macf1an Публикувано: 28 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Реално, логиката зад болшинството OJ промоции е доста по-проста: комбиниране на 2 разрешени "промо" тарифни класове/тарифи до различни градове. А->Б, евтино, Б-А-> скъпо, но Б->В евтино.. а защо, от кого, докога са отпуснати е отделен въпрос. Несъбирането на горивата, в комбинация с горното, е вече частен под-случай, зависещ от комбинацията превозвачи, смесването на тарифи, и т.н. Като погледне човек назад няколко години, даже се вижда периодика в тези "промоции", и хората знаят точно между кои градове да ги търсят... 3 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 29 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 29 януари, 2015 Започнаха да се раздвижват: http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/01/27/qantas-lowering-fuel-surcharges-award-tickets/ Намаление + включване в базовата тарифа = много по-евтини наградни билети. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 30 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 30 януари, 2015 (редактирано) Е, естествено че ако махнат горивната такса, лъвския процент от нея ще бъде въведен в базовата тарифа Тук-там някой може да пусне промоцийка, тип Трансаеро (така и не разбрах каква им е играта) или филипинците, но като цяло цените ще си се запазят. Даже по-зле ще стане като изчезнат fuel dump тарифите. Аз си мислех, че съм ти отговорил ама съм си останал с мисленето. На 23 Декември Трансаеро са обявили, че официално премахват горивните такси от цените на международните си полети, та оттам са им "промоциите". Е, след това казаха, че са пред фалит, но това е между другото Редактирано 30 януари, 2015 от macf1an 2 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 30 януари, 2015 Сподели Публикувано: 30 януари, 2015 Аз си мислех, че съм ти отговорил ама съм си останал с мисленето. На 23 Декември Трансаеро са обявили, че официално премахват горивните такси от цените на международните си полети, та оттам са им "промоциите". Е, след това казаха, че са пред фалит, но това е между другото Аха, после правителството наля пари в тях и за сега си действат. Имат А380 поръчан на всичко отгоре, май са си голям играч за пазара да ги оставят да фалират 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 5 февруари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Поредното доказателство, че просто ще си пълнят джобовете повече: http://www.frugaltravelguy.com/2015/02/the-mixed-reactions-of-falling-fuel-prices.html Обърнете внимание в какво ще инвестират парите .. обновяване на "премиум" класите и скъпоплатените интернет услуги на борда.. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Поредното доказателство, че просто ще си пълнят джобовете повече: http://www.frugaltravelguy.com/2015/02/the-mixed-reactions-of-falling-fuel-prices.html Обърнете внимание в какво ще инвестират парите .. обновяване на "премиум" класите и скъпоплатените интернет услуги на борда.. Еми то изпилването на клиентското обслужване и намаляване на дебелината на шунката, докато стане прозрачна си има лимити. То не може хем да искаш билети от по 10 евро, хем да не искаш да се блъскаш преди бординг с цел да стане по-бързо затоварването 2 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 5 февруари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Аз без ирония го написах горното. Макар стратегически да е обосновано да инвестираш огромните си печалби в това, което ще ти носи още по-големи такива вбъдеще, липсата на уважение към масовия пътник остава. Като почнат да им летят на 30-40% пълни самолетите, кел файда от "обновената премиум класа", като всички ще са се набутали на промоцията за 99 долара презокеански. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Аз без ирония го написах горното. Макар стратегически да е обосновано да инвестираш огромните си печалби в това, което ще ти носи още по-големи такива вбъдеще, липсата на уважение към масовия пътник остава. Като почнат да им летят на 30-40% пълни самолетите, кел файда от "обновената премиум класа", като всички ще са се набутали на промоцията за 99 долара презокеански. А, мен няма смисъл да ме убеждаваш. И аз съм фен на по-ниските цени и предпочитам инвестицията да е в икономи частта, вместо в бизнес секция, която няма да мога да си позволя в близките години, но явно от там идват парите Това за премиум класата е отчаяна реакция на арабските и азиатските авиокомпании. Там се пускат със всеки нов самолет невероятни чудеса, американските и европейските предложения изостават катастрофално. Пък нека новите продукти да им позволят да са конкуренция на арабите, съответно да имат повече приходи, съответно да свалят цената на икономито. Мечтая си 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 5 февруари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 (редактирано) Мисля, че е споменавано и друг път, но така и така в ЕС има тенденция към балансиране на цените, дали не е време някой да почне да шуми, по подобие на двете споменати американски организации? Примерно: икономичен билет в ЕС - не повече от 200 евро с багаж, 150 без. Няма Коледа, няма Великден. Защо ни пазят от "жестоките" мобилни оператори, а авиокомпаниите да си правят каквото искат с цените? Редактирано 5 февруари, 2015 от macf1an 5 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 (редактирано) За мен дерат толкова колкото могат. Давам пример със SATA, полетите от Сао Мигел до Лисабон са на една цена както от Сао Мигел до Бостън! На всичкото отгоре компанията е португалска, не ми се вярва летищните такси в Бостън да са по-ниски от тези в Лисабон и Порто. Не споменвам, че разстоянието е доста повече до Бостън също.. До миналата година двупосочен под 150евро беше немислимо от Лисабон до Сао Мигел, а от тази са по 50е с rayan и easy, изводите са за вас. Редактирано 5 февруари, 2015 от Alexander 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Ами те ИАТА си имат таванни цени по маршрутите, които компаниите не могат да надвишават, ама ги знаеш на какво приличат Пък и лимитите посочени от теб са малко ниски, цял запълнен самолет с по 200 евро билети няма да успее да избие разходите, поне нормалните компании с раздутия щат... но ок, дори хипотетично да са по-високи лимитите, това което ще постигне подобна мярка е да повдигне цените на евтините билети, и да свали на скъпите, а аз не съм сигурен, че съм ОК с нещо такова 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 (редактирано) Защо ни пазят от "жестоките" мобилни оператори, а авиокомпаниите да си правят каквото искат с цените? И аз винаги съм се чудил, защо сме толкова толерантни към авиокомпаниите. Ако отидеш да си купиш една кока кола - левче, обаче на продавача му останали само 3 коли във фризера- веднага 3 лева. Би ли го търпял някой-не, обаче за авиокомпаниите- може, самолетът е почти пълен, значи последните 5 билета по 2000лв. Или пък градския транспорт, през нашият квартал линия 60 е монополист и айде 5 лв билетчето, ако искаш. Сутрин рано, търсенето е голямо - 10лв. Редактирано 5 февруари, 2015 от Oshko 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Съгласен съм, че ако целят самолет се разпродаде за 20-30евро в посока, за 1500км дистанция, няма как да е на нула дори компанията. Затова има оферти, средни цени, 1а класа и т.н. то не е само керосна и летищните такси всичко. Сумите по подръжките на самолетите са жестоки! 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 5 февруари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 От мен да мине, 250 евро с багаж. Повече не им давам. 2 Връзка към коментар
luba_rizova Публикувано: 5 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2015 Е да де, ама както имаш избор да си купиш количката или не, така и имаш избор да се качиш на самолета или не. Има алтернативи - автобуси, кораби . Шегата настрана, но смятам, че дори в днешно време пътуването със самолет се смята за нещо не толкова обикновено, както карането на кола например. И за това е по-скъпо. Друг е въпроса, че на Жорж от Джърси не му е дерт да плати 600 долара за билет до Мексико, докато на Георги от Ново село същата сума за билет до Рим би му била непосилна. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Не знам дали сме го споменавали и друг път, но като говорим за цени на билетите малко цифри от ИАТА: http://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2014-12-10-01.aspx Очакванията са през 2014 общата печалба на всички авиокомпании да е около $20 млрд, а за догодина ако се задържи цената на петрола се очаква да са $25 млрд. Може да ви се струва много, но говорим за всички членки на ИАТА, по целия свят! Средната очаквана печалба на пътник през 2015 е $7.08, което е повишение спрямо 2014 ($6.02) и 2013 ($3.38). Като ги гледате тези едноцифрени числа разбирате ли защо е тая битка да се намали размера на сандвичите? За да сложим нещата в перпектива, последната четвърт Apple обявиха около $19 млрд. печалба. Т.е. в последната четвърт, Apple има повече печалба, от колкото всички значими авиокомпании взети заедно, през цялата година! При това година, която се брои за успешна! 3 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Имало и ще има скъпи и евтини дестинации. Не разбирам защо когато няма конкуренция, компанийте държат страшни цени, а когато влязат други, изведнъж цената пада 2-3-4-5 пъти. Би трябвало да има нещо средно, да не е много евтино, нито много скъпо. Лоу костовете няма да се мъчат да влязат на много скъпите дестинации и може би накрая ще печелят повече отколкото сега. Ако един билет струва 300-400евро за късо разстояние, много хора не летят, а ако е 20е тогава много летят, но печалбата е минимална или нулева. Ако цената беше 100е, пак щяха де летят доста хора и да имат и печалба, но обикновено е едната или другата крайност. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Би трябвало да има нещо средно, да не е много евтино, нито много скъпо. Скъпо и евтино са относителни и субективни понятия и зависят от гледната точка. На продавача обикновено му се струва че продава евтино, а на купувача - че купува скъпо. Всяко нещо, включително самолетният билет, струва точно толкова, колкото някой е склонен да плати за него! Ти, например, днес решаваш да продаваш колата си и преценяваш, че ще искаш за нея 8 000лв. Ако утре комшията от съседния вход ти предложи 9 000лв, ти дали ще се съгласиш и ще му я продадеш, или понеже си много добър и благороден, ще му кажеш, че не искаш 9 000лв, а само 8 000лв? 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 (редактирано) Аз не говоря за такива дребни разлики, а за 3-5 пъти и повече за едни и същи дестинации. Ако до вчера са били по 300е и от утре са по 30 или 50, печалбата е била огромна. Редактирано 11 февруари, 2015 от Alexander 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Елементарно - въпрос на търсене и предлагане! 1 Връзка към коментар
Gentleman Basta Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Първо правило на сферата, в която работа: има много печеливши линии, има малко печеливши линии, има губещи линии. Понякога и губещи се поддържат заради голямата картина. А защо някой сам да се отказва от печелишвата си линия? Пуст див капитализъм! Може и някой идеалист да отиде при шефа си и да каже, че и 500лв заплата му стигат, тия 2000 са му малко в повече и се чуди какво да ги прави. 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Ценообразуването е наука. Съгласен съм, че търсенето предопределя предлагането. Лошото е, че от наша гледна точка, разглежданата сфера има един недостатък. Този недостатък е огромен. Той се нарича липса на конкуренция. Останалото са празни приказки... 2 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 (редактирано) Този недостатък е огромен. Той се нарича липса на конкуренция. Не знам защо мислиш така. Точно пък в авиационния бизнес, конкуренцията, особено последните години, е жестока! Редактирано 11 февруари, 2015 от Фичо Връзка към коментар
Duke Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 Не знам защо мислиш така. Точно пък в авиационния бизнес, конкуренцията, особено последните години, е жестока! Не, не, явно не съм се изразил добре. Имам предвид липса на конкуренция от/до София... Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2015 (редактирано) Имам предвид липса на конкуренция от/до София... Ами предполагам конкуренцията съответства на обема на пазара... Едно бързо сравнение с комшиите Henri Coandă International Airport , Bucharest Statistics (2014) Passengers 8,317,168 Sofia Airport Statistics (2014) Passengers 3,815,158 Нямам как в град Каспичан, например, с 3000 жители, да има 5 пицарии, или 7 аптеки, нали така? Щото просто няма да има кой да влиза в тях. (Сега някой ако е от Каспичан, да не вземе да се обиди , давам го за пример само заради броя на жителите) Редактирано 11 февруари, 2015 от Фичо Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега