Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Здравейте!

 

Първо искам да ви поздравя за страхотния форум! Чета го редовно, но едва сега се включвам и аз, за жалост не по най-позитивната тема. 

 

Става въпрос за огромните закъснения на Wizz на 22.07. Трябваше да излетя от Валенсия в 20:40 същия ден, но поради "технически причини" и нуждата самолета им да се замени с алтернативна машина по-рано през деня, полетът закъсня с над 4 часа и кацнахме в 04:59 вместно в 00:40. 

 

Вече пуснах оплаквания, иск за обезщетение и чакам отговор. 

 

Интересувах се дали някой друг е бил засегнат от този проблем и дали би имал съвети за комуникацията с Wizz - предполагам ще се хванат за "техническия проблем".

 

Същевременно исках и да използвам услугите на сайтовете за компенсации - спрях се на 2 засега - един базиран в Холандия и един в Германия - някой има ли опит с подобни случаи?

 

Благодаря предварително!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Привет!

 

Можеш да видиш полезна информация в следните две теми:

http://magelanci.com/topic/2415-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5-%D1%81-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D0%BE/

 

http://magelanci.com/topic/2526-wizz-air-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B5-%D0%BC%D0%B8-%D0%B2%D1%80%D1%8A%D1%89%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5/

 

Относно стъпките за компенсация, тук сме обменили опит:

 

http://magelanci.com/topic/2572-%D0%BE%D1%82%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B5%D1%80/

 

Сайтовете са много, аз лично знам поне 4-5. Английски, Немски, Полски ... всички вършат едно и също, за различен процент от обезщетението. Т.като и аз се боря с едни хаймани да ми връщат пари, реших да ползвам "хибриден" подход - от един такъв сайт взех писмо по образец, бланката от ЕС си попълних сам, и след първи незадоволителен отговор - в момента чакам съдействието на по-горната институция (в случая - Европейски Потребителски Център). Ако и те се препънат и трябва да се ходи до съд - тогава сайтовете стават полезни, понеже ще поемат цялата процедура.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Привет!

 

Можеш да видиш полезна информация в следните две теми:

http://magelanci.com/topic/2415-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5-%D1%81-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D0%BE/

 

http://magelanci.com/topic/2526-wizz-air-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B5-%D0%BC%D0%B8-%D0%B2%D1%80%D1%8A%D1%89%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5/

 

Относно стъпките за компенсация, тук сме обменили опит:

 

http://magelanci.com/topic/2572-%D0%BE%D1%82%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B5%D1%80/

 

Сайтовете са много, аз лично знам поне 4-5. Английски, Немски, Полски ... всички вършат едно и също, за различен процент от обезщетението. Т.като и аз се боря с едни хаймани да ми връщат парите, реших да ползвам "хибриден" подход - от един такъв сайт взех писмо по образец, бланката от ЕС си попълних сам, и след първи незадоволителен отговор - в момента чакам съдействието на по-горната институция (в случая - Европейски Потребителски Център). Ако и те се препънат и трябва да се ходи до съд - тогава сайтовете стават полезни, понеже ще поемат цялата процедура.

Добре, де, аз нещо не схванах, ти не си летял поради смяна на полета и не искат да ти върнат парите ли?

Връзка към коментар

Моите болежки ги има описани в посочените теми: Закъснял с 12ч полет, за който ми се полага пълната компенсация :) Иначе си го летях ..

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Ако е технически проблем битката ще е дълга и жестока. Но и много зависи колко време след повредата говорим, ако е преди първия полет на самолета, то тогава шанса да получиш обезщетение е малък. Но до колкото четох Уиз почти два дни са имали закъснения на графика по този повод, а не е нормално 2 дни да се оправдават с една техническа повреда. 

 

Аз лично не съм фен на тези сайтове, не мисля че биха вложили повече старание и упоритост, от колкото ти самата. Предполагам и на тях им е много по-рентабилно да харчат времето си като влагат усилия само в лесните и очевидни случаи, в които хората и сами биха се справили. Искрено се съмнявам такъв сайт да стигне до дело заради твоите 250 евро например. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това е отговора, който ми изпратиха за 7 часово закъснение:

Уважаема госпожо Георгиева,

Благодарим Ви за писмото изпратено до отдела за връзка с клиенти.Полетът W6 3132 МXP-OTP(22/5/2014)е бил извършен със закъснение, поради необходимостта от отстраняване на внезапно възникнал технически проблем. Много съжаляваме за причинените неудобства.

В съответствие с Регламент (ЕО) 261/2004 чл.6 и Общите условия за превоз на Wizz Air, ние сме готови да възстановим разходи възникнали по време на период на изчакване, позовавайки се на чл.9 т. 1 и 2 (напитки, храна, две телефонни обаждания), след като ни изпратите фактури.В случай, че полета бъде извършен със закъснение поради възникнали извънредни обстоятелства, пътниците имат право на грижа.

15.2 ЗАКЪСНЕНИЯ

15.2.1 Когато Wizz Air основателно очаква полета да закъснее извън определения час на заминаване, както е посочен в Разпечатката от резервацията (включително промените по параграф 15.1 по-горе):

(a) с два часа или повече при полети до 1500 км. или по-малко; или

(B) с три часа или повече при полети в рамките на Европейския Съюз на разстояние над 1500 км., и на всички други полети между 1500 и 3500 км.; или

c) с четири часа или повече при всички полети, които не попадат в букви (a) или (B), Wizz Air предлага:

(i) съдействието, описано в параграфи 15.5.1(a) и 15.5.2 по-долу; и

ii) когато основателно очаквания ден на заминаване е най-малко на следващия ден след часа на заминаване, обявен предварително, съдействието, описано в параграфи 15.5.1 (B) и ©; и

15.5.1 (B) и ©; и

(iii) когато закъснението е поне пет часа, съдействието, описано в параграф 16.2.1(a).

15.5 ПРАВО НА ГРИЖА

15.5.1 При позоваване към настоящия параграф, Wizz Air ще предлага на пътниците безплатно:

(a) храна и напитки в съответствие с времето на изчакване през периода на закъснението;

(B) настаняване в хотел или възстановяване на разходите за хотел в случаите

- когато се наложи престой за една или повече нощи, или

- когато се наложи престой в Мястото на заминаване извън този, който е планиран от Пътника;

© урежда транспорт или възстановява разходите за транспорт между летището и мястото на настаняване в съответствие с параграф 15.5.1 (B) (хотел или друго място).

15.5.2 В допълнение, на Пътниците ще бъде предоставена възможност за два телефонни разговора, телекс или факс съобщение, или електронна поща, или ще им бъдат възстановени разходите за тези комуникации.

16.2.1 При позоваване към този параграф, Уиз Еър ще Ви предложи да изберете между:

(a) – възстановяване на Общата цена до седем дни, по начините, предвидени в параграф 15.4.4, на заплатената стойност, за отсечката или отсечките от пътуването, които не са изминати, и за отсечката или отсечките, които са вече изминати, ако полетът вече не съвпада с Вашия първоначален план за пътуване, заедно с, когато е относимо (тоест, в случай на Свързващи Полети),

Oчаквам да ни изпратите фактури за допълнителни разходи за храна и напитки по време на изчакването, за да ви ги възстановим.

 

Ако имате въпроси не се колебайте да се свържете с нас.

 

с уважение,

Редактирано от aneliya
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

2 страници чаршаф и нищо не казват :) Най-ключовото тук е какъв е "техническия проблем", може да изискаш детайли дали се е случил на същия полет или е нещо провлачено от предишен и какъв точно е бил проблема. Ако те не кажат, то отговорните органи могат да кажат. 

Връзка към коментар

Здравейте и благодаря за отговорите!

 

Определено ми помогнаха.

 

Първият отговор от Уиз вече е факт и беше очакван - същият този "чаршаф" го получих и аз, но ги попитах изрично какъв е бил "техническият проблем". 

 

Чакам отговор сега. Ще ви държа в течение!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.