Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Здравейте всички,

 

попаднах случайно на форума, но тъй като със семейството много пътуваме (и живеем в чужбина) реших, че няма да е лошо да стана член :)

 

исках за "добър ден" да ви разкажа как загубихме билети за 750 € с Wizz air. Трябваше да почиваме в Израел това лято. Купихме си билети за полет от София през юли. През цялото време следяхме обстановката там. Около 2 седмици преди полета успях (това е правилната дума) да се свържа с телефона за връзка с клиенти и да ги питам дали няма да бъдат анулирани полетите към Израел. На развален български (къде се намира call center-ът им?) ми обясниха, че най-вероятно и това ще стане, но ме посъветваха да изчакам и да следя нещата. Най-накрая, 2 дни преди датата стана ясно, че Хамас нямат намерения да ни оставят да почиваме в Израел и се обадих за анулиране. Оказа се, че таксите за анулиране били вече по-високи от цената на самите билети (в рамките на 14 дни преди полета). Предложиха ми презаверяване безплатно, избрахме си февруари 2015 г. - отказаха ми, защото презаверяването било за до 6 месеца след датата на полета, а избраната от нас дата се падала 6 месеца + 2 седмици.

 

:ireful:

 

писах там на сайта им за оплаквания, че е пълно безобразие, при издадена нота от Външно министерство на България за българските граждани да НЕ пътуват към Израел, Wizz air де факто да ни изнудва да пътуваме или да загубим билетите си. Ако техните пилоти и екипаж и някои други пътници без деца искат да рискуват - моля! Но ние не можехме, заради децата най-малкото.

 

И тъй -

1. Подведоха ни да чакаме, докато анулирането стана супер скъпо

2. Страшно трудно и много скъпо свързване с call-center

3. При издадена нота от МВнР да караш клиентите си да пътуват все пак.

4. Билетите въобще не бяха "нискотарифни" - Jet Air Fly лети за същите цени до Тел Авив от Лиеж.

5. Да не направиш търговски жест и да презавериш само заради някакви си 2 седмици - при положение, че февруарските полети бяха вече обявени и че в Израел се случва ВОЙНА - намирам това за нагло дребнодушие.

 

Пътували сме безброй пъти с тях. Сега, ако мога, задължително ще избягвам тази компания.

Връзка към коментар

Хм, при подобни официални ноти не са ли задължени да връщат парите и да няма хър-мър? Говоря по закон да е регулирано, а че те ще предпочетат да не върнат е ясно :)

Връзка към коментар

Хм, при подобни официални ноти не са ли задължени да връщат парите и да няма хър-мър? Говоря по закон да е регулирано, а че те ще предпочетат да не върнат е ясно :)

Тези ноти нямат задължителен характер, нито за авиокомпанията, нито за пътуващите. Те имат само предупредителен характер. Всеки преценява дали ще пътува на свой риск, или не.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Жалко за загубените средства и пропусната почивка :(

 

1. Подведоха ни да чакаме, докато анулирането стана супер скъпо

Честно казано, не виждам в какво са ви подвели, казвате, че сте ги питали дали ще анулират полети и след като в крайна сметка полетите не са били анулирани, не разбирам къде е подвеждането.? :rolleyes:

2. Страшно трудно и много скъпо свързване с call-center

така е

3. При издадена нота от МВнР да караш клиентите си да пътуват все пак.

В такива случаи Външно министерство прави препоръки към българските граждани, а всеки сам си преценява какъв е рискът и дали да го поеме. Още по-малко тези препоръки пък имат отношение към полетите на авиокомпаниите. А авиокомпанията не може по никакъв начин да "ви накара" да пътувате!
 

4. Билетите въобще не бяха "нискотарифни" - Jet Air Fly лети за същите цени до Тел Авив от Лиеж.

Какъв е критерият ви за "нискотарифни" билети? И когато сте купували билетите, предполагам сте били наясно на каква цена купувате, нали така? Ако цената не ви е изглеждала добра, можело е  да ползвате други компании, напр. цитираната Jet air
 

5. Да не направиш търговски жест и да презавериш само заради някакви си 2 седмици - при положение, че февруарските полети бяха вече обявени и че в Израел се случва ВОЙНА - намирам това за нагло дребнодушие.

"Някакви си две седмици" - ами такива са правилата на компанията и вие сте били наясно с тях, нали така?
Да погледнем обратната ситуация - ако полетът закъснее напр. с 5 часа, всеки пътник ще си потърси правата, нали? И ако компанията каже "е, не издребнявайте за някакви си 5 часа" никой няма да е доволен, нали?
С купуването на билета се сключва нещо като договор при определени условия и всяка страна е приела условията.

 

Пътували сме безброй пъти с тях. Сега, ако мога, задължително ще избягвам тази компания.

:good: Това ми се струва най-правилното решение :) , аз лично точно така правя - ако не съм доволен от някоя стока(услуга, фирма) - спирам да ги ползвам. Така че най-логичното е щом не сте доволни от авиокомпанията - не я ползвайте! :)
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Odolam, добре дошъл :)

 

Относно Wizz. Въпреки, че според писаните им правила те винаги са невинни... Мисля, че повечето от нас биха се съгласили, че тази авиокомпания обикновено гледа по-скоро да прецака пътниците си, отколкото да им бъде в помощ. Таксите за каквито и да е промени са нереално високи, а съпортът им често е абсолютно безполезен и само те размотават за да платиш повече за импулсния телефон.

 

Oshko например може да спомене как все още не си е получил парите от отменените киевски полети.

 

Имам поне 4-5 наистина неприятни случки с тях, като е било доста спорно кой е бил по-прав (аз или те). Излишно е да споменавам, че в крайна сметка не аз съм бил победителят :) Избягвам Wizz когато мога, но за съжаление понякога е невъзможно.

Връзка към коментар

 

Odolam, добре дошъл :)
 
Относно Wizz. Въпреки, че според писаните им правила те винаги са невинни... Мисля, че повечето от нас биха се съгласили, че тази авиокомпания обикновено гледа по-скоро да прецака пътниците си, отколкото да им бъде в помощ. Таксите за каквито и да е промени са нереално високи, а съпортът им често е абсолютно безполезен и само те размотават за да платиш повече за импулсния телефон.
 
Oshko например може да спомене как все още не си е получил парите от отменените киевски полети.

 

В интерес на истината, таксите им за промяна на полети са абсолютно приемливи, като най-високата е 50€. Традиционните компании започват от толкова и то, ако имаш късмет класа на билета ти въобще да позволява промени. Мисля, че хората се стресират, че купуват билет за 30лв, а им искат 100 за промяна, но ако купуват такъв за 300, 100-те явно се приемат по-лесно.

 

Oshko успя да си вземе парите в крайна сметка :)

 

Да не ме разбирате погрешно, че съм от фенклуба да ги защитавам, макар че като цяло не съм имал сериозни проблеми с тях.  Но мисля че трябва да делим обективната от необективната критика. Обективно е да се критикува сричащия им безполезен колцентър на космически цени, необективно е да се критикуват таксите им за промяна на полета, които са съвсем в рамките на нормалното за индустрията, че и по-ниски, а може и удобно да се направят онлайн. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз мсиля, че Уиз са могли да провят малко повече гъвкавост и персонално отношение към клиента . Предвид обстоятелствата нищо не е пречило  да презаверят билетите за след 6 месеца + 2 седмици . Така и те ще са доволни и клиента доволен . Да не говорим, че още при първият разговор по телефона е могло да информират клиента колко ще му струва ако го направи сега и колко би му струвало ако го направи в последния момент . 

Редактирано от Mitko
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, успях накрая, за кол центъра нямам думи, но и там успях да попадна на едно момче, което след 5 различни каки, успя да свърши някаква работа, жалко, че не си записах името му.

Моята случка беше обратната на odolam, аз исках да пътувам за Киев, въпреки обстановката, те пък спряха полетите -това пътниците сме голяма работа- угодия няма ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В интерес на истината, таксите им за промяна на полети са абсолютно приемливи, като най-високата е 50€. Традиционните компании започват от толкова и то, ако имаш късмет класа на билета ти въобще да позволява промени. Мисля, че хората се стресират, че купуват билет за 30лв, а им искат 100 за промяна, но ако купуват такъв за 300, 100-те явно се приемат по-лесно.

 

Oshko успя да си вземе парите в крайна сметка :)

Не съм съгласен, че таксите им за промяна са приемливи, още повече, че Wizz се позиционират като 'нискотарифен' превозвач. Нискотарифното се изчерпва още с покупката на билета, един път направиш ли резервация вече си в ръцете им и жална ти майка ако се наложи някаква промяна/отмяна.

 

Миналата седмица ми изгоря един двупосочен билет от 90€ просто защото таксата за смяна излизаше по-скъпо от стойността на чисто нов билет. Подчертавам, че нямаше доплащане в тарифата, искаха единствено такси за смяна, и то такси за всяка отсечка поотделно.

 

Такса от 50€ за промяна на билет струващ (примерно) 200-250€ е приемлива, но когато билета е 30-40€ звучи леко нелогично да ти искат толкова висока сума. Не мога да не остана с впечатление, че таксите са такива точно с идеята да се откажеш да правиш промени и парите/билета ти просто да изгорят. Което се случва в повечето случаи.

 

Не ме разбирай погрешно, не казвам че никога няма да летя с Wizz, но политиката им към клиентите наистина грам не ме кефи и вече ги избягвам при всяка възможност. В повечето случаи ако разликата в цената не е огромна предпочитам да платя малко повече и да летя с традиционна авиокомпания.

 

А за Oshko не знаех, че в крайна сметка е успял да си вземе парите - супер :) Но е факт, че доста ходи по мъките и бая го мотаха.

Аз мсиля, че Уиз са могли да провят малко повече гъвкавост и персонално отношение към клиента . 

 

И аз това имам предвид - малко повече гъвкавост със сигурност няма да им навреди, а и няма да им намали оборота просто защото ще има по-доволни клиенти, които ще се връщат отново при тях.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не съм съгласен, че таксите им за промяна са приемливи, още повече, че Wizz се позиционират като 'нискотарифен' превозвач. Нискотарифното се изчерпва още с покупката на билета, един път направиш ли резервация вече си в ръцете им и жална ти майка ако се наложи някаква промяна/отмяна.

 

Миналата седмица ми изгоря един двупосочен билет от 90€ просто защото таксата за смяна излизаше по-скъпо от стойността на чисто нов билет. Подчертавам, че нямаше доплащане в тарифата, искаха единствено такси за смяна, и то такси за всяка отсечка поотделно.

 

Такса от 50€ за промяна на билет струващ (примерно) 200-250€ е приемлива, но когато билета е 30-40€ звучи леко нелогично да ти искат толкова висока сума. Не мога да не остана с впечатление, че таксите са такива точно с идеята да се откажеш да правиш промени и парите/билета ти просто да изгорят. Което се случва в повечето случаи.

 

Не ме разбирай погрешно, не казвам че никога няма да летя с Wizz, но политиката им към клиентите наистина грам не ме кефи и вече ги избягвам при всяка възможност. В повечето случаи ако разликата в цената не е огромна предпочитам да платя малко повече и да летя с традиционна авиокомпания.

 

А за Oshko не знаех, че в крайна сметка е успял да си вземе парите - супер :) Но е факт, че доста ходи по мъките и бая го мотаха.

 

И аз това имам предвид - малко повече гъвкавост със сигурност няма да им навреди, а и няма да им намали оборота просто защото ще има по-доволни клиенти, които ще се връщат отново при тях.

 

Дискутирали сме го и друг път, че нискотарифна по начина, по който го приемаме тук е много грешен термин, но просто се е наложил. Верният е нискоразходна, свалят си разходите за тях, като в доста случаи спестеното се отразява на клиента. При тоя бизнес модел като цяло е нормално да се предлага базова услуга, а допълнителните да се плащат на завишена цена - куфари, кетъринг, избор на места и т.н.

 

Та дори е направо чудно, че Уиз са толкова гъвкави в условията си за промяна на полетите, като цената е абсолютно конкурентна спрямо останалите авиокомпании. Твоя проблем явно, е че очакваш таксата за смяна да не е твърда, а да е като процент от стойността на билета, което го няма никъде :) И си недоволен, че можеш да си купиш нов билет по-евтино от колкото да смениш стария, което също е предимство спрямо други авиокомпании, където го нямаш въобще този избор. 

 

А това, че гледат да зарежеш билета, вместо да плащаш таксите е нормално, но не са само те, които го правят. Почти всички традиционни компании имат класове билети, в които дори не можеш да промениш полета. Без значение дали за 50, 100, 200 или 1000 евро. Техният вариант ли предпочиташ и това ли е по-клиентски ориентираният подход? За мен възможността да преценя дали смяна на полета или нов полет ми е по-рентабилно е допълнителен бонус, а не пречка. 

 

Според мен 6 месеца срок за презаверяване на билет е също приемлив. Бих се изненадал, ако при други авиокомпании е чувствително по-дълъг. А е ясно, че рано или късно трябва да има граница. Ако го направят 7 месеца, пък ще има човек, който ще иска след 7 и 2 седмици и пак имаме същия проблем. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

ами такива са правилата и Wizz си ги прилагат; не мисля, че с традиционен превозвач би било много по-различно; а и си струва да си спомним какъв беше пазара и цените преди да са появят Wizz... та във всички случаи е по-добре с Wizz (със всичките им кусури), отколкото без тях; лично аз нямам оплаквания от последните ми 10-на полета с тях, всичко си беше наред; а ценовото им предимство спрямо другите при 4-5 човека, както обикновено пътуваме, си е значително... и е въпрос на друга тема защо цените им от София са по-високи, сравнени с цените от Букурещ да речем...

Връзка към коментар

Та дори е направо чудно, че Уиз са толкова гъвкави в условията си за промяна на полетите, като цената е абсолютно конкурентна спрямо останалите авиокомпании. Твоя проблем явно, е че очакваш таксата за смяна да не е твърда, а да е като процент от стойността на билета, което го няма никъде :) И си недоволен, че можеш да си купиш нов билет по-евтино от колкото да смениш стария, което също е предимство спрямо други авиокомпании, където го нямаш въобще този избор. 

 

Недоволен съм, че при техния бизнес модел билетът почти винаги изгаря изцяло поради нерентабилността от плащане на такси за отмяна/смяна - и така губиш всичките пари. При отмяна традиционните компании обикновено връщат някакъв кеш обратно, дори и да е само част от летищните такси. Отделно, че досега не съм имал случай с традиционна компания, в който таксата за промяна да струва повече от самия билет. 

 

Може и да има известна логика в думите ти, но аз за себе си съм направил извод и избор - Wizz са кокошкари и са ми в шит листа :) И въпреки всичко е добре, че ги има на пазара, и без това нямаме хиляди опции от София.

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Недоволен съм, че при техния бизнес модел билетът почти винаги изгаря изцяло поради нерентабилността от плащане на такси за отмяна/смяна - и така губиш всичките пари. При отмяна традиционните компании обикновено връщат някакъв кеш обратно, дори и да е само част от летищните такси. Отделно, че досега не съм имал случай с традиционна компания, в която таксата за промяна да струва повече от самия билет. 

 

Може и да има известна логика в думите ти, но аз за себе си съм направил извод и избор - Wizz са кокошкари и са ми в шит листа :) И при всички случаи е добре, че ги има на пазара, и без това нямаме хиляди опции от София.

 

Ама то това е просто функция от ниските им цени на билети. Ако им бяха по 300 евро нямаше да е така, но не съм сигурен, че щяхме да предпочитаме тоя вариант :) Пак да питам, какво правим с австрийците, ако сме си купили red ticket, а условията там са такива:

 

2014-10-01_14-53-07.png

 

Или с България Ер:

 

2014-10-01_14-54-21.png

 

 

Уиз за сметка на това ВИНАГИ можеш да си промениш полета, при това онлайн. Да не забравяме и Flex опцията, която можеш да добавиш при купуване на билет и ти позволява безплатна смяна на дати срещу 10 евро, което е супер приемливо. Чисто и просто не мога да приема критика към тях в тази област. За колцентъра, мястото за краката, за блъскането при бординг, за багажната им политика, ще се съглася с повечето критики почти без да споря. Но специално за смяната на полетите смятам, че са от лидерите. 

 

Иначе всеки си преценява, разбира се :) Просто ми е интересно защо хората като че ли се зачитат доста по-често в ситния шрифт при Уиз, а не при другите компании, където мизериите са сходни, ако не и по-големи. Разликите все повече се размиват.

Връзка към коментар

Ама то това е просто функция от ниските им цени на билети. Ако им бяха по 300 евро нямаше да е така, но не съм сигурен, че щяхме да предпочитаме тоя вариант :) Пак да питам, какво правим с австрийците, ако сме си купили red ticket, а условията там са такива:

 

2014-10-01_14-53-07.png

 

Или с България Ер:

 

2014-10-01_14-54-21.png

 

 

Уиз за сметка на това ВИНАГИ можеш да си промениш полета, при това онлайн. Да не забравяме и Flex опцията, която можеш да добавиш при купуване на билет и ти позволява безплатна смяна на дати срещу 10 евро, което е супер приемливо. Чисто и просто не мога да приема критика към тях в тази област. За колцентъра, мястото за краката, за блъскането при бординг, за багажната им политика, ще се съглася с повечето критики почти без да споря. Но специално за смяната на полетите смятам, че са от лидерите. 

 

Иначе всеки си преценява, разбира се :) Просто ми е интересно защо хората като че ли се зачитат доста по-често в ситния шрифт при Уиз, а не при другите компании, където мизериите са сходни, ако не и по-големи. Разликите все повече се размиват.

 

Никой не спори, че като абсолютна крайна стойност на пътуване те обикновено излизат най-изгодно, стига обаче да не ти се наложат промени :) И именно защото се рекламират като "нискотарифна" авиокомпания някак оставаш с погрешното впечатление, че всичко при тях е по-евтино. И после следва неприятната изненада, че всъщност не е точно така.

 

Останалите критики към тях вече си ги споменал, но предполагам получаваш точно толкова, колкото плащаш :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само аз ли не съм разбрала, че Израел са във война? Не намирам и подобно инфо никъде в нета. В сайта на външно са в графа - повишено внимание, както са и държави като Малайзия и Индонезия например дето мене лично не ме е страх да замръкна. Мисля, че шанса човек да загине от ракета на Хамаз в Израел е доста по-нисък, отколкото извън Израел. Та - има ли нещо, което е специално в последните дни или си е обичайното от последните 10 ина години. Ако си е обичайното какво точно очакваме да е различното отношение на уиз точно днес

Връзка към коментар

Никой не спори, че като абсолютна крайна стойност на пътуване те обикновено излизат най-изгодно, стига обаче да не ти се наложат промени :) И именно защото се рекламират като "нискотарифна" авиокомпания някак оставаш с погрешното впечатление, че всичко при тях е по-евтино. И после следва неприятната изненада, че всъщност не е точно така.

 

Останалите критики към тях вече си ги споменал, но предполагам получаваш точно толкова, колкото плащаш :)

 

Ама не са нискотарифнаааа! Low cost е нискоразходна. Ех, имам чувството че се въртим в кръг. Аз казвам, че дори когато ти се наложат промени са едни от най-рентабилните. Ако ти се наложи промяна с Остриан изгаряш, ако ти се наложи промяна с България Ер пак изгаряш. С Уиз плащаш максимум 45 евро за промяна. А, ако я очакваш тая промяна може да ти струва 10 евро. И всичко става онлайн. Аз поне не съм запознат с традиционна авиокомпания, която да предлага подобна гъвкавост на подобна цена!

 

 

Само аз ли не съм разбрала, че Израел са във война? Не намирам и подобно инфо никъде в нета. В сайта на външно са в графа - повишено внимание, както са и държави като Малайзия и Индонезия например дето мене лично не ме е страх да замръкна. Мисля, че шанса човек да загине от ракета на Хамаз в Израел е доста по-нисък, отколкото извън Израел. Та - има ли нещо, което е специално в последните дни или си е обичайното от последните 10 ина години. Ако си е обичайното какво точно очакваме да е различното отношение на уиз точно днес

 

Мисля, че става въпрос точно за периода лятото, когато няколко дни падаха ракети в близост до летището и много авиокомпании си спряха полетите. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ама не са нискотарифнаааа! Low cost е нискоразходна.

 

В такъв случай трябва сериознo да се скарат на българските си PR-и, които са наложили понятието "нискотарифна" :) Което случайно или не в маркетингово отношение звучи далеч по-добре от "нискоразходна".

 

Повтарям, в думите ти има логика, и предполагам става въпрос повече за психологически момент - че нещо ти се продава като low cost и донякъде очакваш постоянно да е такова.

 

EDIT: справка с гугъл показа, че в последните си прес релийзи Wizz вече се самоопределят като "нискотарифна-нискоразходна" авиокомпания. Хитреци  :lol:

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В такъв случай трябва сериознo да се скарат на българските си PR-и, които са наложили понятието "нискотарифна" :) Което случайно или не в маркетингово отношение звучи далеч по-добре от "нискоразходна".

 

Повтарям, в думите ти има логика, и предполагам става въпрос повече за психологически момент - че нещо ти се продава като low cost и донякъде очакваш постоянно да е такова.

 

EDIT: справка с гугъл показа, че в последните си прес релийзи Wizz вече се самоопределят като "нискотарифна-нискоразходна" авиокомпания. Хитреци  :lol:

 

Именно. То и за това чат-пат тук сме такива буквоеди, да отсеем плявата от маркетинговата информация :) Уиз нищо напротив не биха имали да са известни като евтин превозвач и ще са последните, което ще тръгнат да възразяват на някой, който ги нарича евтини. Поне, докато не се наложи да се обяснява някой път, защо не са толкова евтини, и защо например моите полети до Дубай в момента струват 600 евро, което са си Emirate-ски цени :)

Връзка към коментар

Вече се научихме от пръдня да правим боя. Сега се опитваме без пръдня. 

В последно време нискоразходните авиокомпании стават все по-толерантни към клиента. Нееднократно сме коментирали, че разликите спрямо традиционните постепенно се размиват. Георги е прав, че възможността за промяна на полет срещу 50 евро е една отлична екстра. Особено за тези, които не са си платили скромните 10 евро за Flex.

Но психиката е такава, че щом основната услуга е евтина, всички екстри трябва да са даром. По тази логика течността за чистачки за 20-годишни автомобили трябва да е в пъти по-евтина, отколкото за нови автомобили. А като отидеш в магазина някой пита ли за какъв автомобил купуваш течност, та да ти направят подаяния?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мда полета ми с Iberia за близо 500 евро е в клас който не позволява никаква замяна.

Всъщност аз само такива купувам и съм напълно наясно с риска.

Има по-високи класове , има пътнически застраховки и прочие инструменти

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.