Прескочи до съдържание

Колоездене в Холандия


Георги

Препоръчани мнения

Представям ви холандския велосипед.

 

193121_10151090933892965_79165873_o.jpg

 

Ето ме мен, гордо ухилен с последната ми придобивка от преди година. Общо взето моето колело е представително за голям процент от велосипедите в Холандия, особено тези на студентите. За да разберете защо типичното колело в България и Холандия толкова се различават едно от друго трябва да сте запознати с особеностите. 

 

В Холандия е равно. Следователно няма нужда от 20-30 скорости, с които се тъпчат повечето колела продавани в България. Тук имате нужда максимум от 2-3, в зависимост от вятъра. Моето е точно такова, с 3 вътрешни скорости. Но съвсем спокойно се кара и без скорости, и без това на повечето колела не им работят. 

 

Причината да не работят? Стари са! Средностатистическото колело, особено студентското може да има възраст между 20 и 30 години, мисля, че моето е поне на толкова. Има някаква вътрешна гордост да подкараш най-голямата барака и не е чудно, докато си караш по улицата покрай теб да мине нехайно добре облечен или костюмиран младеж, яхнал ръждясало колело, което всеки момент ще се разпадне. 

 

Друга причина да са толкова стари, е че много се крадат. Отношението към кражбата на колело в обществото е горе-долу като с пиратския софтуер в България - всички знаят, че не е редно, но повечето повдигат рамене. Преди да си купя това на снимката, предишното ми колело просто изчезна от гарата. Никой местен не го приема кой знае колко вътрешно (аз го приех!), просто нещата от живота. Няма смисъл да инвестирате много пари в колело, което има риск да бъде откраднато. Нови и хубави колела карат предимно пенсионерите, които не ги оставят дълго без надзор, със сигурност не на гарата от петък до неделя например. Аз също имам скъпо шосейно колело, но то се използва само за спортуване и излезнало извън къщата не се отделя на повече от метър от мен при никакви положения. 

 

Това, че в Холандия е равно означава и че теглото на велосипеда не е толкова важно. За това и средностатистическото градско колело тежи поне 20кг. Което донякъде е причина и за дълголетието им. Това са тежки, сериозни машини, които с подходящата поддръжка са практически вечни, никаква ръжда не може да им се опъне. Ако вземете такова без скорости, да не казвам голяма дума, но освен епизодичната спукана гума и смазване 2-3 пъти в годината, едва ли ще ви се наложи да инвестирате за други неща. 

 

Всички карат колела, от бабите и дядовците, през бизнесмените, до току що проходилите дечица. Наскоро карахме с един холандец и видяхме майка патица и малки патета, майката гледаше да ги пази от велоалеята. По подобен начин няколко стотин метра по-надолу майка холандка учеше дъщеря си да кара и я пазеше от останалия трафик, нещо ей такова:

 

Bike1_thumb.jpg

 

Няма такова нещо като "прекалено съм гъзар за да карам колело". 

 

Велоалеи има практически навсякъде, със собствени светофари и отделени от основния трафик. Като казвам навсякъде имам предвид навсякъде, ако искате да стигнете между Амстердам и Делфт с колело вероятно може да го направите през 20 различни маршрута. Има ултра гъста мрежа от алеи, някой са обозначени с червени знаци и обикновено са директните връзки между градовете, примерно дублиращи магистралата.

 

Други са зелени, които са живописните алеи, минаващи предимно през паркове и по-далеч от основния автомобилен трафик. Естествено се случва и да се преплетат. 

 

hollsigns.jpg

 

Въпреки тази инфраструктура, задръствания в големите градове са ежедневие. Всеки, който се е разхождал в центъра на Амстердам знае, че постоянно дрънчат колела отвсякъде. Просто уличките са прекалено тесни за многото туристи, местни и велосипеди.

 

8537968874_493d35e5ac.jpg

 

Возенето по двама също е широко разпространено. Това, което е по-любопитно, е че при двойките често момичето е на педалите, докато момчето се вози, просто въртенето е по-удобно, и след като имаш необходимата физическа сила (генерално на холандските момичета не им липсва такава) то може "силния" пол да е на багажника и да се мъчи да си държи краката да не опират в земята. 

 

На всеки гост на държавата препоръчвам да си намери истинско холандско колело под наем (в Делфт може и някой приятел даже да осигури безплатно) - точно като описаното - тежко, масивно, леко скърцащо и старо! Гарантирам, че ще се почувствате като местен.

 

Ще добавя още снимки на пълната палитра колела, които са в нашата къща, но може би ще стане утре, сега естествено вали. 

 

Как да наемем колело в Холандия?

 

Като цяло не е сложно, просто въведете в гугъл fiets verhuur + името на града, в който ще отседнете. Fiets verhuur означава колело под наем. Ще ви излезнат резултати на сайтовете на веломагазинчета. Или пък просто влезте в първото магазинче за колела, което видите и попитайте на място. Най-вероятно ще може да наемете от тях, а ако не, ще ви упътят. Вероятно ще ви искат депозит между 50 и 100 евро + 10-20 евро на ден за наема. 

 

Предупреждение! Макар и искрено да препоръчвам колоезденето в Холандия, избягвайте го в центъра на Амстердам. Там движението е някакъв кошмар, пълно е с туристи, които не са свикнали да се съобразяват и оглеждат за колела и просто няма да е приятно. 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Аз в Амстердам съм виждал досега 2 катастрофи - и двете между велосипедист и пешеходец. Самият аз веднъж се разминах буквално на милиметри от един с такова масивно колело, и висока скорост. Ако не бяха моята и неговата бързи реакции, изхода за мен можеше да е с доста сериозни последствия. С тези машини наистина шега не бива, холандец/холандка, качен на такова колело може спокойно да мине 2 метра. Общото правило е, че велосипедиста винаги е с предимство - и пред МПС, и пред пешеходец. Сигурно с малки изключения в райони с особен режим на движение. Поради тази причина за несвикналия турист в Амстердам, е задължително първо да се научи да се съобразява предимно с велосипедите, не толкова с автомобилите.

Друга често срещана картинка, на която съм ставал свидетел неведнъж, примерно към 2-3 след полунощ в петък - младежи и девойки, излизащи от бар с усилие да запазят равновесие, след това 5 мин. в търсене на велосипеда, който видимо по нищо не се отличава от примерно 50 други наоколо, но го откриват безпогрешно, още 5 мин. за отключване и измъкване от другите, дошли по-късно, които са го заклещили между педали и кормила, и след това яхване, пълна начална мощ, след това ръцете в ръкавите, или в джобовете, и автопилот. Имам чувството, че някой се прибират и полузаспали на седалките.

Когато видях отдалеч за първи път велопаркинга на Amsterdam Centraal (гарата), помислих че е някаква авангардна арт инсталация от преплетени винкели. Като наближих и видях за какво всъщност става въпрос, останах меко казано изумен. Такова нещо не може да се види в никой друг град, поне в Европа.

post-72-0-56993600-1378754135.jpg

 

И това е само една част от цялото чудо. Общото пространство, заето от велопаркинга е наистина огромно.

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Аз в Амстердам съм виждал досега 2 катастрофи - и двете между велосипедист и пешеходец. Самият аз веднъж се разминах буквално на милиметри от един с такова масивно колело, и висока скорост. Ако не бяха моята и неговата бързи реакции, изхода за мен можеше да е с доста сериозни последствия. С тези машини наистина шега не бива, холандец/холандка, качен на такова колело може спокойно да мине 2 метра. Общото правило е, че велосипедиста винаги е с предимство - и пред МПС, и пред пешеходец. Сигурно с малки изключения в райони с особен режим на движение. Поради тази причина за несвикналия турист в Амстердам, е задължително първо да се научи да се съобразява предимно с велосипедите, не толкова с автомобилите.

Друга често срещана картинка, на която съм ставал свидетел неведнъж, примерно към 2-3 след полунощ в петък - младежи и девойки, излизащи от бар с усилие да запазят равновесие, след това 5 мин. в търсене на велосипеда, който видимо по нищо не се отличава от примерно 50 други наоколо, но го откриват безпогрешно, още 5 мин. за отключване и измъкване от другите, дошли по-късно, които са го заклещили между педали и кормила, и след това яхване, пълна начална мощ, след това ръцете в ръкавите, или в джобовете, и автопилот. Имам чувството, че някой се прибират и полузаспали на седалките.

Когато видях отдалеч за първи път велопаркинга на Amsterdam Centraal (гарата), помислих че е някаква авангардна арт инсталация от преплетени винкели. Като наближих и видях за какво всъщност става въпрос, останах меко казано изумен. Такова нещо не може да се види в никой друг град, поне в Европа.

attachicon.gifamsterdam-147.jpg

 

И това е само една част от цялото чудо. Общото пространство, заето от велопаркинга е наистина огромно.

Хахаха...чудна снимка..wilks,спомням си, че и аз дълго стоях смаяна пред велопаркинга на гарата и се чудех възможно ли е изобщо някой да разпознае велосипеда си тук...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Жоро, кажи моля, каква е средната цена на велосипед на старо, за да съм подготвен за този "консуматив" отрано...

 

Може да варира в УЖАСНО големи граници. Тръгва от наркоманчетата, които продават крадени близо до гарите и там може да се вземат по 20 евро, независимо от вида и формата на колелото (може да е старо, може да е ново което в магазина е над 300, всичко зависи какво е успял да гепи джънкито), но е малко в моралната сива зона дали човек иска да подкрепя този бизнес. Знам, че ти не си от тях, просто го отбелязвам малко като любопитен и културен факт.

 

Този от по-горе струва 55 евро, да речем толкова е средната цена на супер стара, но изцяло работеща машина. Повече според мен няма смисъл да се дават. 

 

Има друго, в студентските градове като Грьонинген, в началото на септември е наплив от чужди и други холандски студенти и всичките магазинчета вдигат цените мощно. За това препоръчвам да не се купува от магазин, а от http://marktplaats.nl Това е нещо като холандския ибей, всичко се продава вътре, общуването е доста по-неформално спрямо ибей, аз от там си купих колелото, статив за камерата, смених няколко обектива за камерата, до билетите за концерта на The Who. Харесваш си нещо в твоя град, отиваш инспектираш на място, даваш парите на ръка и готово. Може да го разгледате и за всички други първоначални разходи, например мебели, ако стаята ще е празна, хладилници, телевизори и т.н. Там също има риск от купуване на крадено колело де, но повечето собственици си имат паспорти на колелата със серийния номер. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Хахаха...чудна снимка..wilks,спомням си, че и аз дълго стоях смаяна пред велопаркинга на гарата и се чудех възможно ли е изобщо някой да разпознае велосипеда си тук...

 

На гарата в Делфт, която е мини вариант на това в Амстердам, сме прекарвали и аз и познати поне по 15-20 минути в търсене на колелата ни. Много е важно да си запомниш къде си паркирал, защото ако се разсееш в тоя момент след това е тежко. Веднъж толкова се мотаехме, че дойдоха полицаи да ни питат какво правим, видяли са ни на камерите, че половин час не си тръгваме и оглеждаме колелата :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Първият път в Амстердам имах чувство, че велосипедистите извират отвсякъде, дори и измежду краката ми, но още на втория ден се привиква към логиката на придвижване.

Харесаха ми велосипедните задръствания на светофарите, хареса ми, че с удобните нидерландски влакове можеш да си закараш колелото където си щеш. Полицията в Амстердам кара заблудените туристи, наели колела, в пешеходните зони да слизат и си бутат двуколесното.

Направи ми впечатления, че в не малко магазини чисто новите колела в ретро стил започват от 160 евро.

А най-красивото, което въобще съм виждал някъде по белия свят, е майка в Амстердам, положила заспалото си бебе на багажника на предната гума и придържаща главата му с едната си ръка. От свян, такова нещо не се заснема. То вече е станало велосипедна лирика...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Първият ми сблъсък с  подобен велопаркинг беше на гарата в Немехен . Хванах тъкмо следобедния час когато огромна тълпа  студенти взе да се изсипва от влаковете и нахлу в паркинага  :)

 

Иначе ме изумяват цените на новите велосипеди и странния за нас дизайн. Остави скоростите от които няма нужда ами всичките изглеждат такива старомодни точно с дизайна на Жоровата машина.

 

П.С. БГ фабрики прозивеждатт доста и за Холандия предполагам дизайна е подобен.

Ако някой не знае България сред лидерите  по износ в ЕС като разбира се  асемблираме котайски части.

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

Виждала съм  много интересни колела из Амстердам. Доста момичета си слагат изкуствени цветя или листенца. Веднъж видях колело цялото накичено с плюшени играчки. Щайгата си е почти задължителна, а ако е на Хайнекен значи си голям пич  :sungum:

На Waterlooplein в Амстердам продават запазени колела между 50 и 100 евро, но на мен не ми вдъхват доверие.

 

Най-мила ми е гледката пред детската градина в квартала - пълен паркинг с малки колелца.

 

(Да си го покажа и моето :biggrin: )

Преди по-малко от година от marktplaats за 50 евро взехме това. Много устойчиво и много удобно. Спокойно може да се вози втори човек на багажника, дори да е заспал.

post-356-0-75740800-1378813927_thumb.jpg

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Виждала съм  много интересни колела из Амстердам. Доста момичета си слагат изкуствени цветя или листенца. Веднъж видях колело цялото накичено с плюшени играчки. Щайгата си е почти задължителна, а ако е на Хайнекен значи си голям пич  :sungum:

На Waterlooplein в Амстердам продават запазени колела между 50 и 100 евро, но на мен не ми вдъхват доверие.

 

Най-мила ми е гледката пред детската градина в квартала - пълен паркинг с малки колелца.

 

(Да си го покажа и моето :biggrin: )

Преди по-малко от година от marktplaats за 50 евро взехме това. Много устойчиво и много удобно. Спокойно може да се вози втори човек на багажника, дори да е заспал.

 

Днес преди потегляне към факултета, снимах повечето колела на съквартирантите с телефона ми и смятам снимките да ги пусна като се прибера вкъщи. Ма все едно няма смисъл да ги пускам, и цветенцата и щайгата от Хайнекен са там :))

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Може да варира в УЖАСНО големи граници. Тръгва от наркоманчетата, които продават крадени близо до гарите и там може да се вземат по 20 евро, независимо от вида и формата на колелото (може да е старо, може да е ново което в магазина е над 300, всичко зависи какво е успял да гепи джънкито), но е малко в моралната сива зона дали човек иска да подкрепя този бизнес. 

Чел съм, а и са ми казвали, че ако полиция те хване да караш крадено колело, което може и да не си откраднал ти самият, но да си го купил със съмнението, че може и да е крадено, глобите са много сурови. Както Жоро писа, доказването е лесно, тъй като всеки си има паспорт със серийния номер на собствеността (ако го е купил ново, или от друг собственик).

Но това май повече засяга добрите, скъпи и по-нови модели. Ако някой е купил колело на старо без паспорт за 30-50 евро, и да му го откраднат едва ли ще е чак такава загуба, дори и да си го познае, но да не може да докаже че е негово.

Имам познати, които през месец си купуват велосипеди за по 30-тина евро, щото им ги крадат постоянно. Даже веднъж на пича му се строило че видял предишно негово колело, взел си го на рамо и в къщи му срязал катинара. Без да му дреме особено, че някой може да го види :D

Разбира се, това не се препоръчва на туристи, или гости в Амстердам. :)

Връзка към коментар

eve, общо взето преразказа снимките, които ще пусна, не мислите ли че е феноменално как изброи типичните характеристики на холандските велосипеди, без да знае, че глася да пускам точно същите снимки :)

 

Това лилавкото всъщност се кара от мъж. Елена да внимава  :) Стоеше няколко месеца на улицата до нас, което е горе-долу приличното време човек да прецени, че е свободно за взимане. Колелото е учудващо удобно, ако човек се абстрахира малко, че от широкото кормило се чувства като шофьор на ТИР. Абстрахирайте се и от надписа Milka на вилката, както и от тромбата за свирка  :)

IMG_20130910_113245.jpg

 

Това е страхотно колело, нова придобивка в нашия парк. Седеше си на улицата вчера с надпис Gratis. Общо взето е в перфектна форма, има си ключалка, лампите му работят, гумите са нови (ако купувате колело на старо винаги оглеждайте гумите, няма резон да спестите 10 евро от велосипед за да дадете след месец 30 за гуми), всичко му е на 6, само веригата има нужда от кратко смазване. 

IMG_20130910_113256.jpg

 

Ето едно от дамските колела вкъщи, жалко че не съм хванал споменатите изкуствени цветчета по кормилото, вижда се малко зеленинка там де  :)

IMG_20130910_113313.jpg

 

Ето я и луксозната касетка за багаж!

IMG_20130910_113323.jpg

 

 

Като казах, че средната възраст е 20-30 години, това сигурно е поне на 40. Кормилото е преправяно(личи си) и мисля в момента работи, миналото лято трябваше да го заема за един ден и бях предупреден как точно да го държа за да успявам да завивам. Изглежда доста старо, и ръждясало и като цяло боклук, нали? На човека, който го кара на идване насам му донесох новия таблет на Google, защото още не го продавали тук. Просто като коментар за покупателната способност на местните жители и колелата, които карат. Найлона, който е на седалката е също редовна гледка. Когато кожата се скъса, гела остава открит и при първия дъжд се напоява и седалката набъбва, а да не говорим че изсъхването после е невъзможно. За това, ако не искате да карате нонстоп с мокър задник найлончето е задължително. Често се ползва тоя атрибут за рекламни кампании, примерно всички колела на гарата изведнъж се сдобиват с найлончета на седалките за новия телефон на самсунг да речем. Голяма част от хората ги махат, но доста си ги оставят и си на практика билборд навсякъде, където караш, хитро  :)

IMG_20130910_113351.jpg

 

А това е за десерт, купих си го току що от супермаркета. Не очаквайте да има вкус на българско кисело мляко (то и българското вече няма такъв вкус, отделна тема), но спрямо турското и гръцкото, които са подобни най ми харесва. 

IMG_20130910_163638.jpg

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

И аз да добавя малко информация за колелетата в Амстердам :)

Съществува програма Nationale Fiets Projecten от която могат да се възползват работещите в някой от фирмите (май не всички им се занимава с документи) по която можеш да си купиш колело на стойност до 749 EUR един път в годината, които ще ти се приспаднат от данъците. Един вид държавата ти купува едно колело годишно :) Разбира се има условия, трябва да ходиш с него на работа в поне 50% от работните дни и цената на велосипеда не трябва да е по-висока от месечният данък който плащаш, тоест 749 EUR е максимума, но ако данъците са ти по-малко - можеш да разчиташ само на по-малката сума :)

Повече подробности тук http://nfp.nl/

Редактирано от Бисер
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Георги, ако си фен на киселото мляко, си взимай закваска от България. Има я в био магазините. Аз няколко пъти съм носила за приятели, но на мен не ми се занимава.

 

Duke, първоначално ми беше малко неудобно, но свикнах. Винаги като го карам се чувствам като рокер-ка. Освен това си е атракция и е много сладко, когато забележа как някой дискретно се опитва да го снима :)

 

А това съм го засичала веднъж...

http://www.youtube.com/watch?v=hWmAIhz43S4

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

eve, колелото ти е супер яко! ;-)

 

Цялата тема ми напомни, че когато аз си тръгвах завинаги от Амстердам, нямаше какво да направя с колелото и просто го отключих и го оставих ей така при останалите колелета пред университета... Надявам се бързо да си е намерило добър и грижовен стопанин.

Редактирано от jennie
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Георги, ако си фен на киселото мляко, си взимай закваска от България. Има я в био магазините. Аз няколко пъти съм носила за приятели, но на мен не ми се занимава.

 

Duke, първоначално ми беше малко неудобно, но свикнах. Винаги като го карам се чувствам като рокер-ка. Освен това си е атракция и е много сладко, когато забележа как някой дискретно се опитва да го снима :)

 

А това съм го засичала веднъж...

http://www.youtube.com/watch?v=hWmAIhz43S4

 

А, чак толкова не съм фен :)

 

Хах, това с каналите го бях забравил. Редовно забавление сред пияните младежи е да мятат колела в канала. Понеже ключалките често са само за задната гума, без самото колело да е прикрепено към нещо, няма по-лесно от това да грабнеш велосипеда и да го метнеш в канала. Хобито се е разпростряло и до SMART-ове, каквито са малки, четирима човека го хващат и хоп...

 

http://www.dutchamsterdam.nl/707-amsterdam-smart-car-canals

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Много добро видео за велосипедната култура и стил в Амстердам. Качих го във Видео секцията, но може би не всички ще го видят там. 

 

[sharedmedia=videos:videos:391]
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Още малко за колоезденето. В източната част на Нидерландия дори има 1-2 хълмчета, невероятно но факт! На едно такова хълмче тренирал и професионалния колоездачен отбор на Rabobank. С облеклото си, със спортните колела, както си трябва. 

 

До тях обаче, смело със същото темпо върти местен пощальон. Минавал връхчето всеки ден с колелото за последните много години и съвсем спокойно си държи тяхното темпо. Без специално облекло, с тежкото колело, натоварено с поща. Използвайки популярността на това видео, холандските пощи направиха по-късно реклама с въпросния пич. Вижте го само как едва ли не им дава зор да побързат. 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=VN54oOMVrXQ

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Още едно съоръжение, плод на холандската инженерна мисъл (забележете в кой град е студиото, в което са измислили и изработили проекта ;) )

 vyzdushno-krystovishte-za-koloezdachi-bo
 

Ако тези дни ви се случи да минете по шосето, свързващо Айндховен и Фелдховен в Холандия, ще се натъкнете на необичайна гледка, съобщава My Modern Met.
Hovenring е окачено във въздуха изумително кръстовище, което е измислено и построено от IPV Delft специално за колоездачи. С негова помощ те успяват безопасно да преодолеят изключително натоварената отсечка, пише сп. "Обекти".
Кръглият стоманен мост предоставя на велосипедистите подходяща алтернатива за придвижване, а в същото време е и красива архитектурна атракция за региона.
В средата на структурата се извисява огромен опорен пилон на височина от 70 метра, от който се спускат 24 стоманени кабела, които държат кръглото кръстовище като гигантска летяща чиния. Според нейните създатели Hovenring е важна стъпка в естествената еволюция на архитектурата и като първа по рода си структура предоставя иновативен подход за бъдещия дизайн на пътищата, които трябва да са по-безопасни и по-ефективни.


http://www.novini.bg/news/164759-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%BD%D0%BE-%D0%BA%D1%80%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B8-%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%8F.html

 

Тук има албум с повече снимки на съоръжението, както и други проекти на същото студио

http://www.archdaily.com/332537/hovenring-circular-cycle-bridge-ipv-delft/511d4974b3fc4b55d50002f3_hovenring-circular-cycle-bridge-ipv-delft_hovenring_eindhoven_ipv_delft_008-jpg/

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

^

Ха, явно архитектът, който е правил проекта за кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Евстатиев Гешов" в София е почерпил вдъхновение от холандците, защото визуалната приликата е очевидна...

 

krastovichte.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз това българското нещо не го разбирам. Освен кръга, долу булевардите пак се пресичат на едно ниво, барабар с трамвая. Изглежда ми като много строителство за малка полза

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Холандците хич не са доволни от това кръстовище между другото, последния път, когато четох коментарите. Казаха, че една камара пари са се изхарчили, а като цяло въпросното висящо кръгово си седи празно  :) 

 

В Делфт покрай университета е нормално да има много технологични компании :)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.