Георги Публикувано: 22 декември, 2014 Публикувано: 22 декември, 2014 Последните месеци е имало измама, основно разпространена чрез booking.com. Точния механизъм не е много ясен, но най-вероятно е работил по следния начин: - хаквани са акаунтите на хотелите в booking. - взимат се от там данни за резервациите на клиентите - изпращат се имейли, че е нужно предплащане, дори резервацията да е с безплатна отмяна - имейлите естествено не са от хотела, а ако хората се хванат парите заминават някъде си. Ето подробности от bbc: http://www.bbc.com/news/business-29942503 Тегавото тук, е че се случва от време навреме наистина booking да изпратят легитимен имейл и да искат друга кредитна карта например, ако плащане не е минало с първата. Как да разберете дали имейла е опит за измама? Винаги гледайте, сайта в който си въвеждате данните дали има коректния SSL сертификат. Това е отбелязано с катинарче, зелен надпис и т.н. в зависимост от браузера ви: Ако продължавате да имате съмнения пишете тук За съжаление няма популярна онлайн услуга, която да е имунизирана от подобни опити за пробив, но ако сме с една идея по-малко доверчиви измамата обикновено е лесно да се разпознае 4
Тони Публикувано: 22 декември, 2014 Публикувано: 22 декември, 2014 Нещо подобно стана преди месец. При резервация в хотела с моята карта от профила ми след няколко дни получих мейл, че има проблем с картата и трябва да напиша други данни на карта и секюрити код и да им ги пратя по мейла. Отговорих им, че с тази карта резервирам постоянно и досега проблеми е нямало, както и че не ми е ок да си пиша номера и код по мейл, така че ще си ги вкарам наново в сайта на букинг, но тук няма да ги пратя. Повече не отговориха нищо. 11
AlexandraKo Публикувано: 22 декември, 2014 Публикувано: 22 декември, 2014 Нещо подобно стана преди месец. При резервация в хотела с моята карта от профила ми след няколко дни получих мейл, че има проблем с картата и трябва да напиша други данни на карта и секюрити код и да им ги пратя по мейла. Отговорих им, че с тази карта резервирам постоянно и досега проблеми е нямало, както и че не ми е ок да си пиша номера и код по мейл, така че ще си ги вкарам наново в сайта на букинг, но тук няма да ги пратя. Повече не отговориха нищо. Много неприятно това Аз от години резервирам през Букинг и никога до сега не съм имала никакви проблеми. Хубаво е, че споделяте тук, за да не сме прекалено доверчиви.
stanimir Публикувано: 22 декември, 2014 Публикувано: 22 декември, 2014 Така е като масово компаниите пестят от ИТ сигурност Справка - Сони Пикчърс.
Георги Публикувано: 23 декември, 2014 Автор Публикувано: 23 декември, 2014 Така е като масово компаниите пестят от ИТ сигурност Справка - Сони Пикчърс. Абе колкото и сериозна IT сигурност да имаш, когато някой по веригата има парола 123456 няма какво да се направи на този етап. До колкото разбрах не е пробита системата на booking, а профилите на хотелите. Не, че и те не могат да направят повече де, например да се влиза в профилите само от определени IP адреси и т.н., но това сигурно ще изгони една камара потенциални клиенти хотелиери, които не са много "в час"
temporary Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Последният месец пътувах и правих резервации чрез букинга - 4 хотела в 3 държави - нямаше проблем. Явно наистина става въпрос за определени хотели.
Karik Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Пробивайки паролата за достъп на даден хотел до Extranet-a на Booking реално им дава достъп до цялата информация, която е получавал клиента. В случая това са данните на клиента и най-вече име, адрес, кредитна карта. От скоро имат допълнителна защита на кредитната карта /не е най-доброто но все пак/ от профила на клиента се влиза с паролата отново, за да се видят детайлите на кредитната карта, като това е достъпно само 2 пъти. Друга защита им е, че ако хотелиера желае да влезе в акаунта си в букинг от нов компютър, където до сега не е влизал /или си е изтрил кукиата/ му се иска парола, която той получава на момента като автоматично обаждане на един от предварително регистрираните телефони. Реално когато се прави акауната се добавят телефони на рецепция, резервации, маркетинг и т.н. и когато ти поискат тази парола избираш един оттези телефони /за още по-голяма сигурност се показват само последните 3 цифри на телефоните/ след което в рамките на30 секунди се получава записано съобщение което ти диктува цифри за код. И последната им защита е, че при грешно въвеждане на паролата няколко пъти /3-4/ тя се изтрива и може да се възстанови единствено през основния мейл на който се получават резервациите. При всички случаи има хиляди варианти всичко гореизброено да бъде компрометирано. Дори не е нужно да бъде и онлайн. Хотели /с изключение на някой вериги/ нямат политика за сигурността, и си разпечатват кредитните данни на хартия, след което я оставят някъде без грам идея за проследяване какво се случва, така всеки може да се сдобие с данните на гостите им. При Expedia и Orbitz е малко по-различно. В повечето случаи там се изпраща виртуална карта собственост на Expedia примерно и хотела чарджва нея. Ако има пробив то той би бил при Expedia, които инвестират доста за ИТ сигурност. 9
Тони Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Аз не твърдя, че са опитали да ме измамят, но е факт, че това се случи и след този ми отказ да пратя данни друг отговор не получих, както че и в хотела наистина не се сетих да питам. Освен това резервациите бяха в 4 различни хотела и само от този писаха, че имат проблем.
ruwenzogy Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Подозирам, че и аз съм измамен, но това ще се разбере след Нова Година. Доста псувах букинга, ама май не те са виновните...
Георги Публикувано: 23 декември, 2014 Автор Публикувано: 23 декември, 2014 Подозирам, че и аз съм измамен, но това ще се разбере след Нова Година. Доста псувах букинга, ама май не те са виновните... Хм, дай подробности да помагаме докато е време...
Zaro Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Така е като масово компаниите пестят от ИТ сигурност Справка - Сони Пикчърс. А Северна Корея?
Георги Матеев Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 При Expedia и Orbitz е малко по-различно. В повечето случаи там се изпраща виртуална карта собственост на Expedia примерно и хотела чарджва нея. Ако има пробив то той би бил при Expedia, които инвестират доста за ИТ сигурност. Още една причина Orbitz да ми става все по-любим сайт за резервации. Последните месеци спестих доста пари чрез Orbitz и вече трайно измести booking.com в предпочитанията ми.
ECC Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 А Северна Корея? Северна Корея без интернет днес.
Георги Матеев Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 То пък щото в Северна Корея имаха такъв интернет, че пушек се вдигаше...
stanimir Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Мда Ким Чен ...не му помня на поредния името тия дни няма да може да разцъква в magelanci.com Аз много се съмнявам в цялата история и мисля зад нея стоят или китайци , или руснаци
Zaro Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 То пък щото в Северна Корея имаха такъв интернет, че пушек се вдигаше... Е, то и Пипи дългото чорапче не употребява емфие, ама трети ден без емфие не издържа.... 3
Георги Публикувано: 23 декември, 2014 Автор Публикувано: 23 декември, 2014 Проблем с booking.com е темата
Георги Матеев Публикувано: 23 декември, 2014 Публикувано: 23 декември, 2014 Проблем с booking.com е темата Идва Коледа, ставали чудеса тогава, та отпусни малко оф-топик де 2
Еmilia Публикувано: 2 януари, 2015 Публикувано: 2 януари, 2015 (редактирано) Току що получих два мейла, в които ми искат парички. Ето текста: DEAR MARA Thank you very much for choosing our apartments for your holidays this summer. I will try to live up to your expectations, simply want to send to our account an advance for the first night(30+30=60 euro) I keep one on the first and one on the second floor .Wish you a good year. Our account is: ar.logariasmou 223 / 964436-93 IBAN ACCOUNT GR1901102230000022396443693 SWIFT BANK (BIC) ETHNGRAA Thanks so much BABIS Има и прикачен файл - снимка, но не смея да я сваля, за да не е вирус. Има две разширения - pdf и jpg, на мейла се вижда като някаква снимка, ама пусти страх Ето това е подателя: Μπαμπης Κατσαδημος <babiscats@yahoo.gr> Второто е с почти същия текст, само дето се е сетил, че не се казвам Мара DEAR EMILIA Thank you very much for choosing our apartments for your holidays this summer. I will try to live up to your expectations, simply want to send to our account an advance for the first night(30+30=60 euro) I keep one on the first and one on the second floor .Wish you a good year. Our account is: ar.logariasmou 223 / 964436-93 IBAN ACCOUNT GR1901102230000022396443693 SWIFT BANK (BIC) ETHNGRAA Thanks so much BABIS Редактирано 2 януари, 2015 от Nine 1
Георги Публикувано: 2 януари, 2015 Автор Публикувано: 2 януари, 2015 В случая мисля, че няма опит за измама, а може би наистина ти пишат от хотела. Много хотели, особено по-малките такива, ползват букинг просто като рекламна платформа, а цял живот са приемали резервации по начина описан в имейла. Като пуснеш в гугъл имейл адреса излиза фейсбук страницата им: https://www.facebook.com/pages/Appartments-Stavroula/641618779233975?sk=info&tab=page_info
Еmilia Публикувано: 2 януари, 2015 Публикувано: 2 януари, 2015 Знам, приятели сме с него. Писах му и на фейса, оказа се с много лош английски. Не ми е ясно дали той е писал, на въпроса отговори с да, но после каза, че ще му платя, като дойда.
Djgeorgie Публикувано: 2 януари, 2015 Публикувано: 2 януари, 2015 Ето това е подателя: Μπαμπης Κατσαδημος <babiscats@yahoo.gr> Е те това е професионален имейл адрес вдъхващ адския респект: baby's cats спелувано грешно в пощата на Yahoo! Дано наистина контактуваш с хотелиерите, а не с някакви мошеници. 3
maybe Публикувано: 2 януари, 2015 Публикувано: 2 януари, 2015 Djgeorgie, човекът се казва Babis Catsаdimos, не става въпрос за мацки и котки! 3
Лидия Публикувано: 2 януари, 2015 Публикувано: 2 януари, 2015 И при мен се случи като след като букнах хотел след няколко дни ми пратиха е-мейл,че трябва да платя депозит, въпреки,че ми е с безплатна канселацияи и то не картата с която букнах ще бъде таксувана, а ми пратиха линк за отделен сайт,който е надежден 3G Direct Pay Чудех се, гледах условията по резервацията и накрая платих и пратих е-мейл на хотела и те потвърдиха,че са получили плащането,така че се надявам всичко да е наред И аз бях голям фен на букинг, но в последно време почнах да запазвам с hotels.com имат добри оферти- даже имат и бонус схема при 10 нощувки - 1 безплатна Надявам се да няма много измамени, но и букинг трябва да се заемат да осигурят сигурност на потребителите си...
Djgeorgie Публикувано: 2 януари, 2015 Публикувано: 2 януари, 2015 Djgeorgie, човекът се казва Babis Catsаdimos, не става въпрос за мацки и котки! Ъъъ... Жалко. Нищо де, идеята поне е ясна. Поискат ли ви плащане, дори и по банков път да е, бъдете внимателни и си проверявайте подателите, доколкото е възможно. Това независимо дали става въпрос за Booking, Orbits и т.н. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега