Прескочи до съдържание

Въпрос за Venere.com


noshtna_ptica

Препоръчани мнения

Благодаря много за съпричастността. За първи път ми се случва такова нещо и без твоята помощ нямаше да се справя. Досега съм резервирала само с Букинг и Отел и не съм имала проблеми, но винаги има първи път...

Всъщност Венере отговарят бързо, но хотелът, въпреки високия си рейтинг - никак. Не благоволиха изобщо да отговорят на мой въпрос и това е основната причина да анулирам резервацията. Подготвям гневно писмо и се надявам одисеята да приключи скоро  :)

 

Дано. Аз донякъде за това предпочитам booking, отмяната на голяма част от резервациите е супер лесна и безпроблемна. Иначе по други сайтове може да се почнат разправиите, не че ще те излъжат накрая, но колко време и мейла ще заминат...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Да дам отчет и да задам поредния си въпрос  :)

Току що и едва сега получавам мейл от хотела, в който пишат, че опитали да ми направят превод, но не могли, защото им искат град и адрес /Чий адрес - мой ли, на банката ли???/ При положение, че съм им дала вече BIC и IBAN, разбира се. На мен такова нещо за първи път ми се случва, но звъня в банката - и на тях им било за сефте някой да иска адрес!!!

Написах им града и отново BIC и IBAN, адрес не написах, поставих в копие и Венере.

На някого от вас искали ли са адрес за превод и как да го разбирам това? А хотелът е от години в Букинг и е с рейтинг 8.5...

Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към коментар

Искали са ми, не хотел, а банката, просто има поле с адрес във формата (по стария стандарт преди IBAN) и трябва да сложат нещо. Сложи им твоя адрес ако се оплачат пак  :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

На мен преди време ми се наложи да ми връщат пари от Мианмар с банков превод и стигнахме до там, че ми пратиха сканирана тяхна бланка, която ние попълнихме тук в банката и им я върнахме попълнена. Не можахме да се разберем по друг начин какво искат.

Връзка към коментар

Да, и голяма част от нашите банки искат адреса на банката кореспондент при превод на пари. Пълна малоумщина, но им е направо задължително. Така беше като изпращах пари и на приятел, а и за самолетни билети на Blue air, които естествено не бяха посочили адрес на банката, та се наложи да си съчинявам, но парите си стигнаха, де.

Връзка към коментар

Банка кореспондент се иска ако прехвърляте към някакви по-непознати от България страни, примерно Бразилия. Ако не дадете, те ще си определят сами такава, но ако дадете изрично превода става по-бързо и май струва малко по-евтино.

Връзка към коментар

Днес питах в банката. И в техните формуляри имало поле за адрес, в което било достатъчно да се пише само град - но то градът става ясен и от суифта. Изненадаха се, но ме посъветваха да дам личния си адрес. И предположиха, че претенциите са от някоя далечна африканска страна  :) , а не братска Италия  :)

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Моята история не е просто разказ, а многотомник!

Е, изпратих го и личния си адрес и вече имам ново съобщение:

 

hello, sorry but there is another problem. the BIC CODE says does not exist.

can you check please?
 
Тези хора срам нямат, все пак става въпрос за голяма европейска банка!!!
Мисля, че никога няма да се разбера с тях - щом с BIC не могат да се оправят, следващият им проблем ще е IBAN!!!
Чудя се дали тази кореспонденция ще е достатъчна да оспоря транзакцията или да продължавам борбата с Венере?
Моля за съвет!
 
И още нещо. Ще пиша на Венере във фейса, но ако не ми върнат парите с какво да ги заплаша? Какво бих могла да направя, ако откажат те да ги върнат?
Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към коментар

 

Моята история не е просто разказ, а многотомник!

Е, изпратих го и личния си адрес и вече имам ново съобщение:

 

hello, sorry but there is another problem. the BIC CODE says does not exist.

can you check please?
 
Тези хора срам нямат, все пак става въпрос за голяма европейска банка!!!
Мисля, че никога няма да се разбера с тях - щом с BIC не могат да се оправят, следващият им проблем ще е IBAN!!!
Чудя се дали тази кореспонденция ще е достатъчна да оспоря транзакцията или да продължавам борбата с Венере?
Моля за съвет!
 
И още нещо. Ще пиша на Венере във фейса, но ако не ми върнат парите с какво да ги заплаша? Какво бих могла да направя, ако откажат те да ги върнат?

Пробвай да оспориш, може да е по-лесно. Нищо не пречи да отидеш в банката да опиташ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вече говорих с банката, и те ме посъветваха същото, а и имам бол кореспонденция. Шансовете, обаче, не са големи, т.к. плащането е направено преди повече от 4 месеца, а в общия случай оспорването трябвало да стане в срок от 45 дни.

Освен това, за мен ще е удоволствие да им кажа на Венере какво мисля за тях, но не знам с какво да ги заплаша...

Връзка към коментар

Вече говорих с банката, и те ме посъветваха същото, а и имам бол кореспонденция. Шансовете, обаче, не са големи, т.к. плащането е направено преди повече от 4 месеца, а в общия случай оспорването трябвало да стане в срок от 45 дни.

Освен това, за мен ще е удоволствие да им кажа на Венере какво мисля за тях, но не знам с какво да ги заплаша...

Еее, как до 45 дни, че то в повечето случаи си купуваме и резервираме по-рано от 45 дни? 

Връзка към коментар

Така ми казаха от кол центъра, в понеделник ще видим какво ще се случи. Разчитам, че съм служител в същата банка, дано това помогне!

Връзка към коментар

Така ми казаха от кол центъра, в понеделник ще видим какво ще се случи. Разчитам, че съм служител в същата банка, дано това помогне!

Успех и сподели, да знаем за всеки случай. Аз все повече се убеждавам, че с Букинг и плащане на място в хотела е най-добре. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Споделям, каквото научих...

1. Оспорване на транзакция може да се прави само в рамките на 120 дни от датата на плащане.

След този период - невъзможно.

2. Ако се издири банката на отсрещната страна, може да се направи запитване /в рамките на 18 месеца/ правен ли е опит за трансфер и какъв е проблемът, ако изобщо има такъв. Срок за отговор няма, въпрос на колегиалност между банките. Със запитването се прилагат и кореспонденциите.

3. Стандартният срок за блокиране на средства по резервации е 30 дни, но сайтовете неправомерно ги държат по повече. Съветът е в случай на блокиране, след 30-я ден да се вдига врява.

 

Що се касае до моя случай, събирам сили за гневно писмо във ФБ!  :angry:

Връзка към коментар

Споделям, каквото научих...

1. Оспорване на транзакция може да се прави само в рамките на 120 дни от датата на плащане.

След този период - невъзможно.

2. Ако се издири банката на отсрещната страна, може да се направи запитване /в рамките на 18 месеца/ правен ли е опит за трансфер и какъв е проблемът, ако изобщо има такъв. Срок за отговор няма, въпрос на колегиалност между банките. Със запитването се прилагат и кореспонденциите.

3. Стандартният срок за блокиране на средства по резервации е 30 дни, но сайтовете неправомерно ги държат по повече. Съветът е в случай на блокиране, след 30-я ден да се вдига врява.

 

Що се касае до моя случай, събирам сили за гневно писмо във ФБ!  :angry:

Пиши, пиши, не се отказвай.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Споделям, каквото научих...

1. Оспорване на транзакция може да се прави само в рамките на 120 дни от датата на плащане.

След този период - невъзможно.

 

По принцип да, но на практика зависи от банката и от тяхното желание. Преди няколко седмици оспорих (успешно) транзакция за покупка, правена 6 месеца по-рано. Така че никога не е излишно да се попита в банката.

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Това ми е последната надежда, от Банката нищо не могат да направят. Това запитване не ми вдъхва надежда, а е очевидно, че хотелът не иска да ми върне парите.

200 евро ми ги държат от 20.10.14 - повече от 4 месеца, нещастниците!  :angry:

 

Служител съм във въпросната банка, а колежката беше и компетентна, и мила. Каза, че ще направи всичко възможно, ще ги издири, ще приложи всичко, но... 120 дни са си 120...

Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към коментар

Задължително спомени, че ще раздухаш случая в големите световни форуми: Trip Advisor, Thorn Tree (Lonely Planet) и ще опишеш ситуацията в къде що намериш сайт за ревюта. Не помня защо отменяш резервацията, ще сменяш хотела или отменяш пътуването? Ако е първото, просто отиди на място в хотела и говори с мениджър или някакъв подобен. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря, Георги, непременно ще го направя! Точно това ми беше нужно - инфо с какво да ги заплаша!

Отмених резервацията по 3 причини:

1. Бях им задала въпрос, на който хотелът 4 месеца не благоволи да отговори.

2. Отзивите за хотела бяха чудесни, но собствениците не знаели английски. Пътуваше дъщеря ми и не исках да има проблеми - тя е с няколко езика, но не и италиански.

3. Излезе промоция на прекрасен хотел, далеч по-добър от въпросния.

 

Пътуването приключи /великолепно/, а и не искам да занимавам дъщеря ми с това.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За да не остава темата с отворен край, пиша, че приключих с хепи енд!  :) Парите са ми по сметката!  :)

Равносметката е, че хотелите не обичат да връщат пари, а Венере са абсолютно безотговорни! И че ФБ е сила!

Вчера от Венере получих 2 мейла, които ме върнаха в изходна позиция: В единия /отново/ искаха доказателство за плащането, а в другия ми пишеха, че хотелът е сигнализирал, че съм дала невалиден BIC.

Препратих отново старите си BIC и IBAN и снощи хотелът ВЕЧЕ безпроблемно ми е превел парите, а днес имам ново съобщение от Венере, че съм дала грешен BIC и хотелът не може да направи превод! Като стара грамофонна плоча...

Сърдечно благодаря на всички ви за съветите и напътствията! 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Супер, че всичко завърши благополучно и поздрави, че води битката до край и коментира на всяка стъпка от процеса. Така трупаме опит в подобни случаи всички, да се надяваме възможно най-редки :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

За да не остава темата с отворен край, пиша, че приключих с хепи енд!  :) Парите са ми по сметката!  :)

 

Това са много хубави новини. Знаех си, че фейсбук ще помогне :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Направих резервация през Венере за една нощувка в Милано. Първото, което ми направи впечатление беше, че при резервацията предплащам само 15% от общата стойност, като с достатъчно големи букви е написано, че останалото дължа ON ARRIVAL. Изпратиха ми и потвърждение.

Нещо ме загложди отвътре тия дни и реших днес да пиша на хотела и да ги помоля за потвърждение на резервацията. Ето какво ми отговориха:

Ms Boutchkova, for an official reservation from the hotel,
we need the prepayment ( not refoundable ) for the total 
of the reservation 62,90 euro.
Best Regards
Първоначално не загрях и им изпратих потвърждението от Венере, в което пише, че съм предплатила 15% и че останалото дължа при пристигане. От хотела, обаче, ми изпратиха един формуляр, в който искат да си въведа данните от кредитната карта, което никак не намирам за разумно да правя. Ето го формулярът: 
 
Как да процедирам? С тях ли да се разправям или с Венере?
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.