Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

а в не толкова нормалните държави просто се отлага решението, докато един ден не стигнем до стената.

Така е, но стигне ли се до стената, цената която се плаща тогава, винаги е много по-голяма ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Или пък с десетилетия се дотира губещо дружество под мотото, че става дума за "социална дейност". В този смисъл защо никой не протестира относно вечната държавна помощ по отношение на БДЖ? Снощи отново чух Московски да казва, че първоначалната голяма концесионна такса получена от бъдещия концесионер на "Летище София" ЕАД, ще отиде за покриване на задълженията на БДЖ. Това е скандално, мен ако питате...

 

„Скандално“ е доста меко казано, според мен. Имам усещането, че под носа ни/пред очите ни се пуска в действие поредната схема.

(Темата за „апетитните“ „Товарни превози“ и техният 75-милионен дълг по-добре да не я подхващам, поне не тук)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

„Скандално“ е доста меко казано, според мен. Имам усещането, че под носа ни/пред очите ни се пуска в действие поредната схема.

(Темата за „апетитните“ „Товарни превози“ и техният 75-милионен дълг по-добре да не я подхващам, поне не тук)

 

Именно затова не съм съгласен да се плюе единствено по националния превозвач. Да не говорим, че аз като юрист вярвам единствено на факти и документи. Чувам че "България Ер" АД имат необслужени задължения към "Летище София" ЕАД, но нищо черно на бяло не съм видял. Възможно е част от тях (или пък дори всички) да са оспорени поради някаква причина. Казвам, че е възможно, а не че това е точно така! Много повече пари се опрощават в тази държава на "правилните" предприятия по една или друга причина. Не виждам с какво евентуален фалит на "България Ер" АД ще помогне на хората тук във форума. Или може би наивно си мислим, че като ги няма "България Ер" АД, тяхното място ще заемат по-добри и по-хуманни, които ще ни возят за по-малко пари, без закъснения и отмяна на полети? Съжалявам, но аз в приказки не вярвах и като малък...

Връзка към коментар

някои все още помним, че се летеше до Варна за 20-на лева както и защо вече това го няма... та хич нямаме идея какво сме изпуснали от това, че БгЕр още ги има и то със солидната подкрепа и подаръци на държавата... те и румънците ни благодарят за далновидността, поне като гледам колко нашенци летят през Букурещ да речем... рева, че нашенските мутри са много безценни и видиш ли какво ли сме щели да правим без тях ми е много странен...

Редактирано от logist13
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Или пък с десетилетия се дотира губещо дружество под мотото, че става дума за "социална дейност". В този смисъл защо никой не протестира относно вечната държавна помощ по отношение на БДЖ? Снощи отново чух Московски да казва, че първоначалната голяма концесионна такса получена от бъдещия концесионер на "Летище София" ЕАД, ще отиде за покриване на задълженията на БДЖ. Това е скандално, мен ако питате...

 

Сметката за съжаление е далече по сложна. В България и автомобилният транспорт също получава много сериозни субсидии. Приходите от винетки не покриват и 30% от разходите за поддръжка на пътищата, а да не говорим за разходите за строеж на пътища, които в 80% се субсидират от данъкоплатците на ЕС. Ако изчислим различните видове субсидии плюс добавим щетите за околната среда причинени от автомобилния транспорт не съм сигурен, че субсидиите за БДЖ ще изглеждат чак толкова скандално.

 

Не защитавам раздутата и неефективната система на БДЖ, но не само тя е виновна за положението на БДЖ.

Връзка към коментар

някои все още помним, че се летеше до Варна за 20-на лева както и защо вече това го няма... 

 

Всъщност според мен причината да го няма, е че просто линията беше супер нерентабилна за Уиз. И постоянните цени по 20лв на посока го показват - няма самолетна линия на света, която да е рентабилна, ако голяма част от билетите се продават за 20 лева на полет, колкото и да е кратък той.

 

Доста често съм срещал мнения как Уиз са били изгонени от Варна, понеже там е царството на ТИМ, но никога не съм срещал и един логично звучащ факт, който да подкрепя тази теория. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В нашето село имаше информация, че има договорка м/у България  ер и Уиз за спирането на вътрешната линия. Било  е едно за сметка на  друго. W6 добре работят във Варна и Бургас :) Друга причина бяха честите мъгли, които объркваха дневната ротация на машината, както и нерентабилността от късата отсечка.

Още помня билетите до Варна с уиз от 20 кинта, но предпочитах Бг ер за 26 лв, защото имаха по 4 полети на ден и беше по-удобно.

 

Много се писа след спирането на София - Варна на Уиз през 2010г, как ТИМ и един герой от списание "Дъга" ще изгонят Уиз от България, но това не стана. Ключът към всичко отстава концесията.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Именно затова не съм съгласен да се плюе единствено по националния превозвач. Да не говорим, че аз като юрист вярвам единствено на факти и документи. Чувам че "България Ер" АД имат необслужени задължения към "Летище София" ЕАД, но нищо черно на бяло не съм видял.

 

Не сме в съда за да се вадят документи, но сериозни хора пуснаха разни твърдения, които до сега никой не ги е опровергал, което означава, че вероятно са истина.

 

 

Авиокомпанията “България Ер”, собственост на “Химимпорт”, дължи 60 млн. лева на летище “София”. Това разкри зам.-председателят на ДСБ ген. Атанас Атанасов. Летището е загубило и 27 млн. лв. във фалиралата КТБ.

http://sofia.topnovini.bg/node/704707

Връзка към коментар

Всъщност според мен причината да го няма, е че просто линията беше супер нерентабилна за Уиз. И постоянните цени по 20лв на посока го показват - няма самолетна линия на света, която да е рентабилна, ако голяма част от билетите се продават за 20 лева на полет, колкото и да е кратък той.

 

Доста често съм срещал мнения как Уиз са били изгонени от Варна, понеже там е царството на ТИМ, но никога не съм срещал и един логично звучащ факт, който да подкрепя тази теория. 

 

Не знам дали е така, но ако някой е изгонен по скрити канали, не очаквай очевидни доказателства за това. То няма и черно на бяло доказателства, че веригите за хранене не бяха допускани във Варна, но всички знаем, че 10 години никой не можа да стъпи там и то не беше заради чайките.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Преди месец-два министърът на транспорта Ивайло Московски обяви, че се задават сериозни проблеми за държавната авиационна крепост. Той съобщи пред депутатите от ресорната комисия в парламента, че дружеството не може да си събере около 50 млн. лв., които му дължи "България ер", част от групата "Химимпорт", че е загубило 27 млн. лв., блокирани в КТБ, а едновременно с това скоро ще трябва да плати 42 млн. долара по делото с МАК/АДМАК (съвместна компания на Mohammed Abdulmohsin Al-Kharafi & Sons и Admak General Contracting Company) за строителството на новата пистa.

 

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/06/05/2547896_letishte_na_promociia/

 

Новина от преди една година.....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам дали е така, но ако някой е изгонен по скрити канали, не очаквай очевидни доказателства за това. То няма и черно на бяло доказателства, че веригите за хранене не бяха допускани във Варна, но всички знаем, че 10 години никой не можа да стъпи там и то не беше заради чайките.

 

Т.е. теория на конспирацията. Няма лошо, разбира се, но е добре да не се разпространява като гарантиран факт. 

В още един сайт говорят 60млн задължения на България Ер към февруари 2016, като цитират източник пресцентъра на летището след съдействие от правителствения пресцентър:

 

http://19min.bg/news/8/74276.html

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Съгласен съм с Георги, още повече ако информацията идва от политик или пък от представител на изпълнителната власт. Аз съм убеден, че "България Ер" АД дължи пари на "Летище София" ЕАД, но не бих приел за чиста монета сумите цитирани от интервюта или журналистически статии. Професионална деформация, съжалявам. За мен едно вземане е изискуемо, когато е определено по основание (тоест, няма висящ спор относно неговия произход) и ликвидно, когато е с настъпил падеж (тоест, към този момент е дължимо или вече е просрочено). Всичко друго е "една жена на опашката ми каза, че..." Умишлено не подсказвам и вероятност да има подписано споразумение за разсрочване, че тогава съвсем ще заминат теориите на конспирацията...

Връзка към коментар

Всъщност е абсолютно логично задълженията на България Ер да са най-големи, след като (поне до скоро) бяха и най-големият оператор на летището. Особено, ако тези задължения се разсрочват и обслужват. Но дори малкото полу-официална информация, която протича от тук от там показва, че задълженията само нарастват - преди време бяха 40 милиона, миналата година 50, от тази година вече говорим за 60. Това на мен хич не ми мирише на обслужване на задължения, а за, извинявам се за бакалския термин, ползване на услуги на вересия. В нарастването на задълженията с паралелно обслужване може да има някакъв смисъл, ако броя превозени пътници им расте лавинообразно, но за последните години е що годе статичен. Някой, ако иска да хване да сметне колко са летищните такси, да ги умножи по трафика на България Ер, но подозирам че плащания за летището почти не постъпват. 

 

А имаше един от полетите на Ryanair преди време, който се наложи да кацне извънредно в София вместо в Пловдив и не го пуснаха да излети преди да мине банковия превод от Ирландия за използваните летищни такси и услуги...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Умишлено не подсказвам и вероятност да има подписано споразумение за разсрочване, че тогава съвсем ще заминат теориите на конспирацията...

 

Aз съм 99% сигурен, че няма нищо просрочено и има споразумени за разсрочвене на дълга и т.н. Едва ли някой ще си позволи да има просрочени задължения, без да си е вързал гащите!

Проблемът е, че от юридическа гледна точка едно подобно разсрочване може да се определи, като непозволена държавна помощ, особено ако на други големи авиокомпании опериращи на Летище София подобни отстъпки не се дават.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Т.е. теория на конспирацията. Няма лошо, разбира се, но е добре да не се разпространява като гарантиран факт. 

В още един сайт говорят 60млн задължения на България Ер към февруари 2016, като цитират източник пресцентъра на летището след съдействие от правителствения пресцентър:

 

http://19min.bg/news/8/74276.html

 

Ами не е теория на конспирацията, щото имам познати, които работеха за една голяма верига, която се опита да влезе, но не успя. Нали не очакваш да има черно на бяло отказ.

Връзка към коментар

Т.е. теория на конспирацията. Няма лошо, разбира се, но е добре да не се разпространява като гарантиран факт. 

В още един сайт говорят 60млн задължения на България Ер към февруари 2016, като цитират източник пресцентъра на летището след съдействие от правителствения пресцентър:

 

http://19min.bg/news/8/74276.html

 

Няма смисъл да четем из разни съмнителни източници, има официални, например Търговският регистър. Последно публикуваният ГФО за „България Ер“ АД (към 31 декември 2013) гласи, че дружеството има 16 024 хиляди лева дългосрочни задължения и 65 886 хиляди лева - краткосрочни. Има две думи за задълженията към Летище София АД, няма да цитирам тук, документът е наличен и публично достъпен. Раздел 23 - Търговски задължения, стр.71/96.

 

post-116-0-54033600-1463566568_thumb.jpg

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

така, някъде бях писал, има си публикуван отчет в търговския регистър на Летище София за 2015г. та който му хвърли едно око може да намери интересна информация вътре; сумата на вземанията, която е малко под 60 млн.лв. към 31.12.2015г. е посочена в една графа други и то без да пише контрагент... на фона на контрагенти с дребни суми които са поименно упоменати това е много показателно за помоща, която се оказва отвсякъде и на всякакви нива... 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

 

Проблемът е, че от юридическа гледна точка едно подобно разсрочване може да се определи, като непозволена държавна помощ, особено ако на други големи авиокомпании опериращи на Летище София подобни отстъпки не се дават.

 

Не, тук категорично не си прав! Разсрочване на задължение не може да се определи като държавна помощ по смисъла на европейското законодателство. Формите на държавна помощ са ясно посочени: пряка субсидия, заем при облекчени условия, държавни гаранции, данъчни облекчения, увеличаване на държавния дял в капитала на търговско дружество, преобразуване на дълг срещу капитал и т.н. Разсрочването би могло да мине за държавна помощ само в специфични случаи, при които очевидно длъжникът се поставя в привилегировано положение спрямо друг участник на същия пазар. Не мисля, че споразумение за разсрочване на задължения между две търговски дружества (защото от другата страна не стои държавата, а търговско дружество пък било и то със 100% държавен капитал) може да бъде възприето като  форма на държавна помощ. Ирландецът много добре знае това, но както вече беше споменато, няма лоша реклама... ;)

Връзка към коментар

 

 

А имаше един от полетите на Ryanair преди време, който се наложи да кацне извънредно в София вместо в Пловдив и не го пуснаха да излети преди да мине банковия превод от Ирландия за използваните летищни такси и услуги...

 

За този случай мисля че са подходили коректно, защото с Ryanair не са имали подписано никакво споразумение, договор и т.н.. За такива случаи до колкото знам пилотите носят със себе си кеш или банкова карта. Много трудно е да сложиш някаква граница на кого може да имаш доверие и на кого може да нямаш доверие.  Ако беше някакъв частен джет на бизнесмен, ти би ли го пуснал без да си плати таксите?

Връзка към коментар

така, някъде бях писал, има си публикуван отчет в търговския регистър на Летище София за 2015г. та който му хвърли едно око може да намери интересна информация вътре; сумата на вземанията, която е малко под 60 млн.лв. към 31.12.2015г. е посочена в една графа други и то без да пише контрагент... на фона на контрагенти с дребни суми които са поименно упоменати това е много показателно за помоща, която се оказва отвсякъде и на всякакви нива... 

 

Нещо съвсем се обърках! Излиза, че "България Ер" АД има вземания за 60 млн.лв., които са посочени в графа "други" на ОПР-то. Дали, как и кога едно частно търговско дружество ще събере своите вземания е въпрос от компетенцията на неговите акционери и органи на управление...

 

EDIT: Упс, сега разбрах, че става дума за "Летище София" ЕАД. Ами, горното пак е в сила, като просто думата "частно" следва да отпадне...

Редактирано от Duke
Връзка към коментар

така, някъде бях писал, има си публикуван отчет в търговския регистър на Летище София за 2015г. та който му хвърли едно око може да намери интересна информация вътре; сумата на вземанията, която е малко под 60 млн.лв. към 31.12.2015г. е посочена в една графа други и то без да пише контрагент... на фона на контрагенти с дребни суми които са поименно упоменати това е много показателно за помоща, която се оказва отвсякъде и на всякакви нива... 

 

Не е така. Летище София АД изрично е споменато на стр.71, като е написан и размерът на задължението към него. Има и една разбивка на краткосрочните задължения, в която човек от бранша вероятно ще се ориентира кое е дължимо на летището (напр. кетъринг, авиационно гориво, аеронавигационно обслужване и т.н.)

 

И една подробност - ГФО е за състоянието към 31 декември 2013, не 2015. През 2015 е публикуван.

 

Уточнение: стр.71 от PDF-документа. Според номерацията на самия ГФО това е стр.55.

 

Дюк, споменават се и някакви цесии на авиокомпанията, но нищо повече. Само се споменават.

 

 

През 2013 г. Дружеството е сключило договор за цесия на свои вземания.

 

 

 

Впрочем, пише и това:

 

 

Дружеството  има  сключени  споразумения  за  разсрочване  на  задълженията  до  2017  г.

 

За мен това означава, че засега не би трябвало да има проблеми от страна на летището, освен ако няма някакъв погасителен план, който не се спазва...

Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

За този случай мисля че са подходили коректно, защото с Ryanair не са имали подписано никакво споразумение, договор и т.н.. За такива случаи до колкото знам пилотите носят със себе си кеш или банкова карта. Много трудно е да сложиш някаква граница на кого може да имаш доверие и на кого може да нямаш доверие.  Ако беше някакъв частен джет на бизнесмен, ти би ли го пуснал без да си плати таксите?

 

Да, съгласен съм с теб, може би кофти нюанс се опитах да вкарам. Мисълта ми беше, че с едни са много стриктни и по правилата, а с други не чак толкова :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

 

Дюк, споменават се и някакви цесии на авиокомпанията, но нищо повече. Само се споменават.

 

Очевидно има цедирани вземания в полза на трето юридическо лице. Ако въпросните вземания са към "България Ер" АД, тогава трябва да питаме защо цесионера не предприема действия по събирането им, а не да търсим причина за бездействие от страна на "Летище София" ЕАД. Както казах, не става без документи...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Разсрочването би могло да мине за държавна помощ само в специфични случаи, при които очевидно длъжникът се поставя в привилегировано положение спрямо друг участник на същия пазар.

 

Ситуацията с България ер не ти ли прилича мъничко на този казус? ;) На друг пазарен участник разсрочвани ли са задължения при такъв размер и условия?

 

Не казвам, че позицията на Летище София и България ер е незащититима, но не вярвам ЕК ще отхвърли една такава жалба автоматично, като напълно несъстоятелна.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.