Прескочи до съдържание

Игра: Познай откъде е тази снимка


Препоръчани мнения

преди 1 час, lamerz1912 каза:

...

 

Само да отбележа, че снимката е правена преди 10 дни, като този ден имаше мач на Фенербахче, но бикът без фанелка. Така че, @Mary тази традиция вече я няма.

 

Ще разкажа накратко за тази интересна статуя. През 2014-та година се навършиха 150г. от "рождението" на този бик. 🙂 

Сега се намира на много възлово място в Истанбул - Kadıköy Altıyol (това означава шест пътя на турски), нещо като нашите пет кьошета, но в случая са 6 и има малко площадче в центъра. 

Интересна е история за статуята на бика в Кадъкьой.

Бронзовата статуя е направена от известния френски скулптор  Isidore Bonheur през 1864 г. и е издигната на площад във френската територия на  Alsace-Lorraine, в чест на френската победа срещу германците.  Няколко години по-късно територията на  Alsace-Lorraine е била превзета от германците и в началото на 70-те години на XVIII век  статуята била преместена в столицата на германската империя.

 

През 1917г. по време на Първата световна война немският кайзер Вилхелм II е изпратил статуята на бика на османския генерал Енвер Паша като подарък.

Статуята на бика е поставена в Двореца Йълдъз, а след това поради настъпилите исторически събития, и изоставянето на двореца, то и статуята е изоставена за години наред. Чак през 1955 г. Статуята на бика е преместена в двора на хотел Istanbul Hilton, където остава за 15  години.

 

Статуята на бика прави първото между-континентално пътешествие през 1970 г. и  пристига в Кадъкьой. Поставена е пред бившата сграда на общината и остава там за 20 години.

И най-накрая, през 1990 г. статуята е поставена на сегашното си място, където се е превърнала в символ на района. 

Размерът на статуята отговаря на действителния размер на възрастен бик.

 

През 2012 г. статуята е боядисана до жълто-червено от привържениците на Галатасарай преди футболния мач между Фенербахче и Галатасарай, а на следващия ден боята е премахната. Освен това "боядисване", статуята е била обект и на други вандалски прояви.

За радост на живущите в района, те не са много, а самите жители са особено загрижени за техния символ и в студените зимни дни се случва … да я обличат в топли дрехи.

 

a2f56160ba6e9c5fae8978ecc949232f_k.jpg

 

Информацията е от Haber Turk.

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 10 часа, chandni каза:

Търси се града и сградата, пред която се намират тиквите 🙂

42864323_1955656481168231_39599282531325

Пускам жокер, защото явно успях да ви затрудня с тиквите... 🙂

42766333_1955659077834638_45834951201117

Връзка към коментар
преди 22 минути , Цвете каза:

В Холандия ли е?

Има-няма 800 км от Амстердам... И като се има предвид, че Холандия от край до край е по-малко, то не - не е и в Холандия. 🙂

преди 1 минута , Zaro каза:

Някоя държавна институция в колоездачна държава?

Започва да става топло! 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , chandni каза:

Има-няма 800 км от Амстердам... И като се има предвид, че Холандия от край до край е по-малко, то не - не е и в Холандия. 🙂

Започва да става топло! 🙂

Паркингът за колела на датския парламент.

 

Редактирано от Zaro
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Zaro каза:

Паркингът за колела на датския парламент.

 

Да, обаче... Както каза @Mary в предишната загадка... :sarcastic:

преди 12 часа, Mary каза:

Пропуснала си града :haha:

Шегувам се, @Zaro. Твой ред е 🙂

Редактирано от chandni
  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , chandni каза:

Да, обаче... Както каза @Mary в предишната загадка... :sarcastic:

Шегувам се, @Zaro. Твой ред е 🙂

В момента мога да пусна само една

 

На каква надморска височина пасат кравичките? 

20180721_130719.jpg.8489192bdc737dde48e274f9b758fc93.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Zaro каза:

В момента мога да пусна само една

 

На каква надморска височина пасат кравичките? 

20180721_130719.jpg.8489192bdc737dde48e274f9b758fc93.jpg

Окото е ледниково циркусно езеро в Рила, второто от Седемте рилски езера.

Езерото е с дълбочина 37,7 метра, площ от 68 декара и е разположено на 2440 метра надморска височина. То е най-дълбокото от ледниковите езера на територията на Балканския полуостров. Известно е още и с името Сърцето.

Според мен 🙂 (И Уикипедия).

Връзка към коментар
преди 3 минути , Rainy каза:

Окото е ледниково циркусно езеро в Рила, второто от Седемте рилски езера.

Езерото е с дълбочина 37,7 метра, площ от 68 декара и е разположено на 2440 метра надморска височина. То е най-дълбокото от ледниковите езера на територията на Балканския полуостров. Известно е още и с името Сърцето.

Според мен 🙂 (И Уикипедия).

Точно. Това е Окото, но но не от обичайната пътека, която се вижда, а от пътеката към Отовишки връх (2696 м.). Встрани от масовката планината се усеща по друг начин,  когато човек е сам. Е, и в компанията на двата орела, които кръжаха на върха. 

Давай, ти си.

Връзка към коментар
преди 2 минути , Zaro каза:

Точно. Това е Окото, но но не от обичайната пътека, която се вижда, а от пътеката към Отовишки връх (2696 м.). Встрани от масовката планината се усеща по друг начин,  когато човек е сам. Е, и в компанията на двата орела, които кръжаха на върха. 

Давай, ти си.

Благодаря! Нямам нещо вдъхновение, подарявам реда си на първия желаещ 🙂 

Връзка към коментар
преди 10 минути , Rainy каза:

Благодаря! Нямам нещо вдъхновение, подарявам реда си на първия желаещ 🙂 

Аз ще дам загадка, а ти ще разкажеш после. :laugh:

По кой маршрут пътува това влакче? 

 

9AB9318A-5561-4055-A7BC-32EEB7F8A1BB.jpeg

 

Връзка към коментар
преди 8 минути , Mary каза:

Аз ще дам загадка, а ти ще разкажеш после. :laugh:

По кой маршрут пътува това влакче? 

 

9AB9318A-5561-4055-A7BC-32EEB7F8A1BB.jpeg

 

Може би, към Юнгфрауйох в Сюис?:)))))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 37 минути , AlexandraKo каза:

Може би, към Юнгфрауйох в Сюис?:)))))

Да 🙂 

 

Изграждането на железопътната линия Jungfrau е пионерски проект в развитието на Алпите – наречен в онова далечно време Проектът на Века. То е придружено от неуспехи и драми, но в крайна сметка преодолява всяка пречка. 

 

Айгер (Eiger), Мьонх (Mönch,) и Юнгфрау (Jungfrau) Ейгер, Монч и Юнгфрау отдавна владеят сетивата на поети, художници и учени по онова време. Първите изкачвания пораждат желанието да се изградят железопътни линии през тройните върхове. Това желание става реалност в края на 19 век. Многобройни планински железопътни линии са били построени по време на Швейцарската бурна "планинска железопътна треска". Кулминацията на тази вълна на строителство е железопътната линия Юнгфрау. Изграждането на проекта е безопасно транспортиране на пътници от 1912 г. до Jungfraujoch, платформата с най-красивата платформа за наблюдение и приключения в Алпите. 

 

Това, което виждаме като резултат в Швейцария, е т.нар. Съперничество на инженерите. Още през 1869 г. неспокойният хотелиер и транспортен политик от Интерлакен Фридрих Сейлер планира пневматична железопътна линия от Лаутербрунен до Ротал в подножието на Юнгфрау. Безопасна планинска пътека, която започва там, трябва да доведе до върха на Юнгфрау. 20 години по-късно, три едновременно стартирани проекти предизвикват противоречия. Всички те виждат Лаутербрунен като начална точка. Инженерът Морис Коехлин искал да достигне върха на Юнгфрау с разпъната железопътна линия с пет секции и да построи скален хотел. Неговият колега Александър Траутейлер, от Ааргуа, иска да постави в тунели четири независими кабинки. И в третия проект, местният жител на град Цюрих Едуард Локър иска да пренесе 20 метра дължина със сгъстен въздух в две равни тунелни секции директно до върха. Никой от проектите обаче не е реализиран.

 

Неделя, 27 август 1893 г. 54-годишният швейцарски предприемач Адолф Гийер-Зелер се разхожда над Мюрен с дъщеря си. Погледът му прониква над Лаутербрунен до Айгер (Eiger), Мьонх (Mönch,) и Юнгфрау (Jungfrau), когато вижда влака, пътуващ по изцяло нова железопътна линия в посока Kleine Scheidegg. Изведнъж му проблясва... В този момент взима решението да построи жп линия от Kleine Scheidegg – Jungfrau. В стаята 42 на спа центъра в Мюрен същата вечер скицира оформлението на бъдещата железопътна линия на лист хартия. Гениалността тук е: неговата железопътна линия не започва в Лаутербрунен, а в гара Kulm на железопътната линия Wengernalp към Kleine Scheidegg, 2 064 метра над морското равнище.
 

Едва четири месеца след лятото, Guyer-Zeller подава заявление за лиценз до Федералния съвет. От самото начало Железопътната линия Jungfrau е планирана като електрическа зъбна железопътна линия, която първоначално има въздушен маршрут и минава през тунел при ледника Eiger. Железопътната линия трябва да спре на три станции, всеки от които има свой собствен уникален чар от специфичния си възглед. Guyer-Zeller не само се доказва като визионер и железопътен бизнесмен, но и като умен предприемач и маркетинг. Всяка станция е собствена туристическа дестинация и позволява на железопътния транспорт да бъде отворен на етапи. Докато предната част се изгражда, туристите вече се наслаждават на фантастични гледки към секцията зад него. За последния участък от края на железопътната линия до връх Юнгфрау се планира само 100-метров асансьор. На 21 декември 1894 г. Guyer-Zeller получава разрешението за строеж и доброволно се ангажира да финансира обсерватория на Mönch или Jungfrau.

 

P1010318.thumb.JPG.7704ece92e6834087b13a804c4072b88.JPG

 

P1010321.thumb.JPG.618beb2f0b710b25324d53e43b746fdd.JPG

 

P1010323.thumb.JPG.200cfb2eb01795a8c8b31ab7a93b49db.JPG

 

Омагьосваща история! 

Връзка към коментар
преди 6 часа, AlexandraKo каза:

Може би, към Юнгфрауйох в Сюис?:)))))

Kleine Scheidegg – Jungfraujoch е маршрута! 

@Rainy вече разказа за него, за което благодаря! 

Аз само ще пожелая на повече хора да се возят с него. Едни от най-добре похарчените пари. 

На върха се откриват ето тези красоти: 

 

2A01BCC7-32A1-4075-B16B-F2CDD323729D.jpeg

 

4DC0AF07-320D-41AE-8822-5BF6CF0C52B4.jpeg

 

06BB1286-5C77-4821-AB4D-DB2CFE190361.jpeg

 

7908ABE4-D112-48C0-8029-0FC6EF16BE36.jpeg

 

742D1622-BB3A-4ED3-944B-1DE77EAA1D43.jpeg

 

@AlexandraKo ти си на ход! 

 

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Mary каза:

Kleine Scheidegg – Jungfraujoch е маршрута! 

@Rainy вече разказа за него, за което благодаря! 

Аз само ще пожелая на повече хора да се возят с него. Едни от най-добре похарчените пари. 

На върха се откриват ето тези красоти: 

 

2A01BCC7-32A1-4075-B16B-F2CDD323729D.jpeg

 

4DC0AF07-320D-41AE-8822-5BF6CF0C52B4.jpeg

 

06BB1286-5C77-4821-AB4D-DB2CFE190361.jpeg

 

7908ABE4-D112-48C0-8029-0FC6EF16BE36.jpeg

 

742D1622-BB3A-4ED3-944B-1DE77EAA1D43.jpeg

 

@AlexandraKo ти си на ход! 

 

Нека някой друг  да пусне следващата снимка, моля!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.