Прескочи до съдържание

Къде са ни евтините билети?


Препоръчани мнения

Реално, логиката зад болшинството OJ промоции е доста по-проста: комбиниране на 2 разрешени "промо" тарифни класове/тарифи до различни градове.

А->Б,  евтино, Б-А-> скъпо, но Б->В евтино.. а защо, от кого, докога са отпуснати е отделен въпрос.

Несъбирането на горивата, в комбинация с горното, е вече частен под-случай, зависещ от комбинацията превозвачи, смесването на тарифи, и т.н.

Като погледне човек назад няколко години, даже се вижда периодика в тези "промоции", и хората знаят точно между кои градове да ги търсят...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Започнаха да се раздвижват:

 

http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/01/27/qantas-lowering-fuel-surcharges-award-tickets/

 

Намаление + включване в базовата тарифа = много по-евтини наградни билети.

Връзка към коментар

Е, естествено че ако махнат горивната такса, лъвския процент от нея ще бъде въведен в базовата тарифа :) Тук-там някой може да пусне промоцийка, тип Трансаеро (така и не разбрах каква им е играта) или филипинците, но като цяло цените ще си се запазят. Даже по-зле ще стане като изчезнат fuel dump тарифите.

Аз си мислех, че съм ти отговорил ама съм си останал с мисленето. На 23 Декември Трансаеро са обявили, че официално премахват горивните такси от цените на международните си полети, та оттам  са им "промоциите". Е, след това казаха, че са пред фалит, но това е между другото :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз си мислех, че съм ти отговорил ама съм си останал с мисленето. На 23 Декември Трансаеро са обявили, че официално премахват горивните такси от цените на международните си полети, та оттам  са им "промоциите". Е, след това казаха, че са пред фалит, но това е между другото :)

 

Аха, после правителството наля пари в тях и за сега си действат. Имат А380 поръчан на всичко отгоре, май са си голям играч за пазара да ги оставят да фалират :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Поредното доказателство, че просто ще си пълнят джобовете повече:

 

http://www.frugaltravelguy.com/2015/02/the-mixed-reactions-of-falling-fuel-prices.html

 

Обърнете внимание в какво ще инвестират парите .. обновяване на "премиум" класите и скъпоплатените интернет услуги на борда..

Връзка към коментар

Поредното доказателство, че просто ще си пълнят джобовете повече:

 

http://www.frugaltravelguy.com/2015/02/the-mixed-reactions-of-falling-fuel-prices.html

 

Обърнете внимание в какво ще инвестират парите .. обновяване на "премиум" класите и скъпоплатените интернет услуги на борда..

 

Еми то изпилването на клиентското обслужване и намаляване на дебелината на шунката, докато стане прозрачна си има лимити. То не може хем да искаш билети от по 10 евро, хем да не искаш да се блъскаш преди бординг с цел да стане по-бързо затоварването :) 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз без ирония го написах горното. Макар стратегически да е обосновано да инвестираш огромните си печалби в това, което ще ти носи още по-големи такива вбъдеще, липсата на уважение към масовия пътник остава.

Като почнат да им летят на 30-40% пълни самолетите, кел файда от "обновената премиум класа", като всички ще са се набутали на промоцията за 99 долара презокеански.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз без ирония го написах горното. Макар стратегически да е обосновано да инвестираш огромните си печалби в това, което ще ти носи още по-големи такива вбъдеще, липсата на уважение към масовия пътник остава.

Като почнат да им летят на 30-40% пълни самолетите, кел файда от "обновената премиум класа", като всички ще са се набутали на промоцията за 99 долара презокеански.

 

А, мен няма смисъл да ме убеждаваш. И аз съм фен на по-ниските цени и предпочитам инвестицията да е в икономи частта, вместо в бизнес секция, която няма да мога да си позволя в близките години, но явно от там идват парите :)

 

Това за премиум класата е отчаяна реакция на арабските и азиатските авиокомпании. Там се пускат със всеки нов самолет невероятни чудеса, американските и европейските предложения изостават катастрофално. Пък нека новите продукти да им позволят да са конкуренция на арабите, съответно да имат повече приходи, съответно да свалят цената на икономито. Мечтая си :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мисля, че е споменавано и друг път, но така и така в ЕС има тенденция към балансиране на цените, дали не е време някой да почне да шуми, по подобие на двете споменати американски организации?

 

Примерно: икономичен билет в ЕС - не повече от 200 евро с багаж, 150 без. Няма Коледа, няма Великден.

 

Защо ни пазят от "жестоките" мобилни оператори, а авиокомпаниите да си правят каквото искат с цените?

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

За мен дерат толкова колкото могат. Давам пример със SATA, полетите от Сао Мигел до Лисабон са на една цена както от Сао Мигел до Бостън! На всичкото отгоре компанията е португалска, не ми се вярва летищните такси в Бостън да са по-ниски от тези в Лисабон и Порто. Не споменвам, че разстоянието е доста повече до Бостън също..

До миналата година двупосочен под 150евро беше немислимо от Лисабон до Сао Мигел, а от тази са по 50е с rayan и easy, изводите са за вас.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами те ИАТА си имат таванни цени по маршрутите, които компаниите не могат да надвишават, ама ги знаеш на какво приличат :) Пък и лимитите посочени от теб са малко ниски, цял запълнен самолет с по 200 евро билети няма да успее да избие разходите, поне нормалните компании с раздутия щат... но ок, дори хипотетично да са по-високи лимитите, това което ще постигне подобна мярка е да повдигне цените на евтините билети, и да свали на скъпите, а аз не съм сигурен, че съм ОК с нещо такова :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Защо ни пазят от "жестоките" мобилни оператори, а авиокомпаниите да си правят каквото искат с цените?

И аз винаги съм се чудил, защо сме толкова толерантни към авиокомпаниите. Ако отидеш да си купиш една кока кола - левче, обаче на продавача му останали само 3 коли във фризера- веднага 3 лева. Би ли го търпял някой-не, обаче за авиокомпаниите- може, самолетът е почти пълен, значи последните 5 билета по 2000лв.

Или пък градския транспорт, през нашият квартал линия 60 е монополист и айде 5 лв билетчето, ако искаш. Сутрин рано, търсенето е голямо - 10лв.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Съгласен съм, че ако целят самолет се разпродаде за 20-30евро в посока, за 1500км дистанция, няма как да е на нула дори компанията. Затова има оферти, средни цени, 1а класа и т.н. то не е само керосна и летищните такси всичко. Сумите по подръжките на самолетите  са жестоки!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е да де, ама както имаш избор да си купиш количката или не, така и имаш избор да се качиш на самолета или не. Има алтернативи - автобуси, кораби :) . Шегата настрана, но смятам, че дори в днешно време пътуването със самолет се смята за нещо не толкова обикновено, както карането на кола например. И за това е по-скъпо. Друг е въпроса, че на Жорж от Джърси не му е дерт да плати 600 долара за билет до Мексико, докато на Георги от Ново село същата сума за билет до Рим би му била непосилна.

Връзка към коментар

Не знам дали сме го споменавали и друг път, но като говорим за цени на билетите малко цифри от ИАТА: http://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2014-12-10-01.aspx

 

Очакванията са през 2014 общата печалба на всички авиокомпании да е около $20 млрд, а за догодина ако се задържи цената на петрола се очаква да са $25 млрд. Може да ви се струва много, но говорим за всички членки на ИАТА, по целия свят! Средната очаквана печалба на пътник през 2015 е $7.08, което е повишение спрямо 2014 ($6.02) и 2013 ($3.38). Като ги гледате тези едноцифрени числа разбирате ли защо е тая битка да се намали размера на сандвичите? :)

 

За да сложим нещата в перпектива, последната четвърт Apple обявиха около $19 млрд. печалба. Т.е. в последната четвърт, Apple има повече печалба, от колкото всички значими авиокомпании взети заедно, през цялата година! При това година, която се брои за успешна!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Имало и ще има скъпи и евтини дестинации. Не разбирам защо когато няма конкуренция, компанийте държат страшни цени, а когато влязат други, изведнъж цената пада 2-3-4-5 пъти. Би трябвало да има нещо средно, да не е много евтино, нито много скъпо. Лоу костовете няма да се мъчат да влязат на много скъпите дестинации и може би накрая ще печелят повече отколкото сега. Ако един билет струва 300-400евро за късо разстояние, много хора не летят, а ако е 20е тогава много летят, но печалбата е минимална или нулева. Ако цената беше 100е, пак щяха де летят доста хора и да имат и печалба, но обикновено е едната или другата крайност.

Връзка към коментар

Би трябвало да има нещо средно, да не е много евтино, нито много скъпо.

 

Скъпо и евтино са относителни и субективни понятия и зависят от гледната точка. На продавача обикновено му се струва че продава евтино, а на купувача - че  купува скъпо.

Всяко нещо, включително самолетният билет, струва точно толкова, колкото някой е склонен да плати за него!

 

Ти, например, днес решаваш да продаваш колата си и преценяваш, че ще искаш за нея 8 000лв.

Ако утре комшията от съседния вход ти предложи 9 000лв, ти дали ще се съгласиш и ще му я продадеш, или понеже си много добър и благороден, ще му кажеш, че не искаш 9 000лв, а само 8 000лв? :rolleyes:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не говоря за такива дребни разлики, а за 3-5 пъти и повече за едни и същи дестинации. Ако до вчера са били по 300е и от утре са по 30 или 50, печалбата е била огромна.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Първо правило на сферата, в която работа: има много печеливши линии, има малко печеливши линии, има губещи линии.

 

Понякога и губещи се поддържат заради голямата картина. А защо някой сам да се отказва от печелишвата си линия? Пуст див капитализъм!

 

Може и някой идеалист да отиде при шефа си и да каже, че и 500лв заплата му стигат, тия 2000 са му малко в повече и се чуди какво да ги прави.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ценообразуването е наука. Съгласен съм, че търсенето предопределя предлагането. Лошото е, че от наша гледна точка, разглежданата сфера има един недостатък. Този недостатък е огромен. Той се нарича липса на конкуренция. Останалото са празни приказки...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Този недостатък е огромен. Той се нарича липса на конкуренция.

Не знам защо мислиш така. Точно пък в авиационния бизнес, конкуренцията, особено  последните години, е жестока!

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Не знам защо мислиш така. Точно пък в авиационния бизнес, конкуренцията, особено  последните години, е жестока!

 

Не, не, явно не съм се изразил добре. Имам предвид липса на конкуренция от/до София...

Връзка към коментар

Имам предвид липса на конкуренция от/до София...

Ами предполагам конкуренцията съответства на обема на пазара...

 

Едно бързо сравнение с комшиите

Henri Coandă International Airport , Bucharest

Statistics (2014) Passengers 8,317,168

Sofia Airport

Statistics (2014) Passengers 3,815,158

 

Нямам как в град Каспичан, например, с 3000 жители, да има 5  пицарии, или 7 аптеки, нали така? Щото просто няма да има кой да влиза в тях.

(Сега някой ако е от Каспичан, да не вземе да се обиди ;) , давам го за пример само заради броя на жителите)

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.