Raybeez Публикувано: 28 юли, 2016 Сподели Публикувано: 28 юли, 2016 Здравейте, Аз съм новак-любител и макар винаги да съм бил на мнение, че човек е най-добре да изживее място на момента, то и фотографията има силна притегателна сила. Обичам да отида на някое място и да се разхождам пеша, да се изгубя в него, крачейки по улиците или пътеките, за да усетя духа му и съответно обичам да снимам по-скоро фрагменти, отколкото просто забележителности. Откакто се интересувам от фотография започнах да виждам други ъгли, а някои обикновени гледки ми станаха по-интересни, защото мисловно кадрирам и виждам интересна подредба или симетрия, а понякога и просто различна гледна точка. Не винаги нося DSLR-a, колкото и да обичам да снимам и понякога си щракам със сапунерка или с телефона, което донякъде ограничава, но при пътувания/преходи с малко багаж, предпочитам да не нося и треперя на скъпи стъкла. Понякога ме хваща яд, понякога съм толкова запленен от място и момент, че забравям изобщо да снимам. Така се получи и парадокса, че и двамата с жена ми сме ентусиасти фотографи, а от медения месец имаме три селфита с телефон и точно 12 снимки с фотоапарат. Изживявахме момента и някак си не се и сетихме да снимаме... ПП. Обожавам да гледам снимки обаче - особено чужди от различни места. Дали е пипана, натурална, снимана с камера или телефон - обичам да гледам снимки и своеобразно да гледам и през очите на човека, който е снимал. 6 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 28 юли, 2016 Сподели Публикувано: 28 юли, 2016 Благодаря за полезните идеи - ще ти открадна патента за Lenskirt-а! И аааааз, вече я откраднах. ;) Много е хитро. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 3 септември, 2016 Сподели Публикувано: 3 септември, 2016 Курс по дигитална фотография Марк Левой е професор в Станфорд. От 2009 до 2014 той преподава дигитална фотография в университета. През 2016 Марк ревизира целия курс и започва да го преподава отново в Google. Лекциите започват с най-общите неща и стигат до дълбините на фотографията. С две думи - подходящ е за всички. Има часове видео лекции. Пожелаваме приятно гледане на всеки, които реши да отдели време и научи нещо ново. Може да достъпите лекциите на Марк Левой от тук. 12 Връзка към коментар
Добри Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 Георги ще го напише подробно в упътването за снимане на полярното сияние, но все пак: без да съм специалист, едно нещо със сигурност за толкова години разбрах за снимането на полярните сияния: ключът за палатката за успешна снимка се крие в комбинацията от 7 изключително прости, но съществени фактора: 1 ISO около 800 (колкото и да е тъмно, по-високото исо разваля качеството) 2. Максимална апретура f/2.8 (фокус на безкрайност) 3. Скорост от 5 до 30 секунди: ако се вихрят бавно - най-често 20, ако са по-бързи - от 5 до 10 4. Стабилно стативче - може малък триножник 5. Резервна батерия - в студа изфирясват 3 пъти по-бързо 6. Ръкавици с отворен връх на палец и показалец; и най-важното: 7. Шише ракия Длъжен съм да предупредя, че с прекаляването на фактор 7 е възможно да се появят и друг тип описани не само от физиката природни феномени, които ще са не по-малко интересни за заснемане! 14 Връзка към коментар
Angelika Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 Lightroom бих казал, че е перфектна за организация на снимките. Може да се ползва напълно безплатно, ако няма да се прави обработка, а дори и обработка става, ако човек си настрои preset-и преди това. Жоре, защо да не става за обработки?!... ползвам предимно нея и съм безкрайно доволна и без пресети. И е платена обаче. Върви в комплект с Фотошопа / ако ти е легален/ , а може и самостоятелно.. 2. Максимална апретура f/2.8 (фокус на безкрайност) F 2.8 или 28 /фокус на безкрайност/ ?! Връзка към коментар
Добри Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 (редактирано) F 2.8 или 28 /фокус на безкрайност/ ?! ∞ е добър старт, но не гарантира винаги успех. Аз снимам и препоръчвам за сияние f/2.8 - f/4. Но все пак споменах, че не съмспециалист Редактирано 29 септември, 2016 от Бай Добри 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 (редактирано) Жоре, защо да не става за обработки?!... ползвам предимно нея и съм безкрайно доволна и без пресети. И е платена обаче. Върви в комплект с Фотошопа / ако ти е легален/ , а може и самостоятелно.. Аз ползвам само нея и съм много доволен, но мисля, че дискусията беше за безплатни инструменти, а модула за обработване е платен. Алтернативно човек може да си направи 10-20 preset-а и само с тях да си цъка и пак ще може да докарва прилична обработка и от лимитираната безплатна версия ∞ е добър старт, но не гарантира винаги успех. Аз снимам и препоръчвам за сияние f/2.8 - f/4. Но все пак споменах, че не съмспециалист Да, безкрайността има бъгове, и аз така се извозих най-първата вечер, когато снимах сияние и снимките станаха яко мазаляк Трябва да врътнеш до безкрайност и после леко да върнеш обратно За моята камера специално открих, че всичко е екстра, ако просто не я пипам след включването, първата ми работа е да превключа на ръчен фокус, не пипам после и така. Друг метод е да фокусираш върху някоя далечна светлинка (ако успееш) и след това да цъкнеш на ръчен фокус. Дали f/2.8 или 4 (или 0.95, и такива има ) зависи от обектива. Снимката като цяло става по-остра като позатвориш малко блендата, само скъпите обективи са супер остри и отворени до край. Но затваряйки го губиш малко светлосила и ще трябва да компенсираш или с дължина на експозиция или с ISO. Аз честно казано предпочитам блендата да е отворена на макс, за да не правя компромиси с другите два елемента, не мисля и че свръхострота е особено важна при снимките на сияние. Редактирано 29 септември, 2016 от Георги 4 Връзка към коментар
Роца Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 Не знам кога ще стигна до снимки на Северното сияние, но за всеки случай си записвам инструкциите . Преди време пробвах да снимам Млечния път на бленда 22 и високо исо, стана къде шум, къде звезда 2 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 Не знам кога ще стигна до снимки на Северното сияние, но за всеки случай си записвам инструкциите . Преди време пробвах да снимам Млечния път на бленда 22 и високо исо, стана къде шум, къде звезда т.7 е най-важна, другото ще се нагласи А защо на 22, за да блещукат звездите като в книжките ли? Това предполага много дълга експозиция и сигурно ще станат на черти в един момент, едно на ръка че шума с лопата да го ринеш 2 Връзка към коментар
Роца Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 Да, експозицията беше някъде към минута - две, чертите бяха само от преминаващи самолети. Две години по-късно пробвах на бленда 6,3 и експозиция 25-30 секунди, беше доста по-добре, но пак си беше шумно и с черти от преминаващи самолети 1 Връзка към коментар
cumalissa Публикувано: 29 септември, 2016 Сподели Публикувано: 29 септември, 2016 Мисля някъде имаше сходна тема , но с търсачката не я откривам. Ако модератора се сети може да премести тази там Та думата ми е доколко обичате да снимате ? Аз никога не съм имал особени умения , нито истинския хъс на напреднал любител. При първите пътувания исках да запечатам всеки миг и сега поглеждайки старите снимки те ми служат по-добре от GPS , защото съм документирал едва ли не всяка своя стъпка. Връщайки се втори , трети или повече пъти на дадено място установих , че май "всичко" съм наснимал ... и неусетно се почуствах "свободен" Не знам как точно да нарека усещането , но шляейки се безцелно ( или дори с цел ) , но без постоянно да се напрягаш да уловиш добрия кадър ми позволи най-сетне истински да усетя много места. Предните пъти често едва вкъщи ровейки се из снимките виждах неща , които е можело да преживея наживо , но аз съм "прахосал" оскъдните си минути да снимам. Това сигурно ще прозвучи като ерес за напредналите любители и професионални фотографи (всъщност тях трябва да ги изключа , защото при тях времето е посветено точно на тази цел и с това си изкарват хляба ). Трябваха ми няколко години да разбера защо приятелите толкова охотно ми носят чантите оставяйки ме да залягам и снимам, даваха ми и техните апарати да щракам , а накрая просто им записвах диск със снимките Вярно , че личните снимки са свидни , но пък вече ми се струва , че няколко снимки на основните неща плюс само още няколко с моя фациес колкотоза спомен , че съм бил там са ми предостатъчни. Нямам желание да се снимам пред всеки камък. В крайна сметка колко по-добра снимка на Айфеловата кула мога да направя спрямо хилядите профита отдали живота си на тази професия ? Каквото и да показвам всеки вече е виждал или може да открие с няколко кликвания най-добрите снимки на съответното място. Ако си влюбен забрави за апарати.. 1 Връзка към коментар
Добри Публикувано: 30 септември, 2016 Сподели Публикувано: 30 септември, 2016 Преди време пробвах да снимам Млечния път на бленда 22 и високо исо, стана къде шум, къде звезда Мосю Сьора, Мосю Синяк и прочутите парижки поантилисти искрено биха ти завидели за такава снимка 1 Връзка към коментар
Tedy Публикувано: 5 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 5 октомври, 2016 (редактирано) Не знам кога ще стигна до снимки на Северното сияние, но за всеки случай си записвам инструкциите . Преди време пробвах да снимам Млечния път на бленда 22 и високо исо, стана къде шум, къде звезда Ръчен фокус, статив, дистанционен спусък или самоснимачка, отворена бленда, ИСОто зависи много от камерата. При качествените матрици и 3200 е ок, шума се чисти в обработваща програма и няма проблем. Специално за северно сияние обръщам внимание, че светлината променя интензитета си и трябва да следите всяка снимка, която правите. Аз започнах с едни настройки, после някои участъци изгаряха, та правих промени в движение. Дългата експозиция с по-ниско ИСО също води до шум, та трябва за всяка камера и ситуация да се експериментира, за да се намери баланса. Сега си видях и настройките за този кадър конкретно. Бленда 4 /най-отворената ми/, скорост 25 сек., ИСО 3200. И доста работа по обработката май около 2 часа, основно тониране и контраст, за да извадя детайли. Редактирано 5 октомври, 2016 от Tedy 16 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 5 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 5 октомври, 2016 А когато снимате звезди как оправяте фокуса? Аз изключвам autofocus-a и действам с ръчен, като в повечето случай пробвам на сляпо и след това преглеждам на дисплея. Снимам с Nikon D5100 и китовия обектив Nikkor 18-55mm, имам и един 70-300, но той е още по-неподходящ за тази цел. Ето това е един от най-добрите резултати, които съм постигал, но ми се струва, че има още какво да се желае. А тази щеше да се получи супер, ако бях направил фокуса като хората. 3 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 5 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 5 октомври, 2016 Теди, мерси за споделената снимка. Текста, въпреки, че е написан на български, се нуждае от детайлен превод. Все пак си го запомних, щото северното сияние може и мен да ме "огрее" догодина. 2 Връзка към коментар
Tedy Публикувано: 5 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 5 октомври, 2016 (редактирано) Теди, мерси за споделената снимка. Текста, въпреки, че е написан на български, се нуждае от детайлен превод. Все пак си го запомних, щото северното сияние може и мен да ме "огрее" догодина. Питай конкретно, каквото те интересува, ще обясня. А когато снимате звезди как оправяте фокуса? Аз изключвам autofocus-a и действам с ръчен, като в повечето случай пробвам на сляпо и след това преглеждам на дисплея. Снимам с Nikon D5100 и китовия обектив Nikkor 18-55mm, имам и един 70-300, но той е още по-неподходящ за тази цел. Задължително на ръчен фокус, но си трябва тренинг за добри резултати при ниска осветеност. При звездите има 2 варианта, да се "замразят" или да се снимат по-дълго време и да се размажат като черти. Тук скоростта е важна, както и на колко мм се снима. И за да не се впускам в обяснения намерих статия, където е обяснено правилото. http://www.bgstock.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=1010 Да, другото важно при снимане от статив задължително се изключва стабилизацията, задействането й води до трептене, което може да размаже кадъра. Статив + самоснимачка е напълно достатъчно. Редактирано 5 октомври, 2016 от Tedy 6 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 5 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 5 октомври, 2016 Питай конкретно, каквото те интересува, ще обясня. Мерси Tedy, нямам конкретен въпрос. Имам много въпроси, но техните отговори са в google, курсовете и училищата по фотография. Всъщност, аз съм си достатъчно подготвен - на моя фотоапарат има един голям бутон - него използвам, но преди това включвам самия фотоапарат. Всичко си знам. 3 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 5 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 5 октомври, 2016 Питай конкретно, каквото те интересува, ще обясня. Задължително на ръчен фокус, но си трябва тренинг за добри резултати при ниска осветеност. При звездите има 2 варианта, да се "замразят" или да се снимат по-дълго време и да се размажат като черти. Тук скоростта е важна, както и на колко мм се снима. И за да не се впускам в обяснения намерих статия, където е обяснено правилото. http://www.bgstock.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=1010 Да, другото важно при снимане от статив задължително се изключва стабилизацията, задействането й води до трептене, което може да размаже кадъра. Статив + самоснимачка е напълно достатъчно. Мерси. На статив + самоснимачка действам и аз, но явно наистина трябва повече практика. 2 Връзка към коментар
Роца Публикувано: 6 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 6 октомври, 2016 Да, другото важно при снимане от статив задължително се изключва стабилизацията, задействането й води до трептене, което може да размаже кадъра. Статив + самоснимачка е напълно достатъчно. Това за стабилизацията не го знаех, благодаря И аз карам на статив и "отложен старт"... Връзка към коментар
prozium Публикувано: 6 октомври, 2016 Сподели Публикувано: 6 октомври, 2016 Аз като щракам звезди и искам да ги има като точици в кадъра, а не като чертички ( трекове ), ползвам пправилото за разделяне с 400. Тоест разделям 400 на фокалното разстояние и закръглям надолу - това са секундите, които мога да си позволя затворът на апарата да е отворен и да получава светлина, без да заснеме движението на земята спрямо звездите Пример : Снимам с обектив Токина 11-16 искам да експонирам максимално дълго, без звездите да са чертички. Прилагаме правилото - 400/11 =~36 секунди . Може би за различните апарати правилното да се налага леко да се модифицира 1 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 8 юни, 2023 Сподели Публикувано: 8 юни, 2023 изключителна снимка от миналият петък в Ню Йорк : 5 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега