шарлероа не влиза в сметките дори и защото полетите не са всеки ден, и освен това са само рано сутрин. Т.е. за един ден среща трябва да направиш две нощувки, което на местните цени си е направо застрелващо бюджета.

 

В момента изобщо не съм на ясно, така че всяко мое мнение по въпроса ще е некоректно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А що се отнася до AVRO ARJ който имаме и се чудим защо го имаме-ми SWISS имат такива цели 16 бройки и си летят до такива дестинации като София,Белград,Бикурещ.Т.е не са за изхвърляне.

За широката публика - от един момент БАе146 го прекръщават на Avro ARJ (Avro Regional Jet). Голямата разлика между машините на LX (Суис) и тази на FB е като разликата между Швейцария и България :) . Швейцарците поддържат техните машини в много приличен вид, наредили са седалките в иконъми 2+3 (срешу 3+3 при нашите момчета). Съответно изживяването на пасажерите е коренно различно. :)

Донякъде е разбираемо действието на родния превозвач - България е пазар, на който клиентите са изключително чувствителни към цените. Всяка допълнителна седалка дава възможност общите разходи за полета да се разделят (теоретично) между повече хора и това да намали себестойността за превоз на един човек. За много хора цената е по-важна от комфорта - това обяснява успеха на нискотарифните и нискоразходните а/к.

От друга страна товароподемността на машината има много ясен горен лимит. Повече пасажери означава повече куфари. Повече пасажери и куфари означава по-голямо тегло. Така ставаме свидетели на (поне) забавни моменти, в които самолетчето лети само с част от куфарите на пасажерите, просто защото или няма място за всички куфари, или ще е прекалено тежко да излети с всички куфари.

Имам няколко полета с Авро на LX - всеки един от тях беше удоволствие. Полетите с байчо до Варна и Бургас бяха забавни и приемливи. Полет от Амстердам до София с байчо беше истинско изпитание за духа и тялото... Едно е полет от 1/2 час - него сигурно и в Ан-2 мога да го изкарам. Друго е 3.5 часа байчо да се бори с насрещните ветрове, за да стигне до София от Амстердам. На кацане всички си отдъхнахме - пътници, стюардеси и пилоти... :)

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

За широката публика - от един момент БАе146 го прекръщават на Avro ARJ (Avro Regional Jet). Голямата разлика между машините на LX (Суис) и тази на FB е като разликата между Швейцария и България :) . Швейцарците поддържат техните машини в много приличен вид, наредили са седалките в иконъми 2+3 (срешу 3+3 при нашите момчета). Съответно изживяването на пасажерите е коренно различно. :)

Донякъде е разбираемо действието на родния превозвач - България е пазар, на който клиентите са изключително чувствителни към цените. Всяка допълнителна седалка дава възможност общите разходи за полета да се разделят (теоретично) между повече хора и това да намали себестойността за превоз на един човек. За много хора цената е по-важна от комфорта - това обяснява успеха на нискотарифните и нискоразходните а/к.

От друга страна товароподемността на машината има много ясен горен лимит. Повече пасажери означава повече куфари. Повече пасажери и куфари означава по-голямо тегло. Така ставаме свидетели на (поне) забавни моменти, в които самолетчето лети само с част от куфарите на пасажерите, просто защото или няма място за всички куфари, или ще е прекалено тежко да излети с всички куфари.

Имам няколко полета с Авро на LX - всеки един от тях беше удоволствие. Полетите с байчо до Варна и Бургас бяха забавни и приемливи. Полет от Амстердам до София с байчо беше истинско изпитание за духа и тялото... Едно е полет от 1/2 час - него сигурно и в Ан-2 мога да го изкарам. Друго е 3.5 часа байчо да се бори с насрещните ветрове, за да стигне до София от Амстердам. На кацане всички си отдъхнахме - пътници, стюардеси и пилоти... :)

 

Е:-),аз говорих по принцип ,че всеки самолет в повече за БгЕър си е от полза.Нямам никакво съмнение за разликите в качестевото,годините,налетените часове,обслужването на самолетите на Суис и нашите:-).Дори и не знаех ,че нашият е в конфигурация 3+3.Аз съм летял през 2007 на този модел на компанията Луфтханза(когато все още ги използваше) в конфигурация 2+2.Летяхме до Мюнхен и съм с много добри спомени от полета с този модел самолети.Затова и писах ,че не е за изхвърляне.

Що се отнася до Суис ,четох че до края на 2016 година ще заменят добрите стари АВРО с нови CS 100/300 на Бомбардие.Даже мисля,че швейцарците са първите от Европа които ще летят на канадските самолети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...


Важна информация относно полетите от/до Париж

 


16.11.2015

 


 


 


Уважаеми клиенти,


Във връзка със събитията в Париж и зачестилите запитвания за промяна или анулиране на пътуване, бихме искали да Ви информираме, че 


- за издадени самолетни билети за период на пътуване  от 17.11 до 22.11.2015 г., пътуващите имат право на безплатна промяна на датата на пътуване, като самото пътуване трябва да се осъществи до 15.12.2015 г.


  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Важна информация относно полетите от/до Париж

 

16.11.2015

 

 

 

Уважаеми клиенти,

Във връзка със събитията в Париж и зачестилите запитвания за промяна или анулиране на пътуване, бихме искали да Ви информираме, че 

- за издадени самолетни билети за период на пътуване  от 17.11 до 22.11.2015 г., пътуващите имат право на безплатна промяна на датата на пътуване, като самото пътуване трябва да се осъществи до 15.12.2015 г.

 

 

 

Какво им има на билетите издадени от 17 до 22.11, за да имат право на промяна?

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Какво им има на билетите издадени от 17 до 22.11, за да имат право на промяна?

 

Доста авиокомпании въведоха подобна опция за полетите от/до Париж в близките дни, с оглед на ситуацията там. 

Връзка към коментар

Доста авиокомпании въведоха подобна опция за полетите от/до Париж в близките дни, с оглед на ситуацията там.

 

Нелогично, седмица след събитието.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.