Прескочи до съдържание

Overbooking, denied boarding и подобни


Препоръчани мнения

Всъщност, обяснението е много просто и пак не променя разбирането на авиокомпаниите.

Т.като @mitkobiker не е посочил колко преди полета се е чекирал онлайн, изключително вероятно е към момента на чекирането овърбукингът да е бил потвърден и да е имало конкретна нужда от доброволци. Дали това се случва при онлайн чекин или на място на летището - никаква разлика.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Доста авиокомпании си го имат вкарано в интерфейсите и в селф чекин машинките да предлагат доброволство, но при повечето си е олд скул - на самото гише се обявява, че се търсят доброволци, малко преди да почне бординга. Ако са обявили на гишето, че търсят доброволци, значи би трябвало да са си спазили изискването на регулацията. Вкарването на опцията в интерфейса на уебсайта и на машинките улеснява авиокомпаниите, но със сигурност не е единствения начин да си в тон с регулацията. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 19 минути , macf1an каза:

Всъщност, обяснението е много просто и пак не променя разбирането на авиокомпаниите.

Т.като @mitkobiker не е посочил колко преди полета се е чекирал онлайн, изключително вероятно е към момента на чекирането овърбукингът да е бил потвърден и да е имало конкретна нужда от доброволци. Дали това се случва при онлайн чекин или на място на летището - никаква разлика.

Разликата е огромна, защото предварително е много по голям шанса да намериш доброволци, а освен това чекираните пътници отиват направо на гейта и се качват в самолета. Там е доста късно да се търси доброволец, защото стават истории, като с тази на United Airlines

https://www.youtube.com/watch?v=iUxp5MUXuVs

 

Ако прочетеш пълното мнение на mitkobiker, става дума за набиране на потенциални доброволци, които ще се разбере дали ще са такива чак на летището, а не когато яйцето е опряло до дупето. Това за мен е много по коректна и юзърфрендли политика.

 

При Уиз ер въпросът е обаче как спазват изобщо регулацията, като не търсят доброволци дори на летището? От историята ма Makler, останах с впечатлението, че тази процедура е пропусната. При други подобни случаи с Уиз ер също не съм чел да са търсели доброволци.

 

Връзка към коментар
преди 20 минути , Topfly каза:

Ако прочетеш пълното мнение на mitkobiker, става дума за набиране на потенциални доброволци, които ще се разбере дали ще са такива чак на летището, а не когато яйцето е опряло до дупето.

От разбирането ти ми се струва, че не си участвал в такава процедура. Няма "потенциални доброволци". Има един списък - "Доброволци". Чак когато се стигне до бординг и се сметне колко хора са се чекирали + (ако летището го позволява) явили физически, ако са над капацитета - тогава започват от този списък. Това има предвид @mitkobiker

А това, че си се записал доброволец, не значи, че автоматично оставаш - просто идват ПЪРВО при теб с предложение, на което можеш да откажеш.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 14 минути , macf1an каза:

А това, че си се записал доброволец, не значи, че автоматично оставаш - просто идват ПЪРВО при теб с предложение, на което можеш да откажеш.

Точно това означава да си потенциален доброволец :)  и да, прав си, че за съжаление никога не съм участвал в подобна процедура. Излишно е обаче да спорим за терминология за нещо, което го разбираме по един и същи начин.

 

Важното в случая обаче е не начина на провеждане на тази процедура, а как изобщо дадена авиокомпания може да реши, че няма да провежда подобна процедура, при положение, че регламента го изисква?

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

той първо следва да апелира към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на някои компенсации. "

Базирайки се на текста, не е дадена конкретна насока как да се изпълни апелирането или как да се следи.

Може, без да е в нарушение на горното, представител на авиокомпанията да отиде лично при 2-3-5-10 пътници (обикновено се таргетира групи пътници, които отговарят на бройката надпродадени места) и да ги питат на уше дали искат VDB (voluntarily denied boarding) и ако никой не се съгласи - тогава да за почнат с IDB (involuntary denied boarding) по същата процедура с бройките. В по-честия случай това става чрез системата за викане на гейта, но няма задължение да го правят публично.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
54 minutes ago, Topfly said:

Разликата е огромна, защото предварително е много по голям шанса да намериш доброволци, а освен това чекираните пътници отиват направо на гейта и се качват в самолета. Там е доста късно да се търси доброволец

При хъбови-компании става точно на гейта, защото се случва голяма част от пътниците да идват от друг полет и напрактика до последно авиокомпанията не знае колко човека ще има на гейта. Подобно нещо ми се е е случвало с Austrian.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 19 минути , macf1an каза:

Базирайки се на текста, не е дадена конкретна насока как да се изпълни апелирането или как да се следи.

Може, без да е в нарушение на горното, представител на авиокомпанията да отиде лично при 2-3-5-10 пътници (обикновено се таргетира групи пътници, които отговарят на бройката надпродадени места) и да ги питат на уше дали искат VDB (voluntarily denied boarding) и ако никой не се съгласи - тогава да за почнат с IDB (involuntary denied boarding) по същата процедура с бройките. В по-честия случай това става чрез системата за викане на гейта, но няма задължение да го правят публично.

По тази логика може да отидеш само до тези за които няма места и да им предложиш да станат доброволци“, ако откажат стъпваш към фаза две и им отказваш достъп до борда :laugh: Това изобщо не ми изглежда в духа на регламента.

преди 15 минути , tch каза:

При хъбови-компании става точно на гейта, защото се случва голяма част от пътниците да идват от друг полет и напрактика до последно авиокомпанията не знае колко човека ще има на гейта. Подобно нещо ми се е е случвало с Austrian.

Естествено е, че крайното решение става на гейта, но ако има списък от предварителни потенциални доброволци, цялата процедура може да стане много по бързо и безболезно и всички засегнати да останат доволни. Ако обаче не си получил бордна карта може да заседнеш още на чекина, защото без бордна карта не може да отидеш до гейта.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
преди 2 часа, macf1an каза:

Всъщност, обяснението е много просто и пак не променя разбирането на авиокомпаниите.

Т.като @mitkobiker не е посочил колко преди полета се е чекирал онлайн, изключително вероятно е към момента на чекирането овърбукингът да е бил потвърден и да е имало конкретна нужда от доброволци. Дали това се случва при онлайн чекин или на място на летището - никаква разлика.

Lufhtansa online checkin 24h before flight

Austrian online checkin 48h before flight

предложението за записване доброволец излезе и в двата случая при чекиране около 7-8 часа преди самите полети.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 4 минути , tch каза:

10-хиляди, ама не кешовица, ами ваучери и подаръци, ала-бала

Дай ги на Георги Матеев и ще видиш колко бързо ще се превърнат в хотели, самолетни билети и т.н. ;)

Връзка към коментар
преди 12 минути , tch каза:

В случая и той е безсилен. so even if a traveller received a $9,950 voucher, it could only be redeemed for a single, lavish, flight, rather than split across several cheaper flights over time—which wouldn’t be a problem with cash .

Споко има схеми с околосветски билети, първа класа и т.н.  ;)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.