Topfly Публикувано: 31 юли, 2019 Сподели Публикувано: 31 юли, 2019 Днес празнуваме 105-та годишнина от рождението на Луи дьо Фюнес! 6 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 13 август, 2019 Сподели Публикувано: 13 август, 2019 1989-та година опашка за банани в Будапеща. В социалистическа Унгария по принцип нямаше много дефицитни стоки, но южните плодове не винаги ги имаше по магазините...Както казваше Тодор Колев: Дефицитна радост за народа 🙂 5 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 13 август, 2019 Сподели Публикувано: 13 август, 2019 1930-та година Верижният мост в Будапеща. За последен път през 1963-та година Дунав при Будапеща е замръзвал напълно между двата бряга. От тогава поради глобалното затопляне зимно време реката рядко замръзва частично около бреговете... 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2019 Сподели Публикувано: 29 август, 2019 В броя си от 28 октомври 1915 г. вестник "Нов век" пише: „Вчера, около 10 ч. преди пладне, софийските граждани се любуваха на чудната гледка, която представляваше пристигането на първия германски цепелин. Приятният есенен ден даде възможност на въздушното чудовище да се извие няколко пъти над града. Столичани, излезли по улиците, наблюдаваха грамадната елипсовидна маса във въздуха, от предната лодка-вагон на която се развяваше българското знаме. Множество граждани го поздравляваха с махане на шапки и громко викане „Ура!“. Цепелинът, дълъг 174 м, летеше на една височина от около 150 метра. Към 12 ч. той трябваше да слезе на полето при Захарната фабрика. Там още от 10 ч. се намираше Н.В. Царят, министрите, германският пълномощен министър Михаелес, подпредседателят на Камарата д-р Момчилов, началникът на тайния царски кабинет Добрович, хофмаршалът на двореца генерал Савов и много граждани. А около поставения войнишки кордон хилядно множество бе надошло да види чудната творба на германския гений. Цепелинът взема направление към Люлин, намали хода си и след като се спусна ниско над земята, зави към приготвеното му за слизане място. Н.В. Царят, министрите и официалните лица се отправиха към слизащия цепелин, в който се намираше Мекленбургският херцог Йохан Албрехт. Цепелинът спусна въжетата, които бяха заловени от нашите войници, изви се и слезе на земята. Царят и министър-председателят д-р Васил Радославов се качиха на цепелина. След като разгледаха вътрешността му, Негово Величество Царят, придружен от височайшия гост, слязоха от него и се оттеглиха в един царски автомобил, където продължително разговаряха. След едно престояване от около два часа, цепелинът отново се дигна и замина за Темишвар (дн. град Тимишоара в Румъния), откъдето е и тръгнал. Войската и гражданите го съпроводиха с „Ура!“ и махане на шапки." (В-к „Нов век“, 28 октомври 1915 г.) http://www.glasove.com/categories/izgubenata-bylgariya/news/cepelin-nad-sofiq-prekysva-zasedanie-na-ministerskiq-syvet Цар Фердинанд разговаря с германските авиатори 11 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 30 август, 2019 Сподели Публикувано: 30 август, 2019 За да може да си представим колко голям е бил “Граф Цепелин“ и по късния му брат “Хиндебург“ е интересно да ги сравним с модерните “гиганти“ Боинг 747 и А380. “Хиндебург е бил близо 4 пъти по дълъг и два пъти по широк от А380... 14 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 30 август, 2019 Сподели Публикувано: 30 август, 2019 Интересното е, че както се вижда и на горната снимка “Граф Цепелин“ и “Хиндебург“ са летяли дори трансатлантическите си полети с регистрация LZ 🙂 “Цепелините” (на немс. Zeppelin) — са дирижабли с твърда конструкция, строени от граф Цепелин и германската фирма «Лу?фтшиффбау Цепелин ГмбХ» ( Luftschiffbau Zeppelin GmbH). Те носят името на своя изобретател и създател Фердинанд Цепелин. Общо за периода на разцвета на дирижаблостроенето 1899—1938 г. са били построени 119 «цепелина», имащи съответното обозначение LZ, например, LZ 81 (съкращението LZ означавало «Luftschiff Zeppelin»). Като най-съвършени представители на дирижаблите с твърда конструкция, «цепелините», които се произвеждали за армията и флота на Германия (около 100 броя), получавали нови наименования, според това дали отива за нуждите на флота или на армията. http://www.pan.bg/view_article-8-6401-vojnata-na-dirizhablite.html Още по интересно е, че в Ямбол е имало база на цепелиние от където са извършвани трансконтинентални полети и въздушни военни действия: На 26 юни 1916 година над Ямбол за първи път прелита цепелин.През 1915 г. Министерството на войната разрешава край града да бъде открита дирижабълна станция и строителство на хангар дълъг 240 м, широк 70 и висок 52 м - за цепелин. Целта е дирижаблите да действуват заедно с германските подводни лодки срещу корабите от руския черноморски флот. В близост били изградени жилища за обслужващия персонал, складове, работилница, метеорологична, помпена станция, газодобивно отделение, електроцентрала - всичко в района на днешното военно поделение край с.Кабиле. Пристига германско дерижабълно отделение - 180 германски и над 400 български военнослужещи от Балонната рота обслужват хангара и първия цепелин - L 57, долетял през 1916 г.. Замества го цепелин L 59, дълъг 226 м с обем 86 945 куб.м - изпълнява първия междуконтинентален полет до Судан. После излита от Ямбол за унищожаване на британска военноморска база на остров Малта - злополучен последен полет. Гибелта на L 59 е още една тайна. Той загива заедно с целия си екипаж, превърнал се в легенда, на 7 април. Версиите за катастрофата са различни, нормално за толкова прочут екипаж и кораб. Според някои данни той е загинал от светкавица, толкова пъти преодолявано препятствие, според други е ударен от приятелски огън, от подводницата UB 53, действала в Отрантския пролив, между Ботушът и Албания. Истината не се знае и до днес. Както и за повечето първенци във въздушните завоевания и рекорди! http://yambol-life.com/news.php?id=1043 11 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 30 август, 2019 Сподели Публикувано: 30 август, 2019 Мисля, че и @akair ще признае, че цепелинът с произведените 119 бройки и скорост достигаща до 180 км/ч е бил истински гейм чейнджър за времето си 😉 Цената от 65 милиона лева обаче вероятно не е била малка... Първото околосветско пътешествие на “Граф Цепелин“ е било през 1929-та година и е траело 20 дни 4 часа и 20 минути... https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Parviiat-polet-na-Graf-Tcepelin-se-sastoia-na-2-iuli-1900-g_9556.html За времето си е бил такова чудо, че е бил възпят дори и в стари градските песни: Ах, цепелина, над нас премина, какъв голям е, о, Боже мой! Какъв голям е, крещи Ирина, как се издигна, о, Боже мой. Без виза, без формалност – това е нахалност, премина цепелина над нашта родина. Граф Цепелина от тука мина и си замина, ах, Боже мой! 3 1 3 Връзка към коментар
akair Публикувано: 30 август, 2019 Сподели Публикувано: 30 август, 2019 За въпроси и коментари относно въздухоплавателни средства толкова назад във времето си има експерт. Виж в темата за Балкан кой е летял толкова отдавна.... 1 4 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 3 септември, 2019 Сподели Публикувано: 3 септември, 2019 Глоба за бански костюм - Римини, Италия - 1957 година... Имало е забрана да се носят бански от две парчета.При аналогична ситуация във Френската ривиера дамата съвсем делово попитала полицая: "кое парче да сваля?" 😄 2 7 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 4 септември, 2019 Сподели Публикувано: 4 септември, 2019 Горе- долу, по същото време и баба ви,по гол корем:))))))))))) 15 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 6 септември, 2019 Сподели Публикувано: 6 септември, 2019 Конкорд каца на Махо бийч през 1981-ва година. 5 1 2 Връзка към коментар
Дани Магелани Публикувано: 6 септември, 2019 Сподели Публикувано: 6 септември, 2019 На 4.09.2019 г. в 18:59, AlexandraKo каза: Горе- долу, по същото време и баба ви,по гол корем:))))))))))) По същото време? Да бе! 1 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 6 септември, 2019 Сподели Публикувано: 6 септември, 2019 преди 14 минути , Дани Магелани каза: По същото време? Да бе! Е, хайде, малко, по- късно:))))))) Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 2 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 2 октомври, 2019 Ех, какви жени е имало едно време 🙂 Будапеща 1971-ва година. 1 4 6 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 15 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 15 октомври, 2019 Лятно разписание от 1953-та година 3 1 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 17 октомври, 2019 Ех, едно време никой не пречеше на спортистите да изпушат по една цигара... 5 1 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 17 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2019 От семейните архиви - паспортът на един магеланец преди 100 години. 11 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 28 декември, 2019 Сподели Публикувано: 28 декември, 2019 На 20.10.2019 г. в 11:56, Topfly каза: На 17.11.2019 г. в 16:35, Zaro каза: От семейните архиви - паспортът на един магеланец преди 100 години. Тези дни нали празници и аз също нещо се зарових да си подреждам семейните архиви, та ето още един паспорт на магеланец, обаче преди 90 години, вече е друг царят. А подписът на директора на полицията е впечатляващ маджарска и немска визи и нещо любопитно - в паспорта е регистрирано преименуването на една съседна държава - юни месец 1929г. дядо ми е преминал през Кралството на сърби, хървати и словенци а няколко месеца по-късно, декември 1929г., когато се е връщал, е преминал през Кралство Югославия И един пасаван от 1926г. 17 5 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 28 декември, 2019 Сподели Публикувано: 28 декември, 2019 Попаднах също на една картичка на LOT , няма дата, предполагам е някъде от 50-те на миналия век, изобразената машина е Ту-134 Миналата година LOT са пуснали един Ембраер в ретро -ливрея, подобна на тази на картичката Намерих също една брошура на авиолиниите на бившата ГДР - Interflug, самолетът е Ил-18 И последно - една снимка-загадка, за съжаление няма дата, но предполагам, че е правена някъде края на 20-те и началото на 30-те г. на миналия век, да видим кой ще познае пръв откъде е 7 1 Връзка към коментар
Радослав Публикувано: 28 декември, 2019 Сподели Публикувано: 28 декември, 2019 Несебър, 🙂 2 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 28 декември, 2019 Сподели Публикувано: 28 декември, 2019 В момента, Радослав каза: Несебър, 🙂 Точно така , провлакът към стария Несебър (то тогава новия го е нямало още, де ) 1 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 29 декември, 2019 Сподели Публикувано: 29 декември, 2019 преди 16 часа, Фичо каза: И последно - една снимка-загадка, за съжаление няма дата, но предполагам, че е правена някъде края на 20-те и началото на 30-те г. на миналия век, да видим кой ще познае пръв откъде е Несебърската снимка трябва а е около 1930-та. В една фото на ул. Иван Асен II има снимка на същото място, но в строеж, от малко по-рано. 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 януари, 2020 Сподели Публикувано: 12 януари, 2020 Винаги верни на партията 🙂 1 1 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега