Прескочи до съдържание

Намаляват авиационния шум над Бургас


Препоръчани мнения

http://burgas.dir.bg/news.php?id=13651603

Моля някой по-запознат с техническите детайли (например нашия любезен домакин Георги :)  ) да коментира дали наистина мога да очаквам по-тихо лято. За мен тоя шум е почти без значение, но за детето ми той нерядко през нощта означава събуждане и стрес.

Намаляват авиационния шум над Бургас

 

ДП "Ръководство въздушно движение" намалява авиационния шум около Бургас, съобщиха от МТИТС. Това ще стане чрез въвеждане на изменения в организацията на въздушното пространство в района на летище Бургас.
Промените влизат в сила от 2 май 2013 г., преди началото на летния сезон, предаде БГНЕС.

При конструирането на новите маршрути са приложени всички възможни мерки за намаляване на отрицателното влияние върху хората, намиращи се в териториите около летището. Те са съобразени и със съществуващите ограничения за полети над нефтената рафинерия. Приложени са политики и програми, основани на т.нар. "балансиран подход" на Международната организация за гражданско въздухоплаване – ICAO, към управлението на авиационния шум.

Траекториите и височините на полетите са създадени от екип от специалисти, фокусирали своите усилия върху следните основни направления. Когато поради спецификата на вятъра е задължително използването на югозападно направление (излитане и втори кръг към Бургас). След излитане, въздухоплавателните средства, които отлитат в южно направление, се насочват между Бургас и нефтената рафинерия.
За всички останали въздухоплавателни средства се въвежда десен завой. Параметрите на полета са изчислени така, че началото на завоя се изтегля максимално близо до летището и неговата траектория няма да преминава над Бургас.
Въздухоплавателните средства, които не успеят да кацнат и трябва да направят втори опит или да се отправят към друго летище (под 1% от случаите) се насочват между Бургас и нефтената рафинерия. След прелитането над Бургас се изпълнява ляв завой и полет към летището.

Когато поради спецификата на вятъра е задължително подхода за кацане да се изпълнява в североизточно направление (прелитане над Бургас). В този случай, поради разположението на летището и естеството на полета траекторията на въздухоплавателните средства преминава над Бургас. За намаляване на шума е определена нова точка за начало на финалното снижение, която се намира югозападно извън Бургас. Така полетът над града се изпълнява в непрекъснато снижение, с намалена мощност на двигателите и минимален шум.

Всички промени в организацията на въздушното пространство в летищния контролиран район – Бургас са изготвени при спазване на европейските и международните стандарти в областта на гражданското въздухоплаване, с цел осигуряване на безопасни и ефективни полети.

 

Връзка към коментар

При мен прелитат над Славейков и точно над моя блок, което си е яко изживяване всеки път щом ги чуя, след това заминават към Изгрев и Сарафово.

Понякога завиждам на тези, които живеят във високите блокове, че ги наблюдават особено през лятото - гледката е красива. Ако имам възможност, бих се преместил в блок, от който да имам видимост към прелитащите самолети постоянно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нямам представа какви са заходите над Бургас и в какво се състоят промените и дали ще има промяна. Вие ще кажете на есен :)

 

Като цяло грамотно звучи статията, надявам се да има полза от предприетите мерки. Иначе в световен мащаб шумозамърсяването е сериозен проблем, развитието на летища буквално е спирано, ако не се лъжа това е и основната причина да няма нова писта на Хийтроу.

 

Назъбеният край на двигателите на 787 Dreamliner е точно с цел намаляване на шума.

7272585728_e74d21f0b9_b.jpg

Boeing 787-800 Dreamliner Engine has a sparkle-01= by Sheba_Also, on Flickr

 

А за в бъдеще се планира всички летища да минат на continious descent, което не знам дали не е същото споменато като "балансиран подход" в статията, това е метод при който двигателите почти се гасят още от круизната височина и леко и последователно самолета се спуска надолу, в момента спускането е стъпаловидно, което допринася за шумозамърсяването, да не говорим и че повече гориво харчи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То самолетите са последния проблем на замърсяването в Бургас...а кой да спре Лукойл? Знаете ли какъв аромат на мазут се носи? Да не говорим за обгазяването от Кроношпан - цианиди във въздуха на корем...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.