neuromancer Публикувано: 7 май, 2013 Сподели Публикувано: 7 май, 2013 Признавам си, че ме домързя да чета по въпроса, ама форума май не страда от препълване, та ще питам знаещите, дължат ли се компенсации при закъснение до 5 часа? При последното ми пътуване с Бритиш междуконтиненталния полет закъсня (по-точно подрани, но нямаше свободен гейт, и като резултат си отвисяхме на пистата), изпуснах си връзката за София, бях пренасочен през Букурещ (с един допотопен АТР-42 до София) и стигнах точно 4ч 50мин по-късно. Та, дължат ли ми нещо и как да си го поискам? Принципно аз не бих се занимавал, ама бяхме четирима (двама възрастни и две деца <2г), което направи преживяването леко неприятно. Дадоха ми ваучери за храна на Хийтроу, но със смяната на терминал, два пъти секюрити с опитване на детски храни и чакане по сума време и прочие време не остана да ги ползваме (никой не остана гладен де, другите неудобства бяха по-големи). Това го питам по-скоро информативно, щото не съм сигурен дали ще се занимавам, ако се налага нещо по-сериозно от писане на мейл. Пък и затрих бордната карта за румънския полет (ако още се пази букинга, промените трябва да ги има там обаче). А и за в бъдеще да знам. Друго на което да обърна внимание - следващия път да пътувам, когато има полет и на България Еър, та поне да мога да пътувам директно, ако нещо се обърка. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 7 май, 2013 Сподели Публикувано: 7 май, 2013 Да, за дългите полети при закъснение над 4 часа се дължи компенсация. В твоя случай означава по 600 евро на човек, хич не малка сума. Тънкият момент е причината за закъснението. Ако авиокомпанията докаже, че е била извън нейният контрол (липсващи свободни гейтове при кацане подозирам, че за съжаление влизат в тази графа), то тогава компенсация не се дължи. Процедурата е първо да се свържеш с компанията, от където да получиш официален отговор за закъснението. На базата на този отговор преценяваш следващите си стъпки, пусни го тук и ще го мислим. За Бритиш ей тук може да получиш информация: http://www.britishairways.com/travel/euclaimnor/public/en_gb Ако прецениш да се занимаваш и да влезеш в повече детайли ще съм по-конкретен. Но на кратко дилемата е следната: дали при липсващи гейтове на летището авиокомпанията може да е виновна. Ако Бритиш каца на летище София може би не е, но ако говорим за техния си Терминал 5 на Хийтроу като нищо е. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 7 май, 2013 Автор Сподели Публикувано: 7 май, 2013 Ами гледам, че има форма онлайн там, та ще взема да пробвам. То 600 евро на човек е доста повече, отколкото аз платих за билетите, ако не броим милите де. За Т5 на Хийтроу става въпрос, то си има администрация (BAA), отделна от Бритиш еъруейс, ама какви точно са им взаимоотношенията не знам. Те обясненията на капитана бяха доста забавни, значи първо сме кацнали по-рано, гейта зает, ще почакаме 10 мин, после гейта все още зает, айде още малко, после техн. повреда на самолета на гейта, който не могъл да тръгне, та отиваме на друг гейт, после се оказва, че там няма персонал, който да докара ръкава до самолета, та да почакаме още малко и там, и най-накрая били изтеглили оня самолет оттам, та си отиваме на мястото. Поне ни държеше информирани, за разлика от други случаи. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 7 май, 2013 Сподели Публикувано: 7 май, 2013 Цената, която си платил няма значение Тествай се с формата, ако не друго ще имаш пряк опит с процедурата и ще тестваш за в бъдеще как е. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега