Прескочи до съдържание

Overbooking, denied boarding и подобни


Препоръчани мнения

33 minutes ago, Topfly said:

Каво разбираш под това да имаш пълните данни? Имаш пълен самолет и имаш някаква статистика средно на полет колко пътници не се явяват. Тази статистика обаче може да зависи от много неща и изобщо не е сигурно, че равномерно няма да се явяват пътници. При някое по голямо от нормалното задръстване могат да закъснеят повече хора. В други случаи могат да се появят 100% от пътниците.

Когато имаш данни за достатъчно дълъг период тези анамолии могат почти да се изключат. Когато знаеш колко % пътници не се явяват по принцип може да направиш алгоритъма, така че дългосрочно авиокомпанията да е на печалба от овърбукването. Иначе нямаше да го практикуват ако бяха на минус в дългосрочен план ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

Когато имаш данни за достатъчно дълъг период тези анамолии могат почти да се изключат. Когато знаеш колко % пътници не се явяват по принцип може да направиш алгоритъма, така че дългосрочно авиокомпанията да е на печалба от овърбукването. Иначе нямаше да го практикуват ако бяха на минус в дългосрочен план ;)

От както въведоха предварителното онлайн чекиране и глобите, изобщо не съм сигурен, че това е честа практика в ЕС. От една страна трябва пред клиентите да показваш постоянни технически проблеми, защото няма как да се чекират овърбукнатите клиенти, от от друга страна трябва да можеш да избиеш обезщетенията, хотелите и т.н.  При един полет от Лондон до България обезщетенията са 400 евро плюс хотел, трансфер, храна и т.н. или 600-700 евро.

Ако еднопосочният билет е средно 50-60 евро, това означава че срещу допълнителен приход 50-60 евро стои потенциална загуба от 600-700 евро.

Връзка към коментар

Овърбукванията не се правят през слабия сезон, когато така или иначе трудно се постига 100% затовареност на самолета и цените на билетите са по-ниски. Прави се през пиковия сезон по време на почивки и Коледа. Както казах не мисля, че е масова практика при НТА, но при "нормалните" се случва. Там цените на билета са по-високи, освен това имат споразумения с десетки компании и те качват на следващия полет по същата дестинация след 3-4 часа и няма никакви пари за трансфери и хотели. Направо на гишето ти броят 200-250 евро кеш и ти издават бордната карта за следващия полет.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 7 минути , Topfly каза:

Ако еднопосочният билет е средно 50-60 евро, това означава че срещу допълнителен приход 50-60 евро стои потенциална загуба от 600-700 евро.

Никой не овърбуква срещу билети от 50-60 евро, обърни внимание колко струват тези споменати от makler - 370 паунда на брой. При този случай риск анализа почва да тежи много в посока на "дай им билети, въпреки че сме пълни, пък ако върже". Като цяло дилемата дали да овърбукнем или не, започва да съществува за компаниите много след като билетите от 50 евро са продадени. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
1 hour ago, Георги said:

Никой не овърбуква срещу билети от 50-60 евро, обърни внимание колко струват тези споменати от makler - 370 паунда на брой. При този случай риск анализа почва да тежи много в посока на "дай им билети, въпреки че сме пълни, пък ако върже". Като цяло дилемата дали да овърбукнем или не, започва да съществува за компаниите много след като билетите от 50 евро са продадени. 

Браво на г-н Пенин!  Много добре го формулира и принципно няма нищо не редно в това което правят. Това е което  е гадното в случая, че хората гледащи затовареност (ако такива  изобщо има)  по никакъв начин не са свързани с тези в кол центъра,  а на летището просто няма никой. И това което стана е показателно, че на тях неможе да се разчита.  Всичко това не е проблем когато си платил 10-20-30 евро, обаче не виждам смисъл да им се плащат скъпи билети. 

 

 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

Никой не овърбуква срещу билети от 50-60 евро, обърни внимание колко струват тези споменати от makler - 370 паунда на брой. При този случай риск анализа почва да тежи много в посока на "дай им билети, въпреки че сме пълни, пък ако върже". Като цяло дилемата дали да овърбукнем или не, започва да съществува за компаниите много след като билетите от 50 евро са продадени. 

Щеше да наклони риск анализа, ако при коректна процедура някой за 50 евро могат да го свалят от самолета, а този за 370 евро го качат. Проблемът е, че този който купи билет за 370 паунда билет за Лондон -София е супер на зор и ти прецакваш точно него като не му гарантираш, че ще може да пътува. Доста рисково е постоянно да караш кол центъра да лъже, че системата им не работи и да не даваш съзнателно на определен процент от пътниците да се чекират онлайн.

 

В ерата на интернет такива случаи доста бързо стават публични и са способни сериозно да нарушат имиджа на авиокомпанията. Доста голям скандал би станал ако утре някой бивш служител от кол центъра на авиокомпанията се оплаче във форума или пред някой журналист, че съзнателно са го карали да лъже клиентите.

 

Ако по време на онлайн чекина има овърбукинг е коректно да ти го кажат и да ти предложат различни алтернативи, а не да симулират технически проблем и да те пращат на летището, като ти намаляват шанса да си намериш алтернативен транспорт. Ако се окаже, че това е истина за мен е супер скандално и е доста по грубо от овърбукинга преди ерата на предварителния онлайн чекин.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, makler каза:

Браво на г-н Пенин!  Много добре го формулира и принципно няма нищо не редно в това което правят. Това е което  е гадното в случая, че хората гледащи затовареност (ако такива  изобщо има)  по никакъв начин не са свързани с тези в кол центъра,  а на летището просто няма никой. И това което стана е показателно, че на тях неможе да се разчита.  Всичко това не е проблем когато си платил 10-20-30 евро, обаче не виждам смисъл да им се плащат скъпи билети.

Съзнателно симулиране на технически проблем и съзнателното принуждаване на кол центъра да лъже клиента за реалното състояние не е изобщо нещо което е редно да го правят. Това най-малкото е некоректна търговска практика, която КЗП би трябвало да глобява и забранява.

 

Онлайн чекина е един вид потвърждение, към авиокомпанията, че искаш да пътуваш. Когато чекирането ставаше на летището препокриването между чекирани и пътуващи беше близо 100%. Днес поради по ранния онлайн чекин вероятно има опредлен процент на пътниците, които се чекират, но не пътуват, това обаче не означава, че ако по време на чекина се появи такъв проблем, авикомпанията не трябва да те информира коректно за проблема и да ти предложи различни алтернативи, включително и връщане на парите. Ако часове, дни или седмици преди пътуването разбереш за проблема, имаш много повече алтернативи, от колкото в последния момент на летището. Една от алтернативите разбира се е и да отидеш на летището, но като коретно си информиран, че има овърбукинг и да се надяваш, че ще може да летиш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , tch каза:

Авиокомпанията те информира, когато достигнеш летището навреме, защото така ти си изпълнил твоята част от договора, преди това с онлайн-чекирането не.

Не съм съгласен! Не може да правиш разлика между чекиращ и чекиращ. Когато има места, коректно информираш пътника, че си е запазил място и му гарантираш, че ще пътува, но когато свършат местата изведнъж забравяш за коректното информиране и се позоваш на технически проблеми и т.н.

По твоята логика и тези които са се чекирали успешно онлайн не трябва да получават обратна връзка за това, защото все още не са си изпълнили своята част от договора  ;)

 

Връзка към коментар

Опитах се да потърся някаква информация за овърбукинг при Уиз ер, но нищо не намерих. Единствено пише, че трябва да се чекираш онлайн и ако не го направиш трябва да си платиш предварително или на летището. Ако не може да се чекираш или чекирането е безплатно на даденото щетище или трябва да звъннеш на кол центъра. Като евентуална причина за отказ за чекин не е посочен овърбукинг.

 

British Airways обаче севсем коретно си обявява предварително условията за овърбукинг и задължението при чекина да информира клиентите за различните опции, от които могат да се възползват клиентите, ако няма места в самолета:

 

Цитат

In order to minimise the effect of "no-shows" (passengers who are booked on a flight but do not present themselves for travel), and to allow as many passengers as possible to travel on the flight of their choice, British Airways and most major airlines may overbook services. Whilst we make every effort to provide seats for which confirmed reservations have been made, there is a slight chance that a seat will not be available on a flight for which a person has a confirmed reservation, and no absolute guarantee of seat availability is denoted by the expressions reservations, bookings, status OK and the timings attached to them. British Airways operates compensation schemes for passengers with confirmed reservations who are denied carriage without reasonable grounds. Details of these schemes are available at check-in. Please direct any questions about our overbooking or denied boarding compensation policy to our Customer Relations Manager,

 

 

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
На 2017. 07. 21. в 16:03, makler каза:

Естествено на летището нищо не стана и не качиха тези хора. Те летяха с днешния полет и изобщо не искам да си помислям  за последствията от това. 

Както разбирате и компенсацията от 400 евро в този случай не помага особено.

Сега прочетох регулацията на ЕС и в нея пише следното:

 

Цитат

Отказан достъп на борда

Когато опериращ въздушен превозвач по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда за даден полет, той първо следва да апелира към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на някои компенсации. Ако броят на тези доброволци е недостатъчен, за да се позволи достъп на борда, въздушният превозвач може да откаже достъп на борда на пътниците против тяхната воля, като ги компенсира.

Въздушните превозвачи дават приоритет на превозването на лица с намалена подвижност и на всички придружаващи ги лица.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=LEGISSUM:l24173

 

Интересно е тази част на регулацията упражнява ли се от Уиз ер и какви са последствията ако не го правят. Регулацията по принцип не прави разлика между вече чекирани и нечекирани пътници.

Връзка към коментар
3 hours ago, Topfly said:

Сега прочетох регулацията на ЕС и в нея пише следното:

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=LEGISSUM:l24173

 

Интересно е тази част на регулацията упражнява ли се от Уиз ер и какви са последствията ако не го правят. Регулацията по принцип не прави разлика между вече чекирани и нечекирани пътници.

Това обаче e работа на хендлинг агента и негова преценка дали да го прави.

Връзка към коментар
преди 4 часа, makler каза:

Това обаче e работа на хендлинг агента и негова преценка дали да го прави.

Не е нормално една директива да се изпълнява по преценка на хендлинг агента. Тя или е задължителна или не е задължителна! Ако бяха изпълнили директивата твоите приятели вероятно нямаше да имат никакъв проблем, защото някой купил билет за 50 евро с удоволствие би се явил за доброволец да получи 400 евро и хотел.

Връзка към коментар
На 23.07.2017 г. в 0:54, Topfly каза:

Онлайн чекина е един вид потвърждение, към авиокомпанията, че искаш да пътуваш. Когато чекирането ставаше на летището препокриването между чекирани и пътуващи беше близо 100%. Днес поради по ранния онлайн чекин вероятно има опредлен процент на пътниците, които се чекират, но не пътуват, това обаче не означава, че ако по време на чекина се появи такъв проблем, авикомпанията не трябва да те информира коректно за проблема и да ти предложи различни алтернативи, включително и връщане на парите. Ако часове, дни или седмици преди пътуването разбереш за проблема, имаш много повече алтернативи, от колкото в последния момент на летището. Една от алтернативите разбира се е и да отидеш на летището, но като коретно си информиран, че има овърбукинг и да се надяваш, че ще може да летиш.

Това е много хлъзгава територия, защото овърбукинга лъсва само, когато започне качването на пътниците на борда на самолета. До този момент авиокомпанията спокойно може да прдодаде 190 билета за 180 седалки (примерно) без да и мигне окото и пак да успее да качи всички, които са се явили на летището. Има 1001 причини да имаш билет и да не го ползваш и още 101 причини да имаш бордна карта и да не си хванеш полета.

За мен е разбираема практика (от страна на авиокомпанията) от един брой чекирани нагоре да се спира онлайн издаването на бордни карти и пак това не е гаранция за Denied boarding и не води до необходимост от търсене на алтернативни начини за придвижване. Просто повишава риска от сакатлък.

Не оправдавам тази практика... просто тя си има няколко страни. Вбесява ме неудобството за пътуващите, но трябва да се отчита, че благодарение на тази практика авиокомпаниите намаляват цените на билетите, които ни предлагат!

 

Няколко пъти ми се е случвало при онлайн чекиране на Луфтханза и Австийски авиолинии да ми предлагат записване в лист на доброволци за отказ от конкретен полет срещу компенсация и премаршрутиране, НО дали това ще се случи пак става ясно на летището и в часа на полета, за който е закупен билет!

Големият недостатък на Уиз е, че не разполагат с възможностите за премаршрутиране на традиционните авиокомпании. Ако нещо се прецака и не те превозят (заради overbooking, огромно закъснение, лошо време и пр.) се налага да чакаш ден-два-три или да летиш до тяхна дестинация в съседна държава... и то след доволно висене на импулсния телефон.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 минути , mitkobiker каза:

Това е много хлъзгава територия, защото овърбукинга лъсва само, когато започне качването на пътниците на борда на самолета.

 

Напротив още при онлайн чекика лъсва, защото там се раздават местата и няма как за едно и също място да издадат бордна карта на двама различни пътници.

преди 5 минути , mitkobiker каза:

Няколко пъти ми се е случвало при онлайн чекиране на Луфтханза и Австийски авиолинии да ми предлагат записване в лист на доброволци за отказ от конкретен полет срещу компенсация и премаршрутиране, НО дали това ще се случи пак става ясно на летището и в часа на полета, за който е закупен билет!

Големият недостатък на Уиз е, че не разполагат с възможностите за премаршрутиране на традиционните авиокомпании. Ако нещо се прецака и не те превозят (заради overbooking, огромно закъснение, лошо време и пр.) се налага да чакаш ден-два-три или да летиш до тяхна дестинация в съседна държава... и то след доволно висене на импулсния телефон.

Точно това е коректната практика! Уиз ер също биха могли да те запишат в списък на доброволци с компенсация и премаршрутиране с техен по късен полет. Всичко това може да става онлайн, като на доброволците бордната карта се издава безплатно на летището. Биха могли да ти предложат и компенсация до определена сума ако сам се премаршрутираш.

Връзка към коментар
преди 22 минути , Topfly каза:

Напротив още при онлайн чекика лъсва, защото там се раздават местата и няма как за едно и също място да издадат бордна карта на двама различни пътници.

Не съм съгласен. Онлайн чек-ин може да си направиш два месеца преди полета, а в тези два месеца да размислиш и  да решиш, че не искаш да пътуваш. Тогава мястото което са ти издали два месеца по-рано си остава запазено за теб (ако не си ги известил разбира се, което много хора не правят) и се разбира, че ти няма да пътуваш едва когато започне качването на самолета.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 22 минути , Topfly каза:

Напротив още при онлайн чекика лъсва, защото там се раздават местата и няма как за едно и също място да издадат бордна карта на двама различни пътници.

Точно това е коректната практика! Уиз ер също биха могли да те запишат в списък на доброволци с компенсация и премаршрутиране с техен по късен полет. Всичко това може да става онлайн, като на доброволците бордната карта се издава безплатно на летището. Биха могли да ти предложат и компенсация до определена сума ако сам се премаршрутираш.

Моите почитания, но може би трябваше да отделиш още минута, за да вникнеш в написаното, вместо моментално да ми биеш контра.;)

Ако поне половината от пътниците ти се чекират онлайн един месец преди полета, КАК точно ще си сигурен, че нито един от тях няма да се откаже или да закъснее? Пределно ясно е, че след като имат 180 места, ще чекират онлайн 180 пътника, а другите ще ги чекират ръчно на летището, когато стане ясно колко NO-SHOW имат.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 6 минути , boogy83 каза:

Не съм съгласен. Онлайн чек-ин може да си направиш два месеца преди полета, а в тези два месеца да размислиш и  да решиш, че не искаш да пътуваш. Тогава мястото което са ти издали два месеца по-рано си остава запазено за теб (ако не си ги известил разбира се, което много хора не правят) и се разбира, че ти няма да пътуваш едва когато започне качването на самолета.

Обсъждаме кога лъсва овърбукинга, а този момент е много по рано преди да дойде качването в самолета. В момента когато някой не може да се чекира за полета поради липса на места лъсва, че има овърбукинг.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
преди 4 минути , mitkobiker каза:

Моите почитания, но може би трябваше да отделиш още минута, за да вникнеш в написаното, вместо моментално да ми биеш контра.;)

Ако поне половината от пътниците ти се чекират онлайн един месец преди полета, КАК точно ще си сигурен, че нито един от тях няма да се откаже или да закъснее? Пределно ясно е, че след като имат 180 места, ще чекират онлайн 180 пътника, а другите ще ги чекират ръчно на летището, когато стане ясно колко NO-SHOW имат.

За различни неща говорим и затова не се разбираме. За пътника в момента в който не успее да се чекира става ясно, че има потенциален проблем с овърбукинга. Много по коректно е да имаш предварителна процедура при която да избереш доброволци, които да не се чекират онлайн от колкото да не позволиш да се чекира на някой който е много на зор да пътува. Така хем авиокомпанията може да си прави овърбукинг, хем няма да има проблем и драми от това.

Връзка към коментар
5 hours ago, Topfly said:

Уиз ер също биха могли да те запишат в списък на доброволци с компенсация и премаршрутиране с техен по късен полет.

Ако дестинацията не е Лондон или Франкфурт това значи да чакаш между 2 и 4 дена 

Връзка към коментар
преди 21 минути , tch каза:

Ако дестинацията не е Лондон или Франкфурт това значи да чакаш между 2 и 4 дена 

Обикновено премаршрутират от близко летище,в този случай и поемат транспорта до там,че и настаняването ако се наложи.

Редактирано от Мари Николова
допълване
Връзка към коментар
преди 24 минути , tch каза:

Ако дестинацията не е Лондон или Франкфурт това значи да чакаш между 2 и 4 дена 

Според европейската директива няма задължение да ти осигурят най-бързото премаршрутиране, но до тогава трябва да ти плащат хотел храна и т.н. Въпрос на сметки от авиокомпанията е кое е по изгодно за нея и как може да осигури по лесно доброволци. Ако си ок да ти продължат почивката с 2-4 дни и авиокомпанията ти плаща сметката, защо да не се съгласиш?

 

Въпросът на който никой не отговори до сега е, защо Уиз ер си позволява да не спазва Регламент (EО) № 261/2004 на Европейския парламент?

 

" Когато опериращ въздушен превозвач по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда за даден полет, той първо следва да апелира към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на някои компенсации. "

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=LEGISSUM:l24173

 

За мен горният текст означава, че от момента в който авиокомпанията е продала и с един билет повече от наличните места в самолета е длъжна да почне да търси доброволци, защото от този момент има вероятност да откаже достъп до борда на някой пътник. Този момент настъпва със сигурност по рано от колкото отваря чекина на летището.

 

 

 

Връзка към коментар
преди 5 минути , Topfly каза:

За мен

Тук е разковничето. За тях, както и за всяка авиокомпания, която практикува overbooking, не означава това.

Връзка към коментар
преди 19 минути , macf1an каза:

Тук е разковничето. За тях, както и за всяка авиокомпания, която практикува overbooking, не означава това.

mitkobiker малко по горе в темата пише следното:

преди 6 часа, mitkobiker каза:

Няколко пъти ми се е случвало при онлайн чекиране на Луфтханза и Австийски авиолинии да ми предлагат записване в лист на доброволци за отказ от конкретен полет срещу компенсация и премаршрутиране

От това е видно, че Луфтханза и Аустриан са съгласни с моето тълкуване на текста. Трудно би било и по друг начин да го тълкуваш. Тук по скоро вероятно става дума за това, че пътник няма как да ги осъди за пропускане на процедурата, защото няма да получи по голямо обезщетение от това което е получил.

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.