makler Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Имаше нещо, че държавната администрация е задължена да предпочете полетите на "националния превозвач", при наличие на такива, пред други, конкурентни варианти. Не случайно София- Брюксел- София е златната мина на БГ Ер Ще ви заболи главата, ако разберете, какви пари се плащат (с данъците ни) за пътувания до Брюксел и пр. докато ние чоплим Уизер за нещичко под 200 лева до там Това, че някой е задължен да ги ползва са пълни глупости! Формулата друг плаща, директен полет и централно летище си казва своето, но пак не е основната причина. Най-вероятно фантастичните цени им се дължат на факта, че след 18:00 ч. само те имат полет който да те закара в София, а повечето мероприятия организирани в Брюксел са с продължителност 1 ден. При късния полет се пести допълнителна нощувка, дневни и т.н. Навремето докато имаше Малев само те предлагаха алтернатива късно излитане от Брюксел, но и кацане в 2.00ч. в София. 4 Връзка към коментар
tonik Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Имаше нещо, че държавната администрация е задължена да предпочете полетите на "националния превозвач", при наличие на такива, пред други, конкурентни варианти. Не случайно София- Брюксел- София е златната мина на БГ Ер Ще ви заболи главата, ако разберете, какви пари се плащат (с данъците ни) за пътувания до Брюксел и пр. докато ние чоплим Уизер за нещичко под 200 лева до там Това всъщност не отговаря на истината . Няма закон, който да задължи администрацията да лети с определен превозвач. По принцип държавните структури всяка година провеждат обществени поръчки за фирми, които да им осигуряват самолетни билети. После фирмата изпраща предложения за конкретния полет и самите държавни служители си избират. В почти 100% от случаите се избира директният полет, за да се пести време. При командировка в Брюксел самолетните билети се възстановяват по фактически направени разходи от Европейската комисия/Съвета или каквато там европейска структура организира/координира мероприятието (разбира се за сметка на европейския данъкоплатец - понятие включващо в себе си всички нас, българските граждани). Преди време Европейската комисия беше забранила на агенцията, която я обслужва откъм полети, да купува билети с лоу-кост компании, тъй като те се считаха за ненадеждни и негъвкави (при отмяна, нужда от промени в последния момент, освен това те често летят до отдалечени летища и при тях вероятността да ти отменят полета се счита за по-голяма). В момента лоу-кост компаниите агресивно навлизат в нишата на традиционните компании, предлагайки качествено нови продукти (за справка - Easy, Ryanair, че дори и Wizz). Обратната тенденция също е в сила - днес видях например, че австрийските авиолинии предлагат вече полети без чекиран багаж. Така че няма да се учудя ако европейските чиновници скоро литнат "лоу-кост". За българските... Не се наемам да прогнозирам... 6 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 (редактирано) Така беше обаче преди време. После Националния превозвач направи такива цените за полет в същия ден, че почна да излиза по-евтно да останеш една, че даже и две вечери на хотел. Когато си на държавна сметка не е важно, кое е по скъпо, а кое е по удобна за теб . Ако искаш да спиш вкъщи с жената, ще се прибереш и с по скъпия самолет, ако обаче искаш да спиш с любовницата си в Брюксел ще си готов без проблем да остседнеш в петзвезден хотел за сметка на държавата, дори това да е по скъпия вариант Редактирано 21 октомври, 2015 от Topfly 4 Връзка към коментар
makler Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Това по-скоро е по вина на ЕС, мисля че там имаше заповед за служебни пътувания да не се ползват лоу костове. Което оставя директната линия само в ръцете на БГ Ер и следва..не е луд тоя който яде баницата Георги няма такова нещо. По скоро когато ЕС поема разходите за пътуване изискват да ще спиш само 1 нощ (дори и общия разход с 2 нощувки да е по-нисък) и тогава няма какво да направиш освен да платиш на цената на България ер и 1 нощувка. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Интересно е как биха реагирали държавните служители, ако Ryanair пусне и до София полети от централното летище в Брюксел Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Интересно е как биха реагирали държавните служители, ако Ryanair пусне и до София полети от централното летище в Брюксел Ако е в читав часови диапазон, веднага се метам на него 4 Връзка към коментар
akair Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Освен (не много мотивирани) администратори, има прилично количество хора, които летят по работа и си ценят времето. За тях ранни и късни полети са много удобни - ефективно си управляват времето. Такава ни е ситуацията, че няма много директни полети от София и пътуването до доста места в Европа (и не само) става с прекачвания. Та много ранният/късният полет до/от Брюксел има своята логика. 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Ако е в читав часови диапазон, веднага се метам на него Браво, дано примерът ти е заразен 1 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Иначе вече на тез животни еврократите им разрешават да ползват и лоу кост официално от лятото на миналата година, но нещо не ги виждам да тичат групово до Шарлероа за да идат до София. Все си мечтая да вземе някой лоу-кост да лети от Завентем обаче. Да ти я представям ли или я разпознаваш? Президент на държава-членка на ЕС. 5 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Малко неточно (направо грешно!) се изказах, че ЕК имат забрана за лоу костове. По-скоро пътуването с лоу костове е силно обезкуражавано по начина, по който са им процедурите. Например фирмата, която им резервира служебните пътувания не може да резервира с Ryanair, защото те не излизат в Амадеус. Има вариант сам да си резервираш и после да ти върнат парите, ама имало такива 160 човека за година. Това на фона на цялото служебно пътуване от/до Брюксел е някаква мизерна трохичка. Просто проблема, е че никой активно там не гледа да спести пари от това. При положение, че не плащаш от джоба си, никой няма да предпочете да бие път до Шарлероа. Това като по-общо казано, в нашите условия си е ясно, че България Ер са си намерили златна кокошка и си я доят. 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Да ти я представям ли или я разпознаваш? Президент на държава-членка на ЕС. Не ми я хвали тази! Като гледам е използвала приорити бординг, а данъкоплатците са платили допълнително още и за място на първите два реда... 4 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Не знам как е сега, че не работя, но навремето нямахме никакво право на избор на полети. Купуваше се най-евтиния възможен вариант. Независимо дали е България или Луфтханза или който и да е друг превозвач И никой не те пита дали времето ти е удобно или не. Директно ти връчват билета, ваучер за хотел (ако се налага) и ти казват "Заминавай". А Шарлероа не влиза в сметките дори и защото полетите не са всеки ден, и освен това са само рано сутрин. Т.е. за един ден среща трябва да направиш две нощувки, което на местните цени си е направо застрелващо бюджета. В момента изобщо не съм на ясно, така че всяко мое мнение по въпроса ще е некоректно. 1 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 21 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2015 Ако друг покрива разходите трябва да съм луд да летя до Шарлероа вместо Завантем. 6 Връзка към коментар
akair Публикувано: 22 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2015 А що се отнася до AVRO ARJ който имаме и се чудим защо го имаме-ми SWISS имат такива цели 16 бройки и си летят до такива дестинации като София,Белград,Бикурещ.Т.е не са за изхвърляне. За широката публика - от един момент БАе146 го прекръщават на Avro ARJ (Avro Regional Jet). Голямата разлика между машините на LX (Суис) и тази на FB е като разликата между Швейцария и България . Швейцарците поддържат техните машини в много приличен вид, наредили са седалките в иконъми 2+3 (срешу 3+3 при нашите момчета). Съответно изживяването на пасажерите е коренно различно. Донякъде е разбираемо действието на родния превозвач - България е пазар, на който клиентите са изключително чувствителни към цените. Всяка допълнителна седалка дава възможност общите разходи за полета да се разделят (теоретично) между повече хора и това да намали себестойността за превоз на един човек. За много хора цената е по-важна от комфорта - това обяснява успеха на нискотарифните и нискоразходните а/к. От друга страна товароподемността на машината има много ясен горен лимит. Повече пасажери означава повече куфари. Повече пасажери и куфари означава по-голямо тегло. Така ставаме свидетели на (поне) забавни моменти, в които самолетчето лети само с част от куфарите на пасажерите, просто защото или няма място за всички куфари, или ще е прекалено тежко да излети с всички куфари. Имам няколко полета с Авро на LX - всеки един от тях беше удоволствие. Полетите с байчо до Варна и Бургас бяха забавни и приемливи. Полет от Амстердам до София с байчо беше истинско изпитание за духа и тялото... Едно е полет от 1/2 час - него сигурно и в Ан-2 мога да го изкарам. Друго е 3.5 часа байчо да се бори с насрещните ветрове, за да стигне до София от Амстердам. На кацане всички си отдъхнахме - пътници, стюардеси и пилоти... 11 Връзка към коментар
Еминко Публикувано: 22 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2015 За широката публика - от един момент БАе146 го прекръщават на Avro ARJ (Avro Regional Jet). Голямата разлика между машините на LX (Суис) и тази на FB е като разликата между Швейцария и България . Швейцарците поддържат техните машини в много приличен вид, наредили са седалките в иконъми 2+3 (срешу 3+3 при нашите момчета). Съответно изживяването на пасажерите е коренно различно. Донякъде е разбираемо действието на родния превозвач - България е пазар, на който клиентите са изключително чувствителни към цените. Всяка допълнителна седалка дава възможност общите разходи за полета да се разделят (теоретично) между повече хора и това да намали себестойността за превоз на един човек. За много хора цената е по-важна от комфорта - това обяснява успеха на нискотарифните и нискоразходните а/к. От друга страна товароподемността на машината има много ясен горен лимит. Повече пасажери означава повече куфари. Повече пасажери и куфари означава по-голямо тегло. Така ставаме свидетели на (поне) забавни моменти, в които самолетчето лети само с част от куфарите на пасажерите, просто защото или няма място за всички куфари, или ще е прекалено тежко да излети с всички куфари. Имам няколко полета с Авро на LX - всеки един от тях беше удоволствие. Полетите с байчо до Варна и Бургас бяха забавни и приемливи. Полет от Амстердам до София с байчо беше истинско изпитание за духа и тялото... Едно е полет от 1/2 час - него сигурно и в Ан-2 мога да го изкарам. Друго е 3.5 часа байчо да се бори с насрещните ветрове, за да стигне до София от Амстердам. На кацане всички си отдъхнахме - пътници, стюардеси и пилоти... Е:-),аз говорих по принцип ,че всеки самолет в повече за БгЕър си е от полза.Нямам никакво съмнение за разликите в качестевото,годините,налетените часове,обслужването на самолетите на Суис и нашите:-).Дори и не знаех ,че нашият е в конфигурация 3+3.Аз съм летял през 2007 на този модел на компанията Луфтханза(когато все още ги използваше) в конфигурация 2+2.Летяхме до Мюнхен и съм с много добри спомени от полета с този модел самолети.Затова и писах ,че не е за изхвърляне. Що се отнася до Суис ,четох че до края на 2016 година ще заменят добрите стари АВРО с нови CS 100/300 на Бомбардие.Даже мисля,че швейцарците са първите от Европа които ще летят на канадските самолети. 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 24 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 24 октомври, 2015 (редактирано) FB405 Брюксел 146-200 Kъде са ми куфарите?! Редактирано 24 октомври, 2015 от Hollywood 1 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 24 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 24 октомври, 2015 е как, на хубаво място са, в Брюксел... все ще дойдат някога... щом Байчо е бил пълен, поне ви е било тесничко, ама сте пристигнали бавно и славно 3 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 7 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 7 ноември, 2015 08/11/2015 05:50 FB851A Bulgaria Air Airbus A321 Пилотите да направят първата стачка в компанията, за да не работят за "1 ротация" в събота. 1 Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 16 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 16 ноември, 2015 Важна информация относно полетите от/до Париж 16.11.2015 Уважаеми клиенти, Във връзка със събитията в Париж и зачестилите запитвания за промяна или анулиране на пътуване, бихме искали да Ви информираме, че - за издадени самолетни билети за период на пътуване от 17.11 до 22.11.2015 г., пътуващите имат право на безплатна промяна на датата на пътуване, като самото пътуване трябва да се осъществи до 15.12.2015 г. 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 16 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 16 ноември, 2015 (редактирано) Важна информация относно полетите от/до Париж 16.11.2015 Уважаеми клиенти, Във връзка със събитията в Париж и зачестилите запитвания за промяна или анулиране на пътуване, бихме искали да Ви информираме, че - за издадени самолетни билети за период на пътуване от 17.11 до 22.11.2015 г., пътуващите имат право на безплатна промяна на датата на пътуване, като самото пътуване трябва да се осъществи до 15.12.2015 г. Какво им има на билетите издадени от 17 до 22.11, за да имат право на промяна? Редактирано 16 ноември, 2015 от Hollywood Връзка към коментар
Георги Публикувано: 16 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 16 ноември, 2015 Какво им има на билетите издадени от 17 до 22.11, за да имат право на промяна? Доста авиокомпании въведоха подобна опция за полетите от/до Париж в близките дни, с оглед на ситуацията там. Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 16 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 16 ноември, 2015 Доста авиокомпании въведоха подобна опция за полетите от/до Париж в близките дни, с оглед на ситуацията там. Нелогично, седмица след събитието. Връзка към коментар
so'90 Публикувано: 24 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 24 ноември, 2015 Битката за Аликанте ... FB567/8 eff 30APR/01MAY SOF-ALC .....6. 21:10 - 23:20 ALC-SOF ......7 00:10 - 04:05 за LIS няма какво да кажа 1 Връзка към коментар
so'90 Публикувано: 24 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 24 ноември, 2015 тук няма битка... FB563/4 eff 28APR SOF-LIS ...4... 21:20 - 23:00 LIS-SOF ...4... 23:50 - 06:00 2 Връзка към коментар
MARTiNSHO Публикувано: 24 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 24 ноември, 2015 ^^^ Пускат полети до Аликанте и Лисабон ли? Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега