Георги Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Ами не е теория на конспирацията, щото имам познати, които работеха за една голяма верига, която се опита да влезе, но не успя. Нали не очакваш да има черно на бяло отказ. Не говоря за бързото хранене, не ме и интересува тази част честно казано. Ще ми се да чуя поне малко логични размишления за какво им е да ги гонят с тъпата им една ротация на ден и то май по нощните часове, която много, много не им бърка бизнес трафика. По-скоро бих разбрал автобусните превозвачи да пищят. За мен най-логичната причина за изчезването на линията София - Варна на Уиз, е че просто беше нерентабилна по начина, по който я изпълняваха. Индиректно доказателство за това са цените по маршрута. Съмнявам се вътрешните полети така и така да са някаква златна кокошка, че да си заслужава някой да гони някой друг, било то с пазарни или мерки под масата. 4 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Ситуацията с България ер не ти ли прилича мъничко на този казус? На друг пазарен участник разсрочвани ли са задължения при такъв размер и условия? Не казвам, че позицията на Летище София и България ер е незащититима, но не вярвам ЕК ще отхвърли една такава жалба автоматично, като напълно несъстоятелна. Ще се опитам да го обясня по друг начин. Разсрочването на задължения е един от най-разпространените методи за решаване на финансов спор и/или погасяване на натрупано задължение. Този метод се използва, както от частни юридически и физически лица, така и от държавни органи и институции. Нещо повече, НАП официално предлага възможност за разсрочване на задължения произтичащи от данъци. Ако всяко едно разсрочване на вземания, извършено от държавно търговско дружество (отново подчертавам, че става дума за дружество!) се възприемаше за държавна помощ, тогава ти гарантирам, че стопанския оборот в условията на глобална финансова криза ще бъде сведен до нула... Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 (редактирано) Ще се опитам да го обясня по друг начин. Разсрочването на задължения е един от най-разпространените методи за решаване на финансов спор и/или погасяване на натрупано задължение. Този метод се използва, както от частни юридически и физически лица, така и от държавни органи и институции. Нещо повече, НАП официално предлага възможност за разсрочване на задължения произтичащи от данъци. Ако всяко едно разсрочване на вземания, извършено от държавно търговско дружество (отново подчертавам, че става дума за дружество!) се възприемаше за държавна помощ, тогава ти гарантирам, че стопанския оборот в условията на глобална финансова криза ще бъде сведен до нула... Личи си, че имаш стабилно юридическо образование Съгласен съм с теб, но това е валидно ако условията за разсрочване са еднакво достижими за всички пазарни участници. Ако уважиш молбата на единия, а на другия не я уважиш, тогава вече може да се възприеме като държавна помощ. Ryanair малко на шега обявиха, че искат да си платят летищните такси през 2019-та година. Ако им откажат няма ли да е тогава това непозволена държавна помощ за един участник? Редактирано 18 май, 2016 от Topfly 6 Връзка към коментар
tougherty Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 За втори път чета за прихващане и за втори не разбирам какво е правното основание за евентуално прихващане по смисъла на чл. 103 и сл. от ЗЗД. От едната страна имаме изискуемо и ликвидно задължение на "България Ер" АД към "Летище София" ЕАД. За да се осъществи институтът на прихващането е необходимо да възникне и обратно задължение на "Летище София" ЕАД към "България Ер" АД. В този смисъл не разбирам как ще се случи това и какво общо имат двете задължения: Ако пък се има предвид прихващане на дължими концесионни такси, пак е необходимо да възникне и задължение на българската държава към търговското дружество. Наистина не разбирам логиката на подобно твърдение... Ами ще се случи като се копира следния член от решението за отдаване на концесия на летище Бургас и летище Варна: "Концесионерът има право: 5.1.5. да получи при условия, определени в концесионния договор, обезщетение за направените подобрения върху обектите на концесията, предварително одобрени от министъра на транспорта и съобщенията." Разбира се, концесионерът няма да получи въпросното обезщетение под формата на плащане от бюджета, а ще се вземе решение то да бъде за сметка на държавното дружество, което е отредено да стопанисва активите, отдадени на концесия (летището), и което по презумпция след края на концесията ще ги получи обратно с направените подобрения. И ще се започне едно ударно "подобрение" на летището на стойност поне 30 милиона. 2 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 (редактирано) Не говоря за бързото хранене, не ме и интересува тази част честно казано. Ще ми се да чуя поне малко логични размишления за какво им е да ги гонят с тъпата им една ротация на ден и то май по нощните часове, която много, много не им бърка бизнес трафика. По-скоро бих разбрал автобусните превозвачи да пищят. За мен най-логичната причина за изчезването на линията София - Варна на Уиз, е че просто беше нерентабилна по начина, по който я изпълняваха. Индиректно доказателство за това са цените по маршрута. Съмнявам се вътрешните полети така и така да са някаква златна кокошка, че да си заслужава някой да гони някой друг, било то с пазарни или мерки под масата. Освен какво се е случило, трябва да се отчете и какво не се е случило. Пример: линията София-Варна на 'Wizz" е печеливша и съответно унгарците са изгонени (случило се е), за да се настани на тяхно място националният превозвач (не се е случило - може плановете да са се объркали/променили поради някаква причина). Плюс това, от губещи предприятия/дейности стават чудесни перални... ако ме разбираш. Естествено, всичко това са само хипотези, но те не са някаква фантастика, а напълно реални възможности. Пиша ги тук само защото считам, че те допълват картинката, а не за да оборвам други хипотези. Но ако се окаже например, че „България еър“ е цедирала вземанията си на друга фирма под шапката на „Химимпорт“, нещата никак няма да миришат хубаво. В края на краищата, работим с публично достъпна информация. Аз и на Прокопиев не му вярвам много, така че публикациите в неговите вестници ги чета с едно на ум. Редактирано 18 май, 2016 от captain_oveur 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Ryanair малко на шега обявиха, че искат да си платят летищните такси през 2019-та година. Ако им откажат няма ли да е тогава това непозволена държавна помощ за един участник? Разсрочва се вече възникнало, изискуемо и ликвидно, а не бъдещо задължение... Не случайно няколко пъти подчертавам, че от едната страна на правоотношението не стои държавата, а държавно дружество. Има огромна разлика, която често не се прави! Държавните дружества със 100% държавен капитал се регистрират по реда предвиден в Търговския закон и осъществяват дейността си според специалните норми на Правилник за реда за упражняване правата на държавата в търговските дружества с държавно участие в капитала. По същество, това са най-обикновени търговски дружества, създадени с цел печалба. Същите не получават държавен бюджет, нито държавни субсидии. Единствената разлика между тях и частните търговски дружества се корени в това, че органите на управление на държавните дружества се избират и контролират от орган на изпълнителната власт, а правата на държавата (демек акционерът, защото всички тези дружества са еднолични АД-та) се упражняват от ресорен министър. В този смисъл лошото управление на едно подобно дружество или липсата на инициатива от самото дружество да събере вземанията си от други юридически или физически лица е въпрос от компетенцията на съответния ресорен министър, който може да освободи неговите органи на управление и да назначи нови. Във всички случаи обаче, правните действия извършени от вписаните представители на тези дружества са напълно валидни спрямо всички останали на пазара и не могат да бъдат приравнени към някаква форма на държавна помощ... Ами ще се случи като се копира следния член от решението за отдаване на концесия на летище Бургас и летище Варна: "Концесионерът има право: 5.1.5. да получи при условия, определени в концесионния договор, обезщетение за направените подобрения върху обектите на концесията, предварително одобрени от министъра на транспорта и съобщенията." Разбира се, концесионерът няма да получи въпросното обезщетение под формата на плащане от бюджета, а ще се вземе решение то да бъде за сметка на държавното дружество, което е отредено да стопанисва активите, отдадени на концесия (летището), и което по презумпция след края на концесията ще ги получи обратно с направените подобрения. И ще се започне едно ударно "подобрение" на летището на стойност поне 30 милиона. Сега разбрах какво имаш предвид, но пак е трудно осъществимо. Инвестиционната програма в договора за концесия няма как да обвърже нови задължения с вече извършени подобрения. Казано по друг начин, ако концесионерът извърши подобрения след подписване на договора и тези подобрения отговарят на условието да бъдат с характер на "трайни подобрения", които увеличават стойността на имота, тогава е възможно същите да бъдат актувани на държавата в лицето на съответното министерство. Чак тогава бихме могли да говорим за възникване на възможност за прихващане на тези задължения с онези възникнали преди сключването на договора за концесия. Ако всичко от счетоводна и юридическа гледна точка е изрядно и подобренията действително са определени по пазарна стойност, тогава не виждам проблем за прихващане стига дотогава същото да е безпредметно поради погасяване по давност на първичното задължение... 1 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 добре де, защо се гледат стари отчети на БгЕр от 2013г.? Летище София ЕАД си има публикуван отчет за 2015г. с доста по-актуални данни; даже сега виждам, че има и отчет към 31.03.2016г., но не съм го гледал още... Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 добре де, защо се гледат стари отчети на БгЕр от 2013г.? Летище София ЕАД си има публикуван отчет за 2015г. с доста по-актуални данни; даже сега виждам, че има и отчет към 31.03.2016г., но не съм го гледал още... Това е най-новият, който е наличен. Виж картинката, дето съм я закачил по-горе. Иначе и аз видях ГФО/2015 на летището. Че и моя за 2015 го изпратих миналата седмица 1 Връзка към коментар
tougherty Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Ако всичко от счетоводна и юридическа гледна точка е изрядно и подобренията действително са определени по пазарна стойност... Нали не вярваш наистина, че това може да се случи по този начин? Само погледни кой стои от двата края - министерството на транспорта и ТИМ, и се опитай да си представиш колко честно и справедливо ще бъде определена пазарната стойност на "подобренията". Особено когато залогът са едни 30 милиона. Едва ли има нещо в България, което да е правено с публични средства през последните 10 години и цената му да не е многократно завишена. А в конкретния случай ще става дума за неща, които са скрити от широката публика и ще се уреждат тет-а-тет между концесионера и министерството. 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Нали не вярваш наистина, че това може да се случи по този начин? Само погледни кой стои от двата края - министерството на транспорта и ТИМ, и се опитай да си представиш колко честно и справедливо ще бъде определена пазарната стойност на "подобренията". Особено когато залогът са едни 30 милиона. Едва ли има нещо в България, което да е правено с публични средства през последните 10 години и цената му да не е многократно завишена. А в конкретния случай ще става дума за неща, които са скрити от широката публика и ще се уреждат тет-а-тет между концесионера и министерството. Пак влизаме в зоната на здрача, а както многократно съм казвал, силата ми не е в предвиждане на бъдещето, а в разчитане на настоящето на база документи и факти... 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Аз не мога да разбера защо всички жалят за билетите до Варна по 20 лв... Ако тази линия беше толкова доходоносна, Виз нямаше да я пуснат "без бой"... А и продължавам да си мисля, че цена от 80 евро за ритърн тикет до Варна и то достъпен на тази цена няколко дни преди полета, е за предпочитане пред минималните цени от 99 евро на Луфти за Дюселдорф - Хамбург - разстоянието е сходно - малко над 400 км. Още по-добре е да има изобщо полети, за да има право на избор - влак, автобус, самолет, кола - всеки да избира това, което му е по вкуса. И в кръга на шегата - трябва ли да жалим за бозата от 5 стотинки? 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Искаш да кажеш 6 ст., една боза от шест... 2 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Тази тема е доста забавна и е живото олицетворение на поговорката "кучетата лаят, керванът си върви" 6 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 18 май, 2016 Сподели Публикувано: 18 май, 2016 Аз не мога да разбера защо всички жалят за билетите до Варна по 20 лв... Ако тази линия беше толкова доходоносна, Виз нямаше да я пуснат "без бой"... А и продължавам да си мисля, че цена от 80 евро за ритърн тикет до Варна и то достъпен на тази цена няколко дни преди полета, е за предпочитане пред минималните цени от 99 евро Бягат от вътрешни полети. Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 20 май, 2016 Сподели Публикувано: 20 май, 2016 Възползвайте се от услугата Rail & Fly на България Ер и Deutsche Bahn 20.05.2016 Предлагаме Ви директни полети до/от Берлин, Франкфурт и Амстердам с включено пътуване с влак по цялата мрежа на Deutsche Bahn в Германия. 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 21 май, 2016 Сподели Публикувано: 21 май, 2016 Интересно дали няма да лъснат грешки в тарифирането, които са запазена марка за Rail&Fly 4 Връзка към коментар
randi Публикувано: 2 юни, 2016 Сподели Публикувано: 2 юни, 2016 Днес полета до Барселона закъснява с 3 часа за сега и ще го лети 733 на Бул Еър. 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 2 юни, 2016 Сподели Публикувано: 2 юни, 2016 Днес полета до Барселона закъснява с 3 часа за сега и ще го лети 733 на Бул Еър. var и fbd не са в разписание. И hbz хвърка. Oще им държат крилата на старите черупки. Интересен сезон се заформя. 1 Връзка към коментар
БраниB Публикувано: 2 юни, 2016 Сподели Публикувано: 2 юни, 2016 (редактирано) Възползвайте се от услугата Rail & Fly на България Ер и Deutsche Bahn 20.05.2016 Предлагаме Ви директни полети до/от Берлин, Франкфурт и Амстердам с включено пътуване с влак по цялата мрежа на Deutsche Bahn в Германия. Някой ползвал ли е вече услугата??? Редактирано 2 юни, 2016 от БраниB Връзка към коментар
Polina Публикувано: 6 юни, 2016 Сподели Публикувано: 6 юни, 2016 Може би малко закъснявам с информацията и ако се повтарям да ме извините, но БГЕър пускат чартър от днес до Тенерифе. За повече инфо се свържете с вашия туристически агент. Цък! 4 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 6 юни, 2016 Сподели Публикувано: 6 юни, 2016 Интересно ми е каква цена ще обявят за тези полети. Залагам за 400евро Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 6 юни, 2016 Сподели Публикувано: 6 юни, 2016 Интересно ми е каква цена ще обявят за тези полети. Залагам за 400евро Целта на чартърните полети не да продават отделно билети, а пакетни услуги. 3 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 6 юни, 2016 Сподели Публикувано: 6 юни, 2016 Интересно ми е каква цена ще обявят за тези полети. Залагам за 400евро Сложи още двеста и кеф една седмица Връзка към коментар
рлбм Публикувано: 6 юни, 2016 Сподели Публикувано: 6 юни, 2016 (редактирано) Сложи още двеста и кеф една седмица Даже не 200 а още 60 в някои агенции, като за ласт минуте за другата седмица [туристическа агенция] предлагат и само билети, но еднопосочния ще е нещо от рода на 280 евро (такава ми предложиха), а двупосочния пише на сайта 460 евро, предполагам е въпрос и на договаряне, налични места и пр. - за който иска да лети непременно без прекачване до TFN. От есента пускат и чартъри до TFS. Редактирано 6 юни, 2016 от neuromancer Моля не споменавайте български тур. агенции 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 9 юни, 2016 Сподели Публикувано: 9 юни, 2016 (редактирано) 300 евро за нищо ги нямат. Нови възможности от България Ер и British Airways 09.06.2016 Удобни връзки от София до Лондон с полета на България Ер и от Лондон до различни дестинации във Великобритания и Ирландия с полетите на British Airways вече са на Ваше разположение! Възможностите са факт благодарение на SPA договора между България Ер и British Airways. С новото сътрудничество между двете авиокомпании, пътниците могат да достигнат чрез удобни връзки до Манчестър, Лийдс, Глазгоу, Нюкасъл, Единбург, Белфаст, Дъблин, Абърдийн и Инвърнес. Цените за еднопосочен билет започват от 156 EUR, а за двупосочен – от 300 EUR, като има възможност и за предоставяне на групови цени. Редактирано 9 юни, 2016 от Hollywood 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега