jennie Публикувано: 2 май, 2013 Сподели Публикувано: 2 май, 2013 Разбира се, аз не мисля, че това е така. Просто с поста си обобщих - малко смутено! - какво се казва в предходния пост! Между другото - поне няколко пъти съм си мислила за тази супер интересна фраза "българската действителност". Тя предполага сякаш, че когато пътуваме сме в някаква не-реалност, нещо радикално противоположно на ужасните факти, които ни се стоварват на главата веднага след като се приберем... В някакъв смисъл май наистина си е така. Връзка към коментар
akair Публикувано: 2 май, 2013 Сподели Публикувано: 2 май, 2013 Действителност като синоним на ежедневие - нищо повече... Връзка към коментар
trancedrift Публикувано: 3 май, 2013 Сподели Публикувано: 3 май, 2013 Аз съм бил свидетел на ръкопляскане на не Български полет, беше следствие на майсторско странично кацане при буреносен вятър и много турболенция. И си беше доста оправдано 1 Връзка към коментар
wilks Публикувано: 3 май, 2013 Сподели Публикувано: 3 май, 2013 Определено ръкопляскането не е българска "измислица"... не съм съгласна и винаги ръкопляскам. А и все пак при кацането стават най-честите инциденти. Относно това с ръкопляскането накрая на полета след приземяване - по горната логика трябва да се ръкопляска и при излитане. Тогава също стават не по-малко рискови и опасни инциденти. Интересното е друго - че ръкопляскане има при полети от и до България само на Wizz, на FB или липсва такова, или е в много по-оскъден и крехък вариант. При тези на easy случаите вече са единични. Преди, когато летяха от София до Малпенса и Мадрид това явление се чуваше по-често, но предимно от българите на борда. Италианци не съм чувал да го правят. Постепенно с оредяване на оперираните от тях дестинации, и ентусиазмът като че ли понамаля. Сега след откриването на новите линии тази година все още нямам наблюдения какви са пасажерските шоу изяви. Даже на един полет SOF - LGW преди две години, наблюдавах една леко комична ситуация - гледах една жена на предния ред през пътеката по диагонал как мигове преди докосването на колесника до земята, изпъна гръб и застана в позиция на готовност с разтворени ръце и длани, и едва дочаквайки да чуе звука на спирачките, супер енергично започна да ръкоппляска. Самотно! Реакция - няколко супер недоумяващи погледи на околните какво се случва. Клетата женица както почна, така и изведнъж приключи с ръкомахащите шумни действия на ръцете, леко стъписана се поогледа озъснавайки, че май нещо се е пообъркала. Изражението на лицето й беше само за снимка. На полети примерно от Виена за някъде, не съм чувал. А не е като да е нямало българи на борда. Което е още едно доказателство, че ръкопляскането е предимно и най-вече при полети на Wizz. Някъде из нета преди време бях срещнал коментар в статия за оперирането на унгарците на българския пазар, от рода как българите били толкова щастливи, че имат възможност да избират полети на друга авиокомпания, освен традиционния им национален превозвач-монополист по повечето маршрути, че вече 7 години след стъпването на първата low cost компания на пазара, продължавали да обсипват екипажите на Wizz с благодарности под формата на бурни ръкопляскане и радостни възгласи след всеки полет. Факт, който сам по себе си красноречиво говорел за състоянието и "разнообразието" на българския авиационен пазар. В този смисъл всеки сам да си прави изводите от хубаво ли е този нетипичен и слабо разпространен по други места "ритуал". Аз лично не съм особено радостен от факта, че българтите са поставени в положение да ръкопляскат, като с това някой си мислят, че положението и конкуренцията ще се подобрят пропорционално на шума в края на полета. Относно чартърите - там е друго. Хората са тръгнали на почивка и забавления по плажове и ски писти. Нормално е купона да започне още от борда. Подкрепен в много случаи и с незнайни количества етилови течности. Аз съм бил свидетел на ръкопляскане на не Български полет, беше следствие на майсторско странично кацане при буреносен вятър и много турболенция. И си беше доста оправдано Също и в такива екстрени ситуации две мнения няма, че ръкопляскането е напълно естествена човешка реакция, и е валидно в която и да и авиокомпания и точка на света. 1 Връзка към коментар
trancedrift Публикувано: 13 май, 2013 Сподели Публикувано: 13 май, 2013 А на един друг полет, с българи беше този път, кацнахме сравнително грубо и с голяма скорост, съответно на отрсерщаната страна пред мен имаше една пълничка жена, която веднага се разръкопляска, но уви непрецени че самолета още не е набил спирачките, и когато това се случи се залепи с ръце и лице за предната седалака :D Забавно си беше за тези които я видяхме случката самолета си беше добре засилен и спирачките бяха сериозни, та урока по физика й дойде ударно в лицето Връзка към коментар
niki_m Публикувано: 13 май, 2013 Сподели Публикувано: 13 май, 2013 Миналата седмица имах 5 полета - един с България ЕР, два с LOT и два с Eurolot - никой не ръкопляскаше само в българския полет. В останалите 4, поляците до един ръкопляскаха, при все, че и на четирите полета полските пилоти ни хвърляха буквално при кацане, а при нашето приятно и лежерно кацане никой не го направи. Да не говорим, че българите в самолета, изобщо не ръкопляскаха... Аз смятам, че винаги трябва да се поздравяват екипажите по този начин. Последният ми полет с ЛОТ до България беше изпълнен с български простаци, абсолютни простаци - крещящи, врякащи, зеещи, местещи се из самолета, пърдящи ако щете... направо ми се повдигна по едно време, а стюардесите - полякини само мълчаха и гледаха ужаса. Голяма простотия, голяма идиотия, истински долнопробни свине. съжалявам, че съм малко краен, но такова чудо не бях виждал наскоро. Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 13 май, 2013 Сподели Публикувано: 13 май, 2013 Приятното ти нашенско кацате е било сигурно в София, където изходите на полосата са бая далеч и тези в кабината не се зорят със спирането. Всичко става плавно. Връзка към коментар
niki_m Публикувано: 13 май, 2013 Сподели Публикувано: 13 май, 2013 Приятното ти нашенско кацате е било сигурно в София, където изходите на полосата са бая далеч и тези в кабината не се зорят със спирането. Всичко става плавно. Напротив, с БългарияЕР не съм кацал само в София - винаги нашите го правят перфектно. Що поляците, немците, франчолята не го правят в Сф по същия начин? Връзка към коментар
Еmilia Публикувано: 14 май, 2013 Сподели Публикувано: 14 май, 2013 Жоро имаше статия в аерохрониките за кацанията. По спомени, твърдото кацане е по-безопасно, в сравнение с по-мекото. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 14 май, 2013 Сподели Публикувано: 14 май, 2013 Жоро имаше статия в аерохрониките за кацанията. По спомени, твърдото кацане е по-безопасно, в сравнение с по-мекото. Да, чисто и просто твърдото кацане означава да свалиш самолета по-рано на пистата и да имаш цялата дължина пред теб, ако нещо се обърка. Мекото изисква известно дебнене, при което губиш метри, които може да се окажат ценни. С лекото уточнение, че все пак говорим за много минимално по-висок риск, но може би много пилоти предпочитат да не го поемат. Зависи доста и от модела самолет, не съм пътувал много с B747, но много хора казват, че кацането с него винаги е меко и много трудно може да го направиш твърдо. Връзка към коментар
гост Публикувано: 14 май, 2013 Сподели Публикувано: 14 май, 2013 Мекото изисква известно дебнене, при което губиш метри, които може да се окажат ценни. Айде бе, Жоре, инжИнерите винаги слагат + 30% за сигурност! Връзка към коментар
Георги Публикувано: 14 май, 2013 Сподели Публикувано: 14 май, 2013 Айде бе, Жоре, инжИнерите винаги слагат + 30% за сигурност! Те и повече слагат, макар че като цяло авиационните са най-скромни в това отношение. Но историята познава случаи, при които въпреки това пистата не достига. Бих казал даже, че най-често срещания инцидент е runway overshoot - неуспешно спиране на дължината на пистата. Та, личното ми мнение е че предпочитам да ме стоварят като чувал с картофи, хич не държа на меко кацане и съвсем не е определящо за мен. 2 Връзка към коментар
juliof Публикувано: 14 май, 2013 Сподели Публикувано: 14 май, 2013 Повечето ситуации вече се разискаха. Айде и от мен две: 1. При един полет някакъв тийнейджър играеше на лаптопа си игра със стрелба и бомби. И беше доста стряскащо за много от пътниците, както спокойно си летиш, рязко да се чува..."Буум... Тряс...Бууум" 2. Мъж съм с правилна ориентация, но ми е супер непонятно за полетите към България. 98% от пътничките изправили косите, обули най високите токчета, парфюми, дрехи, чупки...абе модно ревю (Нищо че някои от тях чистят кенефи в чужбина). Просто жените от по западните държави обуват най-удобните обувки и спортно-елегантни дрехи и пътуват. Нашенски комплекси са това според мен. 6 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 14 май, 2013 Сподели Публикувано: 14 май, 2013 98% от пътничките изправили косите, обули най високите токчета, парфюми, дрехи, чупки...абе модно ревю е, аз от това не бих се оплаквал :D Връзка към коментар
goldeneyeful Публикувано: 15 май, 2013 Сподели Публикувано: 15 май, 2013 Дразни ме нрава на българите да се блъскат като стадо овце на качване, все едно ще излети самолета без тях, а пък и на слизане е така. И несвързаните коментари, разговорите на висок глас. Останалото, колкото и да са бавни, мудни, непохватни, все ще се наместят някакси преди да излети самолета. 2 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 16 май, 2013 Сподели Публикувано: 16 май, 2013 ...поляците до един ръкопляскаха, при все, че и на четирите полета полските пилоти ни хвърляха буквално при кацане, а при нашето приятно и лежерно кацане никой не го направи... Е да де! Като не са усетили кога са кацнали - пропуснали са момента за ръкопляскането. И обратното, в другия случай Айде бе, Жоре, инжИнерите винаги слагат + 30% за сигурност! ИнжИнерите слагат +30%, а инжЕнерите - x2 Щото знаят, че инвеститорът днес ако иска 1 от даден продукт на инженерната мисъл, утре ще иска 2 от същия... И понеже въздухоплавателите са стегнати от най-строгите правила за обслужване и експлоатация, авиоинженерите са най-скромни в "слагането", както каза основателят :D 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 (редактирано) Passenger sings Whitney Houston's 'I Will Always Love You' as she is kicked off flight The woman forced an unscheduled landing of JFK-bound flight in Kansas City by disrupting other passengers, apparently by singing many Whitney songs. http://www.nydailynews.com/news/national/passenger-sings-whitney-houston-song-ejected-article-1.1342487 Та да внимавате като си тананикате по време на полет :D (И да добавя една забележка от мен - явно по-младите журналисти не знаят, че песента "I will always love you" не е на Уитни Хюктън /която също я пее великолепно/, а на кънтри-звездата Доли Партън ) Редактирано 17 май, 2013 от Фичо 2 Връзка към коментар
Тони Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 Ръкопляскането то, както и да е. Мен най-много ме дразни, както някой по-напред беше посочил това как докато кацне самолета и се почва едно масово вадене на телефони, звънене, крещене- Пристигнах! Кацнахме!- и прочие...Най-малкото може да се усетиш, че това е досада за останалите и че с 10 минути нищо няма да се промени, ако изчакаш да си слезеш и после спокойно да свършиш това. 6 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 И ние си правим шоу по самолетите, малко ги превръщаме на ХИЖА :D . Приготвяме си храна- варени яйца, правим си сандвичи INFLIGHT and ONBOARD, хапваме си банани. :D Пускаме сръбска музика при прелиране над Сърбия, все майтапи без край. :D 5 Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 Ръкопляскането то, както и да е. Мен най-много ме дразни, както някой по-напред беше посочил това как докато кацне самолета и се почва едно масово вадене на телефони, звънене, крещене- Пристигнах! Кацнахме!- и прочие...Най-малкото може да се усетиш, че това е досада за останалите и че с 10 минути нищо няма да се промени, ако изчакаш да си слезеш и после спокойно да свършиш това. Освен това ме дразни и как някои веднага щом самолетът докосне пистата, веднага скачат да свалят багажа и т.н. Даже последния път, като се връщах от Дортмунд, по уредбата една стюардеса 5 пъти повтори на един олигофрен да сяда и да си закопчава колана, оня се оглеждаше 2 мин. като гърмян заек и се чудеше на него ли говорят. Други прави нямаше в момента :D 4 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 Това горното е типично за нискотарифните полети от и за София. Просто не е истина какви олигофрени пътуват по тези линии. Да станеш прав на пътеката по време на кацане или излитане е абсолютно налудничава проява. За говореното по телефона също съм съгласен, нищо няма да ти стане ако изчакаш малко. Ние имаме принцип да се качваме последни и да слизаме последни. Не знам как се получава, но дори и при нискотарифните, където няма запазени места, досега винаги са ни намирали места един до друг. Е, вярно, баш до Дортмунд на отиване бяха свършили местата един до друг, но си платих за първа седалка и пътувахме като бели хора. Въобще съм на път тотално да откажа нискотарифните, нещо тази концепция започва страшно много да ме дразни. Другият месец летим до Бергамо, ако пак е така, ще ми бъде последният полет с "виолетовите" и ще се насоча към редовните компании... 2 Връзка към коментар
wilks Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 Освен това ме дразни и как някои веднага щом самолетът докосне пистата, веднага скачат да свалят багажа и т.н. Даже последния път, като се връщах от Дортмунд, по уредбата една стюардеса 5 пъти повтори на един олигофрен да сяда и да си закопчава колана, оня се оглеждаше 2 мин. като гърмян заек и се чудеше на него ли говорят. Други прави нямаше в момента :D Което е абсолютно алогично конкретно за летище София. Защото и първи да излезеш от самолета, отиваш в...автобуса! :D И стоиш там докато слезе последния. По-удобно е да си осатнеш на мястото в самолета, да се изтече грухтящата и пухтяща тълпа с куфарите и дисагите, и да си слезеш като бял човек. Отделно, че след това първи слизаш от автобуса, съответно си от първите и на паспортен контрол. Да станеш прав на пътеката по време на кацане или излитане е абсолютно налудничава проява. За изправени веднага след кацане съм чувал и виждал редовно, почти всеки път. Но за ставане при излитане даже не си спомням да съм чувал случаи. Сигурно има, но аз не знам за тях. 3 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 закопчава колана :D Най - якото е да не си закопчаваш колана и да пробваш да станеш от седалката при V2. Вектикалната скорост прави трудно ставането от седалката, направо те прилепя. За страхливите, можете да го прабвате с по-хлабав колан. Връзка към коментар
Емилия Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 Което е абсолютно алогично конкретно за летище София. Защото и първи да излезеш от самолета, отиваш в...автобуса! :D И стоиш там докато слезе последния. По-удобно е да си осатнеш на мястото в самолета, да се изтече грухтящата и пухтяща тълпа с куфарите и дисагите, и да си слезеш като бял човек. Отделно, че след това първи слизаш от автобуса, съответно си от първите и на паспортен контрол. Мда, пресен пример от вторник - дребния заспа в момента, в който обявиха приготвяне за кацане, съответно излезнахме 2-3 мин след всички останали. От вън автобуса седи натъпкан и нас чака(стана ми малко кофти, в интерес на истината) и после на паспортен контрол минахме сред първите. Друг е въпроса, че в обратната ситуация - при излитане от София, хората с priority boarding висят половин час в автобуса и чакат всички останали да се качат... 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 17 май, 2013 Сподели Публикувано: 17 май, 2013 За изправени веднага след кацане съм чувал и виждал редовно, почти всеки път. Но за ставане при излитане даже не си спомням да съм чувал случаи. Сигурно има, но аз не знам за тях. Няма естествено, просто дадох пример, че е аналогично на ставането при кацане... За другото. Точно това имах предвид. Почти навсякъде нискотарифните излитат от гейтове без ръкав и просто не си заслужава да висиш на опашката. Да не говорим, че опашката е все едно за банани, пуснатия в "показния" на Дундуков по време на соца. Оставаш до последно и се качваш последен в рейса, а после си пръв на стълбата. Това ако все пак се окажеш в първия автобус, че напоследък пускат по два и става малко сложно. Но, каквото и да е, вече казах, нямам нерви за блъскане, висене и дебнене с останалите пасажери събрани от кол и въже. Ако се наложи ще си платя допълнително на борда и пак ще съм на по-добри места... 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега