Прескочи до съдържание

Fuel dumping или финтиране на горивната такса


Препоръчани мнения

Hidden city ticketing не е fuel dumping, но също носи предимства. Тук обсъждахме затварянето на сайта:

Търсачка за полети с прекачвания
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

С оглед на това, че в Бразилия не се плаща горивна такса, дали не може този еднопосочен билет Бразилия - САЩ да се комбинира с още някой двупосочен на дълги разстояния и да се получат 5-6 дълги полета на прилична цена? Просто разсъждавам на глас и подавам пас към macf1an-а :)

Реално, може, но за да "стане" номерът, и най-вече за да излезе сметката, трябва да е много кратичък и евтин .. между два големи града, примерно..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Трябва да направиш някаква комбинация с начало другаде, не в Бразилия, иначе всички билети тръгващи от Бразилия са с много висока тарифа и без горивна такса, т.е. не стават обичайните хватки, защото положението е обратно...

 

Напротив. Комбинации започващи от Бразилия дават много интересни резултати в определени случай ;)

Връзка към коментар

Напротив. Комбинации започващи от Бразилия дават много интересни резултати в определени случай ;)

Възможно е, но, но аз не съм виждал... Виждал съм вече десетки случаи Европа - Бразилия и само един обратно (Сао Пауло - Акаба). Ако не ти е проблем, дай някой пример, моля, че ме интересува живо (живея в Бразилия :) )

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Възможно е, но, но аз не съм виждал... Виждал съм вече десетки случаи Европа - Бразилия и само един обратно (Сао Пауло - Акаба). Ако не ти е проблем, дай някой пример, моля, че ме интересува живо (живея в Бразилия :) )

 

fvwiKcoh.jpg

 

Ето, маскираната информация е вътрешен полет в Бразилия. Цената горе в дясно е за двама (то личи и по местата), обърни внимание на класата на КЛМ до Китай. 

 

Такива примери не се дават в публичното пространство. Не е културно, просто. 

Редактирано от xisba
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ей цялата тази секретност ме подлудява, но си представям какво би се случило, ако всичко стане общоизвестно  :wacko:

След дълго човъркане открих началото на основополагащата TrickIt тема в milepoint, която отдавна е редактирана и цензурирана. За щастие или нещастие нищо не се губи в интернета. 

Доколкото разбирам причината за получаване на fuel dump-овете зависи от избора на validating/plating carrier. Според сложните правила дефинирани в IATA, понякога се случва билетът да бъде издаван от малки компании на другия край на света, които не са свикнали да работят с големите авиолинии и съответно не прилагат еднозначно правилата за fuel surcharge. В уикипедия е описано, че validating carrier-a прибира целия YQ и после компанията, изпълняваща полета, праща фактура и си прибира своята част.

По тази логика IATA правилата по-често определят plating carrier да бъде първата компания в билетната поредица и затова 1X случаите значително надминават 3X такивата. Следователно за да се открият тези дъмпове, трябва да открием изключенията в системата, когато plating carrier-a е последната компания. 

Редактирано от petko
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Най-общо казано, да.

Похвално, че си се сетил да видиш в архива. Същото важи и за темата в FT.

Истината е, че същинската информация за правилата, по които се играе, не е в "голямата тема", а заровена в дълбоки и стари дискусии там. Термините, по които да търсиш, вече си ги посочил по-горе ;)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Една старичка статия на Гари Лефф, в която има много кратко и точно обобщение какво поражда пропуските:

http://viewfromthewing.boardingarea.com/2013/01/29/answering-reader-questions-the-mystery-surrounding-fuel-dumps/

 

 

  • Airlines that don’t have interline fuel surcharge agreements split revenue on the basis of IATA’s BSP settlement tables.
  • Those tables are country-specific. Some routes, on some airlines, aren’t fully updated correctly in some country BSP tables.
  • So adding combining two different airlines that don’t have those interline agreements, ticketed correctly, can cause pricing engines not to include fuel surcharges in the price of the ticket.
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Само за уточнение, може ли или не може (или не трябва) да пишем тук за ФД ?

Представям си как се развиват дискусии на бг за ананаси, младоженци и сиропи...  :lol:

 

Полезно за plating carrier - тук.

Редактирано от Константин
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Може, затова е и темата, но призовавам все пак за някаква форма на "разум". Поне колкото гугъл да не може да се развихри :)

 

Относно вече готови структури:

Ако се споделя "авторски материал" - ваша воля колко и какво ще покажете.

Ако споделяте нещо, в което някой друг е инвестирал време (и пари)... отдайте му заслуженото, като не го развявате съвсем директно. Има опция за прикачени файлове или картинки, които са видни само за регистрирани потребители, и т.н.

 

Ето ги и правилата за validating, доста по-сбито:

http://www.amadeus.com/corp/xml/documents/aco/gb/en/ATPCO_validating_carrier_selection_logic.pdf

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Изненадващо открих, че океанския 3к от единия пример от видеото по-горе,  все още работи за C1-C3 , СА (може би и други от ST), поне през прайслаин ;)

Дали няма да работи и за C2-C3 ...

Редактирано от Константин
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Във форумския тред ItaHacker и Gueva дават също доста добро обяснение (открити благодарение на macf1an). В този ред на мисли обръщане на много внимание на гореспоменатите pdf-и с правила не е от полза, просто защото изборът на авиокомпанията от последния полет да бъде плейтинг carrier е повече резултат на  грешка/избор на сайтовете (GSD-тата), отколкото на пропуск в правилата за дефаултен избор, определени от ATPCO и IATA Reso 852

За да почнем да откриваме такива FD за мен е важно да разбера кои компании ползват тарифен темплейт, който да позволява добавянето на допълнителни полети, които да бъгват системата. На няколко пъти прочетох, че OneWorld са по-лесни за дъмпене от останалите. Нужно ли е END-ON-END или SIDE TRIPS комбинации от полети да бъдат позволени, задължително ли е авиолиниите  да нямат Interlining Agreement? 

KVSTool-ът дава поглед върху подписаните Agreements, което може да спести доста време в пробите. 

post-134-0-13712900-1439366612_thumb.jpg

Редактирано от petko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В този ред на мисли обръщане на много внимание на гореспоменатите pdf-и с правила не е от полза, просто защото изборът на авиокомпанията от последния полет да бъде плейтинг carrier е повече резултат на  грешка/избор на сайтовете (GSD-тата), отколкото на пропуск в правилата за дефаултен избор, определени от ATPCO и IATA Reso 852. в пробите. 

 

 

Никой не е казал, че последната авиокомпания (при 3х) трябва да плейтне билета, за да падне горивото :) Просто наличието й трябва да обърка плейтинг компанията как да го изчисли.

 

 

 Нужно ли е END-ON-END или SIDE TRIPS комбинации от полети да бъдат позволени

Не, но ако са забранени, трябва да разчиташ на ОТА която не обръща внимание.

 

задължително ли е авиолиниите  да нямат Interlining Agreement? 

Не, има не един дъмп в рамките на алианса, както и селф дъмпове.

 

За да почнем да откриваме такива FD за мен е важно да разбера кои компании ползват тарифен темплейт, който да позволява добавянето на допълнителни полети, които да бъгват системата.

Кажи-речи всяка компания има такива. Просто различните заредени тарифи или го включват или не. Затова и дъмповете са периодични, когато се зареди кандидат-тарифа с "лабави" условия.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 7 месеца по-късно ...

Това помага само за 1х и 3х, но по-важното е базовата тарифа да е много ниска за добавения полет. Не винаги цената и разстоянието са пропорционални.

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

 Все пак - както се описа по-горе - има някакви базови принципи, които би трябвало да стават за скелет на алгоритъм. А има ли алгоритъм - създаването на конкретен инструмент не би трябвало да е проблем. :rolleyes:

SF са заявили претенции за разработването на такъв инструмент, но още е в процес на създаване, и изобщо не е ясно какъв ще е крайният резултат. И на мен ще ми е интересно да видя как ще работи :)

http://www.secretflying.com/fd/

 

Иначе гледам и те са се опитали да дадат основата в няколко свои теми. Някой ако проявява интерес, може да ги погледне. Аз не съм ги чел цялостно и не знам дали, и доколко са полезни за начинаещ (необременен), все още мозък. Като гледам, е на базата на матрикс-а, та не знам доколко ще е полезно, имайки предвид промените там, какво беше преди, и в какво се превърна сега (google.com/flights/)

Tema 1 и Tema 2

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

SF са заявили претенции за разработването на такъв инструмент, но още е в процес на създаване, и изобщо не е ясно какъв ще е крайният резултат. И на мен ще ми е интересно да видя как ще работи :)

http://www.secretflying.com/fd/

 

Иначе гледам и те са се опитали да дадат основата в няколко свои теми. Някой ако проявява интерес, може да ги погледне. Аз не съм ги чел цялостно и не знам дали, и доколко са полезни за начинаещ (необременен), все още мозък. Като гледам, е на базата на матрикс-а, та не знам доколко ще е полезно, имайки предвид промените там, какво беше преди, и в какво се превърна сега (google.com/flights/)

Tema 1 и Tema 2

 

Статиите сами по себе си съдържат неща, които ги има в нета по принцип, и са наистина много основни. Обаче тоя тул ме притеснява честно казано, защото могат да утрепят всички схеми, ако достигне до много хора в достъпна форма. Ако изобщо излезе/оцелее, се надявам да не върши баш всичко, а да изисква доза опит и познания, за да се ползва от отговорни хора. А най-добре да не излиза изобщо :)

Връзка към коментар

Статиите сами по себе си съдържат неща, които ги има в нета по принцип, и са наистина много основни. Обаче тоя тул ме притеснява честно казано, защото могат да утрепят всички схеми, ако достигне до много хора в достъпна форма. Ако изобщо излезе/оцелее, се надявам да не върши баш всичко, а да изисква доза опит и познания, за да се ползва от отговорни хора. А най-добре да не излиза изобщо :)

Както сам си казал, в статиите има широкодостъпна информация, която всеки може да намери в нета. Това е просто техният (на SF), модел на систематизирането й.

Относно "за" или "против" такъв туул, прочети, ако все още не си (малко вероятно, де), коментарите в дискусията под статията. В нея има няколко такива "силно обезпокоени" човека, най-вероятно членове на FT и тяхната  "суперсекретна и дълбоко пазена" тема посветена на FD, която обаче също е публично достъпна. Жоро назад беше споменал нещо и за темата им, и за членовете на FT, които на моменти преиграват с "апокрифността".

 

С една дума, който се интересува от дъмпване, дали с туул, или без, си го е правил и досега. А ако случайно този инструмент в разработка все пак се появи в работеща форма, е много малко вероятно да увеличи драстично броя на хората, които са склонни да ползват такива тарифи.

 

Това мнение очертава в общи линии картината :)

"Years of work by whom? People who have time to read 2000 pages of a thread of flyertalk? This info is already on a public messageboard. If they airlines care enough about this site, certainly they have been following that thread since it started. I think you overestimate the intelligence of people. A majority of the population thinks its a daunting task to book a roundtrip flight. Do you think the masses are really going to be booking open jaw international flights using OTAs that look like they are going to steal your credit card info?"

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Това е и въпросният инструмент, за който писах горе.

http://www.secretflying.com/fd/

 

а тук има инструкции/упътване за това, как да се ползва:

http://www.secretflying.com/2016/04/fuel-dumping-tool-step-by-step-guide/

 

Както се вижда (и всъщност се очакваше), пак няма да става с "един клик" работата. Ще си трябват известен опит и познаване на базови понятия и умения. 

 

Според мен, ако изобщо оцелее, или не бъде оптимизиран (разбирай допълнително опростен), този т. нар. инструмент няма да повлияе съществено в посока да настъпи някакво фатално масовизиране, и всеки втори човек, търсещ полет до някъде да почне да го ползва. (То няма и смисъл само за вътрешно европейски полети, примерно. Но за тях си има вече други методи и програми/сайтове/блогове, за които вече е писано във форума)
Ситуацията ще остане в общи линии непроменена, и процентът от хора, търсещи начини да летят по-евтино, ще продължат да разчитат на сайтовете за споделяне на вече открити от някой друг "сгрешени тарифи" наготово ;)

(За ползващите форума, това са познатите творения на macf1an  тук и тук )

 

Enjoy :-)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.