antea Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 1 минута , Георги Матеев каза: Точно по тази причина на букинг никога не давам карта, в която има пари. Ако междувременно стане драма с хотела (много рядко) отменям букинг резервацията и си буквам от друг сайт със 100% предплащане. Просто за мен не съществува вариант, в който до хотела реално да стига моя карта, с която може да се злоупотреби. Практиките на букинг относно споделяне на карти често са странни и ми смърдят. Никога няма да забравя когато преди 3 години случайно на рецепция видях факс от букинг до хотела, в който в прав текст пишеше ВСИЧКИ данни на картата ми и всеки от персонала можеше да ги види. това не го разбрах - те и букинг предлагат сто процента предплащане в момента на резервацията, и в такъв случай няма да споделят картата ти с никой? каква е разликата с друг сайт? Връзка към коментар
Sju Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 (редактирано) Смятам също така, че букинг продават данните на клиентите си като например имена и телефонни номера. Периодично на служебния телефон ми звънят някакви измислени фирми да предлагат ненужните си услуги, като данните вероятно взимат от Публичния регистър. Само в Букинг обаче съм използвала някога изобщо бащиното си име за резервация и съответно да получа обаждане, търсейки ме с това име, няма как да се случи по друг начин. Редактирано 14 август, 2018 от Sju 2 2 Връзка към коментар
antea Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 3 минути , Таньо каза: Да, това е най-логичното и се връщам към поста на @chandni : Отказвам се от резервацията към хотела, но там са останали данните на картата ми, които се съхраняват по незнайно какъв начин от незнайно кого си ... Това, че за мене е незнайно - добре, но ако и Букинг не знае и не отговаря за предоставянето на банкови данни по такъв начин ... за какво говорим?! бих предположила, че в случая Booking са Администратор на личните ти данни, а хотелът се явява Обработващ, и тогава на основание чл.28 от Регламента е задължително да има договор между Администратора и Обработващия, в който се определят задълженията и гаранциите /изброени са в т.3 на същия член/ 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 37 минути , Таньо каза: Най-логичното обяснение е това, но тази карта не се вижда никъде в профила ми, още повече към датата на авторизация тя е била заличена от него и по подразбиране не би трябвало да се ползва. когато правиш резервацията ти взимат данните на картата, може да не е задължително тази в профила, а да укажеш друга ако си правил резервацията отдавна, може да си забравил или тогава да си дал точно тази карта ясно е, че ще я пазят като гарант дори и след като си я махнал от профила, иначе няма смисъл от цялата работа защо хотела я чарджва точно сега е друг въпрос 3 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 32 минути , Таньо каза: Съгласно GDPR ако хотела няма внедрени и изпълнявани правила в отговор на Регламента, то Букинг не трябва да сключва договор с него и/или трябва да актулизира/анексира договорните си отношения с него в частта свързана с тях докато те бъдат изпълнени, а ако не го е направил то е нарушил общите изисквания на Регламента в частта им споделяне на лични данни с трети лица. преди 9 минути , antea каза: бих предположила, че в случая Booking са Администратор на личните ти данни, а хотелът се явява Обработващ, и тогава на основание чл.28 от Регламента е задължително да има договор между Администратора и Обработващия, в който се определят задълженията и гаранциите /изброени са в т.3 на същия член/ Връзка към коментар
antea Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 а ти смяташ, подозираш или си убеден със сигурност, че хотелът няма съответната GDPR политика? в смисъл гадаем ли за нещо в момента? 🙂 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 2 минути , neuromancer каза: когато правиш резервацията ти взимат данните на картата, може да не е задължително тази в профила, а да укажеш друга ако си правил резервацията отдавна, може да си забравил или тогава да си дал точно тази карта ясно е, че ще я пазят като гарант дори и след като си я махнал от профила, иначе няма смисъл от цялата работа защо хотела я чарджва точно сега е друг въпрос Точно. Въпроса е именно защо чарджва нея / тя би могла да е изтекла, чужда, неактуална и т.н./, а не актуалната в профила. Странното за мене е, че може би тази карта е единствената ми "незамразена", което дали не означава, че са пробвали и други мои карти?! Връзка към коментар
Гост Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 8 минути , neuromancer каза: когато правиш резервацията ти взимат данните на картата, може да не е задължително тази в профила, а да укажеш друга ако си правил резервацията отдавна, може да си забравил или тогава да си дал точно тази карта ясно е, че ще я пазят като гарант дори и след като си я махнал от профила, иначе няма смисъл от цялата работа защо хотела я чарджва точно сега е друг въпрос И аз мисля така. преди 1 минута , Таньо каза: Точно. Въпроса е именно защо чарджва нея / тя би могла да е изтекла, чужда, неактуална и т.н./, а не актуалната в профила. Силно допускам, че конкретна карта е прилепена към резервацията. Имам спомени при изтекла кредитна карта как получих мейл да я актуализирам, за да ми се оторизира бъдещо плащане. Мисля, че мейлът беше иницииран от хотела, но нямам брилянтни спомени. И си мисля, че определено Букинг споделят картите с хотелите веднага. Връзка към коментар
chandni Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 2 минути , Таньо каза: Въпроса е именно защо чарджва нея Защото нея си дал при резервацията. Дори не е необходимо да си я запазвал някога, но в последната стъпка преди потвърждаване на резервацията, си посочил карта за гарантиране на резервацията. Явно си посочил точно тази и тя е запазена в резервацията (не в профила ти в Booking) 5 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 (редактирано) преди 21 минути , antea каза: а ти смяташ, подозираш или си убеден със сигурност, че хотелът няма съответната GDPR политика? в смисъл гадаем ли за нещо в момента? 🙂 Съгласно Регламента имам право да изискам копие от договора на Букинг с хотела в частта отнасяща се до оперирането с лични данни в отговор на GDPR, което да ми се предостави със заличени цифри и данни, но заверено като вярно с оригинала. Не гадая нищо, защото това засега е неважно и не това е казуса. 🙂 П.П. Благодаря на всички включили се. Насочихте ме с идеи и мисли. Ще ви държа в течение, ако има развитие. Редактирано 14 август, 2018 от Таньо 4 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 2 минути , Таньо каза: Точно. Въпроса е именно защо чарджва нея / тя би могла да е изтекла, чужда, неактуална и т.н./, а не актуалната в профила. Странното за мене е, че може би тази карта е единствената ми "незамразена", което дали не означава, че са пробвали и други мои карти?! ами тази имат. вероятно букинг я дават на хотела, когато им предават резервацията и оттам смени в профила не играят за тази резервация. Както казах, може да нямаш карта в профила и тогава си пишеш карта, когато правиш резервацията. Запазаването в профила е само да ти спести писането. Аз винаги избягвам да го правя, но сега оставих запаметени карти заради кешбека... много пъти се е писало, че като пробват да ауторизират и картата не е валидна искат друга в срок от 24 часа за потвътждение, т.е. ако вече не ти е валидна картата ще ти искат друга. 5 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 2 минути , neuromancer каза: много пъти се е писало, че като пробват да ауторизират и картата не е валидна искат друга в срок от 24 часа за потвътждение, т.е. ако вече не ти е валидна картата ще ти искат друга. ...както и когато дадена карта изтече по време на резервационния период. Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 34 минути , antea каза: това не го разбрах - те и букинг предлагат сто процента предплащане в момента на резервацията, и в такъв случай няма да споделят картата ти с никой? каква е разликата с друг сайт? За много хотели букинг не предлагат опция за предплащане. Иначе ако може директно си плащам и после не се занимавам с глупости. 3 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 14 минути , Таньо каза: Ще ви държа в течение, ако има развитие. Има развитие. Парите са върнати в сметката ми. 4 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 Преди 1 час, chandni каза: Което означава, че е била споделена веднага след резервацията ти, а от там пък хотелът как и по какъв начин съхранява тези данни... Божа работа! Вероятно разпечатани на хартия в папка, хотел в букинг може да е и частен апартамент, какъв GDPR... Въобще е по-добре човек да не се замисля много-много 3 1 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 3 минути , neuromancer каза: Вероятно разпечатани на хартия в папка, хотел в букинг може да е и частен апартамент, какъв GDPR... Въобще е по-добре човек да не се замисля много-много Може би най-доброто решение е различни сметки с малка наличност и замразяване на карти при възможност. 4 Връзка към коментар
rik4o Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 4 минути , Таньо каза: Има развитие. Четат и те където трябва, работно време е все пак... и реагират. 😀 5 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 2 минути , Таньо каза: Има развитие. Парите са върнати в сметката ми. Е, това не значи че са изрядни по GDPR. Ако имаш нерви - гони ги до изясняване на случая. 4 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 (редактирано) преди 11 минути , Таньо каза: Има развитие. Парите са върнати в сметката ми. Еее браво браво. 🙂 Най-вероятно четат във форума и викат я да му върнем парите, че ще стане беля с тези МАГЕЛАНЦИ. 😃 Сигурно е станало грешка с някоя друга сметка. 😀 Редактирано 14 август, 2018 от Иван Попов добавяне 5 Връзка към коментар
antea Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 поне покрай казуса на Таньо им позачетох общите условия, та в случай на измама с карта /неоторизирана употреба/ от страна на хотел, оповестяват, че трябва да си търсиш правата от собствената банка, като оспорваш транзакцията, а те от своя страна могат да ти върнат евентуално самоучастието в понесената щета, но не повече от 50 евро /в България май лимитът на самоучастието беше 300 лв, не че се прилага много-много.../ 1 1 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 (редактирано) преди 6 минути , ven62 каза: Е, това не значи че са изрядни по GDPR. Ако имаш нерви - гони ги до изясняване на случая. Бях им написал доста специфично писмо, но въпроса не е само до мене. Не би било зле да се подобрят в тази посока - предоставянето на банкови данни. Надявам се да видим! / ... в правилата на сайта им./ Редактирано 14 август, 2018 от Таньо 3 Връзка към коментар
T.E.Lawrence Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 За съжаление основната политика на букинг е да шерва картата с хотела. Това се рекламира като мега флексибъл, как до последно можеш да се откажеш без да загубиш пари и т.н. За мега риска как сульо и пульо има достъп до даните ти нищо не казват. Аз резервирам само през "pay now" на агода. Безлатното канселиране не се губи. Пак до последно можеш да се откажеш и ти връщат партите, но знам, че само те ми имат данните и кой ще държа отговорен ако нещо стане. 5 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 (редактирано) преди 14 минути , T.E.Lawrence каза: За съжаление основната политика на букинг е да шерва картата с хотела. Това се рекламира като мега флексибъл, как до последно можеш да се откажеш без да загубиш пари и т.н. За мега риска как сульо и пульо има достъп до даните ти нищо не казват. Аз резервирам само през "pay now" на агода. Безлатното канселиране не се губи. Пак до последно можеш да се откажеш и ти връщат партите, но знам, че само те ми имат данните и кой ще държа отговорен ако нещо стане. Ползвам Букинг много рядко в последните години, но не беше ли част от политиката им, че всички плащания се извършват към тях и те плащат на хотелите след като си удържат комисионите, че те държат парите при плащане и те ги връщат при някакъв проблем. Вярно , че станаха промени, но това, което @anteaпубликува по-горе силно ме отдръпва от тях - излиза, че споделяйки банкови данни не носят почти никаква отговорност?! Моля, поправете ме за мнението ми или това, за което говоря е било твърде отдавна ... Редактирано 14 август, 2018 от Таньо 1 Връзка към коментар
T.E.Lawrence Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 За съжаление, политиката им винаги е била шерване на картата с хотела, те са единствено посредник при резервацията и само комисионната си удържат. Агода плащат директно на хотела и са посредник и за плащане, освен резервация. И двата сайта са на един собственик, но имат съществени разлики. 3 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 август, 2018 Сподели Публикувано: 14 август, 2018 преди 6 минути , Таньо каза: Ползвам Букинг много рядко в последните години, но не беше ли част от политиката им, че всички плащания се извършват към тях и те плащат на хотелите след като си удържат комисионите, че те държат парите при плащане и те ги връщат при някакъв проблем. точно обратното, едва в последно време тази практика се появява за някои хотели 2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега