Прескочи до съдържание

Fuel dumping или финтиране на горивната такса


Препоръчани мнения

:devil: 

 

Грозен сайт, но съдържа полезна стартова информация 

 

Класически сайт, вкарал доста народ в тази игра.

:devil: 

 

Това е встъпителна информация за начинаещи. В естеството си е доста по-сложен процес, но така се тръгва към разбирането му.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ми аз винаги с удоволствие бих свалил 100-200 евро за един-два часа ръчкане, ама не знам как става. Пък и тук от Бразилия колкото пъти съм пробвал с такива номера не върви (няма fuel surcharge по закон).

Поне мога да взимам наградни билети с ниски такси.

Връзка към коментар

Аз отделих няколко дни за обучение , но така и не постигнах задоволителни резултати.

После взеха да се появяват "фабрично" дъмпингованите катарски промоции , а сега и тези на Iberia и мерака ми се изпари  :)

 

Това със BCN-South America  / South America- BRU обаче  е точно дело на някой такъв ентусиаст и в един момен придоби публичност в блоговете. Кой знае колко още скрити по-завъртяни "оферти" има ама хората си ги пазат.


Да се знае все пак , че на check-in може да те наритат като мръсно куче ... няма гаранция  :lol:

Връзка към коментар

Отдавна чакам да се открехне тази врата тук и се радвам, че вече е факт.

 

Георги е старо куче в тази игра, Георги Матеев го въведох и вече активно търси, а ако още някой изпъкне с познания - много ще ме зарадвате :)

Аз лично съм инвестирал много месеци в ровене и четене и съм си направил заключенията доколко е полезно и си струва.

 

На първо време да уточим, че употребата на "трикнати" или "дъмпнати" билети НЕ Е ЗА НАЧИНАЕЩИ пътешественици.

Въпреки, че е напълно легално, също така е и напълно против правилата на авиокомпаниите. В болшинството от случай е неприложимо е за групови пътувания, понеже привличат много повече внимание, а и за постигане на оптимални резултати понякога се изисква известно неудобство. Предполагам никой от семейно пътуващите не би искал да се озове по средата на Южна Амерка, с отказ от достъп до борда, докато те или агенцията не доплатят сумата. Случай на отменени билети също са известни.

 

Реално погледнато, инвестицията във време, необходимо за навлизане и постигане на резултати, заедно с риска, който носи тази практика, се избива само ако се пътува поне десетина пъти годишно, и то на трансконтинентални полети.

 

Иначе, чисто за спорта и за "надиграване на системата" си е доста зарибяващо мероприятие :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Както във всяка работа има и друг вариант - някое гуру в тематиката да ти снася схемите наготово. В крайна сметка тези хора също имат приятели и роднини :)

 

Технически погледнато ако това време се инвестира в подходящ професионален курс например ще изкарваш пари които ще направят излишни тези финтове особено пък ако става дума за развита държава.

 

От друга страна мисля всеки го прави за удоволствие и вечният стремеж да докажеш , че си по-умен от системата. Рискът носи допълнителна тръпка.

За много хора сигурно е като решаването на судоко ...просто за главоблъсканица.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Реално погледнато, инвестицията във време, необходимо за навлизане и постигане на резултати, заедно с риска, който носи тази практика, се избива само ако се пътува поне десетина пъти годишно, и то на трансконтинентални полети.

 

Иначе, чисто за спорта и за "надиграване на системата" си е доста зарибяващо мероприятие :)

 

Вчера на срещата се повдигна този въпрос и казах общо взето същото, че е най-рентабилно да се обират лесните за достигане плодове, които попадат от време на време, а за да има добра възвращаемост на инвестираното време си иска да се пътува много сериозно. Има го и момента, че може да прекараш ужасно много време и да намериш някой трик, който в един момент просто да спре да работи и трябва да търсиш друг. Един вид се иска постоянно да си на гребена на вълната, не става да похарчиш Х часа да проучиш нещо и да лежиш на тази кълка цял живот...

 

Както във всяка работа има и друг вариант - някое гуру в тематиката да ти снася схемите наготово. В крайна сметка тези хора също имат приятели и роднини :)

 

Технически погледнато ако това време се инвестира в подходящ професионален курс например ще изкарваш пари които ще направят излишни тези финтове особено пък ако става дума за развита държава.

От друга страна мисля всеки го прави за удоволствие и вечният стремеж да докажеш , че си по-умен от системата. Рискът носи допълнителна тръпка.

За много хора сигурно е като решаването на судоко ...просто за главоблъсканица.

 

Точно и аз по тая линия го бях хванал да се занимавам. В крайна сметка един люксембуржец летя евтино до Сингапур, аз си бях купил билет за 150 евро също, но го отмених. От няколко месеца ръчкане това ми беше, едно почти осъществено пътуване, рентабилност никаква, но тръпка имаше :)

 

 

Ми аз винаги с удоволствие бих свалил 100-200 евро за един-два часа ръчкане, ама не знам как става. Пък и тук от Бразилия колкото пъти съм пробвал с такива номера не върви (няма fuel surcharge по закон).

Поне мога да взимам наградни билети с ниски такси.

 

При теб би трябвало даже по-лесно да става, но ако слагаш "хитрата" отсечка първа. Т.е. ако търсения билет е София - Ню Йорк, може да му залепиш отпред едно Рио - Сао Пауло, да го излетиш и после останалата част. Понеже са забранени горивните такси при вас, би трябвало и за тоя билет да отпадне горивната такса... но не съм съвсем сигурен, че ще проработи. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз съм закъснял с няколко години, сега няма смисъл да се захващам. От една страна сега купувам билетите х4, та всяко спестяване е повече от добре дошло, от друга пътувам с деца, а и от Бразилия явно не става номера... Много лошо, защото оттук билетите обикновено са по-скъпи и без друго. Ще гледам да се концентрирам върху точки от кредитни карти и плащане на сметки :O  Иначе и мен по-скоро би ме кефило като главоблъсканица, освен евентуалното спестяване.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При теб би трябвало даже по-лесно да става, но ако слагаш "хитрата" отсечка първа. Т.е. ако търсения билет е София - Ню Йорк, може да му залепиш отпред едно Рио - Сао Пауло, да го излетиш и после останалата част. Понеже са забранени горивните такси при вас, би трябвало и за тоя билет да отпадне горивната такса... но не съм съвсем сигурен, че ще проработи. 

Ами при мен билетите падат в класическия случай от един от линковете - тарифа 1500, такси (държавни) 100 и толкова. Няма как да се намали нещо дето го няма. Имам предвид, че живея в Бразилия и искам да тръгвам оттук, някак си не върви да се влача до София преди това, ако искам да стигна Ню Йорк, поне не и с деца... Евентуално ако тръгна към Азия, това е много добра идея, ама как ще се обяснявам с жената :blush:  ...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз да попитам - всички или част от непрекъснатия поток от подобни оферти от Пиратите или Flynous не са ли на тази основа или има нещо различно и допълнително в "изпилването на цената"? Имаше и някакви поляци дето летят за "дребни грошове".  Само висиш и си преценяваш как ще стане със свързващите полети от / до София.

Както във всяка работа има и друг вариант - някое гуру в тематиката да ти снася схемите наготово. В крайна сметка тези хора също имат приятели и роднини
 

Връзка към коментар

Много малко от онези оферти са базирани на принципа с добавяне на отсечки, които объркват системите за резервация, та таксата за гориво да отпада. В тези среди се счита за изключително неморално да се публикува публично информация за конкретен "трик", защото това дава възможност на авиокомпаниите да затворят дупката. Добре пазени "пропуски" работят с години и са спестили стотици хиляди на ползващите ги.

 

Болшинството са базирани на откриване на комбинации от полети, които не носят изобщо тази тежест, както и на сбъркани при въвеждането тарифи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не всички, но повечето са такива. Конкретно тези, които излиташ от едно летище и се връщаш в друго винаги са такива. Но класическия fuel dumping е като един вид го насилваш да стане умишлено, а не да чакаш да ти падне от небето :)

 

Говорим да се резервира нещо от рода на:

1. София - Ню Йорк

2. Ню Йорк - София

3. Сингапур - Куала Лумпур

 

Третата отсечка по разни причини премята цялото калкулиране на тарифата и може да направи така, че горивната такса да изчезне. И тъй като е евтина, то има спестяване. Почти никой няма намерение да я лети, тя е там само с цел да свали таксата. 

 

Друго, което правят хората е да купуват верижно два двупосочни на един билет, чат-пат в този случай таксата е сметната само за единия полет и пак цената средно пада. Например:

1. София - Ню Йорк

2. Ню Йорк - София

3. София - Ню Йорк

4. Ню Йорк - София

Ако пътуваш често по дадена дестинация и работи, може и да си заслужава. Много хора го правят това за събирането на мили, така че са сметнали, че им е рентабилно. 

 

Може да има и други работещи комбинации, примерно:

1. София - Ню Йорк

2. Ню Йорк - София

3. София - Ню Йорк

4. Ню Йорк - София

5. Сингапур - Куала - Лумпур

 

И така, вариации наистина колкото искаш. При всички положения е много, ама много игра на проба и грешка, дори и най-големите експерти не мисля, че могат наизуст да докарат спестяване от всяка тарифа. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

По-добре го обясни от мен, ама аз съм с изкривена психика да не ги давам толкова детайло тези неща :) Трябва да се поразчупя .. за добро или лошо, точно в този форум едва ли слухтят кой знае колко агенти на авиокомпании, засега.

 

Още нещо за насърчаване на прохождащите в областта.  В действителност, прагът в началото е много висок.

Трябва седмици терор: търсене на подходящи полети, с подходящи условия на тарифите и много малка base fare (пр 500 евро гориво и 50 евро тарифа).

Отделно - търсене на къси и много евтини отсечки, които да могат да се ползват за целта. След това - разучаване на набор от резервационни портали, които позволяват такива резервации. Познания по "билетиране" са изключително полезни.

Термини като "plating carrier" е силно желателно да са разбираеми, преди да се гмурне човек да си хаби нервите.

Идеята е, че това се отплаща многократно, защото в този процес се изгражда арсенал от отсечки и "конструкции". След определен период от време, само един поглед върху даден маршрут и вече ще знаете къде, кога и какво да ползвате, и всичко ще почне да се отплаща.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

При всички положения е много, ама много игра на проба и грешка, дори и най-големите експерти не мисля, че могат наизуст да докарат спестяване от всяка тарифа. 

Добре де, аз един малко лаишки и леко в страни въпрос да задам - след като е въпрос на толкова много игра и проби и грешки, това би трябвало да е процес, който се поддава на автоматизиране и доколкото предполагам не малка част дъмпърите (дъмпингарите, или както там е прието да се казват ;) ) са също свързани с IT-бизнеса - дали няма някакви програмки, софтуер някакъв, който да помага в черната работа ;):rolleyes: ? Все пак - както се описа по-горе - има някакви базови принципи, които би трябвало да стават за скелет на алгоритъм. А има ли алгоритъм - създаването на конкретен инструмент не би трябвало да е проблем. :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Има. Струват много пари и не се разпространяват публично и на всеки.

Дефакто, в голяма степен забавянето в работата на матрицата се дължи на такива скрейпъри, но вече почнаха да взимат крути мерки.

Ако има кодери във форума .. има няколко готови неща, които могат да се адаптират за целта.

Отделно, има и един прилично голям списък с работещи "трикове", които могат да се ползват като "основа" за познанията.

Разпространението му, от уважение към хилядите часове труд на много хора, трябва да е само сред хора, които сериозно искат да се захванат с това, и няма да тръгнат да правят глупости :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Все пак - както се описа по-горе - има някакви базови принципи, които би трябвало да стават за скелет на алгоритъм. А има ли алгоритъм - създаването на конкретен инструмент не би трябвало да е проблем. :rolleyes:

Даже и да може да се създаде такава програмка или софтуер, никой от способните да я измисли, и същевременно запознат с начините за FD, няма и да си помисли да я направи общодостъпна. Дори и платена (което в днешно време е много относително понятие, защото ще е въпрос на време "другите" IT специалисти да я направят безплатна). Предполагам сам може да се досетиш за причините ;)

В момента, в който се появи такъв автоматизиран алгоритъм, авиокомпаниите (поне големите), няма да пожалят средства, възможности и усилия, официално да се забрани с нормативна уредба. Защото ще стане масова практика. Не като сега - пренебрежимо малък брой на фона на общото количество търсещи билети в световен мащаб.

 

П.П. Всъщност фена на F1 току що е споменал причините горе :)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

По-добре го обясни от мен, ама аз съм с изкривена психика да не ги давам толкова детайло тези неща :) Трябва да се поразчупя .. за добро или лошо, точно в този форум едва ли слухтят кой знае колко агенти на авиокомпании, засега.

 

Аз да ти кажа си имам по-различно мнение от крайната потайност, която цари по темата във FlyerTalk и т.н. От време навреме става чак истерично смешно, всичките блогове гръмнали с някаква оферта и са я разписали буквално, ама там в темичката с 30 000 отговора седят и си говорят кодирано, та чак се мъчат да го измислят по-завъртяно. 

 

Но пък уважавам правото на всеки, и ако някой ми помогне и държи нещо да остане в тайна, няма да го разгласявам. Нещата, които написах са общодостъпни и са много лек превод на текста във връзките пуснати по-горе.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз затова не участвам в "онази" тема. Тонът там винаги ми е бил неприятен, а безумната потайност и кодиране, параноя и постоянно надцакване, направо си ме дразнеха. Разбирам и едните, и другите, но в действителност прекаляват.

А и огромна част от "ценните" мнения са изтрити.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само су чешем езиците , но всичко е в сферата на митологията.

Ясно е , че поне тук няма нито един който да се похвали с нещо успешно.Само сме чели как другите го правят :)

Връзка към коментар

Дефинирай "успешно" ? Пролетян трикнат билет ли визираш?

Защото намерени работещи трикове, и то от София, съм имал не един-два.

 

Отделно, както споменахме по-горе - това си е вид спорт. Доказване на умения. Изброих на какви условия трябва да отговаря човек за да си струва да го прави редовно, на практика.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ето малко визуални материали, полезни за запознаване с концепцията:

 

 

http://conference.hitb.org/hitbsecconf2011kul/materials/D2T1%20-%20Hendrik%20Scholz%20-%20Air%20Travel%20Hacking.pdf

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
  • 4 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.