Прескочи до съдържание

Централна Европа - Индия от 217€ (и 215€ от София)


Препоръчани мнения

Чета коментарите в пиратите за тая оферта .. май ще си имаш доста приятна компания в самолета от Рига ;) ;)

Цялата Прибалтика се е изсипала на тази оферта...

Иначе, такива цени има до края годината, с тръгване във вторник и прибиране в сряда.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Май верно си стана мазало с тая тема..

 

За хората, купили билети до Гоа, от ebookers.ie:

на полските събратя са почнали да им ги отменят. Дискусия тук

 

Ако се случи - не се панирайте. Издаден билет, придружен с потвърдена резервация, е еквивалент на писмен договор между вас и авиокомпанията, и може да бъде анулиран само при определени условия.

Има много примери в интернет как да защитите позицията си. Дано не се стига дотам.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Мда, ebookers.ie току-що ми пратиха имейл и искат да отменят билета понеже била станала техническа грешка. Или доплащам разликата в цената или ми връщат всичките пари. Дават ми срок до 12 ноември и ако не реагирам правят автоматичен cancel + refund.

 

Има ли вариант, в който да се защитя и да запазя билета?

 

Моля някой спец да даде бърз съвет :)

Връзка към коментар

Мда, ebookers.ie току-що ми пратиха имейл и искат да отменят билета понеже била станала техническа грешка. Или доплащам разликата в цената или ми връщат всичките пари. Дават ми срок до 12 ноември и ако не реагирам правят автоматичен cancel + refund.

 

Има ли вариант, в който да се защитя и да запазя билета?

 

Моля някой спец да даде бърз съвет :)

 

Много е важно дали имаш издаден e-ticket номер или само резервация?

Връзка към коментар

Много е важно дали имаш издаден e-ticket номер или само резервация?

 

Имам издаден e-ticket номер, а билета се показва навсякъде, включително в сайта на KLM, checkmytrip и тн.

Връзка към коментар

Гадна работа.

Като се прибереш - хвани и прочети с преводач темата на поляците, която публикувах.

Както писах горе - ако си си получил всичко от авиокомпанията, имаш основания да оспорваш, т.като ти вече имаш договор с тях, а резервационният портал (който всъщност ще плаща тази разлика в цената) си е свършил работата на медиатор и не играе активна роля. С това писмо те се опитват да си спестят тези няколкостотин евро, който ще им бъдат поискани като Agency Debit Memo (ADM). Според мен и по другите блогове и в flyertalk трябва да тече дискусия по темата, може да потърсиш и там.

 

Аз бих постъпил по определен начин, доста рязко, но не желая да ти вменявам чужди нагласи (част от тях споделих в темата за евтините билети).

 

Борба докрай, с две думи :) Нищо не губиш.

Връзка към коментар

Интересно, че засега само еbookers.ie искат да канселират...,

хората, закупили от тези билети през други посредници, засега нямали съобщения за непризнаване на билетите ...

Връзка към коментар

И едно уточнение - това не е грешна тарифа, а несъбрани горивни такси. Това е ключово при подобни случаи.

Връзка към коментар

И едно уточнение - това не е грешна тарифа, а несъбрани горивни такси. Това е ключово при подобни случаи.

А какви са различните последствия при двете хипотези? :rolleyes:

Връзка към коментар

Може ли малко разяснения за основни принципни неща при тези резервации ?

 

Купуваш през посредническа агенция в случая ebookers.ie която пък си комуникира с авиокомпанията. При положение , че има издаден e-ticket откъде-накъде посредникът може да анулира едностранно договора ? При положение , че има проблем с авиокомпанията не трябва ли да се оправя за собствена сметка и дето се казва ако ще и да фалира проблемът си е на ebookers  ???

Откъде идва грешката с несъбраните горивни такси - от авиокомпанията или от посредника ?

Ако грешката е на авиокомпанията би трябвало тя да си носи последствията.

E-ticketa се издава автоматично ама никой ли в АК не следи за тия резервации , та се усещат чак след месеци ?

 

И в двата случая не виждам вина при клиента. :angry:


Може би това , че не е европейска авиокомпания усложнява нещата ,  но все пак оперира в ЕС.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Накратко, без претенции за изчерпателност (с удоволствие търпя критика), и с признание за пристрастност, граничеща с необективност, към едната позиция:

 

А какви са различните последствия при двете хипотези? :rolleyes:

 

Грешна тарифа - вината е изцяло на авиокомпанията. Уви, все повече имат в условията си вратичка да отказват такива резервации, базирани на "технически проблеми" и т.н. всеобхватни формулировки. Като изключим някои случай в Щатите, където хората имат частична защита от такива своеволия, в Европа, ако са върнали парите, рядко съм чел някой да ги е оборвал. Някой ако изскочи с пресни примери - ще се радвам да прочета.

 

Несъбрана горивна такса - грешката е в партньорите на авиокомпанията. В случая - резервационният портал. Авиокомпанията не претендира за отменяне на билета, в общия случай, а издава т.нар agency debit memo към агенцията, с който казва "пичове, тука едни евраци не сте ги сметнали правилно, хайде да се коригирате". Порталът като види, че е на голяма загуба, почва да прави такива номера, каквито върти ебукърс, за да отпадне резервацията и да минат тънко. Сметнете колко хиляди души са купили билети, за които трябва да доплащат 467 евра.

 

Т.като fuel dumping-a работи точно на този принцип - затова и едно от условията е да не запазваш трикнати билети директно към авиокомпанията, а да ползваш "щит" под формата на резервационен портал. Иначе авиокомпанията ще си иска парите от теб :) Такива "бележки" между превозвачите и агенциите летят с хиляди и за единични случаи се минава метър. Затова и се пазят в тайна "триковете"

 

Може ли малко разяснения за основни принципни неща при тези резервации ?

 

То направо си трябва цял курс на ИАТА да изкара човек, да отговори на всичко :) Мен май ми е време ..

  • При положение , че има издаден e-ticket откъде-накъде посредникът може да анулира едностранно договора ?
    Точно това е ключовият момент - трябва да се видят доводите им. Еди кой си е сбъркал е повода, но не е карт бланш.
     
  • При положение , че има проблем с авиокомпанията не трябва ли да се оправя за собствена сметка и дето се казва ако ще и да фалира проблемът си е на ebookers  ??
    Точно "фалит" се опитват да избегнат, подканяйки за доброволни анулации.
     
  • Откъде идва грешката с несъбраните горивни такси - от авиокомпанията или от посредника ?
    От начина, по които посредникът обработва информацията, предоставена от авиокомпанията.
     
  • Ако грешката е на авиокомпанията би трябвало тя да си носи последствията.
    Уви, много рядко става така. Горе писах защо.
     
  • E-ticketa се издава автоматично ама никой ли в АК не следи за тия резервации , та се усещат чак след месеци ?
    Доколкото знам - следят, но как, кога, колко ...
     
  • И в двата случая не виждам вина при клиента. :angry:
    Няма вина. Затова и предлагат да върнат парите безропотно.
     
  • Може би това , че не е европейска авиокомпания усложнява нещата ,  но все пак оперира в ЕС.
    Георги ме е изпреварил долу - КЛМ е в неговия случай, май. Имало е билети издадени от Jet Airways, но са отменени заради изрично нарушение на правилата им,

 

KLM как да не е европейска?

 

Може ли да споделиш първите три цифри на е-билета си, по тях ще определим кой всъщност го е издал.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Грешна тарифа - вината е изцяло на авиокомпанията. Уви, все повече имат в условията си вратичка да отказват такива резервации, базирани на "технически проблеми" и т.н. всеобхватни формулировки. Като изключим някои случай в Щатите, където хората имат частична защита от такива своеволия, в Европа, ако са върнали парите, рядко съм чел някой да ги е оборвал. Някой ако изскочи с пресни примери - ще се радвам да прочета.

 

Може ли да споделиш първите три цифри на е-билета си, по тях ще определим кой всъщност го е издал.

 

За съжаление дори и в условията на ebookers.ie, които съм приел заедно с купуването на билета, изрично е записано същото. Запазват си правото на отмяна на билета, ако се открие, че е имало ценови грешки поради технически проблеми. В такъв случай не съм сигурен дали ще мога да споря, при условие че очевидно става въпрос за грешка.

 

Иначе първите три цифри на билета са 589.

Интересно, че засега само еbookers.ie искат да канселират...,

 

Специално билета с тръгване от София излизаше само и единствено в ebookers.ie - в нито една друга търсачка не се показваше тази цена. Хич не ми вдъхваше доверие този сайт и исках да ползвам друг, ама тц.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За сега не правиш нищо и се оглеждаш по другите форуми, например полския, какво правят хората. Нямаш бърза работа да им пишеш. 

 

Когато все пак се наложи да им пишеш, може да включиш, че си имаш издаден напълно редовен билет, сключил си договор и те не би трябвало да го променят. Може ли да цитираш точката от правилата им, където пише, че могат да отменят неправилно сметнати билети и как точно се определя кой билет е неправилно сметнат?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

KLM как да не е европейска?

Полетите не бяха ли брандирани от Jet Airways ?

 

П.С. Аха , фенът е отговорил :)

 

Префикс 589 обаче означава , че билета е издаден точно от Jet Airways .

Не знам доколко наистина има значение де.

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

При положение , че на 12 -ти ноември автоматично канселират полетите и върната парите май ще е трудно да ги накараш да си ги вземат отново.

Тъпа работа.

 

П.С. Фичо при теб как е ?

Връзка към коментар

За сега не правиш нищо и се оглеждаш по другите форуми, например полския, какво правят хората. Нямаш бърза работа да им пишеш. 

 

Когато все пак се наложи да им пишеш, може да включиш, че си имаш издаден напълно редовен билет, сключил си договор и те не би трябвало да го променят. Може ли да цитираш точката от правилата им, където пише, че могат да отменят неправилно сметнати билети и как точно се определя кой билет е неправилно сметнат?

 

Там е работата, че има дедлайн. Ако до 12 Ноември не се свържа с тях автоматично отменят билета и връщат парите БЕЗ да ме питат. В момента профилактично им пиша един епичен имейл, пък да видим. Но не съм оптимист.

 

Иначе ето това е в условията на билета:

 

c) Events Beyond Our Control
These include: technical or maintenance problems or unforeseen operational decisions of air carriers such as changes of schedule or any failure in the information technology infrastructure (including but not limited to our website) or failure in internet connections. Except where otherwise expressly stated in these booking conditions we regret that we cannot accept liability or pay any compensation where the performance of our contractual obligations is prevented or affected by reason of such events beyond our control.

 

h) Our right to cancel
We reserve the right to cancel your booking if we have made a mistake in relation to the price.
Връзка към коментар

Лошо.

Наистина са издадени от Jet.

Уви, това може да ги инвалидира поради неспазване правилата на превозвача (линк към които пуснах горе) , по вина на агенцията.

Георги Матеев, може би съветите, които ти дадох, са малко крайни в тази ситуация, но в крайна сметка - пак нищо не губиш да се пробваш.

Връзка към коментар

Уф, това h) е безумна точка, директно ми влизат в черния списък ebookers. Не съм сигурен дали е против правилата на ЕС, но това вече ще изисква комуникация с юрист и т.н., неща които едва ли ти мерак да се занимаваш. 

 

Със сигурност не им давай съгласие да ти отменят билета, или разтягай локум или не им отговаряй въобще.  Ако го отменят, нека никъде да няма твоето съгласие, да е ясно че го правят само и единствено те. Друго нещо, за което не съм сигурен, е че имат право да поставят подобни ултиматуми. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

П.С. Фичо при теб как е ?

 

Ами как да е ...., както казва Швейк:  "аналогичен случай при нас, в Чехске Будейовице"  ;) - и аз получих мейла от ebookers :unsure:

 

И сега ще се мъча да пиша кърваво писмо в отговор. :biggrin:

Май обаче няма шансове да се постигне нещо, още повече като се има предвид какви са условията им, които цитира Жоро Матеев :unsure:

 

Между другото да попитам нещо - има ли някакъв общоприет формат за номерата на електронните билети ?

Защото сега погледнах някакъв по-стар билет и там номерът е във вида

ххх-хххххххххх

докато сега в този случай номерът  изглежда така:

ххххххххххххх-ххх

Впрочем, да използвам случая пак да благодаря на macf1an за полезната информация, която споделя и за интересните разяснения.  Мерси! :)

И на всички останали от клуба на знаещите, разбира се. ;)

Уф, това h) е безумна точка, директно ми влизат в черния списък ebookers. Не съм сигурен дали е против правилата на ЕС, но това вече ще изисква комуникация с юрист и т.н., неща които едва ли ти мерак да се занимаваш. 

Да, направо си връзват гащите за всякакви случаи ... :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Интересно, че засега само еbookers.ie искат да канселират...,

 

Специално билета с тръгване от София излизаше само и единствено в ebookers.ie - в нито една друга търсачка не се показваше тази цена.

Така де, но поляците разправят, че купилите през други посредници не са получили (засега поне) писма за отказ

Връзка към коментар

Между другото да попитам нещо - има ли някакъв общоприет формат за номерата на електронните билети ?

Защото сега погледнах някакъв по-стар билет и там номерът е във вида

ххх-хххххххххх

докато сега в този случай номерът  изглежда така:

ххххххххххххх-ххх

Първите три цифри са на коя авиокомпания се ползва "кочана". Имаше го по стандартите за билетиране дефинирано някъде. После има 4 цифри цифри за "бланка" или нещо подобно, и после 6 цифри сериен номер.

 

Затова сме тук, да споделяме кой каквото е видял/чул/направил :)

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Уф, това h) е безумна точка, директно ми влизат в черния списък ebookers. Не съм сигурен дали е против правилата на ЕС, но това вече ще изисква комуникация с юрист и т.н., неща които едва ли ти мерак да се занимаваш. 

 

Със сигурност не им давай съгласие да ти отменят билета, или разтягай локум или не им отговаряй въобще.  Ако го отменят, нека никъде да няма твоето съгласие, да е ясно че го правят само и единствено те. Друго нещо, за което не съм сигурен, е че имат право да поставят подобни ултиматуми. 

 

Още отначало ebookers не вдъхваха грам доверие, но тази цена не излизаше никъде другаде и се наложи да ги ползвам. Вече са и в моя черен списък, поне е ценен опит и ще знаем да ги избягваме в бъдеще. Иначе със сигурност няма да дам съгласие за отмяна на билета, но подозирам, че ще го направят така или иначе. А после определено няма да ми се занимава да гоня михаля, дори и да приемем, че имам известно право. Ще видим и какво ще ми отговорят на имейла (ако отговорят), дал съм им още един вариант да обмислят, но според мен шанса за развитие в моя полза е минимален.

 

Така де, но поляците разправят, че купилите през други посредници не са получили (засега поне) писма за отказ

 

Стискам им палци на братята поляци :) Ниската цена със стартова точка различна от София наистина излизаше и по други сайтове и може и да извадят късмет. Ние явно изтеглихме късата клечка с ebookers.

 

UPDATE: Имейлът ми до ebookers се върна като недоставен. Явно са писали от адрес, който не приема писма, очевидно НЕ ИСКАТ да получат обратен отговор на това тяхно уведомление. Хитреци... Малко по-късно мисля да им се обадя на телефона, който са посочили, и да ги завра в миша дупка. Изнервиха ме.

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това с адреса го бяха обсъждали поляците и бяха извадили актуален, ама не помня на коя страница в темата им.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.