Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Здравейте,

Разгледах останалите теми в раздела и не намерих такава, която да адресира Air France. Преди две седмици летях за първи път с французите и реших да споделя впечатленията си от моите полети по маршрут София - Париж - Лисабон и обратно.

 

Първа отсечка (София - Париж) - полета се изпълни от сравнително стар Airbus A321 с приятен салон с много удобни седалки с достатъчно място за краката. На мен ми се стори, че салона и в частност седалките са от т.нар. стара генерация - дебели, удобни и меки (с много дунапрен) текстилни седалки, нямащи нищо общо, като комфорт с "тънките" кожени седалки на Austrian-Lufthansa. Полета излетя в обявения час, на борда беше сервиран кетъринг от сандвич и безолкохолни/лекоалкохолани напитки. Пристигнах 10 мин преди обявения час и бързо се насочих към изхода в търсене на терминала за следващия полет. 

 

Престой и връзка за следващия полет в Париж - Летище CDG (Chales De Gaulle) в Париж се слави с лоша трансферна репутация и объркващи или неясни указания за пътуващите. От прочетеното в интернет и аз имах притестения, тък като следващия полет беше насрочен за 1:35ч след пристигането на този от София. Бързо напуснах самолета и се отправих към Терминал 2Е - оказа се, че е необходимо само пешеходно придвижване (т.е. нямаше нужда да ползвам автобуси, шатъли, влакове и т.н.) до новия терминал. Има много ясни указателни табели буквално през 2м. Така за около 20-25 мин (с проверката за сигурност) стигнах до гейта за полета до Лисабон.

 

Втора отсечка (Париж - Лисабон) - малко по-нов Airbus A319 с различен салон от първия - седалките не бяха същите, но отново бих казал удобни и с нормално място за краката. Излитане навреме, последвано от същия кетъринг на борда - сандвич и напитка по избор. Кацането в Лисабон беше по разписание. 

 

Полети обратно:

 

Лисабон - Париж - същия A319 с ранно тръгване сутрин. Излитане навреме. Стандартният кетъринг, като сандвича беше заменен от щрудел (може би го дават като закуска :) ) и пристигане с незначително закъснение от 5-10 мин. 

 

Отново смяна на терминала в Париж, но тъй като трансферното време до следващия полет беше 3ч този път придвижването не беше със забързана крачка. След 30 минутно вървене и секюрити проверка вече бях на гейта за полета до София.

 

Последна отсечка (Париж - София) - Airbus A320 и излитане с 20 минутно закъснение поради закъсняло зареждане с гориво. Кетъринг - тук трябва да отбележа приятното си впечатление - полета беше на обяд и раздадоха обедно меню, което съдържаше печено пилешко филе, картофена салата, багета, сирене Камамбер, мъфин и шоколадова бонбона. Кацането беше с 15 минути закъснение.

 

Общо взето оставам с добри впечатления от първото си пътуване с Air France. Полетите бяха по разписание (или с 10-15 мин закъснение, което бих казал, че е приемливо). Добро обслужване, комфортни самолети, макар и не съвсем нови, приличен кетъринг и комфорт на борда.

 

Ще се радвам да прочета и вашите впечатления от пътувания със същата или друга компания.

 

Поздрави

Редактирано от Alenn
  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Георги Матеев

Моето впечатление от Air France - като цялo стават, но без да са 'wow'. Предлагат доста добри връзки от София за някои по-забутани дестинации, което според мен им е основното предимство.

 

сандвича беше заменен от щтрудел (може би го дават като закуска :)

 

Щруделът беше много гаден... Поне моя  :lol: По принцип не бих казал, че храната е силна страна на Air France.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз имам само два полета с тях : Париж - Осака и Хонконг - Париж .  Мога да направя сравнение само с катарците.

Машините и ентъртеймънт системата бяха по-старички , одеялцата бяха захабени , нямаше комплект с паста/четка за зъби , тапи за уши и другите глезотийки ;)

 

Относно храната - беше  много обилна и ми хареса повече от катарската доколкото изобщо самолетна храна може да бъде хубава. Имаше много готини сладки , крем брюле , другото беше риба/пилешко. Разбира се сиренца , плодов йогурт , масълце ;)

Напитките бяха разнообразни откъм алкохол и безалкохолни.

 

 

П.С. Едно от предимствата да си до пътека е , че по всяко време може да се разхождаш до напитките и  доливаш (само безалкохолните) , както и да хапваш бисквитки и други дребни нещица. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

П.С. Едно от предимствата да си до пътека е , че по всяко време може да се разхождаш до напитките и  доливаш (само безалкохолните) , както и да хапваш бисквитки и други дребни нещица. :)

... и стюардеските се навеждат над теб, когато сервират на този до  прозореца :biggrin:

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

... и стюардеските се навеждат над теб, когато сервират на този до  прозореца :biggrin:

 

 

Аз май в американския форум го писах , но едната френска стюардеса беше в кошмарите ми седмици наред.

Без никакво преувеличение момичето бе огромно  ( изцяло се абстрахирам от външния вид) и за самата нея придвижването между редовете бе истинско изпитание.

Явно беше съвсем нова , защото в голяма част от времето търсеше помощ от колегите си.

За мен няма никакво съмнение , че в тази (държавна) авиокомпания  връзките играят огромна роля иначе нямам обяснение за подобни гледки  на толкова отговорен и тежък полет.

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

Аз само в Европа съм ползвал AF - Амстердам - Париж - София - Париж - Амстердам. Продуктът им на борда беше доста приличен - нормално междуредие, доста добро отношение на стюардите и стюардесите - усмихнати и отзивчиви. Беше интересно за мен, че кафето на полета AMS-CDG беше инстантно - махаха "лепенка", която покрива кафето на дъното на чашата и доливаха вода. Същото беше и с чая.

Нещото, което не беше ок - летище CDG - безкрайна опашка на проверката за сигурност и 1 работеща лента/скенер за пълен А321, дълга разходка, проверка на лични карти на гейта, проверка на лични карти 1.5 м след гейта - при вратата на изхода за автобуса,... На връщане АТС на CDG стачкуваха - излетяхме със закъснение, кацнахме на "грешния" терминал (може би 2Д), на който имаше противоречащи си табели..... На паспортния контрол работеха 2 гишета - 1 за граждани на ЕС/ЕЕА и 1 - за всички останали. Тъкмо бяха кацнали полетите от София, Букурещ и Лондон + 2 лонгхол полета - някъде от САЩ.... Една служителка ме насочи към "друг скенер - с по-малка опашка" - в публичната зона на летището, редом с всички, които идваха от града Париж... Служителката на гишето за трансферни пътници се прави 10 минути, че не ме вижда, докато обсъждаше "сериалите" с нейна колежка. След моето обяснение, че трябва да стигна до Амстердам и би било супер, ако ме качат на полета, който беше на гейта до нея - буквално на по-малко от 2 метра (на 2Ф), тя се "зарови" в компютърната система и след още 5 минути гордо каза "еми имаше места, но те тъкмо затвориха бординга..." А можеше да им каже да изчакат буквално 1 минута....

 

Ер Франс за мен са ок, като услуга на борда на самолета, но всичко останало и най-вече CDG - под всякаква критика...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз така не си направих труда да проуча терминалите , но  2 -ия  за далечните полети май е съвсем нов и ми се видя прекрасен с всичките му там магазини , шезлонги  с гледки към самолетчетата ,  зони за free интернет и прочие глезотии.

Направо ми се видя страхотно като на Shiphol . Перфектна чистота и комфорт   :)

Освен това трансферните бусчета бяха адски добре организирани вкл. указателни надписи , електронни терминали от които с бордната карта сам може да си провериш статуса на трансферния си полет , любезен и отзивчив персонал.

 

Летял съм  и с еаsyJet  BCN -CDG които  кацаха на същия терминал в непосредствено съседство с BG Air ... виж там никак не ми хареса , но пак беше  много лесно за логистика към RER -a за Париж  макар и много отдалечено.

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

На мен ми харесаха....относно обслужване са супер , усмихнати стюарди, кетъринг отличен.....просто луфтханза не могат да ги догонят що се отнася до полетите от София, франсетата са перфектни. 

Редактирано от ivo_121212
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте! С Air France летях преди 3 години от Париж до Атланта и засега това ми е единствения полет с тях. Направиха ми много добро впечатление - добро обслужване на борда, храната беше супер като за самолетна (нямам спомени какво точно ни сервираха, но си спомням, че имаше и някакви техни френски "делиактеси"), самолета беше с 3 реда седалки (2 + 4 + 2 ако не се лъжа) и след като приключиха с редовното обслужване казаха на пътниците къде стоят количките с продуктите, така, че всеки можеше да иде и да си вземе нещо за пиене. Единственият "минус" е , че на мен ми се паднаха мъже стюарди :) , но пък си вършеха работата добре. Колкото до летище Шарл Де Гол, нямах проблеми с прекачването от полета от София на този за Атланта, въпреки, че сменях терминалите и пътувах с автобус (но не помня между кои терминали). Имаше си табели, така, че нямаше проблеми да се ориентирам, а и обслужващия персонал говореше английски (поне този на който попаднах). Е, самото летище не е най-приятното на което съм бил, но има и по-лоши (като Шереметиево, например).

Връзка към коментар

С Air France съм летял много пъти предимно на междуконтинентални полети + връзки в Европа (Торонто или Монреал до Париж, Париж - Сингапур, Париж - Ню Йорк или Лос Анжелис, Рио - Париж) и като цяло ми е една от любимите АК. Първият ми полет на 777 беше с тях през 1999, май за пръв път видях индивидуални екрани в икономическа класа тогава. Кабинният екипаж винаги ми е харесвал с чувството си за хумор (на един стюард му казвам, че не мога да си намеря спасителната жилетка, той ми отговаря "That's too bad for you"). На времето бяха една от последните АК, които на дългите полети имаха място за пушене отзад до тоалетната (3-4 човека можеха да застанат прави и да пушат, оградени със завеса от останалите).

 

Те са и единственните оператори на 747, на които аз съм летял, с икономична класа на вторият етаж (много приятно и с много хубав изглед от прозореца към крилата и двигателите.

 

Имам обаче приятел, капитан на А-380, който ми обяснява, че съм много смел за да летя с Air France (Air Chance, както ги наричали помежду си) - имали сериозни и системни проблеми със сигурността, не че това ме е спряло да летя с тях, когато са ми изгодни и удобни де...

.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

До сега имам четири вътрешноевропейски полета с AF, и един бъдещ презокеански междуконтинентален + вътрешен за Европа.

От скромния ми опит мога да кажа, че нямам никакви забележки. Наистина кабинния екипаж е много усмихнат, професионален и като цяло позитивен. Единият ми полет беше отменен, веднага организираха премаршрутизиране за първия следващ, и за връзката след него. Само се усмихнах и попитах дали може да получа допълнително втори път бира и сок, и на секундата бях обслужен. Храната за полет от 2 часа беше повече от обилна, а усещането в самия самолет доста комфортно.

На CDG съм кацал и прекачвал много пъти, на различни терминали. Всичко е било добре организирано, без засечки или непрофесионално отношение от наземния персонал.

Само заради това, че имам малък опит с тях, засега ще се въздържа от максимална оценка. Надявам се и след другите ми полети с AF, досегашните ми впечатления да не се променят, а само да се затвърдят :)

При равни други условия (часове, цени) с други авиокомпании, мисля че бих ги предпочел даже и пред LH / OS.

Връзка към коментар

Air France бъзикат ли се или аз не откривам обявената им поредна промоция от София към три дестинации ???

Виждам единствено нормалните им цени и дестинации....

Връзка към коментар

Днес получих имейл за промяна в политиката за багажа на вътрешно европейските полети. До сега куфарите са били безплатни за членове на лоялната им програма, дори на най-базовото ниво, вече са с 50% отстъпка или 7.50 евро на полет, ако е заявено предварително.

Връзка към коментар

2 пъти съм летял с тях и като цяло съм доволен.Втория път не се бях чекирал online и като отидох на летището ми казаха, че полетът е overbooked и най-вероятно ще ми се наложи да изчакам следващия полет, който е на следващия ден, но щяха да ме обезщетят.В крайна сметка ме настаниха в Бизнес класата, а в самолета нямаше нито 1 свободно място.Става въпрос за полет Париж-Виена.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Големи структурни промени в Air France. Ще отклоняват голяма част от трафика си към регионалното си подразделение HOP!, друга част към туристически ориентираната нискотарифна Transavia. Презокеанския трафик, както и полетите до централни европейски столици ще си останат под логото на Air France. 

 

Правят го за да поорежат малко тежките договори с профсъюзите, на практика си преназначават служителите в нова компания, където пенсионните и всякакви бонуси не са големи. По тоя повод се очакват доста сериозни стачки идният месец, така че ако имате пътуване през септември и друга авиокомпания вади конкурентни цени, може би е добра идея да избягвате французите докато се уталожат нещата. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.