Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Ами не е теория на конспирацията, щото имам познати, които работеха за една голяма верига, която се опита да влезе, но не успя. Нали не очакваш да има черно на бяло отказ.

 

Не говоря за бързото хранене, не ме и интересува тази част честно казано.

 

Ще ми се да чуя поне малко логични размишления за какво им е да ги гонят с тъпата им една ротация на ден и то май по нощните часове, която много, много не им бърка бизнес трафика. По-скоро бих разбрал автобусните превозвачи да пищят. За мен най-логичната причина за изчезването на линията София - Варна на Уиз, е че просто беше нерентабилна по начина, по който я изпълняваха. Индиректно доказателство за това са цените по маршрута. Съмнявам се вътрешните полети така и така да са някаква златна кокошка, че да си заслужава някой да гони някой друг, било то с пазарни или мерки под масата. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ситуацията с България ер не ти ли прилича мъничко на този казус? ;) На друг пазарен участник разсрочвани ли са задължения при такъв размер и условия?

 

Не казвам, че позицията на Летище София и България ер е незащититима, но не вярвам ЕК ще отхвърли една такава жалба автоматично, като напълно несъстоятелна.

 

Ще се опитам да го обясня по друг начин. Разсрочването на задължения е един от най-разпространените методи за решаване на финансов спор и/или погасяване на натрупано задължение. Този метод се използва, както от частни юридически и физически лица, така и от държавни органи и институции. Нещо повече, НАП официално предлага възможност за разсрочване на задължения произтичащи от данъци. Ако всяко едно разсрочване на вземания, извършено от държавно търговско дружество (отново подчертавам, че става дума за дружество!) се възприемаше за държавна помощ, тогава ти гарантирам, че стопанския оборот в условията на глобална финансова криза ще бъде сведен до нула...

Връзка към коментар

Ще се опитам да го обясня по друг начин. Разсрочването на задължения е един от най-разпространените методи за решаване на финансов спор и/или погасяване на натрупано задължение. Този метод се използва, както от частни юридически и физически лица, така и от държавни органи и институции. Нещо повече, НАП официално предлага възможност за разсрочване на задължения произтичащи от данъци. Ако всяко едно разсрочване на вземания, извършено от държавно търговско дружество (отново подчертавам, че става дума за дружество!) се възприемаше за държавна помощ, тогава ти гарантирам, че стопанския оборот в условията на глобална финансова криза ще бъде сведен до нула...

 

Личи си, че имаш стабилно юридическо образование ;)  Съгласен съм с теб, но това е валидно ако условията за разсрочване са еднакво достижими за всички пазарни участници. Ако уважиш молбата на единия, а на другия не я уважиш, тогава вече може да се възприеме като държавна помощ. Ryanair малко на шега обявиха, че искат да си платят летищните такси през 2019-та година. Ако им откажат няма ли да е тогава това непозволена държавна помощ за един участник?

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

За втори път чета за прихващане и за втори не разбирам какво е правното основание за евентуално прихващане по смисъла на чл. 103 и сл. от ЗЗД. От едната страна имаме изискуемо и ликвидно задължение на "България Ер" АД към "Летище София" ЕАД. За да се осъществи институтът на прихващането е необходимо да възникне и обратно задължение на "Летище София" ЕАД към "България Ер" АД. В този смисъл не разбирам как ще се случи това и какво общо имат двете задължения:

 

Ако пък се има предвид прихващане на дължими концесионни такси, пак е необходимо да възникне и задължение на българската държава към търговското дружество. Наистина не разбирам логиката на подобно твърдение...

 

Ами ще се случи като се копира следния член от решението за отдаване на концесия на летище Бургас и летище Варна:

"Концесионерът има право:

5.1.5. да получи при условия, определени в концесионния договор, обезщетение за направените подобрения върху обектите на концесията, предварително одобрени от министъра на транспорта и съобщенията."

 

Разбира се, концесионерът няма да получи въпросното обезщетение под формата на плащане от бюджета, а ще се вземе решение то да бъде за сметка на държавното дружество, което е отредено да стопанисва активите, отдадени на концесия (летището), и което по презумпция след края на концесията ще ги получи обратно с направените подобрения. И ще се започне едно ударно "подобрение" на летището на стойност поне 30 милиона.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не говоря за бързото хранене, не ме и интересува тази част честно казано.

 

Ще ми се да чуя поне малко логични размишления за какво им е да ги гонят с тъпата им една ротация на ден и то май по нощните часове, която много, много не им бърка бизнес трафика. По-скоро бих разбрал автобусните превозвачи да пищят. За мен най-логичната причина за изчезването на линията София - Варна на Уиз, е че просто беше нерентабилна по начина, по който я изпълняваха. Индиректно доказателство за това са цените по маршрута. Съмнявам се вътрешните полети така и така да са някаква златна кокошка, че да си заслужава някой да гони някой друг, било то с пазарни или мерки под масата. 

 

Освен какво се е случило, трябва да се отчете и какво не се е случило.

Пример: линията София-Варна на 'Wizz" е печеливша и съответно унгарците са изгонени (случило се е), за да се настани на тяхно място националният превозвач (не се е случило - може плановете да са се объркали/променили поради някаква причина).

Плюс това, от губещи предприятия/дейности стават чудесни перални... ако ме разбираш.

 

Естествено, всичко това са само хипотези, но те не са някаква фантастика, а напълно реални възможности. Пиша ги тук само защото считам, че те допълват картинката, а не за да оборвам други хипотези.

Но ако се окаже например, че „България еър“ е цедирала вземанията си на друга фирма под шапката на „Химимпорт“, нещата никак няма да миришат хубаво.

В края на краищата, работим с публично достъпна информация. Аз и на Прокопиев не му вярвам много, така че публикациите в неговите вестници ги чета с едно на ум.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Ryanair малко на шега обявиха, че искат да си платят летищните такси през 2019-та година. Ако им откажат няма ли да е тогава това непозволена държавна помощ за един участник?

 

Разсрочва се вече възникнало, изискуемо и ликвидно, а не бъдещо задължение... ;)

 

Не случайно няколко пъти подчертавам, че от едната страна на правоотношението не стои държавата, а държавно дружество. Има огромна разлика, която често не се прави! Държавните дружества със 100% държавен капитал се регистрират по реда предвиден в Търговския закон и осъществяват дейността си според специалните норми на Правилник за реда за упражняване правата на държавата в търговските дружества с държавно участие в капитала. По същество, това са най-обикновени търговски дружества, създадени с цел печалба. Същите не получават държавен бюджет, нито държавни субсидии. Единствената разлика между тях и частните търговски дружества се корени в това, че органите на управление на държавните дружества се избират и контролират от орган на изпълнителната власт, а правата на държавата (демек акционерът, защото всички тези дружества са еднолични АД-та) се упражняват от ресорен министър. В този смисъл лошото управление на едно подобно дружество или липсата на инициатива от самото дружество да събере вземанията си от други юридически или физически лица е въпрос от компетенцията на съответния ресорен министър, който може да освободи неговите органи на управление и да назначи нови. Във всички случаи обаче, правните действия извършени от вписаните представители на тези дружества са напълно валидни спрямо всички останали на пазара и не могат да бъдат приравнени към някаква форма на държавна помощ...

Ами ще се случи като се копира следния член от решението за отдаване на концесия на летище Бургас и летище Варна:

"Концесионерът има право:

5.1.5. да получи при условия, определени в концесионния договор, обезщетение за направените подобрения върху обектите на концесията, предварително одобрени от министъра на транспорта и съобщенията."

 

Разбира се, концесионерът няма да получи въпросното обезщетение под формата на плащане от бюджета, а ще се вземе решение то да бъде за сметка на държавното дружество, което е отредено да стопанисва активите, отдадени на концесия (летището), и което по презумпция след края на концесията ще ги получи обратно с направените подобрения. И ще се започне едно ударно "подобрение" на летището на стойност поне 30 милиона.

 

Сега разбрах какво имаш предвид, но пак е трудно осъществимо. Инвестиционната програма в договора за концесия няма как да обвърже нови задължения с вече извършени подобрения. Казано по друг начин, ако концесионерът извърши подобрения след подписване на договора и тези подобрения отговарят на условието да бъдат с характер на "трайни подобрения", които увеличават стойността на имота, тогава е възможно същите да бъдат актувани на държавата в лицето на съответното министерство. Чак тогава бихме могли да говорим за възникване на възможност за прихващане на тези задължения с онези възникнали преди сключването на договора за концесия. Ако всичко от счетоводна и юридическа гледна точка е изрядно и подобренията действително са определени по пазарна стойност, тогава не виждам проблем за прихващане стига дотогава същото да е безпредметно поради погасяване по давност на първичното задължение... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

добре де, защо се гледат стари отчети на БгЕр от 2013г.? Летище София ЕАД си има публикуван отчет за 2015г. с доста по-актуални данни; даже сега виждам, че има и отчет към 31.03.2016г., но не съм го гледал още...

Връзка към коментар

добре де, защо се гледат стари отчети на БгЕр от 2013г.? Летище София ЕАД си има публикуван отчет за 2015г. с доста по-актуални данни; даже сега виждам, че има и отчет към 31.03.2016г., но не съм го гледал още...

 

Това е най-новият, който е наличен. Виж картинката, дето съм я закачил по-горе. Иначе и аз видях ГФО/2015 на летището.

Че и моя за 2015 го изпратих миналата седмица  B)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Ако всичко от счетоводна и юридическа гледна точка е изрядно и подобренията действително са определени по пазарна стойност... ;)

 

Нали не вярваш наистина, че това може да се случи по този начин? Само погледни кой стои от двата края - министерството на транспорта и ТИМ, и се опитай да си представиш колко честно и справедливо ще бъде определена пазарната стойност на "подобренията". Особено когато залогът са едни 30 милиона. Едва ли има нещо в България, което да е правено с публични средства през последните 10 години и цената му да не е многократно завишена. А в конкретния случай ще става дума за неща, които са скрити от широката публика и ще се уреждат тет-а-тет между концесионера и министерството.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Нали не вярваш наистина, че това може да се случи по този начин? Само погледни кой стои от двата края - министерството на транспорта и ТИМ, и се опитай да си представиш колко честно и справедливо ще бъде определена пазарната стойност на "подобренията". Особено когато залогът са едни 30 милиона. Едва ли има нещо в България, което да е правено с публични средства през последните 10 години и цената му да не е многократно завишена. А в конкретния случай ще става дума за неща, които са скрити от широката публика и ще се уреждат тет-а-тет между концесионера и министерството.

 

Пак влизаме в зоната на здрача, а както многократно съм казвал, силата ми не е в предвиждане на бъдещето, а в разчитане на настоящето на база документи и факти... ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз не мога да разбера защо всички жалят за билетите до Варна по 20 лв... Ако тази линия беше толкова доходоносна, Виз нямаше да я пуснат "без бой"... А и продължавам да си мисля, че цена от 80 евро за ритърн тикет до Варна и то достъпен на тази цена няколко дни преди полета, е за предпочитане пред минималните цени от 99 евро на Луфти за Дюселдорф - Хамбург - разстоянието е сходно - малко над 400 км. :) Още по-добре е да има изобщо полети, за да има право на избор - влак, автобус, самолет, кола - всеки да избира това, което му е по вкуса.

И в кръга на шегата - трябва ли да жалим за бозата от 5 стотинки? :P

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не мога да разбера защо всички жалят за билетите до Варна по 20 лв... Ако тази линия беше толкова доходоносна, Виз нямаше да я пуснат "без бой"... А и продължавам да си мисля, че цена от 80 евро за ритърн тикет до Варна и то достъпен на тази цена няколко дни преди полета, е за предпочитане пред минималните цени от 99 евро

Бягат от вътрешни полети.

Връзка към коментар
 
Възползвайте се от услугата Rail & Fly на България Ер и Deutsche Bahn
20.05.2016
 

Предлагаме Ви директни полети до/от Берлин, Франкфурт и Амстердам с включено пътуване с влак по цялата мрежа на Deutsche Bahn в Германия.

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Днес полета до Барселона закъснява с 3 часа за сега и ще го лети 733 на Бул Еър. ;)

 

var и fbd не са в разписание. И hbz хвърка. :lol: Oще им държат крилата на старите черупки. Интересен сезон се заформя.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Възползвайте се от услугата Rail & Fly на България Ер и Deutsche Bahn
20.05.2016
 

Предлагаме Ви директни полети до/от Берлин, Франкфурт и Амстердам с включено пътуване с влак по цялата мрежа на Deutsche Bahn в Германия.

 

 

Някой ползвал ли е вече услугата???

Редактирано от БраниB
Връзка към коментар

Може би малко закъснявам с информацията и ако се повтарям да ме извините, но БГЕър пускат чартър от днес до Тенерифе. 

За повече инфо се свържете с вашия туристически агент. :) 

Цък!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Сложи още двеста и кеф една седмица :)

Даже не 200 а още 60 в някои агенции, като за ласт минуте за другата седмица :)

 

[туристическа агенция] предлагат и само билети, но еднопосочния ще е нещо от рода на 280 евро (такава ми предложиха), а двупосочния пише на сайта 460 евро, предполагам е въпрос и на договаряне, налични места и пр. - за който иска да лети непременно без прекачване до TFN. От есента пускат и чартъри до TFS.

Редактирано от neuromancer
Моля не споменавайте български тур. агенции
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

300 евро за нищо ги нямат.

 

 

Нови възможности от България Ер и British Airways
09.06.2016
 

Удобни връзки от София до Лондон с полета на България Ер и от Лондон до различни дестинации във Великобритания и Ирландия с полетите на British Airways вече са на Ваше разположение! Възможностите са факт благодарение на SPA договора между България Ер и British Airways.

С новото сътрудничество между двете авиокомпании, пътниците могат да достигнат чрез удобни връзки до Манчестър, Лийдс, Глазгоу, Нюкасъл, Единбург, Белфаст, Дъблин, Абърдийн и Инвърнес.

Цените за еднопосочен билет започват от 156 EUR, а за двупосочен – от 300 EUR, като има възможност и за предоставяне на групови цени.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.