Прескочи до съдържание

Европейска обиколка през ноември


Травеолани

Препоръчани мнения

Не намерих друга обща тема за Европа и ще питам тук. Кой е най-добрият начин (време и пари) за придвижване из Европа през ноември месец - кола, влак, самолет? Мой колега иска да посети няколко държави и сега планира, но аз като не живея в Европа не съм много наясно и не можах да му отговоря, а и такова по-дълго пътуване, което включва няколо държави не съм правила. Също така Euro Rail през кои държави минава? Благодаря ви :)

Връзка към коментар

Ами...зависи, от бюджета и от маршрута :)

 

Най-евтиното ще е с автобус, определено, но ги има всички недостатъци на автобусния транспорт - нисък комфорт и дълго времетраене. Eurolines (http://eurolines.com/en/) имат мрежа покриваща цяла Европа, ако се купи по-рано цените им са символични. 

 

Влака мисля е идеален вариант за съотношението комфорт/цена. Има много нощни линии също, ако не му пречи може да спестява от време и от нощувки по този начин. За Rail пасовете, генерално мнението е, че предлагат гъвкавост, но на определена цена. Мисля, че ако графика му е твърд закупуване на индивидуални билети ще е по-евтино.

 

Самолета също става. Ноември е нисък сезон и нискотарифните имат направо смешни цени по някои дестинации. Недостатък може да е отдалечеността от центъра на определени летища и т.н. Ако прави много кратки отсечки може би няма да е рентабилно, но ако планирането е от Англия за Италия да речем това ще е най-добрия вариант. 

 

Кола под наем ще излезе скъпо, ако е сам, особено ако тръгва от една държава и спира в друга. Макар и повечето фирми да позволяват пресичане на граници без проблеми, то горивото, винетки, наем, за сам човек цената бързо ще се натрупа. По-добре да наема индивидуални коли за ден, където се налага. 

 

А да ти кажа, почти съм сигурен, че най-добре ще е комбинация между всички видове транспорт, но за целта трябва да знаем поне кои държави са интересни и ще го измислим :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря, Георги. Държавите са Испания, Италия, Франция, Белгия и Холандия, и Германия в този ред. Ясно, значи влак и нискотарифен самолетен билет ще е най-доброто.

Връзка към коментар

Благодаря, Георги. Държавите са Испания, Италия, Франция, Белгия и Холандия, и Германия в този ред. Ясно, значи влак и нискотарифен самолетен билет ще е най-доброто.

Това за колко време?

Връзка към коментар

За три седмици. Мисля че за Белгия, Холандия и Германия иска да ползва влак заради лошото време. Също и от Рим до Венеция. Във всяка държава ще посети един или два град максимум.

Редактирано от Травеолани
Връзка към коментар

Щом е в този ред ясна работата. 

 

Испания - Италия: самолет (http://vueling.com)

Италия - Франция: самолет (http://easyjet.com)

Франция - Белгия: влак (http://bahn.de)

 

Вътре в държавите също влак или кола под наем, колата ще е 50-ина евро на ден без горивото грубо, но само ако взима и връща в същия град. В Италия може също самолет, ако ще лети между Неапол и Милано да речем. За Италия - Франция може и друго да се измисли, ако прехода е малък, тип Милано - Ница. За авиокомпаниите току виж и някой от традиционните превозвачи даде по-ниски цени, но за еднопосочни полети много се съмнявам. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз като пътувал два пъти с влак от София на по-дълги разстояния, мога да дам само добри отзиви за този транспорт. Веднъж ходих до Лондон и веднъж до Португалия. Влаковете като цяло са си доста бързи и ако си вземе някакъв interrail global pass за 22 дни непрекъснати, мисля че ще му е повече от перфектно. Гледам че цените са окол 1000 лв за над 26 годишна възраст: http://bdz.bg/files/2012/interrail/InterRail_GlobalPass2014.pdf В Америка цените мисля са същите. Влаковете са много бързи и единственият "недостатък" е че трябва да си запазваш места от гарата, за които не плащаш, но все пак не става да се качиш директно. Ако приятелят ти си направи един план и минава градове на по 2-3 часа един от друг с влак, мисля би му било най-удобно. За мен най-голямото предимство е цената, защото можеш за тези 22 дни да пътуваш с влак неограничено, а понякога някои от билетите, ако ги купиш на място, може да са над 100 евро. Разбира съотношението цена/качество е повече от перфектно. Някои влакове се движат с 300 км/ч и комфорта е чудесен. Разбира се ако става въпрос за малки градчета, до там не ходят най-бързите влакове, но има чести връзки. Освен това могат да се ползват и някои фериботи с този билет.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз като пътувал два пъти с влак от София на по-дълги разстояния, мога да дам само добри отзиви за този транспорт. Веднъж ходих до Лондон и веднъж до Португалия. Влаковете като цяло са си доста бързи и ако си вземе някакъв interrail global pass за 22 дни непрекъснати, мисля че ще му е повече от перфектно. Гледам че цените са окол 1000 лв за над 26 годишна възраст: http://bdz.bg/files/2012/interrail/InterRail_GlobalPass2014.pdf В Америка цените мисля са същите. Влаковете са много бързи и единственият "недостатък" е че трябва да си запазваш места от гарата, за които не плащаш, но все пак не става да се качиш директно. Ако приятелят ти си направи един план и минава градове на по 2-3 часа един от друг с влак, мисля би му било най-удобно. За мен най-голямото предимство е цената, защото можеш за тези 22 дни да пътуваш с влак неограничено, а понякога някои от билетите, ако ги купиш на място, може да са над 100 евро. Разбира съотношението цена/качество е повече от перфектно. Някои влакове се движат с 300 км/ч и комфорта е чудесен. Разбира се ако става въпрос за малки градчета, до там не ходят най-бързите влакове, но има чести връзки. Освен това могат да се ползват и някои фериботи с този билет.

 

А има ли значителна разлика между първа и втора класа? Като са по-дълги пътуванията, уместно ли е да се вземе втора класа, например? Разликата в цената не е за пренебрегване - едно 30% горе-долу. Или в спални вагони?

Връзка към коментар

А има ли значителна разлика между първа и втора класа? Като са по-дълги пътуванията, уместно ли е да се вземе втора класа, например? Разликата в цената не е за пренебрегване - едно 30% горе-долу. Или в спални вагони?

 

То условията в различните железници са различни :) Общо взето каквото съм ползвал от европейските железници , първа класа не си заслужава допълнителното плащане. Дори за дълго пътуване втора класа си е достатъчно комфортна, според мен. Виж, спалните вагони вече са отделен филм, но обикновено там цените са чувствително по-скъпи и съм почти убеден, че самолет ще излезе по-евтино. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно така. В тези страни втора класа си е перфектна. Първа класа в някои влакове е както и в България- от едната страна на вагона седалките са по една. И може би в голяма част от влаковете първа класа се отличава с това, че можеш да седнеш сам, без да има някой до теб. Някои хора може да предпочитат първа класа и заради по-голямото спокойствие. Също така в тези части на Европа влакът е най-масовият транспорт и някои хора биха си платили много повече пари просто да са си сред своята среда в обществото, а не с "мизерниците"(както в България някои биха платили за първа класа да не са на едно място с цигани примерно). Така че за мен е неоправдано ако човек си прави някакви сметки за бюджета да взима билет за първа класа. Ако си каже имам 10 хил. лева за един месец обиколка, тогава разбира се, може и да не ги прави тия сметки  :) Хах относно спалните вагони, веднъж моят от София за Будапеща си остана в средата на Сърбия и съответно в Белград, където трябваше да ми го закачат за един друг влак се качих в австрийския. Ех този спален вагон, това купе. За една вечер се почувствах като в някой луксозен хотел на колела, а шафнерката като ми погледна билета, обади се по телефона и разбра че моят вагон не пристигна, директно ме настани сам в купе и не ми поиска никакви пари. Даде ми кърпа, тоалетни принадлежности, а вътре беше перфектно. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ами то зависи много и от градовете които иска да посети което ще доведе до най-добра последователност на държавите.

Примерно ако ходи до Барселона оттам може и с влак към Марсилия , Авиньон, Арл , Париж и оттам полет към Италия. Най-добре го питай за местата които са задължителни в маршрута му и ще направим много добър план.

В тоя форум експерти по Европа и всякакъв транспорт дал Господ.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Подкрепям stenk, че е важно да се уточнят и градовете.

Аз харесвам ная-много бизнес класата във влаковете и когато успия да хвана билети на ниски цени не я пропускам. :)

Връзка към коментар

Мадрид и Барселона, Рим и Венеция, Париж, Брюксел, Амстердам и Кьолн. Това му е плана за сега. Колебаеше се за Хърватска или Словения – аз му казах, че бих предпочела Словения, въпреки че не съм ходила и в двете. Според мен планът му ще търпи промени, май и той не е още много наясно къде точно иска да отиде, но това са основните градове.

Връзка към коментар

Е тогава е наистина лесно :

Мадрид- Барселона със скоростен влак. После полет Барселона-Рим . Аз бих заменил Словения и Хърватска с повече време за Италия.Не си представям , че някой може да пропусне Флоренция която пък си иска минимум два дни без околностите.

Венеция- Париж с полет и после към Брюксел и Амстердам с влак.

Кьолн е интересен град , но ако приятеля ти не е с немски корени не виждам смисъл да бие път дотам при само три седмици за Испания , Италия , Франция , Белгия , Холандия ...с евентуално Словения и Германия.

Ами то само като day trip от Мадрид може по за цял ден - Толедо , Сеговия , Ел Ескориал ...

 

През ноември с голяма вероятност в Белгия и Холандия ще е почти цял ден полумрачно , с дъждец и доста подтискащо.

Предполагам държи да отметне възможно най- много държави за много ограничено време , но наистина е добре да отреже поне Хърватска/Словения.

Като дни бих ги разпределил : 2 за Мадрид , 3 за Барселона , 4 за Рим , 2 за Флоренция , 2 за Венеция , 4 за Париж и останалите 5 за Белгия и Холандия.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Холандия е сигурна независимо от времето, там живеят негови роднини. Кьолн също няма да отпадне - много бил впечатлен от архитектурата на катедралата и иска пак да я види. Мерси на всички включили се.

Връзка към коментар

За Кьолн катедралата може само да мине с влак. Аз там имах едно прекачване преди години и като излязох от гарата останах впечатлен, защото се оказа, че катедралата е отпред. Имах 40 минути и я поогледах и наснимах, но все пак не съм влизал. С влак от Холандия мисля че е два часа. Ако е решил да разглежда целия град вече е друго :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.