Oshko Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 (редактирано) Ха сега де Нищо не разбирам от темата. Летните ми гуми са с много грайфер, но са вече на 7 години, четох, че трябва да се сменят, не било хубаво да се карат толкова стари гуми. Дали е така? Ако тръгна да си купувам пък, на една и съща цена мога да си купя маркови(Пирели, Бриджстоун и т.н.) с размер 205/55/16, на същата цена мога да си купя куча марка с размер 215/55/16, който всъщност ми е оригиналният размер, въпреки че в момента карам с 205. Кой от двата варианта е по-добър? И ако ме съветвате за вторият, препоръчайте някоя куча марка, защото аз не съм чувал нито една от тях(Дайтон, Корморан, Барум, Сава) Редактирано 2 февруари, 2015 от Oshko
Дидко Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 (редактирано) По този въпрос мненията на професионалисти, журналисти, както и на обикновени потребители, мноого често се различават! Това, че са с много грайфер, както казваш може и да са си загубили качествата за тези 7 години, може и да не са! Ако е някоя читава марка и си ги съхранявал правилно (прохладно и сухо място, далеч от директна слънчева светлина), може и да са годни за употреба. Аз лично бих предпочел 205/55/16 въпреки, че не е оригиналния размер и да си купя хубави гуми! 215/55/16 е по-рядък размер и оттам по-скъпа гума. Пасат ли е колата? Редактирано 2 февруари, 2015 от Дидко
Фил Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 (редактирано) По такава тема ще получиш доста различни мнения ... По първия въпрос - годините на гумите са важни и наистина след петата-шеста година е добре да се мисли за смяна. От друга страна - много важно е и колко километра са изминали и какъв ти е стилът на каране и как са са съхранявани. Тук според различни твърдения гумите трябва да се сменят след пробег от 50-60-70000 км.Ако се направи едни обстоен и внимателен оглед и гумите имат достатъчно грайфер и нямат цепнатини, "балони" или други подобни видими дефекти - не е наложително да ги сменяш.Колкото до нови гуми - личното ми мнение е да не залагаш на "кучи марки".. P.S. А, с Дидко сме писали едновременно Редактирано 2 февруари, 2015 от Фичо
Zaro Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 Аз лично бих предпочел 205/55/16 въпреки, че не е оригиналния размер и да си купя хубави гуми! 215/55/16 е по-рядък размер и оттам по-скъпа гума. Тук има значение какво препоръчва производителят, защото промяната в размера води до промяна в поведението на пътя
Фил Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 И когато купуваш нови гуми трябва естествено да внимаваш за годината на производство и да гледаш т.нар DOT , а сравнително най-точна информация за качествата на дадена марка гуми може да намериш от тестовете на ADAC 1
Alexander Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 Много зависи как караш и къде. Ако караш винаги слокоино и по що годе хубави пътища, няма нужда от някаква велика гума. Ако се кара по дупки се гледа гумата да има твърд борд, ако си бърз шофьор, се гледа да имат добро сцепление на вода и т.н. С две думи зависи от приоритетите на шофьора, не на последно място и колко км се минава годишно. Ако се кара малко, няма нужда от хубави и скъпи марки, понеже след примерно 5 години, гумата ще е износена на половина, но качестовото ще е паднало доста и пак идва реда за смяна. Това с ДОТ-а е много модерно да се гледа в Бг, едва ли не, ако гумата е на 6 месеца или година е негодна... Разни китайски гуми от най-евтинтите не са за препоръчване, често са шумни, изкривяват се след 1 година и т.н., с две думи са проблемни. 1
Oshko Публикувано: 2 февруари, 2015 Автор Публикувано: 2 февруари, 2015 Пасат ли е колата? Ситроен C5 е колата Старите ми гуми са Michelin HP, минали са 50000, но грайферът е наполовина. Минавам по 10000 на година средно. Не съм някакъв състезател, извънградско си карам 90-100, по магистралата 140.
Alexander Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 (редактирано) Къде се кара колата? В Бг ли? Слагаш ли зимни гуми? Ако слагаш, вероянто пробега с летните е доста по-малък от 10к на година. От добрите варианти са kumho, hankook и подобни Редактирано 2 февруари, 2015 от Alexander
Oshko Публикувано: 2 февруари, 2015 Автор Публикувано: 2 февруари, 2015 Къде се кара колата? В Бг ли? Слагаш ли зимни гуми? Ако слагаш, вероянто пробега с летните е доста по-малък от 10к на година. От добрите варианти са kumho hankook и подобни В БГ карам предимно, слагам зимни, но през зимата карам около 1/3 спрямо лятото.
Alexander Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 При такъв пробег и начин на шофоране, в никакъв случаи не ти трябват някакви скъпи и топ марки и модели. Виж за корейските марки, за които писах, те са горе-долу в златната среда, дори над средното ниво. 1
georgiev Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 Без да навлизам в детайли, че темата е почти безкрайна, а и по други форуми доста сме дискутирали, но за твоята кола и стил на шофиране можеш да погледнеш средния ценови клас. Вече трети комплект купувам от една и съща марка за по-висок клас кола и по-агресивен стил и съм много доволен. Погледни за цени на Нокиан. Мисля че i3 ще ти свърши чудесна работа. Разбирам, че звучи като реклама, но е истина. Не съм дилър на Нокиан, нито имам нещо общо с фирмата. Преди тях тествах разни топ марки и не останах доволен като отношение цена-качество.
Hayasko Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 Независимо как и колко се кара, независимо как се съхранява гумата и какъв грайфер има - минат ли 5 години, трябва да се сменят. След 5-тата година се променя консистенцията на каучука и гумата започва бързо да губи свойствата си. От кучите марки бих препоръчал Дембица, Корморан и Барум, и 3-те вида са пробвани и проблеми никакви. За мен е по-добре да имам нов Корморан, отколкото 7-годишен Мишелин.
georgiev Публикувано: 2 февруари, 2015 Публикувано: 2 февруари, 2015 Независимо как и колко се кара, независимо как се съхранява гумата и какъв грайфер има - минат ли 5 години, трябва да се сменят. След 5-тата година се променя консистенцията на каучука и гумата започва бързо да губи свойствата си. От кучите марки бих препоръчал Дембица, Корморан и Барум, и 3-те вида са пробвани и проблеми никакви. За мен е по-добре да имам нов Корморан, отколкото 7-годишен Мишелин.
Hesoss Публикувано: 20 юни, 2015 Публикувано: 20 юни, 2015 Малко късно я виждам темата пък и най вероятно Ошко вече си е закупил и поизтъркал новите жапънки на колата...но да се изходя по темата работих преди време в сервиз за гуми в последствие сервиза стана не само за гуми и там всекидневно ни набиваха в главите хиляди неща за гумите....един от малкото сервизи тогава в който се работеше доста качествено та за гумата са важни доста фактори първия от тях е ДОТ втория е пластове и т.н. в случая можеш съвсем спокойно да вземеш среден клас гума Нокиян Барум Дебица Сава като е важно да гледаш страната на производство за Нокияна защото имат руски заводи в който излизат малко пластмасови....винаги е по добре да спазиш предписаното от производителя като размер и НАЛЯГАНЕ от колкото да сложиш гуми който просто си ги набарал на далавера напомпал си ги на 2.2 щото всички ги пляскат на толкова но не са твоя размер...променяш геометрията на стъпка на колата разход на гориво поведение в завой спиране и т.н. аз лично понеже колата я карам предимно в лошо време и зимата... карам 4г плътни със зимните жапънки без смяна на гуми и после отивам и си взимам комплект чисто нови зимни жапънки....но това е моя вариант защото лятото да навъртя едни 2-3к км на колата докато зимата я съсипвам от кръгчета
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега