Hollywood Публикувано: 28 април, 2016 Сподели Публикувано: 28 април, 2016 (редактирано) Хубави дестинации. Аз може и да се възползвам, но ме е яд, че няма да мога да стигна днес до летището за да взема ваучер 20% са си мъжка отстъпка. Нищо нямаше на Т2. За да няма яд - ТИМ ер е най-яГ Редактирано 28 април, 2016 от Hollywood Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 5 май, 2016 Сподели Публикувано: 5 май, 2016 (редактирано) доколкото може да се вярва на тази статия: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/05/05/2754759_atanas_atanasov_obvini_moskovski_za_losho_upravlenie_i/ сумата дължима от "националния превозвач" на летище София е набъбнала на 60 млн.лв.; браво на юнаците, ще ни излязат "златни", то е ясно кой ще плати сметката накрая... сигурно феновете им пак ще скочат да ги бранят, ама искам да видя подобно отношение и към Wizz и Ryan да речем... Редактирано 5 май, 2016 от logist13 7 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 5 май, 2016 Сподели Публикувано: 5 май, 2016 След фалит губят 60млн. Нема страшно щом има браШно.За някои и ракия! Връзка към коментар
bori Публикувано: 5 май, 2016 Сподели Публикувано: 5 май, 2016 (редактирано) Явно е, че проблема е в менижмънта на летището щом не една и две авиокомпании дължат пари на летище София. Както не едно държавно предприятие просто се управлява лошо. Колкото до дълговете на националния превозвач, то е нормално неговите да са повече, при положение, че има най-много полети. Редактирано 5 май, 2016 от bori 1 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 5 май, 2016 Сподели Публикувано: 5 май, 2016 Явно е, че проблема е в менижмънта на летището щом не една и две авиокомпании дължат пари на летище София. Както не едно държавно предприятие просто се управлява лошо. Колкото до дълговете на националния превозвач, то е нормално неговите да са повече, при положение, че има най-много полети. и кои са тези други авиокомпании които дължат пари? защото в отчета за 2015г. са си описани вземанията от А/К и по размера им може да се заключи, че към 31.12.2015г. А/К си дължат текущите суми за обслужването през декември 2015г.; и всъщост дори там БгЕр е с 2,1 млн.лв., след тях са Wizz с 0,8 млн.лв. и австрийците с 0,25 млн.лв.; а иначе в една друга графа е записана сумата от 58,4 млн.лв. без да е посочено името на "националните", а познайте защо... а иначе в отчета на Летище София за 2015г. официално си пише, че Wizz летят до 22 дестинации (колкото има и България Ер) и са номер 1 по превозени пътници... 3 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 7 май, 2016 Сподели Публикувано: 7 май, 2016 Реклама в сайта на България ер, на най-новата дестинация Будапеща https://www.air.bg/bg/news/new-destination-budapest Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 7 май, 2016 Сподели Публикувано: 7 май, 2016 Нищо нямаше на Т2. За да няма яд - ТИМ ер е най-яГ Пишат, че е имало и във фейсбук пуснаха разни снимки на печелившите 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 11 май, 2016 Сподели Публикувано: 11 май, 2016 (редактирано) FB973 / AB4992 споделен за VAR. Редактирано 11 май, 2016 от Hollywood Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 Интересни и трудни времена идват за България ер. цък Мен ме изненада информацията за платен дивиден от 8 милиона евро. Това през моя поглед означава две неща. Или подготовка за напускане на потъващия кораб, като собственика спасява максимално много кеш, преди да дойде неизбежното. Или че авикомпанията изненадващо е почнала да фунционира финансово много по добре. В сегашната ситуация аз лично не бих си купил билет 6-12 месеца предварително. За концесията явно има политическа воля, но комбинирано със заплахата на Ryanair не виждам как въпросът с дълговете на България ер може да се отлага. Теоритично има две решения на проблема: - Собственикът се бърка в джоба и плаща задълженията (Изплащането на дивидент обаче показва явно нежелание това да стане) - Фалит на авиокомпанията Третият вариант е някой да изкупи активите на авиокомпанията и да стартира чисто нова авиокомпания без задължения, но не знам до колко реалистично е това. 4 Връзка към коментар
ACM Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 Направо най-добре да ги купува Етихад :D Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 Интересни и трудни времена идват за България ер. цък Впрегнали са всички сили да бранят името. Коментарите под статията са колкото смешни, толкова и тъжно отражение на нашата си реалност. Ех, Алеко, Алеко.... Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 Направо най-добре да ги купува Етихад :D Това е четвъртият вариант, но ако можеше да стане, щеше да се случи до сега. Не мисля, че е реалистично в последният момент да се случи нещо подобно. Това разбира се би бил най-добрият вариант Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 (редактирано) Интересувах се при разни познати и е възможно ирландецът малко да е излъгал на днешната пресконференция По информациите които имам до сега България ер не е плащала дивиденти. Групировката Химимпорт е плащала дивиденти по привилигированите акции, но това е нещо съвсем различно. Явно и ирладците леко блъфират за да има по голяма драма Редактирано 17 май, 2016 от Topfly 1 Връзка към коментар
randi Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 А Бул Еър забравихте ли я? 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 "България ер": Правят се неверни внушения Късно във вторник от "България ер", която е собственост на "Химимпорт", излязоха със съобщение до медиите по повод изявленията на "Райънеър". В него се намеква, че конкурентната компания се позовава на "слухове" и прави "некоректни и неверни внушения". "България Ер" има нормални търговски взаимоотношения както с "Летище София", така и с летищата във Варна и Бургас и всички останали свои партньори, с които авиокомпанията има договорни отношения. Считаме, че внушенията по адрес на "България ер", както и всякакви спекулации и твърдения от подобно естество, може да се счетат за нелоялна конкурентна практика, която не подхожда на коректната бизнес среда, в която работят всички авиокомпании на българския пазар", посочва въздушният превозвач. "Авиокомпания "България ер" се гордее с постигнатото през годините и пазарният й дял е доказателство и най-реална оценка за резултатите. Едва ли екипът на "Райънеър" вярва, че пазарно присъствие може и следва да се постига, позовавайки се на слухове и с нападки и внушения, които биха могли да се квалифицират като нелоялна конкурентна практика", допълват от "България ер". Оттам съобщават още, че вече са се обърнали към своите юридически консултанти с оглед на уронването на престижа на авиокомпанията. Министерството на транспорта запази мълчание, както и "Летище София". http://www.mediapool.bg/aviokompanii-razmeniha-obvineniya-v-neloyalna-konkurentsiya-news249332.html 1 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 (редактирано) Внушения? Че откога се говори за това, в Капитал има много статии, а и в други медии Редактирано 17 май, 2016 от Мрън Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 според мен най-вероятно БгЕр ще прехвърлят дейността в чисто дружество, а масрафа ще го платим ние през нашите данъци... знаем им собствениците и с това, че казаха истината Ryan ще си навлечат сума ти пречки от всякакви посоки; дано не съм прав, ама очаквам много циркове в най-скоро време... така или иначе БгЕр не ми е много интересна като тема и не ме касае много, има достатъчно алтернативи и рядко ги ползвам... обаче концесията на Летище София е доста по-интересна тема и ни засяга всички, като знам кои я правят страх ме хваща... и никак не е малка вероятността основните летища които ползваме след няколко години да са Букурещ и Истанбул... 7 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 17 май, 2016 Сподели Публикувано: 17 май, 2016 (редактирано) Топфлай спомена за изплатен дивидент и ако това наистина не е вярно , нека не приемаме с лека ръка и останалите приказки. Райън са добре дошли , но знаем че не страдат от излишни скрупули. Аз лично бих изчакакал за достоверна информация. Редактирано 17 май, 2016 от stanimir 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Топфлай спомена за изплатен дивидент и ако това наистина не е вярно , нека не приемаме с лека ръка и останалите приказки. Райън са добре дошли , но знаем че не страдат от излишни скрупули. Аз лично бих изчакакал за достоверна информация. Възможно и преводът да не е точен, но от гледна точка на обвинението няма голямо значение, защото изплащането на дивидент не е нещо незаконно. Максимум от морална гледна точка може да е укоримо. Що се отнася до задълженията на България ер те са факт потвърден и от други източници, но е голям въпрос как би тълкувал ЕС разсрочването на тези задължения. Това, че Ryanair не са подали иск, а само заплашват за мен показва, че е вероятно юридически казусът не е 100% еднозначен. Ако държавата беше извадила кеш и беше дала заем, увеличила капитала и т.н., тогава еднозначно щеше да е държавна помощ за която се изисква разрешение от ЕС. Разсрочването на задълженията по принцип е нормална търговска практика, която би могла да се защити. Въпросът е ако друг голям клиент на летището като Уиз ер беше искал разсрочване на задълженията и на него ли биха му разрешили? В случая аз бих бил и леко снизходителен към собствениците на авиокомпанията и не бих обявил случая за далаверата на века. Безспорно имаме определено прехвърляне на риска от авиокомпанията към държавата, въпросът е обаче каква е алтернативата? Възможно е собствениците да са отишли при държавата и да са провели следния разговор: - Положението на авиокомпанията е все по зле, заради засилващата се конкуренция. Ако не ни ударите едно рамо, ще оставим авиокомпанията да фалира и тогава летище София ще загуби най-големият си превозвач с над 1 милион пътници. Конкуренцията вероятно ще завземе нишата, но не на 100%, като летището може да загуби 200-300 000 пътници годишно. Държавата ще загуби работни места, данъци и осигуровки, защото конкурентите ще са чужди авиокомпании, а София ще загуби и много връзки с традиционна авиокомпания, защото най-вероятно конкурентите, които ще завземат освободилата се ниша ще бъдат НТА. Възможно е изчисленията да показват, че България ще загуби много повече от 30 милиона евро, при евентуелен фалит на България ер. В такива случаи държавите обикновенно омекват и се опитват да помогнат на националния си превозвач. Няма държва в Европа в която по някакъв начин да не са се е опитала да продължи агонията на националния си превозвач, като в отделни случаи тази държавна помощ е довеждала до щастлива развръзка и купуване от по силен превозвач (Austrian CSA и т.н.), а в други е довеждала до фалит (Malev и т.н.) Ryanair разбира се използват слабостта на своите конкуренти, като всеки подобен случаи е безценен начин да влезат безплатно в медиите и да рекламират, че почват дейност в България Можеха без много шум да подадат жалба към ЕС, но тогава нямаше да го има ПР ефекта Независимо от горното при концесия на летище София ще трябва по някакъв начин да се решат задълженията на България ер и бъдещите отношения на летището с авикомпанията. Едва ли някой би взел на концесия летището без да е на ясно какво ще стане с тези пари и бъдещите плащания на един от най-големите клиенти на летището! 9 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 за другите неща съм съгласен, но БгЕр вече не е най-големия превозвач на Летище София, официалните данни ги има в отчета на Летище София за 2015г.; и дяла на БгЕр с всяка година спада... та ако държавата иска да стимулира някой трябва да е по-скоро Wizz... аргумента за пазене на наши работни места също не е много валиден; да не забравяме, че Wizz стартираха дейност с българска компания, с нает персонал в България и т.н.; и някои хора много им "помогнаха" да преосмислят решението си и да прехвърлят всичко в Унгария... и същите тези дето уж "пазят" работните места в България всъщност не е ясно колко алтернативни работни места са попречили да се разкрият поради липсата на реална конкуренция и гонене на нормалните инвеститори... 7 Връзка към коментар
tougherty Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Topfly, целта на Райан не е ЕК да осъди България за неправомерна държавна помощ, а да намалят шансовете на БГ Еър за концесия и да изкрънкат ползване на Т2 за себе си на преференциални цени. Че това е държавна помощ - безспорно е държавна помощ, но за да се установи това се минава през 3-4-5 години дело в съда в Люксембург. И единственият позитив от това за Райан е, че след тези 3-4-5 години, БГ Еър ще бъдат задължени да си платят таксите. Ако БГ Еър вземат концесията, както написах в другата тема, ще се изфабрикуват едни надути хонорари за щяли и нещяли консултантски услуги, с които дължимите такси ще се прихващат и след 3-4-5 години задължения за такси вече няма да има. Единствено държавата (данъкоплатците) ще бъде одрусани с една глоба и разноски. Райан искат концесията, но не са склонни да платят 300 000 000 евро за нея веднага. Затова се опитват да спечелят някакво предимство в надпреварата с удар по конкуренцията. Аз лично съм "за" да я получат, дори и за по-малко пари сега, защото съм сигурен, че за да си избият инвестицията, ще наводнят пазара ни с полети до близки и далечни дестинации. БГ Еър вече сме ги виждали как действат в Бургас и Варна. В София ще бъде същото, но в по-голям мащаб. 5 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Възможно е собствениците да са отишли при държавата и да са провели следния разговор: - Положението на авиокомпанията е все по зле, заради засилващата се конкуренция. Ами да си направят компанията конкуретноспособна, вместо да ощетяват държавата. Какво са виновни данъкоплатците, че тяхната компания не е конкуретноспособна? 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 За втори път чета за прихващане и за втори не разбирам какво е правното основание за евентуално прихващане по смисъла на чл. 103 и сл. от ЗЗД. От едната страна имаме изискуемо и ликвидно задължение на "България Ер" АД към "Летище София" ЕАД. За да се осъществи институтът на прихващането е необходимо да възникне и обратно задължение на "Летище София" ЕАД към "България Ер" АД. В този смисъл не разбирам как ще се случи това и какво общо имат двете задължения: Ако БГ Еър вземат концесията, както написах в другата тема, ще се изфабрикуват едни надути хонорари за щяли и нещяли консултантски услуги, с които дължимите такси ще се прихващат и след 3-4-5 години задължения за такси вече няма да има. Ако пък се има предвид прихващане на дължими концесионни такси, пак е необходимо да възникне и задължение на българската държава към търговското дружество. Наистина не разбирам логиката на подобно твърдение... Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 logist13, идеята ми беше, че България ер беше най-голямата авиокомпания, когато почна да трупа дългове. За работните места не съм съгласен с теб, защото всяка авиокомпания има относително сериозна администрация и не е все едно къде е базирана тази администрация. Wizz air поради юридически причини имаха българско дружество, но то никога не е имало сериозна администрация. Ами да си направят компанията конкуретноспособна, вместо да ощетяват държавата. Какво са виновни данъкоплатците, че тяхната компания не е конкуретноспособна? Прав си, но в такива случаи авикомпанията започва да мрънка, че има нужда от време докатото се нагоди към новите пазарни условия, а политиците и дават това време за да не се свързва тяхото име с голям фалит и за да не трябва те да се занимават с последиците на фалита. В нормалните държави това мрънкане е съпроводено със сериозен бизнес план, а в не толкова нормалните държави просто се отлага решението, докато един ден не стигнем до стената. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Прав си, но в такива случаи авикомпанията започва да мрънка, че има нужда от време докатото се нагоди към новите пазарни условия, а политиците и дават това време за да не се свързва тяхото име с голям фалит и за да не трябва те да се занимават с последиците на фалита. В нормалните държави това мрънкане е съпроводено със сериозен бизнес план, а в не толкова нормалните държави просто се отлага решението, докато един ден не стигнем до стената. Или пък с десетилетия се дотира губещо дружество под мотото, че става дума за "социална дейност". В този смисъл защо никой не протестира относно вечната държавна помощ по отношение на БДЖ? Снощи отново чух Московски да казва, че първоначалната голяма концесионна такса получена от бъдещия концесионер на "Летище София" ЕАД, ще отиде за покриване на задълженията на БДЖ. Това е скандално, мен ако питате... 5 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега