Прескочи до съдържание

Отмяна полет - оплакване към България Ер


Препоръчани мнения

Татяна Желева

Здравейте, Магеланци!

 

При отиване на летище Виена за полет  Виена – София с  България Ер на 23 юни в 20.45ч, се оказа, че полет няма. Бяхме четири момичета и моя имейл е посочен за контакт, тъй като аз организирах пътуването. Изпратили са на имейла ми  нови билети с промяна на датата на полета за следващия ден, без дори да попитат дали изобщо сме съгласни. Така или иначе тези билети аз  не съм видяла, съответно не съм отговорила/потвърдила  и процеса от тяхна страна е приключил. А това е втора промяна на датата на полета. Първоначално билетите бяха за дата 22юни от 20.45ч и бяха променени заради отменен полет за същия час, но на 23юни. Телефона ми е обявен в имейлите с България Ер по обсъждането на първата промяна. Отивайки  на летището на 23-ти разбираме, че полета ни е отменен. В крайна сметка след няколко телефонни разговори с компанията до България и агитации от тяхна страна да останем за полета на 24юни в 20.45ч, ни качиха на полет на Austrian Airline в 7.15ч на следващата сутрин. Разликата от 13часа я изкарахме на летището. Не ни бяха предложение никакви компенсации за този приятен престой на летището.

На 15 юли подадох приложеното оплакване към България Ер и сега съм в очакване на отговора им.
 

Oплакване България Ер.doc

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен ми се случи същото на 22 юни през Брюксел за Виена. Бяхме прекалено уморени /идвахме от Доминикана/ да чакаме 13 часа и останахме на свои разноски за нощувка в Брюксел. Така и не ни обясниха защо е отменен полетът през Виена. Хич не ми хрумна да се оплаквам.

Успех ти желая!

Връзка към коментар

Като гледам, добре си запозната с материята, но все пак:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm

Тук можеш да намериш стандартната бланка, която е от полза ако превозвачът се заинати, и трябва да включваш по-високи инстанции.

 

Интересно четиво тук, даващо повече детайли за действията на двете страни в подобен спор.

 

Обобщено, от Европейски потребителски център :

Имате право на парично обезщетение между 125 и 600 евро, освен ако не сте били информирани за анулирането 14 дни предварително, или ако ви е предложено премаршрутиране с часове, близки до първоначалните, или ако авиопревозвачът може да докаже, че анулирането се дължи на извъредни обстоятелства.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Много се извинявам за оффтопика, но оплакването предполагам вече е пратено? 
Не за друго, но би било добре въпреки състоянието на афект, да се минава и едно второ четене за редакция след писането на такива официални кореспонденции. 

Редактирано от Plovdivian
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Помолих Татяна да пусне молбата и тук, след като ми изглежда достатъчно упорита да доведе оплакването си до край, а и след като в два поредни дни отменят полет София - Виена според мен е нарисуван случай за заслужена компенсация. Ще следим развитието с интерес. 

 

На мен ми се случи същото на 22 юни през Брюксел за Виена. Бяхме прекалено уморени /идвахме от Доминикана/ да чакаме 13 часа и останахме на свои разноски за нощувка в Брюксел. Така и не ни обясниха защо е отменен полетът през Виена. Хич не ми хрумна да се оплаквам.

Успех ти желая!

 

Я дай подробности, какъв е този полет, Брюксел - Виена - София с България Ер ли, те нямат такъв? Иначе, ако си пазиш касовата бележка за нощувката би трябвало поне това да ти покрият, ако ще камъни да са падали отвън и това да е причината за отменения полет. 

Връзка към коментар

Помолих Татяна да пусне молбата и тук, след като ми изглежда достатъчно упорита да доведе оплакването си до край, а и след като в два поредни дни отменят полет София - Виена според мен е нарисуван случай за заслужена компенсация. Ще следим развитието с интерес. 

 

 

Я дай подробности, какъв е този полет, Брюксел - Виена - София с България Ер ли, те нямат такъв? Иначе, ако си пазиш касовата бележка за нощувката би трябвало поне това да ти покрият, ако ще камъни да са падали отвън и това да е причината за отменения полет. 

Не е на България еър, но случая беше идентичен. В 8.00 ч сутринта разбрахме, че полетът Брюксел- Виена в 10.00 ч. е отменен по "технически причини" във Виена. И единствената ни възможност беше да се приберем в 12.00 посреднощ в София. А ето това е резервацията :

OS-856704ffa896be44642b0b7a85849543.png Austrian Airlines - Полет OS-352 Излитане нед 10:10 BRU, Brussels National (Брюксел)   Кацане нед 12:00 VIE, Vienna International (Виена)   Икономична | Airbus A320-100/200 (Jet) | Опериран от Tyrolean Airways

Връзка с VIE, Vienna International (Виена) duration-7b52aa7a8a11bf159a0e12f73d9cec3 3h 20m OS-856704ffa896be44642b0b7a85849543.png Austrian Airlines - Полет OS-797 Излитане нед 15:20 VIE, Vienna International (Виена)   Кацане нед 17:50 SOF, Sofia Airport (София)   Икономична | Fokker 100 (Jet) | Опериран от Tyrolean Airways

 

Мислите ли, че имам основание да претендирам?!

Редактирано от Iva_a
Връзка към коментар

Основания винаги има :) Ако си прочела линковете, които публикувах по-горе, и не те мързи - давай, докато ти е прясно в главата :)

Бележки, фактури ако пазиш - помага много.

Първа стъпка - стандартната форма на ЕС за подобни събития, попълнена изрядно.

За предпочитане - свали си версията на Английски и пиши в нея.

Засилваш я, придружена с едно писмо свободен текст, на авиокомпанията и чакаш. Ако не отговорят до месец, два - или скачаш на някоя от платените платформи, които ще движат всичко вместо теб (плаща се накрая процент от компенсацията), или тръгваш през http://ecc.bg, чрез попълване на онлайн формата им.

 

Ако и едно кафе сте си купили, свързано с това пътуване, чрез кредитна карта със застраховка - застрахователят ще се бръкне също, но това си го играеш на друг фронт. Няма общо с компенсацията от авиокомпанията. С други думи - пред едните си траеш за другите и обратно :)

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

А отделно, ако е платено с кредитна карта, която има застраховка, също ще има компенсация :)

 

Почти съм убеден, че ако авиокомпанията плати застрахователя няма да плати.

 

Не е на България еър, но случая беше идентичен. В 8.00 ч сутринта разбрахме, че полетът Брюксел- Виена в 10.00 ч. е отменен по "технически причини" във Виена. И единствената ни възможност беше да се приберем в 12.00 посреднощ в София. А ето това е резервацията :

OS-856704ffa896be44642b0b7a85849543.png Austrian Airlines - Полет OS-352 Излитане нед 10:10 BRU, Brussels National (Брюксел)   Кацане нед 12:00 VIE, Vienna International (Виена)   Икономична | Airbus A320-100/200 (Jet) | Опериран от Tyrolean Airways

Връзка с VIE, Vienna International (Виена) duration-7b52aa7a8a11bf159a0e12f73d9cec3 3h 20m OS-856704ffa896be44642b0b7a85849543.png Austrian Airlines - Полет OS-797 Излитане нед 15:20 VIE, Vienna International (Виена)   Кацане нед 17:50 SOF, Sofia Airport (София)   Икономична | Fokker 100 (Jet) | Опериран от Tyrolean Airways

 

Мислите ли, че имам основание да претендирам?!

 

"Технически причини" е много общото и любимо извинение на авиокомпаниите. В днешно време ситуацията е такава, че ако не стигнеш до съд и там да ги осъдиш, че наистина е било по тяхна вина, общо взето ще се опъват до последно. 

 

Иначе те са ти предложили по-късен полет същия ден, но вие на ваша глава сте избрали такъв на следващия ден? В този случай са длъжни да покрият само ваучери за храна, след като нощувката си е ваш избор няма да я платят. 

Връзка към коментар

Да, така беше и затова мислех, че няма основание за претенция. Предложиха полет същия ден. А за ваучери нито те казаха, нито ние се сетихме.

Намесих се в темата на жената, да ме извини.

Връзка към коментар

Почти съм убеден, че ако авиокомпанията плати застрахователя няма да плати.

 

Затова: първо се ходи при застрахователя, защото в техните бланки има "обещавам пред боговете на парите и честната дума, че не съм взел ни лев от никого другиго, за тази ми тегоба" (общо взето така звучи).

 

И междувременно, докато не си взел още пари, си пускаш и към авиокомпанията. Така си чист като сутрешна роса :)

Връзка към коментар

Зависи колко дни преди полета ФБ са променили датата от 22 на 23 юни. Ако все пак пасажерите са се съгласили сами да си платят хотела, може би този разход ще остане за тяхна сметка. Що се отнася до случката 23-24 юни, ФБ явно не са намерили за необходимо да опишат причини за отмяна на полета. При това положение имат отговорност да се погрижат за пътниците си - вечеря, закуска, трансфер между летището и хотела, нощувка. Най-вероятно ще се опитат да се оправдаят, но спокойно може потърпевшите да си попълнят бланката, която да изпратят на NEB в Австрия и България. Това ще стане след размяната на няколко мейла с превозвача... :)

Връзка към коментар

Да, така беше и затова мислех, че няма основание за претенция. Предложиха полет същия ден. А за ваучери нито те казаха, нито ние се сетихме.

Намесих се в темата на жената, да ме извини.

 

Да го обобщим с два реда: в твоя случай си имала право да ви покрият храната, не си се възползвала. Може и да имаш право на обезщетение, но вероятно ще е много сложно. Много по-сложно от случката с Татяна, която поне на пръв поглед изглежда нарисувана, поне от нейната гледна точка. 

 

 

Затова: първо се ходи при застрахователя, защото в техните бланки има "обещавам пред боговете на парите и честната дума, че не съм взел ни лев от никого другиго, за тази ми тегоба" (общо взето така звучи).

 

И междувременно, докато не си взел още пари, си пускаш и към авиокомпанията. Така си чист като сутрешна роса :)

 

Да продължа с хипотезите, но подозирам че застрахователите не пасат трева и ще искат писмено доказателство, че авиокомпанията отказва да плати :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Татяна Желева

Здравейте,

 

Благодаря за всички мнения и препоръки!  Ще ви държа в течение как се развиват събитията :) .

Не съм много информирана по темата както предположи macf1an, но благодарение на този блог и форум, както и на подкрепата на Георги, се осмелих да действам. 

 

Хубав ден!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
Татяна Желева

Здравейте,

От България Ер ми изпратиха  един почти автомачен отговор, че ще разгледат оплакването ми и ще ми отговорят по-късно. Това се случи на 15юли и от тогава нямам отговор от тях. Кога според Вас трябва да им изпратя и фомуляра на ЕС за жалби?

Връзка към коментар

Не пречи контролно да ги провериш с едно писмо. Аз на отговор, по-малко от месец след запитването, не бих се надявал :)

Ако дотогава не са казали нищо, направо ги замеряй с формуляра и сложи срок за отговор.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен две седмици е вече време да им бъде културно припомнено да си кажат гледната точка, не е нахално да ги питаш какво става :) А иначе се приготви за мотаене, доста мотаене :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте,

 

От България Ер не  получих никакъв отговор отново, дори  и на попълнената бланка на ЕС за жалби при отменен  полет. Изпратих същите документи до органа отговорящ  за  прилагането на регламент (ЕО) No 261/2004 на Европейския парламент на  caa@caa.bg.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте,

 

От България Ер не  получих никакъв отговор отново, дори  и на попълнената бланка на ЕС за жалби при отменен  полет. Изпратих същите документи до органа отговорящ  за  прилагането на регламент (ЕО) No 261/2004 на Европейския парламент на  caa@caa.bg.

 

Благодаря, че ни държиш в течение. Хубаво е да видим докъде се стига, когато човек е упорит :)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.