Прескочи до съдържание

Гърция : трябва ли да се носи част I на талона за автомобила


Препоръчани мнения

Важно:Сваляне на номерата и глоба от 1030 до 9000 евро. Това са санкциите, които налагат екипите на пътна полиция в Гърция на водачите, влезли в южната ни съседка без големия регистрационен талон на автомобила, оплакаха се потърпевши. 

Глобата от 1030 евро важи само до края на 3-ия ден след сваляне на номерата, след което тя скача на 8-9 хил. евро. А свалените номера на колата се връщат чак след като глобата бъде платена. Новите правила, които вече се прилагат в Гърция, правят невъзможно влизането на автомобили на лизинг в южната ни съседка. Причината е, че в България големият талон се задържа от лизингодателя до пълното изплащане на автомобила. Проблем ще има и за служебните коли и камиони, чиито големи талони стоят при собственика.

На борда на абсолютно всички превозни средства, влизащи в Гърция, трябва да се намира оригиналът на Регистрационен талон номер 1, тъй като в него са записани всички данни, свързани с обща маса, размери, натоварване на ос и пр. 

Официално писмо с такова съдържание на гръцкото транспортно министерство вчера е пристигнало в ИА "Автомобилна администрация" (ИААА). 

То е отговор на проведени срещи и кореспонденция между автомобилните администрации на двете страни и на отправена от наша страна молба водачите да носят копия, а не оригинали на Талон номер 1, обясниха от ИААА. В писмото гърците се позовали на прилагането на Директива 1999/37/ЕО, обясниха от ИААА. 

Проблемът съществува от 2011 г., но санкциите се прилагат стриктно от 17 април - последния работен ден преди Великден, твърдят от ИААА. Тъй като проблемът засяга регистрацията, е от компетентността на МВР, посочиха още от ИААА и коментираха, че там вече работят усилено по разрешаването му.

Мисля,че Nine го беше споменал в една от другите теми за Гърция.Сега вече е официално изпратено като документ.Бъдете внимателни!!!

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Красене, току-що ми провали съботно-неделното море! :angry:

Сега се чувствам виновен и ще редактирам(изтрия)поста по-горе. :) Истината е такава,че доста хора ходихме след 17 Април в Гърция и не знам някой да е имал проблеми.Отивай на море но с едно наум,че даже и две(всяко чудо за три дни и смятам,че всичко ще се изясни).

Редактирано от krasen_denev
Връзка към мнение

Сега се чувствам виновен и ще редактирам(изтрия)поста по-горе. :) Истината е такава,че доста хора ходихме след 17 Април в Гърция и не знам някой да е имал проблеми.Отивай на море но с едно наум,че даже и две(всяко чудо за три дни и смятам,че всичко ще се изясни).

и с 8-9 хиляди евро за глоба!  Ха ха ха!

Връзка към мнение

Гръцките полицаи не са такива гадове, за каквито се представят в България. Тази истерия с талоните ще бъде от ден до пладне, по-скоро или са хванали кола, съмнителна за крадена, или е станала някаква друга издънка. 

От началото на историята минаха 2 месеца, а нашето МВнР чак сега излезе със съобщение. Похвално. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз погледнах в сайта на автомобилна администрация и там е публикувана новина от 29.04.2014 г., от която оставам с впечатлението, че става въпрос за превозвачи (т.е. тежкотоварни автомобили)

"гореизложеното следва да се взима предвид при извършването на превози до, от и през територията на Република Гърция."

 

Идентификацията на автомобила може да става с част II (малкия талон)

Част I на талона съдържа неща като натоварване на осите, товароносимост и т.н. Важни ако пренасяте товари или сте десет човека в кола за пет :) Предполагам, че гръцките власти това ги интересува.

 

И една публикация от вчера в Дневник

Връзка към мнение

Гръцките полицаи не са гадове, а просто си изпълняват задълженията. А какви са им задълженията, едва ли един чужденец ще знае.

Аз едно знам: там пазарлък не става! И не ме интересува, ако на 1000 пътуващи глобяват един, a този един ще съм аз.

 

ПП

 

Току-що говорих с нашето консулство. Служителката ме увери, че за ВСИЧКИ автомобили се изисква големият талон в оригинал. Никакви копия, заверки и легализации не се признават.

Това важи до получаване на по-ясно официално становище от гръцките власти относно лизинговите автомобили. Дамата потвърди: глобите са умопомрачителни.

Редактирано от но нейм
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

http://www.uab.org/index.php?option=com_content&view=article&id=563&Itemid=46

 

 

В коментарите четем:

...


Здравейте,

Органите на пътна полиция в отделните държави е възможно да изискат Зелена карта, особено в случай на произшествие. Граничните органи НЯМА да Ви изискват Зелена карта.

Поздрави,
СБА
Връзка към мнение

Аз погледнах в сайта на автомобилна администрация и там е публикувана новина от 29.04.2014 г., от която оставам с впечатлението, че става въпрос за превозвачи (т.е. тежкотоварни автомобили)

"гореизложеното следва да се взима предвид при извършването на превози до, от и през територията на Република Гърция."

АА отговаря само за комерсиалните превози, тя не проверява личните ни автомобили. Това нещо: "гръцката страна информира, че при извършване на крайпътни проверки на територията на Република Гърция всеки водач на превозно средство трябва да носи оригинал на част I на свидетелството за регистрация или оригинал на част I и част II на свидетелството за регистрация" лично аз го разбирам като да се отнася до всички превозни средства, не е конкретизирано само за товарни. Иначе всеки си решава за себе си дали да си носи големия талон.

Връзка към мнение

Гръцките полицаи не са гадове, а просто си изпълняват задълженията. А какви са им задълженията, едва ли един чужденец ще знае.

Аз едно знам: там пазарлък не става! И не ме интересува, ако на 1000 пътуващи глобяват един, a този един ще съм аз.

 

ПП

 

Току-що говорих с нашето консулство. Служителката ме увери, че за ВСИЧКИ автомобили се изисква големият талон в оригинал. Никакви копия, заверки и легализации не се признават.

Това важи до получаване на по-ясно официално становище от гръцките власти относно лизинговите автомобили. Дамата потвърди: глобите са умопомрачителни.

 

То легализация не може и да се направи. 

Не е работа на гърците да казват как да се процедира с лизинговите коли. Те си искат талона. А хората от нашето външно трябва да се размърдат, да уредят това с гръцките власти и да излязат с официално съобщение. По тези етажи се действа така. 

Връзка към мнение

Мярката не е насочена срещу нас, но това няма как да бъде написано черно на бяло. Проблемът за гръцката държава е, че все повече нейни поданици си купуват автомобили от България, като по този начин спестяват данъци, застраховки и евентуални глоби. Тъй като основната част от тези автомобили са лизингови, трикът с големия талон би свършил работа. 

Връзка към мнение

Хубаво, законите са за да се спазват. Носим си големите талони и това. Ако обаче някой открадне колата, заедно с големият талон, застрахователите не плащат Каско. А сега!

По принцип всичко би трябвало да има някакви граници, иначе можем да започнем да проверяваме всички гръцки коли за срока на годност на кислородната вода в аптечката и да кажем глоба 100 000 евро, става ли така ако е законно?

Не е нормално една глоба за неносене на документ да е такава. В Китай може и смъртна присъда! И пак ли ще кажете, ама така им се пада, като не стазват закона!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако обаче някой открадне колата, заедно с големият талон, застрахователите не плащат Каско. А сега!

 

Това от личен опит ли го казваш, защото застрахователите категорично завеждат щети и при липса на големия талон. Достатъчно е да представиш оригинал на застрахователната полица, малък талон, знак за годишен технически преглед, гражданска отговорност и лична карта + попълнен формуляр. На практика този голям талон е необходим само при явяване на годишен технически преглед (където може да се мине и с копие на документа) и покупко-продажба на самото МПС. Може би при застрахователно събитие кражба на МПС условията са различни, но не вярвам липсата на голям талон да попречи на изплащане на застрахователното обезщетение или поне съм 100% сигурен, че подобен мотив не би минал в съда...

Връзка към мнение

Това от личен опит ли го казваш, защото застрахователите категорично завеждат щети и при липса на големия талон. Достатъчно е да представиш оригинал на застрахователната полица, малък талон, знак за годишен технически преглед, гражданска отговорност и лична карта + попълнен формуляр. На практика този голям талон е необходим само при явяване на годишен технически преглед (където може да се мине и с копие на документа) и покупко-продажба на самото МПС. Може би при застрахователно събитие кражба на МПС условията са различни, но не вярвам липсата на голям талон да попречи на изплащане на застрахователното обезщетение или поне съм 100% сигурен, че подобен мотив не би минал в съда...

Не е от личен опит, за щастие :)

Просто слух. Обикновено има някаква доза истина в тези слухове.

Винаги съм смятал, че смисълът на голямия талон е да стои вкъщи и да не може да бъде откраднат в комплект с колата и има логика в това.

Редактирано от Oshko
Връзка към мнение

Да ти призная и аз дълго време мислех така, но в крайна сметка стигаме до онзи политически виц, който беше разпространен преди последните избори. Каква е разликата? Ако (да не се случва на никого) не открием колата си на паркинга някоя сутрин, какво значение ще има дали сме запазили големия талон на сигурно място вкъщи? ;)

Връзка към мнение

Гърците вече не могат да карат кола с чужда регистрация, ако ще и с пет големи талона в оригинал.

Прецакаха ги.

 

Обсъжданата мярка засяга чужденците.

Връзка към мнение

Не е от личен опит, за щастие :)

Просто слух. Обикновено има някаква доза истина в тези слухове.

Винаги съм смятал, че смисълът на голямия талон е да стои вкъщи и да не може да бъде откраднат в комплект с колата и има логика в това.

Застрахователите отказват да платят кражба на МПС, когато големият талон е откраднат заедно с МПС, т.е. стоял е в него. Няма пречка талонът да се носи винаги стига да не се оставя да си седи в колата. На практика и от вас могат да ти го откраднат.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Застрахователите отказват да платят кражба на МПС, когато големият талон е откраднат заедно с МПС, т.е. стоял е в него. Няма пречка талонът да се носи винаги стига да не се оставя да си седи в колата. На практика и от вас могат да ти го откраднат.

Проблемът е чисто практичен, какъвто е удобен за носене този голям талон, си представете как на всяко слизане от колата си до прибирате някъде във вас.

Редактирано от Oshko
Връзка към мнение

Застрахователите отказват да платят кражба на МПС, когато големият талон е откраднат заедно с МПС, т.е. стоял е в него. Няма пречка талонът да се носи винаги стига да не се оставя да си седи в колата. На практика и от вас могат да ти го откраднат.

 

Нали осъзнаваш колко абсурдно звучи това? Кой може да установи с точност откъде всъщност е откраднат, дали е откраднат, а не е просто загубен и т.н., големия талон? Това с отказа на застрахователите е мит, който няма как да издържи в съда...

Връзка към мнение

Това с отказа на застрахователите е мит, който няма как да издържи в съда...

 

Не съм съвсем убеден, ето решение на ВКС по сходен проблем:

http://domino.vks.bg/bcap/scc/webdata.nsf/Keywords/ACB6DC68E445EBE4C2257A2F003A5DF4

Връзка към мнение

Застрахователите отказват да платят кражба на МПС, когато големият талон е откраднат заедно с МПС, т.е. стоял е в него.

Абсолютно вярно. Изрично са ми го казвали.

До второ пришествие си го носете. Брюксел ще го отмени, но дотогава....1030 европричини има, за да си го носите:)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Нали осъзнаваш колко абсурдно звучи това? Кой може да установи с точност откъде всъщност е откраднат, дали е откраднат, а не е просто загубен и т.н., големия талон? Това с отказа на застрахователите е мит, който няма как да издържи в съда...

Знаеш чудесно, че твърденията са едно, а доказването е нещо съвсем друго, така че моля да не ги смесваш. Ако в един и същи момент ти е открадната и колата и големия талон със сигурност ще накараш застрахователят  ти да се замисли над това "съвпадение". Как ще се доказва после е съвсем отделен въпрос.

Не казвам, че не е възможно да се случат и двете събития по различен начин в едно и също време, но чак пък толкова голямо съвпадение не се случва всеки ден и при всички. 

И ако си си загубил големия талон трябва да уведомиш застрахователя си за това при установяването на този факт. Тогава колата ти не би следвало да е открадната. Застрахователят ще знае, че вече за него е налице увеличен риск. Как ще действа си е негова работа т.е. може да го приеме само като факт, може да вдигне размера на премията, а може и да прекрати полицата.

Не ми се ще да спамя темата с безмислени спорове. Просто обясних един факт, че се счита за изключен риск кражбата на автомобила и талона, който е стоял в него, а не че всяка кражба на талона води до отказ от страна на застрахователя.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Относно застрахователите, станах свидетел почти лично как тулупите от Армеец се опитват да носят от девет кладенеца вода, само и само да не платят каското, при абсолютно редовна застраховка и наличие на всички документи. Така, че най-добре е да не си губим големия талон ... 

 

Иначе много забавно ми стана като прочетох как МВнР "работели усилено" за решаване на проблема. Като гледам как в най-кратки срокове се задава ново МВнР и ще им е само до проблемите на гражданите, май най-добре е човек цяло лято да си влачи с него големия талон в Гърция :)

Връзка към мнение

Не съм съвсем убеден, ето решение на ВКС по сходен проблем:

http://domino.vks.bg/bcap/scc/webdata.nsf/Keywords/ACB6DC68E445EBE4C2257A2F003A5DF4

 

Очевидно става дума за текстове от ОУ на застрахователната полица. Както вече споделих, това не е достатъчен мотив за отказ от изплащане на застрахователно обезщетение. Дори и в конкретния случай се говори за хипотеза на намаляване с 30% на дължимото застрахователно обезщетение, а не за отказ от изплащане на каквото и да е било обезщетение. В съда се доказват положителни, а не отрицателни факти. Навлизаме в теория на правото и май няма смисъл от задълбочаване. Категорично считам за необосновано твърдението, че липсата на голям талон може да доведе до отказ от изплащане на застрахователно обезщетение. Въпросът е дали колега е поел нещата от самото начало или постфактум се търси някакъв изход от вече създадена ситуация...

Връзка към мнение

Относно застрахователите, станах свидетел почти лично как тулупите от Армеец се опитват да носят от девет кладенеца вода, само и само да не платят каското, при абсолютно редовна застраховка и наличие на всички документи. Така, че най-добре е да не си губим големия талон ... 

 

Всяка застрахователна компания има утвърден механизъм на работа, който включва и алгоритъм на изплащане на обезщетения. Целта е когато накрая се тегли чертата, компанията да бъде на печалба, а не на загуба. В този смисъл се приема за нещо нормално при завеждане на застрахователна щета, която не може да бъде класифицирана като безспорна по смисъла на общите условия на компанията, да следват опити за отлагане на плащането и/или пълен или частичен отказ от покриване на възникнали щети. Това е световен проблем, не можем да говорим за типично български "мутренски" патент в областта...

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.