Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Лично аз имам точно 3 случая, за които по всички правила ми дължат обезщетение. След десетки имейли, телефонни разговори и счупени нерви до ден днешен познай колко съм обезщетен. Да, точно така - с нула лева и с нула безплатни билета. След хиляди глупости и извъртания накрая просто спряха да ми отговарят, а както се досещаш на мен не ми се занимава със съдилища или писане на писма до по-висши инстанции. Халал да са им моите пари. Познавам и доста други хора в същата ситуация и затова продължавам да твърдя, че ти си по-скоро изключение от правилото. Дали е късмет или се дължи на адвокатските ти умения - не знам, но това няма значение и въобще не променя фактите.

 

 

Жорка, другите хора за които споменаваш не познавам, но теб познавам и съжалявам, че не си имал успех. Преди време, ако не се лъжа някъде във форума, бях писал нещо като съкратен наръчник за действие в подобна ситуация спрямо "България Ер". Нямам идея какви са точно казусите, но приемам, че покриват някоя от хипотезите по Регламент 261. Не се отказвай при положение, че имаш основание да поискаш компенсация и съм убеден, че с малко дипломация и упоритост накрая ще бъдеш възнаграден за загубеното време...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Въобще, ако случайно не е станало ясно, имам силно развито чувство за справедливост и реагирам срещу всяка една ситуация в която вътрешното ми чувство подсказва, че съществува дисбаланс. 

 

Което, обаче, е субективно, сиреч твоето лично "чувство за справедливост". И като такова, съответно не е меродавно. Както и за теб моето (нашето) чувство за справедливост уж не отговаряло на истината. Коя е истината, обаче, е въпросът? Ама не твоята и моята, а реалната.

Закъснения на полетите - факт.

Отмяна на полетите - факт.

Ниска хигиена в салоните на самолетите - факт. (Това зависи до някаква степен и от пасажерите, голям процент от които са гастарбайтери (цигани и селяни по обноски /да не се засягат хората, родени на село/. Но също така ефектът от мърлявщината може да бъде намален с малко положено старание от кабинния екипаж.)

 

От друга страна ти твърдиш, че притежавали и предимства. Да видим кои бяха:

Конкурентни цени - като реална стойност - да, донякъде. Но както и ти самият си твърдял по други поводи, не винаги по-евтиното излиза евтино. Тоест цената е съвкупност от фактори, нали така. Ако искам да летя наблъскан и свит като в консерва, има си нискобюджетни линии с такива условия, но пък по-ниски от на FB цени. Но ако търся, и ми е важен комфорта, храната и отношението на екипажа, ще се стремя именно към такива а/к, които ги предлагат реално, а не само на теория/предположения, само защото се водят "национален превозвач".

Със сандвичите и аз нямам проблем. Но със соковете имам. по-точно с липсата им.

Тук това е интересно "Всички закъснения на мои полети с "България Ер" са били обезщетени с безплатни билети." Обезщетени са защото си използвал служебно положение, и произтичащи от местоработата ти отношения с институция и медия. Не е да речеш това обезщетение да е станало на добра воля от FB, само защото всички служители там са едни изпълнени с алтруизъм филантропи. А си предизвикал такова отношение след "заплаха" за предприемане на определени действия. Е, сам си отговори на въпроса, трябва ли всеки да действа така, за да се спазват разписани норми, или ако наистина са читава авиокомпания, следва да го правят според Регулациите на ЕС. Отделно дали всеки би имал същата като твоята възможност.

 

И накрая не разбирам за какъв "нихилизъм" изобщо говориш? Ако това нашето е нихилизъм, то значи и твоето е такова. Само че за проблемите, които явно има "превозвачът". Всеки си пише и коментира от собствената камбанария. Лично аз, когато съм имал поводи, не съм пестил критики към този т. нар. "национален превозвач", също както и ако съм имал повод да бъда доволен от предоставената услуга. Но не разбирам защо ти се чувстваш длъжен, всеки път когато някой изрази основателно недоволство, и  то с посочване на конкретния повод, ти веднага се намесваш в следващия пост, и започваш мантрата с това, че не, не сме били ние прави, не можело да се пише така, щото твоят опит с тях бил изключително положителен. Ми ОК, нека, радвам се даже, но и сам си наясно, че монетата има винаги две страни.

 

Време е за питие, весел уикенд! :)

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Wilks, пиша от телефона и затова в момента не мога да цитирам конкретна част от мнението ти. Субективното отношение не ме интересува, но онази част свързана с използване на служебното ми положение е обидна. Считам, че нашата комуникация с теб приключи тази вечер. Приятен уикенд и на теб...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

...но онази част свързана с използване на служебното ми положение е обидна. Считам, че нашата комуникация с теб приключи тази вечер. Приятен уикенд и на теб...

:O

Нещо не се разбрахме май, Или хайде, поне аз не разбирам кое в посочената част точно те е обидило. Освен ако не се обиждаш от това, което сам си писал преди, а сега ме обвiняваш мен, че едва ли не си измислям, което пък на свой ред обижда мен. И за да не си говорим празни приказки, прилагам цитат на твоето мнение във връзка със съответния случай, въз основа на който базираш всеки път мненията си във форума, когато някой засегне по конкретен повод "безупречния национален превозвач" (който е спорно доколко и защо е такъв), като наблягаш колко били коректни, и как си изпълнявали стриктно ангажиментите в случаите, когато се прилага Регламент 261 на ЕП.

 

И така

 

Така и направих. Изпратих сканираните документи с копие до ГВА. Два часа по-късно от ГВА реагираха и поставиха едномесечен срок на "България Ер" за решаване на случая. И се започна едно чакане. След изтичане на едномесечния срок, пуснах напомнително писмо (отново с копие до ГВА) до "България Ер". От страна на ГВА реакцията беше отново много бърза за разлика от пълното мълчание от лагера на "България Ер". Седмица по-късно отново напомних за себе си на двете институции. Като казвам "напомних за себе си" имам предвид, че се представих професионално. Очевидно това подейства и няколко часа по-късно вчера получих официален отговор от "България Ер" с извинение за причиненото неудобство и предложение за компенсация изразяващо се в три безплатни двупосочни билета по избрана от мен дестинация в рамките на следващите 12 месеца, без включени летищни такси. Помислих, помислих и отговорих следното:

Уважаема, г-жо ......................,

Благодаря за отделеното време и поднесените извинения от името на "България Ер" АД.

Най-учтиво бих искал да Ви уведомя, че Вашето предложение за компенсация не съответства на посоченото в Регламент (ЕО) No 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 11.02.2004 г. В конкретния случай става дума за кумулативно нарушаване на правата на пътниците по смисъла на чл. 4 ("Отказан достъп") и чл. 6 ("Закъснение") от Регламент (ЕО) No 261/2004. Отново обръщам внимание на факта, че на мен и на семейството ми беше отказан достъп при наличие на издадени бордни карти от страна на превозвача, без същият да апелира към доброволци и без да ни бъде предложена каквато и да е било компенсация или помощ на място на летище София в 05:30 часа на 26.08.2014 г. В резултат на отказания достъп и наложеното против нашата воля премаршрутиране (извършено поради "овърбукинг" на полет FB461) се стигна до закъснение от над 9 (девет) часа до крайния пункт на пристигане, за което "голямо закъснение" (съгласно приетата терминология) превозвачът дължи обезщетение по смисъла на чл.7, т.1, б."б" от Регламент (ЕО) No 261/2004 в размер на 400 евро на пътник или общо 1200 евро за всички пътници. В този смисъл, предложената от Вас компенсация е закъсняла и същата можеше да бъде разгледана от нас ако бе предложена веднага при възникване на случая от представителя на "България Ер" АД на летище София. Както добре знаете, такава е и утвърдената търговска практика в този бранш. Освен това, Вашето предложение за компенсация не включва летищни такси, които при един бърз преглед на страницата на "България Ер" АД възлизат на сума в размер на около 100 лева (или общо 300 лева за всички пътници) в зависимост от конкретната дестинация. По този начин паричният еквивалент на предложеното от страна на "България Ер" АД обезщетение е равен на около 25% от реално дължимото обезщетение, съгласно цитираните правни норми от Регламент (ЕО) No 261/2004.

Уважаема, г-жо ......................,

Като практикуващ юрист с над 15 годишна практика съм на мнение, че всеки подобен спор е добре да бъде решаван чрез постигане на извънсъдебно споразумение. Осъзнавам, че в хода на преговорите всяка една от страните следва да прецени правилно фактите и обстоятелствата и да формира окончателното си становище на база взаимни компромиси и отстъпки. Заявявам, че аз и моето семейство сме склонни на известни компромиси в името на бързото решаване на случая, но категорично не сме съгласни с предложение, което съставлява едва 25% от нормативно определеното обезщетение. Искрено се надявам, че Вие и ръководството на "България Ер" АД, ще разгледате отново случая и след като се запознаете с представените от мен факти и доказателства, ще подобрите значително условията на първоначалното си предложение за компенсация.

На последно място бих искал да разбера от Вас каква е съдбата на втората пусната от мен жалба, която касае безвъзвратно повреден нов PVC куфар на стойност 139 лева по време на полет FB 462 от 07.09.2014 г., за който своевременно съм подал писмена жалба, ведно с необходимите документи, съгласно условията на "България Ер" АД.

В случай, че в едноседмичен срок не постигнем съгласие по горните въпроси, ще бъда принуден да потърся правата си по съдебен ред, което ще обремени допълнително "България Ер" АД със съдебни разноски (държавни такси, адвокатски хонорар, лихви за забава и др.), както и ще информирам водещите национални медии (включително продуцентите на предаването "Господари на ефира") за причиненото ми неудобство от авиокомпания оперираща в рамките на ЕС, която не спазва приетите и действащи на територията на Общността регламенти при извършване на своята дейност като превозвач. Искрено се надявам, че до подобен развой на събитията няма да се стигне и в мое лице "България Ер" АД ще продължи да има лоялен клиент, който не се колебае да предпочете услугите на националния превозвач пред всички останали на пазара.

В очакване на Вашето становище,

 

.......................

 

Пет минути по-късно получих отговор, че въпросът ще бъде обсъден с ръководството на "България Ер" АД и ще получа отговор в понеделник. Пиша всичко това, за да трупаме форумна практика във връзка със защита правата на пътниците и прилагане на разпоредбите на Регламент (ЕО) No 261/2004. Надявам се, че ще бъде от полза въпреки многословието, породено от професионалната ми деформация...

1. Посочил си, че си юрист с еди каква си практика.

2. "предупредил", "заплашил", "уведомил", или както искаш по-меко го кажи, че ще се обърнеш към конкретно предаване в национална медия. Ама не просто да пишеш до "предаването", както правят хората, а ще се обърнеш към продуцентите на въпросното, от което следва, че имаш или служебни, или лични отношения именно с тях.

3. и всичко това след бездействие и мълчание в продължение на колко месеца ти най-добре си знаеш

 

Да се върнем пак в началото - би ли ми посочил какво точно те обиди? 

И да си задам пак въпроса - считаш ли, че във всеки от многобройните случаи на отменени и забавени полети, всеки закупил си билет от FB следва да прибягва до посочените от теб действия, за да си изпълнят задълженията по Регламента. И трябва ли това да е така, ако са, както винаги твърдиш, изрядна и коректна към клиентите си авиокомпания?

 

Отговори ми когато имаш възможност, не е спешно. Аз отдавна съм направил личния си избор, и винаги когато имам алтернатива, използвам за целите и нуждите си друга авиокомпания :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ееех,младини, младини:)Ей така и аз на млади години спорех до дупка и се връцвах обидено,когато и другият го прави.Докато установих, че всеки за себе си е най - важен и си е винаги прав.Та престанах да убеждавам другите колко аз съм права, дори, обективно това да е наистина така.

Момчета, вие заспорихте толкова сериозно, по една тема, дето няма изгазване.:(Няма смисъл и двамата сте ми безкрайно приятни и симпатични задочно, не си създавайте отрицателна емоция за глупости.

Някъде, където коментирахме Голд кар ,например, всички са недоволни, пък ние - доволни, че и пре-доволни

от тях.Субективно е - като не си имал проблем или са ти угодили на исканията, си доволен, като нещо не е както трябва - не си.Не може, а и няма смисъл да искаш всички да са на твоето мнение.Казваш го и толкова.

А колкото до националния превозвач -аз не съм имала неприятни преживелици с тях.Като изключим кифлите, намазани с маргарин,ама , аз и без това ям само средното:)Но им изяждам по три шоколадки и винаги ми дават:)Не съм случила на мръсен самолет или на намусен персонал, може би, то е заради личния ми чар - все съм ухилена и пръъъъскам ли, пръскам слънчеви лъчи наоколо:)))

Явно, сте забравили ония времена и стюардесите от БГА Балкан, дето нямаха живи съученичка и ни строяваха като в казарма - а си поискал една вода и те увикват:(((

Разбира се, има значение и кой колко пътува - Матеев има по-голяма шанс от мен да случи и по - комфортно, и по-кофти пътуване.

Сега ще пътуваме с тях до Санторини, ще огледам всичко и като се върна, ще дам отчет:)

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Wilks, отговарям единствено от добро възпитание. Благодаря, че цитираш пълното ми мнение. От него не разбрах как и защо достигна до изводите по-долу. Не искам и да разбирам. Приятен уикенд, както вече казах, комуникацията ни приключи, което не вярвам да е проблем за теб...

 

 

Тук това е интересно "Всички закъснения на мои полети с "България Ер" са били обезщетени с безплатни билети." Обезщетени са защото си използвал служебно положение, и произтичащи от местоработата ти отношения с институция и медия. Не е да речеш това обезщетение да е станало на добра воля от FB, само защото всички служители там са едни изпълнени с алтруизъм филантропи. А си предизвикал такова отношение след "заплаха" за предприемане на определени действия. Е, сам си отговори на въпроса, трябва ли всеки да действа така, за да се спазват разписани норми, или ако наистина са читава авиокомпания, следва да го правят според Регулациите на ЕС. Отделно дали всеки би имал същата като твоята възможност.

 

Връзка към коментар

 

 

Честно казано не виждам връзка с любезността на персонала и големината на държавата. Без значение от бизнес модела на авиокомпанията - тук просто става въпрос за лош подбор на кабинен екипаж и/или недостатъчен тренинг и обучение. Както и да го гледам - според мен е недопустимо е да имаш персонал, който има контакт с хора, и който се държи с тях като с някакви отрепки.

 

Връзката е, че когатото пазарът те принуждава да пестиш, а бизнес моделът ти не е конкурентноспособен, нямаш друг избор освен да пестиш от нещата които не застрашават сигурността на полета. Колкото по малка е дадена държава, толкова по неконкурентноспособна е авиокомпанията и работеща по традиционен модел, при свободен пазар.

Не обичам да разпространявам слухове, но се говори, че не плащат винаги на служителите на време, принуждават ги да работят повече, голямо е текучеството, не ги обучават повече от необходимия минимум и т.н. При такива условия е нормално, че никой не иска да се усмихва и да реагира адекватно.

За ситуацията може да обвиняваш собственикът “капиталист“, но колкото е виновен собственикът, толкова е виновен и замиращия бизнес модел. Не е случайно, че и други малки национални превозвачи или фалират, или работят на огрома загуба или почават да пестят от неща от които не са пестяли до тогава и развалят услугата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

Не обичам да разпространявам слухове, но се говори, че не плащат винаги на служителите на време, принуждават ги да работят повече, голямо е текучеството, не ги обучават повече от необходимия минимум и т.н. При такива условия е нормално, че никой не иска да се усмихва и да реагира адекватно.

 

 

Не съм съгласен, че е нормално и това е едно от нещата с които цял живот се боря в страната. Изборът на професия е свободен. Изборът на работодател също е свободен. Освен права, служителят има и задължения. Не е нормално ако не ти плащат навреме това да рефлектира върху работата ти. Това е крайно непрофесионално. Ако на един доктор му закъснее заплатата с един-два месеца, това означава ли, че той не е длъжен да извърши професионално операцията? Писнало ми е то разсъждения в стил "за толкова пари, толкова работа". Като не ти харесват условията, напусни и спри да компрометираш професията или работодателя...

 

Явно, както казва Матеев, аз съм късметлия. От десетки полети с националния превозвач, нямам ясен спомен за мръсен самолет и намръщен кабинен екипаж. Може би и едното, и другото са били факт при поне един от тези полети, но поне аз не си спомням. Защо не си спомням, май е дълга тема...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не съм съгласен, че е нормално и това е едно от нещата с които цял живот се боря в страната. Изборът на професия е свободен. Изборът на работодател също е свободен. Освен права, служителят има и задължения. Не е нормално ако не ти плащат навреме това да рефлектира върху работата ти. Това е крайно непрофесионално. Ако на един доктор му закъснее заплатата с един-два месеца, това означава ли, че той не е длъжен да извърши професионално операцията? Писнало ми е то разсъждения в стил "за толкова пари, толкова работа". Като не ти харесват условията, напусни и спри да компрометираш професията или работодателя...

 

 

Съгласен съм, но не случайно твърдят, че има голямо текучество в авиокомпанията (информацията ми е от втора, трета ръка и се извинявам ако не е истина). Ако чуе за такива условия, един нормален служител няма и да кандидатсва за работа. Тези които кандидатстват обаче вероятно са такива, които не са добри служители и не държат на личната си репутация, като професионалисти.

 

Не бих бил на мястотото нито на собственика, нито на служителите в авиокомпанията, но такъв е живота. Някои бизнес модели от време на време изчезват за сметка на други, които са по ефективни. Изчезването на стария бизнес модел обаче винаги е съпроводен с мъки.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Относно пилотите е някакъв мит според мен. Работата на пилотите, колкото стига до нас пътниците се изчерпва с едно съобщение по време на полета и евентуално кацане. Като последното, както неведнъж е споменавано, меко кацане е символично по-опасно кацане от твърдото. Така че да се твърди, че пилотите на България Ер са много добри само на база меки кацания е малко странно. Истински добрият пилот е професионалист - да си изпълнява задълженията коректно (да идва добре отпочинал на работа, навреме и т.н.), да следва процедурите, когато се случи нещо извънредно и т.н. 95% от работата на пилотите, ключовата част, въобще не стига до пътниците. Така че не знам защо пилотите въобще трябва да са някакъв критерий в очите на пътниците и честно казано не знам от къде идва това за изключително добрите български пилоти и на какво е базирано. 

 

Относно стюардесите. Горките са се превърнали в някакви летящи сервитьорки и е малко тъпо, че пътниците ги приемат точно по този начин. А тяхната основна функция е да осигурят бърза и безопасна евакуация, ако стане нещо страшно. В този случай много по за предпочитане са жени и мъже с 30-40 години опит, пред току що завършили ученици и ученички, пък нека и вторите да изглеждат по-добре в очите на пътниците. Естествено, нищо не пречи и младите да са обучени добре и да са супер професионалист(к)и, но това сякаш остава на заден план и никой не го смята като фактор. И да, знам че много хора го приемат смехотворно, че кабинния екипаж се грижи за сигурността им, "кой бе, тая ли кифла ще ме спасява", но аз лично не се сещам за инцидент, в който поведението на стюардесите да е повлияло за допълнителен брой жертви, а мога да дам много примери, в които професионализма им е изиграл не малка роля всичко да приключи благополучно. Само можем да се радваме, че обсъждаме стюардесите по този вторичен фактор, а не се налага да ги сравняваме по далеч по-важния.

 

За обезщетенията пак говорим за много частни случаи. До колкото си спомням тези на Duke включваха overbooking, което е класически пример, там малко авиокомпании се опъват, повечето предлагат компенсацията директно на гишето даже. Сигурен съм, че опита на Duke щеше да е малко по-различен, ако полета му беше закъснял заради прочутото "технически причини". Но и тук трябва да отворим една скоба - това го правят ВСИЧКИ авиокомпании, от-до. От тази с най-кристалният имидж, до тази с най-изтърбушения. НЯМА такава, която да плаща големи суми доброволно, всички се опъват. Така, че не разбирам защо изплатените обезщетения трябва да са критерий също, и в двете посоки, цялостното състояние на индустрията, е че изплащането на тези обезщетения е проблем и този проблем идва от тъпия механизъм, по който се прави всичко. Не е България Ер единствената която чат-пат плаща, не е и единствената, която си прави оглушки. 

 

Иначе е ясно, че всеки си гледа от неговата камбанария и няма мнение, което да е меродавно. Георги Матеев се е натъкнал на кофти неща, това му е останало в главата. Duke се е натъкнал на положителни, това му е останало. И двамата, колкото и много да летят, са много минимална статистическа извадка за общия брой полети. Така че тяхното мнение, и на който и да било друг, може да е само лично и нищо повече, грешно е да се опитваме да го проектираме на всички останали. Как да обясня на Oshko, че Уиз са читава компания, когато от 5 полета, 4 са му закъснели или нещо подобно беше? Аз като му кажа, че имам 50-60 безпроблемни, това едва ли го топли по някакъв начин. Аз си имам моята статистика, той си има неговата. 

 

България Ер според мен е абсолютно нормална, средностатистическа европейска компания. Нито изпъкват кой знае какво, нито са и кой знае колко по-зле. За да вдигнат имиджа и в очите на клиентите обаче трябва да премахнат малко мухлясали практики от типа на "спечелил си билет от нашата игра, ама не включва летищни такси", откровено мизерният им уебсайт без никаква мобилна версия и въобще като цяло да вложат някой лев в маркетинг. 

 

Така имиджа им ще се подобри според мен, без въобще да променят структурата си. Ако попиташ някой да ти каже първа асоциация с Луфтханза сигурно ще му е прецизност и германска точност, малко ще реагират на многото стачки в последните години. Ама едните влагат много в маркетинг, nonstop you, лека полека вкарват интернет в самолетите и ала-бала, другите са застинали от създаването си в един коловоз. И тук вече опираме и до това защо няма пари за маркетинг и това е наблегнато от Topfly. Чисто и просто бизнес модела на компанията не е издържан, няма такъв пример в Европа, в който малка, независима авиокомпания процъфтява - всичко или се окрупнява, или се вкарва я в някой от големите алианси, я в сътрудничество с арабски приятели с дълбоки джобове или...фалира. Но това е съвсем отделна тема. 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Георги, практически пишеш нещата, които аз също казвам, но с други думи. Защо тогава отстрани изглежда, че с теб или с други хора в темата сме на диаметрално противоположни позиции? Защото няма само "черно" или само "бяло". Нужен е баланс...

 

Относно пилотите, нека бъдем коректни:

 

Как пък никой не спомена, че нашите пилоти са едни от най-добрите в бранша и кацането с тях е истинско удоволствие, макар и в разрез с написаното в дебелите книги?

 

Очевидно това е малко по-различно от написаното от теб по-горе, но здраве да е...

 

 

 

 

За обезщетенията пак говорим за много частни случаи. До колкото си спомням тези на Duke включваха overbooking, което е класически пример, там малко авиокомпании се опъват, повечето предлагат компенсацията директно на гишето даже. Сигурен съм, че опита на Duke щеше да е малко по-различен, ако полета му беше закъснял заради прочутото "технически причини". Но и тук трябва да отворим една скоба - това го правят ВСИЧКИ авиокомпании, от-до. От тази с най-кристалният имидж, до тази с най-изтърбушения. НЯМА такава, която да плаща големи суми доброволно, всички се опъват. Така, че не разбирам защо изплатените обезщетения трябва да са критерий също, и в двете посоки, цялостното състояние на индустрията, е че изплащането на тези обезщетения е проблем и този проблем идва от тъпия механизъм, по който се прави всичко. Не е България Ер единствената която чат-пат плаща, не е и единствената, която си прави оглушки. 

 

 

 

Може би си забравил, че освен този случай имам и друг. Там ставаше дума за класическо закъснение. Резултатът от гледна точка на обезщетението беше аналогичен, методите абсолютно същите...

 

Държа да подчертая, че не познавам никого в "България ЕР", още по-малко съществува форма на каквато и да е било служебна зависимост между нас. Използвам дипломата, знанията и професионалния си опит по предназначение. Не се карам с ответната страна, предпочитам дипломацията и извънсъдебното уреждане на спора. Да, съгласен съм, става дума за лични качества, знания и опит, но аз говоря от свое име в темата, а не обобщавам и не лепя етикети. Затова и употребявам думата "нихилизъм" не като етикет или обида, а като констатация. Отдавна разбрах, че през последните десетина години ценностната система на обществото е коренно променена. Сигурно хората са изнервени, интернет даде някакво измамно чувство на безнаказаност, лицемерието и арогантността взеха връх над нормалното човешко общуване, хейтването се превърна в нещо като национален спорт...

 

Недостатъците в дейността и мениджирането на "България Ер" са ясни за всеки среднограмотен човек и няма никаква причина да повтаряме едно и също до припадък. Ако решиш да ползваш техните услуги би следвало предварително да си подготвен за евентуални "изненади". Ако обаче въпреки това се изненадваш на "изненадите" и ти става по-леко като влезеш в интерент и напишеш за мутрите и тъпата им компания, тогава проблемът е споделен и част от него се намира в теб. Така мисля аз, не ангажирам никого с мнението си, но няма да се уморя и в тази и в други подобни теми да твърдя, че само с негативизъм не става в този живот...  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Георги, практически пишеш нещата, които аз също казвам, но с други думи. Защо тогава отстрани изглежда, че с теб или с други хора в темата сме на диаметрално противоположни позиции? Защото няма само "черно" или само "бяло". Нужен е баланс...

 

Относно пилотите, нека бъдем коректни:

 

Duke, на 22 Апр. 2016 - 14:57, написа:

Как пък никой не спомена, че нашите пилоти са едни от най-добрите в бранша и кацането с тях е истинско удоволствие, макар и в разрез с написаното в дебелите книги?

 

Очевидно това е малко по-различно от написаното от теб по-горе, но здраве да е...

 

 

 

Не знам как изглежда отстрани, тази тема е бая страници, а този спор се появява с периодична цикличност, с доста крайни мнения в двете посоки и доста малко вслушване в другия. Въобще не визирам теб. Почти винаги, когато съм се намесвал в спора съм бил на подобна позиция - че като авиокомпания са си горе-долу ок, с някои дребни и дразнещи нещица като уебсайта например. Предполагам може  да се намери някое изключение, когато съм бил по-афектиран, но като цяло това ми е мнението.  

 

Относно пилотите, ти твърдиш, че са едни от най-добрите, а аз не знам на какво се базира това твърдение. Меко кацане не е равносилно на добър пилот. Всъщност това не е твое твърдение, а съм го чел много пъти на много места и наистина ми е любопитно откъде идва. Дали да не е било истина едно време, когато пилотите са минавали през военно държавно обучение? Но в днешно време кой знае кой пилот къде се е обучавал и къде е трупал часове. Просто за мен добър пилот не е Том Круз от Топ Гън, ако мога да екстраполирам в някаква крайност мекото кацане в разрез с написаното в дебелите книги, а такъв който спазва всички правила и процедури, а за средностатистическия пътник това си остава загадка. 

Връзка към коментар

 

 

Относно пилотите, ти твърдиш, че са едни от най-добрите, а аз не знам на какво се базира това твърдение. Меко кацане не е равносилно на добър пилот. Всъщност това не е твое твърдение, а съм го чел много пъти на много места и наистина ми е любопитно откъде идва. Дали да не е било истина едно време, когато пилотите са минавали през военно държавно обучение? Но в днешно време кой знае кой пилот къде се е обучавал и къде е трупал часове. Просто за мен добър пилот не е Том Круз от Топ Гън, ако мога да екстраполирам в някаква крайност мекото кацане в разрез с написаното в дебелите книги, а такъв който спазва всички правила и процедури, а за средностатистическия пътник това си остава загадка. 

 

Нека опростим нещата. Добър пилот е този, който излита и каца без произшествие. Естествено, това е базовата рамка, моля не се хващай буквално за думите! Имайки тази рамка, започва надграждането. Субективно и обективно. Обективно е това на тестовете и теоретичната подготовка. Там думата е твоя. Аз безропотно ще се съглася ако напишеш, че българските пилоти не струват защото издишат при определени тестове. Ще ти повярвам и ще приема твърдението за абсолютна даденост, без да имам възможност да го проверя в действителност. Субективно е това на лаиците като мен. За мен е по-приятно мекото от твърдото кацане, защото усещането е за демонстрация на перфекционизъм. Аз обичам когато някой се стреми към перфекционизъм в работата си и винаги поощрявам подобна демонстрация. Ясно, това не е най-правилното кацане според учебниците, но говорим за субективни усещания. Най-важното обаче е, че говорим за сравнение между едно и също действие с един и същи резултат, което е извършено по различен начин. Тоест, ние сравняваме самите начините за постигане на крайния резултат, който по презумпция е еднакъв. Това ме кара да причисля родните пилоти към най-добрите в бранша...

Връзка към коментар

Относно пилотите, ти твърдиш, че са едни от най-добрите, а аз не знам на какво се базира това твърдение. Меко кацане не е равносилно на добър пилот. Всъщност това не е твое твърдение, а съм го чел много пъти на много места и наистина ми е любопитно откъде идва. 

Да не би да идва някъде оттам, откъдето идва и онова, че българите са най-големите е**чи на света и българките са най-красивите на света?  ;)

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

 

Относно стюардесите. Горките са се превърнали в някакви летящи сервитьорки и е малко тъпо, че пътниците ги приемат точно по този начин. А тяхната основна функция е да осигурят бърза и безопасна евакуация, ако стане нещо страшно.

 

Не съм съгласен с теб! Превозът на пътници е услуга, кетъринга на борда е също услуга! Минимумът на тази услуга е да те превозят от точка А в точка Б без инциденти.

 

Когато превозваш обаче хора, а не животни или стока, освен покриването на минималните изисквания за сигурност е нормално пътниците да очакват и нещо повече. “Стюардесите се превърнали в летящи сервитьорки“ След като има кетъринг, това е също част от служебните им задължения. Защо си мислиш, че след като към сервитьорката в кварталната кръчма имаш очакване да ти се усмихва, стюрдесата в самолета не трябва да ти се усмихва при извършване на същата услуга? За мен лично ако стюардесата не извършва професионално задачите си на сервитьорка, това е сигнал, че е възможно да не е подготвена професионално и за другите и задачи на борда. Трудно ми е да си представя, че някой може да е перфекционист от гледна точка на сигурност, но да не е перфекционист спрямо другите си професионални задължения.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

На друго място е заровено кучето, а всичко, което обсъдихме, са само полседствията. Липсата на усещане и разбиране/светоглед за необходимостта от доставяне на качество, е в основата. Собственикът няма разбиране и усещане, че трябва редовно да си плаща на персонала/партньорите. Това се пренася върху топ и средния мениджмънт, които вършат нещата на принципа "дайте да направим нещо там, колкото да изглежда, че имаме желание" и няма как да не стигне и до последния служител...

Затова сайтът е "колкото да се каже, че имаме сайт", тоалетна хартия има в тоалетните на самолета "колкото да се каже, че че имало", чистота е "колкото да се каже, че е чистено",...

Дали това ги прави лоша а/к - не мисля - доказват, че продължават да съществуват, въпреки мноооооого "доброжелатели", които ги отписват при всяка промяна в конюнктурата - било то концесия на летището, поява на ноя превозвач в София, ... :)

Редактирано от akair
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дали това ги прави лоша а/к - не мисля - доказват, че продължават да съществуват, въпреки мноооооого "доброжелатели",

 

Точно ти не вярвам да не си запознат с цената на какво продължават да "съществуват". Но хайде да посоча фактите.

Ще си позволя да си послужа с линк от мнението на Bliss , да не се налага после пак да дообяснявам

 

Ако това е твое предположение, очевидно грешиш.  :)  ;) Фактите обаче дори и ти не можеш да оспориш. ТИМ са си такива. Тръпна в очакване да видя как ще се развърже възела с летището, концесията и едни задължения. http://sofia.media/news/Скандали_56/59-584-млн-дължат-на-летището-авиолиниите-80-от-тях-България-еър_5738.html

и по-точно

 

 

 

„Общата сума на задълженията на авиокомпании към Летище София към 26.02.2016 г. е 59 584 хил. лв. Около 80 % от задълженията са на "България ер" (б.р. около 48 млн. лв., не са намалели спрямо изявленията от май м.г. на министъра на транспорта). В посочената сума са включени и вземанията за които са издадени Актове за държавни вземания (за летищните такси) и за съдебни дела (за търговски вземания и за обжалвани Актове за държавни вземания). Стойността на тези вземания е в размер на близо 17 млн.лв.

Летище София е предприело действия за събиране на просрочените вземания по съответния законов ред. Не може да се посочи точният размер на вземанията, тъй като по своята същност те представляват данъчно-осигурителна информация, която се предоставя по реда определен в ДОПК”, пише в отговор до в.19 минути пресцентърът на държавната аерогара. От рекламната и пиар агенция на България еър 4 дни не успяха да отговорят на официалната информация от Летище София. А ние изразяваме специална благодарност на шефката на Правителствената информационна служба Севделина Арнаудова за съдействието да получим числата, които преди нейната намеса ни бяха отказвани.

 

Наясно си, че това нямаше да бъде допуснато в която и да е друга държава с установени правила, и тяхното спазване. Както и към никоя друга авиокомпания, оперираща на летище София. Но тук, понеже е известно притежание на коя и каква групировка (понастоящем "холдинг") е FB, се допуска явното им и очевидно толериране, и то в продължение вече на много години. Няма да засягам и публичната "тайна", че същата групировка се ползва с явните протекции на "първия ни държавник", което е друга причина, водеща до въпросното толериране от страна на аеропорта. Но това е друга тема, излизаща извън целта и смисъла на този форум.

И другата причина, е също известна. Ако по някакво щастливо стечение на обстоятелствата "Химимпорт" (a.k.a. ТИМ), вземат, че си изплатят задълженията към летище София, авиокомпанията пак няма да фалира, защото тя е "имиджова дейност". Едва ли някой се съмнява, че не е най-печелившото им занимание сред всичките им други, предвид начина, по който се управлява, и резултатите, които обсъждаме тук, но пък е удобна и подходяща за "излъскване" на имиджа им.  Горе долу на същия принцип държаха на инат година и нещо и линията София - Берлин на цени като на easyJet и AirBerlin, с които бяха на загуба, но продължиха заради старата "слава", и "доброто старо време", когато бяха единствените оператори по маршрута, и цените на билетите им бяха поне двукратно завишени спрямо реалните (>300€ за тези, които не помнят).

 

Както и ти си писал, групорвката не разполага с необходимия капацитет - управленски, опитен, кадърен, и изчистен от прийоми, познати ни от началото на 90-те години, за развитие и ръководене на "национален превозвач" от такъв модел.

 

Липсата на усещане и разбиране/светоглед за необходимостта от доставяне на качество, е в основата. Собственикът няма разбиране и усещане, че трябва редовно да си плаща на персонала/партньорите. Това се пренася върху топ и средния мениджмънт, които вършат нещата на принципа "дайте да направим нещо там, колкото да изглежда, че имаме желание" и няма как да не стигне и до последния служител...

Затова сайтът е "колкото да се каже, че имаме сайт", тоалетна хартия има в тоалетните на самолета "колкото да се каже, че че имало", чистота е "колкото да се каже, че е чистено",...

 

Може би успешен би бил пътят на развитие по подобие и модел на airBaltic, стига да успеят да го приложат, и управляват, спазвайки установените закони и правила в ЕС и България :)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не отричам, че е много вероятно а/к да продължава да съществува в ущърб на обществения интерес - натрупали са задължения от някакво число млн. лв. Но задължението е следствие. Причината е, както си описал - някой им го разрешава. #КОЙ е този някой - дълга тема.

Но аз лично чета за края на този превозвач от преди самолетите им да станат албиноси (почти 10 години)... Тогава още купуваха БАе-та и летяха масово на Боинги, логото беше онзи "пачи крак", ... После дойдоха ербъсите, после боингите минаха в чартърната програма, после беше казанската сделка, после дойде идеята за ембраерите, всички ги чакахме и "страдахме" все едно месия ще дойде, после дойде логото "паста за зъби", после го обсъдихме как прилича на логото на Аерофлот, Емирейтс и..., после беше историята с АлмаТур, после изпоуволниха екипажите на боингите и един пилот каза, че "със свещ ще ги търсят", после се оказа прав, ... И при всяко едно от тези събития имаше гласове, които да кажат, че това вече ще приземи а/к за постоянно. Затова си мисля, че "слуховете за смъртта на а/к са силно преувеличени" - тя има своята история. :)

Даже не съм сигурен, че а/к съществува, за да поддържа имиджа на някой холдинг. По-скоро съм склонен да вярвам, че съществува заради финансов интерес. :P

По-забавното е, че въпреки (липсата на) качеството и екстравагантните ходове (като възможността за плащане на билет в клон на банка), самолетите им летят.  Имате данните за преминалите през летището в София пътници на компанията, имате разписанието, имате данните с какви самолети и с колко седалки разполагат, сметнете им средната затовареност. Една лоша а/к има толкова малко пътници, че няма причина в нея да се наливат пари (или задължения), защото положението е безнадежно. А случаят на ФБ май не е точно такъв... За добро или лошо, масовият пътник нито се интересува какви са самолетите и как са разположени седалките в тях, нито колко задължения има а/к към държавата, нито дали стюардесата с 25 години трудов стаж ще му е по-полезна в случай на авария. А масовият пътник прави най-важното - гласува за а/к с портфейла си (щях да напиша с кредитната си карта, но се сетих, че те техните пътници си плащат билетите кеш в клоновете на една банка :P).

И за да не реши някой, че съм в групата на нихилистите - аз нямам лошо отношение към компанията - приемам я такава, каквато е. И с удоволствие летя с нея до морето, когато мога. Виждам положителното развитие, виждам и реализирането на това развитие "през пръсти". Но работата през пръсти не е феномен само за тази а/к. Лично съм го виждал и изпитвал в "уважавани" авиокомпании, основоположници на световни алианси, ... :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нека опростим нещата. Добър пилот е този, който излита и каца без произшествие. Естествено, това е базовата рамка, моля не се хващай буквално за думите! Имайки тази рамка, започва надграждането. Субективно и обективно. Обективно е това на тестовете и теоретичната подготовка. Там думата е твоя. Аз безропотно ще се съглася ако напишеш, че българските пилоти не струват защото издишат при определени тестове. Ще ти повярвам и ще приема твърдението за абсолютна даденост, без да имам възможност да го проверя в действителност. Субективно е това на лаиците като мен. За мен е по-приятно мекото от твърдото кацане, защото усещането е за демонстрация на перфекционизъм. Аз обичам когато някой се стреми към перфекционизъм в работата си и винаги поощрявам подобна демонстрация. Ясно, това не е най-правилното кацане според учебниците, но говорим за субективни усещания. Най-важното обаче е, че говорим за сравнение между едно и също действие с един и същи резултат, което е извършено по различен начин. Тоест, ние сравняваме самите начините за постигане на крайния резултат, който по презумпция е еднакъв. Това ме кара да причисля родните пилоти към най-добрите в бранша...

 

Ами не мога да се съглася с теб. Очертаната то теб твърде базова рамка е точно това - много базова. Ако някой пилот излита и каца без проишествия, а е пил вчера до 3 сутринта това не го прави добър пилот, както и не са добри шофьори тези които могат да закарат колата вкъщи след една бутилка ракия. Разбираш, че тук играем с много малки вероятности, някой пилот сигурно може цял живот да претупва процедурите и да няма инцидент, ама веднъж се случва нещо като полета на Ер Франс над Атлантика и....

 

Не бих твърдял, за която и да е група пилоти, че е слаба или много добра, без да имам пълен достъп до статистиката им, резултати от симулатори и т.н. Не отричам, че пилотите на България Ер може да са от най-добрите, просто не мога да го твърдя със сигурност, както не го твърдя и за която и да е била друга група пилоти. Тази информация имат изключително малко хора, а това за добрите български пилоти е нещо като градска легенда, едва ли не всеизвестен факт, наистина ми е любопитно откъде идва. Може би да продължим разговора в другата тема. 

 

Не съм съгласен с теб! Превозът на пътници е услуга, кетъринга на борда е също услуга! Минимумът на тази услуга е да те превозят от точка А в точка Б без инциденти.

 

Когато превозваш обаче хора, а не животни или стока, освен покриването на минималните изисквания за сигурност е нормално пътниците да очакват и нещо повече. “Стюардесите се превърнали в летящи сервитьорки“ След като има кетъринг, това е също част от служебните им задължения. Защо си мислиш, че след като към сервитьорката в кварталната кръчма имаш очакване да ти се усмихва, стюрдесата в самолета не трябва да ти се усмихва при извършване на същата услуга? За мен лично ако стюардесата не извършва професионално задачите си на сервитьорка, това е сигнал, че е възможно да не е подготвена професионално и за другите и задачи на борда. Трудно ми е да си представя, че някой може да е перфекционист от гледна точка на сигурност, но да не е перфекционист спрямо другите си професионални задължения.

 

Абсолютно си прав. Моята гледна точка беше по-скоро да се благодарим, че сравняваме кабинния екипаж по вторичните им показатели, но това все пак не изключва факта, че когато правим сравнение между тези и онези, водещо би трябвало да е точно поведението им по време на инцидент. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Георги, за Луфтханза си само донякъде прав.

В последните две години асоциацията с тях от страна на бизнес пътниците е "тука има, тука нема".

Всички знаем причината.

 

Суис направиха маса пари и имидж в резултат на тия стачки. А бяха губеща компания едно време...

Казвам го като редовен бизнес пътник, работещ постоянно с германци, швейцарци, французи и българи.

 

Просто България е далеч на изток от сериозния бизнес трафик, а и е много чувствителен към цените пазар, съответно други фактори влияят на имиджа.

 

За мен в последната година надеждните бизнес превозвачи са два - Суис и КЛМ.

 

Относно БГ Еър - отношението на кабинния състав ще се промени само след промяна в манталитета на маниджмънта, което няма как да стане докато са част от ТИМ груп.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Хубави дестинации. Аз може и да се възползвам, но ме е яд, че няма да мога да стигна днес до летището за да взема ваучер  20% са си мъжка отстъпка. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.