Прескочи до съдържание

С какъв куфар, раница или сак пътувате


Препоръчани мнения

Публикувано:

Якета и шапки е друго Веднъж една група нашенци си сложиха виетнамски шапки в търкиш, заемащи повече място от куфар всяка една.. 

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 8 часа, Alexander каза:

Това да не е Уиз и Раян, че да давам място на тези с куфарите?

имам право на ръчен с размер на куфар, аз ако имам раница защо решихте, че трябва да си я държа в краката?

да, при лоу костпвете е така, ама тук е друго, няма две тарифи и различни правила, приорити и няма как да стане, но явно някои се бъркат с условията на лоу костовете..

 

Е ти сега къде видя, че някой е решил, че не може да си сложиш раницата :) Куфар, раница, торба от Била - щом това ти е позволеният ръчем багаж, си го слгаш горе. Мен проблем (при пълен полет) са всички останали неща, които са наслагани горе. Че ми се е случвало да ми казват, да си сложа другаде куфара, че имали чупливи неща в торбичките.

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Публикувано:

Защо да си слагаме куфара горе, а раницата в краката, ако няма място?

Ами защото кланицата се събира в краката, а куфар не.

Или просто защото при силна и рязка турболенция не искаш твърд куфар да литне и да те фрасне в муцуната. Други причини трябват ли..

  • Харесвам 5
Публикувано:
6 minutes ago, jorocontrola said:

Защо да си слагаме куфара горе, а раницата в краката, ако няма място?

Ами защото кланицата се събира в краката, а куфар не.

Или просто защото при силна и рязка турболенция не искаш твърд куфар да литне и да те фрасне в муцуната. Други причини трябват ли..

Ами пътувайте с раници.Който иска куфар да си плати чекиран , ако не му се рискува да го удря по краката.В противен случай ще си понесе евентуално неудобство.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 9 часа, Alexander каза:

Това да не е Уиз и Раян, че да давам място на тези с куфарите?

имам право на ръчен с размер на куфар, аз ако имам раница защо решихте, че трябва да си я държа в краката?

да, при лоу костпвете е така, ама тук е друго, няма две тарифи и различни правила, приорити и няма как да стане, но явно някои се бъркат с условията на лоу костовете..

 

Всъщност, това е правило, което не зависи от вида на компанията. Както вече беше споменато, полетите на групата на Луфти от/до България през последните няколко години са буквално разпродадени и почти всеки път се наблюдава описаната по-горе картина. Именно затова обикновено по време на бординг кабинния състав уведомява по вътрешната уредба пътниците, че отделенията за багаж са предназначени за куфари, а всички раници следва да се сложат под седалката пред пътника. Въпрос на възпитание е дали по време на очевидно 100% затоварване ще си сложиш раницата и якето в багажното отделение или ще се съобразиш с писаните и неписани правила...

 

преди 6 часа, Jorro каза:

Проблема е, ще редовно виждам как карат хора да седят с куфари в краката, защото някой отказва да си свали раницата, якето или торбите от дютифрии в краката, а логично всеки е помъкнал багажа на макс. Това го виждам предимно на софийските полети и не мога да разбера как може стюардесите да не вземат отношение в повечето случаи. На последния полет се наложи да й повиша тон на едната и да й обясня, че като старша стюардеса тя командва в кабината и трябва да вземе отношение, а не да вдига рамене, когато някой си е решил да се прави на интересен. Извинявам се, но не мисля за нормлано да се пътува с куфар в краката два часа, а преди няколко години ми се беше наложило и на мен и още го помня.

Аз също имам подобен случай от миналата година с австрийците. При положение, че на редица места в салона в багажното забелязах якета и малки раници, един от стюардите ме накара да сложа куфар под предната седалка. Обърнах му внимание на факта, че това не е редно и следва да си свърши работата, но така и не направи нищо по въпроса. После имаше доста страннно поведение по време на полета и дори накрая пилотът се извини по уредбата за странното поведение на част от кабинния състав, което е абсолютен прецедент. Имаше му нещо на това момче, имам чувството, че беше на някакви субстанции...

  • Харесвам 4
  • Шок 2
Публикувано:
преди 1 час, stanimir каза:

Якета , торбички ок , но защо някой който пътува с раница да има различни права от този с куфар ? По-тъп ли е, че е решил да пътува само с раница ? 

Не става въпрос за права, а за правила и процедури. Решението за да няма разправии сред пътниците е просто да чекират големите куфари на гейта както правят понякога или в кабината, като видят, че няма място, а не да карат пътника да пътува 2 часа с куфар в краката. Пътниците, които грам не се съобразят с околните не ми се коментират. За мен такива ситуации трябва да се решават от кабинния състав, а повечето екипажи на Луфтханза реагират меко казано неадекватно или по-скоро с безразличие.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 10 минути , Duke каза:

После имаше доста страннно поведение по време на полета и дори накрая пилотът се извини по уредбата за странното поведение на част от кабинния състав, което е абсолютен прецедент. Имаше му нещо на това момче, имам чувството, че беше на някакви субстанции...

 

преди 3 минути , Jorro каза:

 За мен такива ситуации трябва да се решават от кабинния състав, а повечето екипажи на Луфтханза реагират меко казано неадекватно или по-скоро с безразличие.

Не помня вече точно, но май и аз летях един път с куфар в краката. Иначе на кабинният състав му нямаше нищо, просто си беше кисела немска леличка и тотално ни отсвири...

  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз съм в леко недоумение от това как някой пътува с куфар в краката. Как се случва това? Върху него ли стъпвате, защото няма как да се събере под седалката. Ако е така, това трябва да противоречи на всякакви изисквания за сигурност. Седалките са изчислени човек да седне в тях с пуснати крака, за да има определено натоварване при инцидент.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Багажните клетки са оразмерени точно за три куфара на ред.Щом мястото не стига значи някой е злоупотребил с предоставеното му пространство , дали с по-голям от позволения  куфар , дали с допълнителни дрехи и торбички.

Най-редовно пътници си наблъскват напречно куфарите , защото са над 55 см за да влязат свободно.Една част и просто защото са тъпи и са пропуснали елементарни уроци по геометрия в училище.

Ако кабинния екипаж го мързи да следи за правилата, сваляйки тези куфари в багажното , или не му се влиза в пререкания с клиентите е друг въпрос.

  • Харесвам 8
Публикувано:
преди 21 минути , horus92 каза:

Ако е така, това трябва да противоречи на всякакви изисквания за сигурност.

Така е. Всъщност за мен странното е, че се случва при Луфтханза. Място за багажа не остава, защото техните екипажи не редят и не се занимават с багажите на пътниците. Ако двама са в салона и редят куфари, свалят якета и торбички нещата ще се случат, но аз им подкрепям политиката трябва да призная.

преди 13 минути , stanimir каза:

Багажните клетки са оразмерени точно за три куфара на ред.Щом мястото не стига значи някой е злоупотребил с предоставеното му пространство , дали с по-голям от позволения  куфар , дали с допълнителни дрехи и торбички.

Най-редовно пътници си наблъскват напречно куфарите , защото са над 55 см за да влязат свободно.Една част и просто защото са тъпи и са пропуснали елементарни уроци в училище.

Ако кабинния екипаж го мързи да следи за правилата, сваляйки тези куфари в багажното , или не му се влиза в пререкания с клиентите е друг въпрос.

Ако на пълен полет с А320 всички пътници са с куфари няма никакъв шанс да се съберат в багажниците, дори всичко да е поставено както трябва и да няма една торбичка и яке! Забравяш, че има багажници с аварийно - спасителни средства, че екипажа и той има куфари.... Не се сещам точно, но 320 - ката сякаш събираше максимум 100 куфара, с нормални багажници, даже по - малко. А кабинния екипаж и да не го мързи си има правила във всяка компания относно действията на екипажа с багажа на пътниците. Проблемът с ръчния багаж трябва да бъде решен не в самолета, а на гейта, но старшия трябва да се сети да каже да не се допускат над 80 броя куфари например. Това по време на бординг да сваляш куфари в каргото.......

 

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Публикувано:
преди 47 минути , horus92 каза:

Аз съм в леко недоумение от това как някой пътува с куфар в краката. Как се случва това? Върху него ли стъпвате, защото няма как да се събере под седалката. Ако е така, това трябва да противоречи на всякакви изисквания за сигурност. Седалките са изчислени човек да седне в тях с пуснати крака, за да има определено натоварване при инцидент.

Аз също не вярвах, че стандартен куфар за ръчен багаж може да се побере под седалката пред мен, но всъщност се побира...

 

преди 10 минути , randi каза:

Така е. Всъщност за мен странното е, че се случва при Луфтханза.

Естествено, че става дума за куфар под седалката, а не за куфар под краката...

  • Харесвам 1
Публикувано:

1 случай - България аир. Качваме се накрая. Място за ръчните куфари няма. Стюардесите ни ги взеха и сложиха някъде из техните помещения ли шкафове ли и на слизане ни чакаха с куфарите на вратата.

 

2 случай  - търкиш при бординг на избирателен принцип вземаха куфари за багажното. Промъкнахме се докато се омайваха с друг пътник.

 

3 случай - Аир Балтик - Седим на гейта и чувам как една служителка казва, че трябва да пуснат само 60 куфара. Наредихме се най отпред, че да не дадем фира.

 

Уточнение - не надвишавам никога брой,  размери и тегло. И си търся правата. 

 

А какво се случва когато в ръчния ти куфар имаш батерии, лекарства и други, които не може да са в чекирания. Няма как да ме накарат да го чекирам. 

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 9 часа, swimmer каза:

Аз на тия с куфарите с претенции директно им предлагам да вземат моята раница в техните крака.

Предполагам също така, че на тези с претенциите в замяна предлагаш да вземеш техните куфари в твоите крака?

  • Харесвам 3
  • Браво 3
Публикувано:

Абе буташ , ръгаш и тва е ...човек за човека е вълк и на никого не му пука за твоя комфорт.По-наглите винаги надделяват.

  • Харесвам 4
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Да дам и моите 5 стотинки по темата (ръчен багаж). Поръчахме си раници от амазон , които са точно 40 x 20 x 25 cm. Изглеждат някак по- малки, но събират всичко, имат 1000 джоба- да забравиш кое къде си сложил. 🙂 Сигурно има подобни и в други сайтове, но тези си харесахме (няколко приятелки) и тях използваме сега. Другото, което ми свърши чудесна работа, са вакуумните пликове от Тему 60 х 40, които нямат нужда от нещо допълнително, с което да се изтегля въздуха- просто се навиват и се вакуумират. Пестят място наистина. 

  • Харесвам 12
Публикувано:

Аз искам отново да похваля тайванския Eminent. Не са много бюджетни куфарите, но са по-евтини от Самсонайт, а качеството им е страхотно. Имам такъв мек голям, закупен в Тайван преди 10 години, и е чудесен и още жив. Попътувал е доста.

Сега ми подариха, но реално аз си го избрах, нов куфар от тях -  твърд, среден по размер, който може да се разширява и е много лек . Поръчах го онлайн и го доставиха с куриер от Германия, безплатно. Вътре разпределението е топ.

Куфарът отиде до Япония с мен и мога да кажа, че съм във възторг от него.  

Разказвам за него, защото марката не е толкова позната, а качествето е на ниво.

  • Харесвам 7
  • Браво 2
Публикувано:

В последните 3-4 години пътувам само с раница , ето този модел https://www.viamond.ro/papetarie/47989-rucsac-extins-caterpillar-millennial-classic-kenneth-material-600d-hd-polyester-negru-5711013045906.html?srsltid=AfmBOorsuBZoacIHUElH3unlNGpD6Tv2_cAHyH57RY4YM-yu-KuFXG3I.

Изключително здрава , удобна , събира много и малко , с отделение за лаптопа , който мъкна навсякъде.

До сега само веднъж съм я слагала в рамката на Раян и се побра. 

  • Харесвам 3
Публикувано:

От десетина години пътувам само с малка раница, която се носи диагонално. Много по удобно е да вадиш каквото ти трябва без да а сваляш. Побира едно пухено яке което се компресира, един междинен слой с дълъг ръкав и всички дреболии които ми трябват. Никога няма да се върна към мъкненето на 100 кила боклуци, все едно самолета ще кацне в сърцето на джунглата …

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 16 часа, desislavna каза:

Аз искам отново да похваля тайванския Eminent. Не са много бюджетни куфарите, но са по-евтини от Самсонайт, а качеството им е страхотно. Имам такъв мек голям, закупен в Тайван преди 10 години, и е чудесен и още жив. Попътувал е доста.

Сега ми подариха, но реално аз си го избрах, нов куфар от тях -  твърд, среден по размер, който може да се разширява и е много лек . Поръчах го онлайн и го доставиха с куриер от Германия, безплатно. Вътре разпределението е топ.

Куфарът отиде до Япония с мен и мога да кажа, че съм във възторг от него.  

Разказвам за него, защото марката не е толкова позната, а качествето е на ниво.

Марката на този тайвански производител се е доказала и в моето семейство, имаме два закупувани от Метро, след това в Дубай в Carefour във всеки мол съм ги откривала на нормални мени. 

  • Харесвам 5
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Здравейте, можете ли да ми препоръчате голям куфар или туристическа раница, които да побират 20кг+ чекиран багаж?
 

Няма да ги използвам често, максимум 1-2 пъти на година, за това може би клоня към раница, като по-универсален и практичен вариант.

 

Не държа на дизайн, но предпочитам да инвестирам в нещо качествено, което да не се налага да сменям в близкото бъдеще. Не държа и да е най-висок клас, тъй като ще го използвам рядко, просто да бъде с добре съотношение цена-качество.

  • Харесвам 1
Публикувано:

За куфари в темата има много отзиви. 

Относно раниците може да се погледнат предложенията на Декатлон, Ташев и разбира се най-добрите Osprey. Всички те имат предложения за пътувания ( различни от туристическите, където се набляга на различни екстри) . 

Един от недостатъците на някои раници са многото ремъци, които се закачат на ленатата за багаж по летищата. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
На 30.04.2025 г. в 12:27, Doctor Who каза:

 

2.  "Защо куфар с правилните размери не влиза в клетката."      

Ами ... защото размерите на куфара не са верни, защото не можем да ги премерим вярно и защото размерите се променят.

Куфарът трябва да се измери със средство за измерване, което дава максимална яснота за габарити при минимум допирни точки, за да е резултата прост и еднозначен. Куфарът се мери и може да бъде измерен ... с клетката. От точка 1. би трябвало да е ясно, че клетката е с точни размери. Най-сигурният начин на контрол е този, който води до две възможности - да - не, става - не става , минава - не минава, отговаря - не отговаря. В машиностроенето контролният уред се нарича калибър, който е проходен или не проходен, т.е. минава - не минава, а в нашия случай - влиза - не влиза. /Преди не толкова много години яйцата по изкупвателните пукттове са мерени с халка - минава ли през нея е с размер М, не минава  - с размер L   🙂 /. Куфарът може да бъде измерен по много начини, но този с ролетката е информативен, без да е контролен. Правоъгълната пластинка се движии дава верен размер при опън, при натиск се губят милиметър или два или повече ако е с по-голяма дължина. Ролетката е мека и дава верни резултати върху твърда плоскост и при не голяма дължина заради деформации в нея. Даже и да приемем, че ролетката мери вярно начинът за измерване обезсмисля приемането - хората не могат дза мерят. Ако куфарът се мери изправен даже допрян до стена и отпред e сложена плоскост резултатът ще е различен ако бъде премерен със същата ролетка и същата плоскост в легнало положение, защото куфарът като цяло е еластичен, деформируим и променящ се под въздействието на тегло, температура, натиск, конструктивни допуски, допуски и неточности при изпълнението и монтажа. Ами вижте в магазин няколко изправени куфара, сложете нивелир върху два или три и проверете дали уреда ще е хоризонтален. Твърдо не. Куфарите са еднакви в зависимост в какво се мерят. Например буталата на хидравличните цилиндри са еднакви докато се измерват в диапазона на стотни от милиметъра, ако се  измерят в диапазона на микрометрите всички са различни.  Ролетката мери двумерно, куфарът е тримерен и това означава, че хващаме случаен размер на случайно място. Все едно същества живеещи в двумерно пространство да измерят нещо в тримерното, или последните  - да разберят нещо от четиримерното. 🙂 Щегувам се, но идеята е ясна.

 

Куфарът е еластичен и размерите му не са постоянни. Да - няма съмнение или ако има - четем по-надолу.

Най-общо куфарите се произвеждат от плат, пластмаса и метал. С цел олекотяване и минимизиране на разходите се ползват материали, които изпълняват изискванията за размер, трайност и визия по достъпен на клиента начин и осигуряващ печалба на производителя.

Куфарите от пластични материали се произвеждат чрез шприцоване на стопен материал в матрица /скъпо, качествено, стабилно и точно/, от ролка и като лист фолио нагрято до температурата си на термопластичност на линия под която има матрица /нещо като корито формещо външната част на куфара/ и над линията - поансон /нещо, което влиза в матрицата/. По подобен начин се произвеждат кофичките за мляко, кутиите за храни в супермаркетите и т.н. Метода е добър, по-евтин от първия, но качеството зависи от охлаждането на работните органи и колкото по-лошо е то, толкова по-недобра и непостоянна ще е крайната форма на куфара. Да, ще бъде условно твърда, реално еластична. Качеството зависи и от вложените материали, конструкцията на инструмента и още много фактори, които или ги има или ги няма в пълна степен и се определят  в зависимист от цената , която се гони. Материалите също определят твърдостта на стената, както и дебелината и. Едно е да се прави от поликарбонат, друго от различните модификации на полипропилен, както и от вида и слоевете на платното, трето - да се произвеждат от полиетилен висока или ниска плътност изпълненен с модификатори за твърдост, цвят, устойчивост на светлина, топлина и т.н. Има и друг начин - бърз, евтин, некачествен - бластване на цялата форма на куфара, която после се обрязва, за да станат две половини и започнат дейностите по тях. Принципа на този метод е , че изтича материал под формата на "черво", което влиза в инстумент/форма  от две половини, който се затваря, в "червото" се вкарва въздух под налягане и "червото"  изпълва формата/заема пространството от вътре. Така се произвеждат флакони за кетчуп, шампоан, туби за перилни препарат и много други. Просто тук размера/обема е много по-голям. Има и други методи - по-стари, по-нови, по технични, по-бързи, но винаги има нещо, което е заради друго нещо.

Излезе излишно дълго, но идеята беше, че куфарът е еластичен по ред причини и неговият размер е непостоянен. При някои условия ще влезе в клетката, в други не - някой е седнал върху него и е променил формата му, подреден е неправилно, в средата се издул и стърчи извън клетката, бил е на слънце и е по-мек, бил е на студ и се е усукал...

Всеки е виждал конструкцията на American Tourister, Samsonite или друга марка от висок клас. Качеството е добро или високо когато куфарът е здрав,  лек и максимално твърд и съвсем не случайно шарките на тези куфари са повече, по-релефни, в различни посоки и форми - това е оребряване на плоските части, което помага за запазване на формата по-постоянна /шарките по бутилка за минерална вода имат основна функция да оребрят и заздравят бутилката и намалят теглото на преформата/"епруветката" от която се раздуват/ максимално, естетиката е следствие/.

 

При куфарите от плат ситуацията е същата, но в по-ниска степен. Обикновено има рамка, странични плоскости с различна твърдост и плат с различно качество и издръжливост. Конструктивно и в зависимост от цената е напълно възможно този модел да е с по-постоянни размери и дълготрайност. Някъде назад @Mary публикува куфар, който мисля, че е оптимален вариант за ползване, ако влиза в клетките. Виждал съм подобен - качеството е отлично.

 

Металните куфари са от алуминий. По тях също има оребрявания за издръжливост и олекотяване, но след по-силен удар се деформират необратимо и е личен избор дали са подходящи за често ползване, особено в самолети.

 

Това, че производителят е написал 55х40х20 гарантиран размер е вярно до момента, в който куфара не влезе  вклетката, която вече коментирахме, че е средство за контрол.

 

Да, има красиви, точни и стабилни куфари. Преди време бях видял един при размери 55х40х20 със собствено тегло над 4 килограма, което обезсмисля качеството му за често ползване при разрешените 10 килограма. Чудесна раница със собствено тегло до килограм ще събере цели 9 килограма при по-малки габаритни размери от него.

 

Бях писал преди, че има конструкции на раници, които задържат габаритите по-постоянни, респ. очакваните проблеми с клетките ще са по малки. Имах няколко полета в послединия месец и проверих раница с официални размери 45х30х20 , която влезе във всички клетки, вкл. тази на Райън. Единственото нещо, което правя е да редя багажа равномерно разпределен и да притегна раницата с меки леки ремъци с лепенки. Раницата е максимално близка до паралелепипед и от стегната материя /почти твърда/.

 

Моята е почти като този модел , тежи под килограм и беше около 60 паунда в Амазон преди доста време. Няма дръжка.

 

image.png.912b0a52ea17654d5abc3915ae79ee6a.png

 

 

 

Може би и заради проверките в последните месеци, но търговците пуснаха раници с нови размери и допълнителни укрепвания:

 

Кауфланд - по-малки размери и без излишни джобове отпред.

 image.png.4b5c972a4904d268049a0883ffc86a30.png

 

Тему - с пристягащи ремъци, гледам че имат усилен ръб, който ще намали деформацията.

 

image.png.39bb3b62b2a2eb74e95f9fbca1b477ba.png

 

 

 

Амазон

image.png.568325f3d0670040931d9581d06d2309.png

 

С оребрена повърхност и твърда конструкция. Може би се губи обем заради закръгленията, но ще е с най-постоянни размери.

 

image.png.b8c5622c5e72458b0df3a582fd8b2070.png

 

 

Ако става въпрос за препоръки и идеи - това е от мене.  🙂 

 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.