Прескочи до съдържание

Overbooking, denied boarding и подобни


Препоръчани мнения

Публикувано:

И мен са ме настанявали в бизнес класа в Lufthansa. Бях седнал вече на моето си място и дойде една лелка да ми размахва едни принтове и на скандал, че това било нейното място. Изчаках всички да си натъпчат бохчите и отидох кротко при една стюардеса, изчакахме да видим ще има ли друго свободно място и се оказа, че първа класа е единствената опция. Честно да си кажа не ми хареса. Аз обичам да си хапвам и си падам по сандвичите на Луфтханза. В онази сутрин обаче за мен менюто беше отвратителен омлет, две зрънца грозде, половин ягодка и тънки резенчета бри. Гледах жадно сандвичите на хората зад мен, но уви :) Но пък от стюардеската такава учтивост и услужливост струеше, невиждана до този момент :)

  • Харесвам 2
Публикувано:

И на мен ми се е случвал overbooking с wizz тази година. При оставянето на багажа за полет към Ларнака ни попитаха дали трябва да пътуваме точно този ден и ни предложиха по 100 евро и полет след три дни, но нямаше как да се възползваме, заради резервацията на хотела. Като се има предвид, че самолетът беше пълен с представители на малцинствена група български граждани, някои от тях са били късметлиите след нас с компенсацията.

Публикувано:

И на мен ми се е случвал overbooking с wizz тази година. При оставянето на багажа за полет към Ларнака ни попитаха дали трябва да пътуваме точно този ден и ни предложиха по 100 евро и полет след три дни, но нямаше как да се възползваме, заради резервацията на хотела. Като се има предвид, че самолетът беше пълен с представители на малцинствена група български граждани, някои от тях са били късметлиите след нас с компенсацията.

 

Хм, може би наистина Уиз овърбукват, доста хора се събраха, не може всички да са случайно. Предполагам на доста по-кротко ниво от повечето традиционни, но все пак го правят. 

 

Леко са се опитали да минат със 100 евро де, 250 трябва да е минимума и това дължат на хора, които свалят принудително от самолета :)

Публикувано:

За 100 евро за полет след три дни ще имат да взимат .

Минимум 250 и тъй като не съм от София си искам двете или три нощувки  :lol:

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Ето малко официална информация:

http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_of_consumers/l24173_en.htm

 

А това е от страницата на Луфтханза, в по-човешки вид:

 

Denied boarding

If in case of overbooking you are denied boarding involuntarily on a flight for which you hold a reservation, you are entitled to care and compensation without delay and to a refund as laid out in the previous section on ’delay’. In addition you are entitled to re-routing, under comparable conditions, to your final destination at the earliest opportunity.
Subject to availability of seats, you may instead choose re-routing to your final destination at a later date of your convenience, in which case you will have to bear yourself the cost of food, accommodation and transfer.

If you are involuntarily or voluntarily denied boarding, you have the right to an alternative flight or to a refund and compensation which can also be paid as a cheque, by bank transfer or, with your agreement, in the form of a voucher. The compensation shall be paid in cash, cheque or transfer or with your agreement in form of vouchers. The amount of the compensation depends on the distance of the schedule flight or the alternative flight proposed to you. Compensations amount to:

html_list
  • 250 € for flights up to 1.500 km
  • 400 € for flights between 1.500 km and 3.500 and intra-Community flights of more than 1.500 km,
  • 600 € for flights of more then 3.500 km.

If you are offered an alternative flight, the scheduled arrival time of which does not exceed 2 hours in respect of flights up to 1.500 km, 3 hours in respect of flights between 1.500k m and 3.500 km as well as intra-Community flights of more than 1.500 km, and 4 hours in respect of all other flights, the above, mentioned compensation amounts can be reduced by 50%, i.e.125 €, 200 € and 300 €.
These rights are not granted if you have been denied boarding on reasonable grounds, such as reasons of health, general or operational security, or inadequate travel documentation.

 

 

По принцип всяка авиокомпания трябва да го има този текст в условията си за превоз на пътници.

 

С цел по-голяма яснота - в англоезичните източници жаргонът bump се ползва за VDB, а ако ви сложат в по-висока класа си е просто upgrade.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Публикувано:

Инчон-Доха минимум едни 500 евра на парче е трявбало да дадат...и то на място. Пазарлък му е майката. В такава ситуация няма какво да загубиш, най-лошото е да те качат на самолета и да си стигнеш навреме :)

 

То те ни качиха на по краткия директен полет за IST. Компенсацията не беше за забавяне, а извинение че не сме могли да ползваме Qatar :)

  • Харесвам 1
Публикувано:

Текст за компенсации при нискотарифните не съм виждала. Аз ли съм го пропуснала или те са си го спестили?

Публикувано: (редактирано)

Не си го видяла. Всички имат. Търси "условия за превоз" или conditions of carriage.

Дори blue air имат на Български .. дали не е знак за нещо ;)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Публикувано:

На мен и двама мой приятели преди една седмица ни преместиха в бизнес класата на България Еър на полет от Барселона за София. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

случвало ми се е да нямат място за мен на 2 пъти преди години. в единия случай беше полет от амстердам до канада - казаха, че няма място за мен + спътника ми и трябва да изчакаме 8 ли, 10 ли часа до следващ полет. изчакахме спокойно. същото се случи на един батко, само че той се разкрещя на какво приличало това, проваляли му плановете и т.н. - него компенсираха с ваучер за храна и за телефон, + пуснаха го с по-ранен полет.
на връщане пак в амстердам ни сполетя същото - нямало места за полета до софия - да сме чакали до следващия ден на летището, казаха. реших да изиграя цирка на баткото и случих - дадоха ваучер за храна за 20 Е + за телефонно обаждане + ни настаниха в полет амстердам-прага, после прага-софия. прибрахме се същия ден, но със закъснение, разбира се;

веднъж летяхме и в бизнес класа без да сме си платили - отивахме към морска почивка в турция с двойка новобрачни без отличителни белези (т.е. мацката не беше с булчинска рокля) и ни настаниха в бизнес класа, която се отличаваше от другата с кожените седалки и по-голямото място за краката. не съм сигурна обаче дали ни настаниха там защото полетът беше пълен или защото бяха разбрали за младоженците. на връщане от турция си бяхме на нормални седалки :)

Публикувано:

Дължат ти много по-голямо парично обзщетение за отказан достъп до полетите. Ако ти се занимава .... едни 200-300 евра ще си получиш.

Публикувано: (редактирано)

е то беше преди години. толкова години, че даваха ваучери за разговори, защото не всеки имаше телефон с роуминг :)
а и аз съм била къде 25те си - представи си някакво момиченце, което тропа с крак и обяснява, че му се провалят плановете и настоява за обезщетение - цяло чудо е, че дадоха 20Е за храна + телефон точно на мен и че ни придвижиха в същия ден :)
 

сега се сещам, че когато първата нискобюджетна бекс фалира, ние хартисахме в париж. тогава се наложи да се върнем с автобус, защото нямахме пари за самолетни билети. друсахме се 48 часа и беше твърде неприятно. обаче после половинката беше един от първите, които запорира сметките на фирмата и по някое време по-късно получихме обезщетение за имуществени и неимуществени вреди - едната мацка, с която пътувахме, беше алергична към животни, а в автобуса на 2 седалки зад нас превозваха котка до българия. аз пък имам мед. проблеми с гърба и 48те часа в автобус също хич не ми бяха приятни. взехме добри пари като за бедните години тогава :)

Редактирано от maik
  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Миналата година купих билети с Малайзийците : Истанбул - Куала Лумпур - Сингапур  и на връщане  Бангкок -Куала Лумпур - Истанбул за трима : мен ,жена ми и големия син . На тръгване ,на летището в Истанбул ни казаха ,че полета е overbooked и в този момент всичко мислено ми пропадна защото бях нагласил програмата  . Та докато траеха вътрешните ми терзания ме попитаха дали искам да летя директно до Сингапур,защото имали по ранен полет с друг превозвач и полета е буквално след 45 мин  ...естествено ,че исках ,прекачването в Куала беше заради по ниската цена която ми излезе при букването .Та вече започнах някакси да се радвам  а онзи от гишето продължи с изненадите: няма да да сме на един ред със семейството...но пък ще сме в бизнес класата на Сингапур еърлайнс . Това беше супер неочаквано ,кеф голям ,детето се радва много на полета , глезотийки колко искаш,стюардесите ни сложиха с детето заедно а жена ми беше на предния ред ...След 2 седмици ,като се връщахме ,докато се качвахме на самолета ,този път с Малайзийците , сина  казва : тате няма ли пак да сме пак там отпред  :) ?   

Редактирано от tromeros
  • Харесвам 8
  • 2 години по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

На летището в Занзибар сме и от Катар ни предлагат да поостанем за още ден ако самолетът се напълни според очакваното. Изчакваме в бизнес салона, като ни предлагат 5 звездни глезотии по-късно и компенсация от 350 долара на човек. Кога се получава тази компенсация ако се стигне до нея?

Редактирано от Сю_
  • Харесвам 4
  • 9 месеца по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Искам да споделя изключително негативните си вчерашни емоции с тази АК:

Мой близък приятел ми се вчера по обяд  ме  помоли  да намеря вариант за пътуване на същия ден за 2ма души от Лондон в София за да се приберат за погребение на техен роднина. Опциите за пътуване (след като прегледах всички варианти за прекачване и съседни летища) опираха до България ер  и вечерен полет в 21:35 на Уизз ер. За съжаление полета на България ер беше в 17:30 и те прецениха, че няма как да стигнат за него.   

Платих невероятните 370 паунда на билет (без никакви екстри) и всички чакаха потвърждение за да се задвижат нещата по погребението. Когато тръгнах да чекирам хората вместо бордни карти получих това:  
ТОВА НЕ Е БОРДНА КАРТА!
Моля, свържете се с нашия кол център, за да ви бъде определено място.
След като нашият кол център потвърди мястото ви, можете да разпечатате
бордната си карта.
 

След като си почаках стабилно на линията се свързах с  представител на Уизз ер. Обясних  ситуацията  и попитах това което ме интерсуваше: Имат ли тези хора места на борда и полета овърбукнат ли е? Отговора, който ми беше потвърден  на няколко пъти : Ние незнам и не може да видим дали полета е пълен, ние не можем нищо да направим, отидете на летището там ще се погрижат за тях!

 

Естествено на летището нищо не стана и не качиха тези хора. Те летяха с днешния полет и изобщо не искам да си помислям  за последствията от това. 

Както разбирате и компенсацията от 400 евро в този случай не помага особено. 

 

Повече от добре разбирам термина овърбукинг и защо се прави. Немога обаче да разбера как така кол центъра неможе да види даден полет дали пълен или не и точно в тази ситуация с нищо да не могат да ти помогнат (най-вероятно ако имаха права щяха да го направят).  След като купих тези билети сайта все още продаваше 1 място на същата цена. 

Съвет ако случайно ви се наложи да купувате такива билети проверете дали ще ви отвори картата с местата и  само можете да сте сигурни, че имате места. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от makler
  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 3 часа, makler каза:

Повече от добре разбирам термина овърбукинг и защо се прави. Немога обаче да разбера как така кол центъра неможе да види даден полет дали пълен или не и точно в тази ситуация с нищо да не могат да ти помогнат (най-вероятно ако имаха права щяха да го направят).  След като купих тези билети сайта все още продаваше 1 място на същата цена. 

Съвет ако случайно ви се наложи да купувате такива билети проверете дали ще ви отвори картата с местата и  само можете да сте сигурни, че имате места.

Преди 2 години четох за подобен случай, където пътниците отново не са могли да си разпечатат бордната карта и на летището не са ги качили на самолета поради овърбукинг.  Тези случаи обаче ми се струват по скоро като бъг в системата, който се появява от време на време от колкото някаква съзнателна политика. Сега вече всички пътници се чекират предварително и щяха да се чуят още много такива случаи ако Уиз ер съзнателно ползваше овърбукинг.

 

Овърбукинг по принцип беше патент на традиционните авиокомпании от времената, когато нямаше онлайн чекин.

 

Това че кол центърът не е могъл да види има или няма места за мен също говори по скоро за бъг в системата. Вероятно системата не е имала достъп до местата в самолета и въпреки това си е продавала билети.

Публикувано:
27 minutes ago, Topfly said:

Преди 2 години четох за подобен случай, където пътниците отново не са могли да си разпечатат бордната карта и на летището не са ги качили на самолета поради овърбукинг.  Тези случаи обаче ми се струват по скоро като бъг в системата, който се появява от време на време от колкото някаква съзнателна политика. Сега вече всички пътници се чекират предварително и щяха да се чуят още много такива случаи ако Уиз ер съзнателно ползваше овърбукинг.

 

Овърбукинг по принцип беше патент на традиционните авиокомпании от времената, когато нямаше онлайн чекин.

 

Това че кол центърът не е могъл да види има или няма места за мен също говори по скоро за бъг в системата. Вероятно системата не е имала достъп до местата в самолета и въпреки това си е продавала билети.

Не се бях замислял за такава възможност -  това да е просто грешка в системата. Аз съм чувал много разкази за това, че го правят разбира се не толкова редовно колкото  т.нар. традиционни АК.  Сългасен съм, че доста голяма рядкост.  

Каквото и да си говорим ако кол центъра не може да види колко места са продадени на борда това е мизерия. Никой от хората с който говорих не каза думата грешка.  Те просто казваха, че не могат да видят и да кажат колко места са продадени.  Точните думи на първата служителка бяха ако не ги качат ще ги компенсират. 
  

20227263_10211535601638831_1875137167_n.jpg

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)
преди 33 минути , makler каза:

Не се бях замислял за такава възможност -  това да е просто грешка в системата. Аз съм чувал много разкази за това, че го правят разбира се не толкова редовно колкото  т.нар. традиционни АК.  Сългасен съм, че доста голяма рядкост.  

Каквото и да си говорим ако кол центъра не може да види колко места са продадени на борда това е мизерия. Никой от хората с който говорих не каза думата грешка.  Те просто казваха, че не могат да видят и да кажат колко места са продадени.  Точните думи на първата служителка бяха ако не ги качат ще ги компенсират. 
  

20227263_10211535601638831_1875137167_n.jpg

Ако не са те излъгали съзнателно, това че не могат да видят местата в системата си е бъг. Пълен абсурд е кол центъра на авиокомпанията да няма достъп до тяхната система за запазване на места. Що се отнася до овърбукинга, средната цена на билетите им е ниска, а обезщетенията са високи, че да могат лесно да вържат сметка. Много бих се изненадал ако се окаже, че имат такава фирмена политика.

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Публикувано:
13 minutes ago, Topfly said:

Ако не са те излъгали съзнателно, това че не могат да видят местата в системата си е бъг. Пълен абсурд е кол центъра на авиокомпанията да няма достъп до тяхната система за запазване на места. Що се отнася до овърбукинга, средната цена на билетите им е ниска, а обезщетенията са високи, че да могат лесно да вържат сметка. Много бих се изненадал ако се окаже, че имат такава фирмена политика.

 

Не твърдя, че им е политика, но щом имаш пълните данни по данена отсечка лесно може да се направи математически модел, който да пресмята при колко % овърбукинг цялата гимнастика ще си струва.

Публикувано:
На 2017. 07. 21. в 16:03, makler каза:

Искам да споделя изключително негативните си вчерашни емоции с тази АК:

Мой близък приятел ми се вчера по обяд  ме  помоли  да намеря вариант за пътуване на същия ден за 2ма души от Лондон в София за да се приберат за погребение на техен роднина. Опциите за пътуване (след като прегледах всички варианти за прекачване и съседни летища) опираха до България ер  и вечерен полет в 21:35 на Уизз ер. За съжаление полета на България ер беше в 17:30 и те прецениха, че няма как да стигнат за него.   

Платих невероятните 370 паунда на билет (без никакви екстри) и всички чакаха потвърждение за да се задвижат нещата по погребението. Когато тръгнах да чекирам хората вместо бордни карти получих това:  
ТОВА НЕ Е БОРДНА КАРТА!

 

Сега чета че за същия ден пътници от Лондон за Дебрецен са имали същия проблем.

преди 21 часа, tch каза:

Не твърдя, че им е политика, но щом имаш пълните данни по данена отсечка лесно може да се направи математически модел, който да пресмята при колко % овърбукинг цялата гимнастика ще си струва.

Каво разбираш под това да имаш пълните данни? Имаш пълен самолет и имаш някаква статистика средно на полет колко пътници не се явяват. Тази статистика обаче може да зависи от много неща и изобщо не е сигурно, че равномерно няма да се явяват пътници. При някое по голямо от нормалното задръстване могат да закъснеят повече хора. В други случаи могат да се появят 100% от пътниците.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.