Прескочи до съдържание

Автомобилни гуми


Oshko

Препоръчани мнения

Ха сега де :) Нищо не разбирам от темата.

 

Летните ми гуми са с много грайфер, но са вече на 7 години, четох, че трябва да се сменят, не било хубаво да се карат толкова стари гуми. Дали е така?

Ако тръгна да си купувам пък, на една и съща цена мога да си купя маркови(Пирели, Бриджстоун и т.н.) с размер 205/55/16, на същата цена мога да си купя куча марка с размер 215/55/16, който всъщност ми е оригиналният размер, въпреки че в момента карам с 205.

Кой от двата варианта е по-добър?

И ако ме съветвате за вторият, препоръчайте някоя куча марка, защото аз не съм чувал нито една от тях(Дайтон, Корморан, Барум, Сава)

Редактирано от Oshko
Връзка към коментар

По този въпрос мненията на професионалисти, журналисти, както и на обикновени потребители, мноого често се различават! :)

Това, че са с много грайфер, както казваш може и да са си загубили качествата за тези 7 години, може и да не са! Ако е някоя читава марка и си ги съхранявал правилно (прохладно и сухо място, далеч от директна слънчева светлина), може и да са годни за употреба.

Аз лично бих предпочел 205/55/16 въпреки, че не е оригиналния размер и да си купя хубави гуми!

215/55/16 е по-рядък размер и оттам по-скъпа гума.

 

Пасат ли е колата?

Редактирано от Дидко
Връзка към коментар

По такава тема ще получиш доста различни мнения ...

По първия въпрос - годините на гумите са важни и наистина след петата-шеста година е добре да се мисли за смяна. От друга страна - много важно е и колко километра са изминали и какъв ти е стилът на каране и как са са съхранявани. Тук според различни твърдения гумите трябва да се сменят след пробег от 50-60-70000 км.
Ако се направи едни обстоен и внимателен оглед и гумите имат достатъчно грайфер и нямат цепнатини, "балони" или други подобни видими дефекти - не е наложително да ги сменяш.
Колкото до нови гуми - личното ми мнение е да не залагаш на "кучи марки"..

 

P.S. А, с Дидко сме писали едновременно

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Аз лично бих предпочел 205/55/16 въпреки, че не е оригиналния размер и да си купя хубави гуми!

215/55/16 е по-рядък размер и оттам по-скъпа гума.

 

Тук има значение какво препоръчва производителят, защото промяната в размера води до промяна в поведението на пътя

Връзка към коментар

И когато купуваш нови гуми трябва естествено да внимаваш за годината на производство и да гледаш т.нар DOT , а сравнително най-точна информация за качествата на дадена марка гуми може да намериш от тестовете на ADAC

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много зависи как караш и къде. Ако  караш винаги слокоино и по що годе хубави пътища, няма нужда от някаква велика гума. Ако се кара по дупки се гледа гумата да има твърд борд, ако си бърз шофьор, се гледа да имат добро сцепление на вода и т.н.

С две думи зависи от приоритетите на шофьора, не на последно място и колко км се минава годишно. Ако се кара малко, няма нужда от хубави и скъпи марки, понеже след примерно 5 години, гумата ще е износена на половина, но качестовото ще е паднало доста и пак идва реда за смяна. Това с ДОТ-а е много модерно да се гледа в Бг, едва ли не, ако гумата е на 6 месеца или година е негодна... Разни китайски гуми от най-евтинтите не са за препоръчване, често са шумни, изкривяват се след 1 година и т.н., с две думи са проблемни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пасат ли е колата?

Ситроен C5 е колата

Старите ми гуми са Michelin HP, минали са 50000, но грайферът е наполовина. Минавам по 10000 на година средно. Не съм някакъв състезател, извънградско си карам 90-100, по магистралата 140.

Връзка към коментар

Къде се кара колата? В Бг ли? Слагаш ли зимни гуми? Ако слагаш, вероянто пробега с летните е доста по-малък от 10к на година.

От добрите варианти са kumho, hankook и подобни

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

Къде се кара колата? В Бг ли? Слагаш ли зимни гуми? Ако слагаш, вероянто пробега с летните е доста по-малък от 10к на година.

От добрите варианти са kumho hankook и подобни

В БГ карам предимно, слагам зимни, но през зимата карам около 1/3 спрямо лятото.

Връзка към коментар

При такъв пробег и начин на шофоране, в никакъв случаи не ти трябват някакви скъпи и топ марки и модели.

Виж за корейските марки, за които писах, те са горе-долу в златната среда, дори над средното ниво.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Без да навлизам в детайли, че темата е почти безкрайна, а и по други форуми доста сме дискутирали, но за твоята кола и стил на шофиране можеш да погледнеш средния ценови клас. Вече трети комплект купувам от една и съща марка за по-висок клас кола и по-агресивен стил и съм много доволен. Погледни за цени на Нокиан. Мисля че i3 ще ти свърши чудесна работа.

Разбирам, че звучи като реклама, но е истина. Не съм дилър на Нокиан, нито имам нещо общо с фирмата.

Преди тях тествах разни топ марки и не останах доволен като отношение цена-качество.

Връзка към коментар

Независимо как и колко се кара, независимо как се съхранява гумата и какъв грайфер има - минат ли 5 години, трябва да се сменят. След 5-тата година се променя консистенцията на каучука и гумата започва бързо да губи свойствата си. От кучите марки бих препоръчал Дембица, Корморан и Барум, и 3-те вида са пробвани и проблеми никакви. За мен е по-добре да имам нов Корморан, отколкото 7-годишен Мишелин.

Връзка към коментар

Независимо как и колко се кара, независимо как се съхранява гумата и какъв грайфер има - минат ли 5 години, трябва да се сменят. След 5-тата година се променя консистенцията на каучука и гумата започва бързо да губи свойствата си. От кучите марки бих препоръчал Дембица, Корморан и Барум, и 3-те вида са пробвани и проблеми никакви. За мен е по-добре да имам нов Корморан, отколкото 7-годишен Мишелин.

 

:good:

Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

Малко късно я виждам темата пък и най вероятно Ошко вече си е закупил и поизтъркал новите жапънки на колата...но да се изходя по темата

работих преди време в сервиз за гуми в последствие сервиза стана не само за гуми и там всекидневно ни набиваха в главите хиляди неща за гумите....един от малкото сервизи тогава в който се работеше доста качествено

та за гумата са важни доста фактори първия от тях е ДОТ втория е пластове и т.н. в случая можеш съвсем спокойно да вземеш среден клас гума Нокиян Барум Дебица Сава като е важно да гледаш страната на производство за Нокияна защото имат руски заводи в който излизат малко пластмасови....винаги е по добре да спазиш предписаното от производителя като размер и НАЛЯГАНЕ от колкото да сложиш гуми който просто си ги набарал на далавера напомпал си ги на 2.2 щото всички ги пляскат на толкова но не са твоя размер...променяш геометрията на стъпка на колата разход на гориво поведение в завой спиране и т.н.

аз лично понеже колата я карам предимно в лошо време и зимата... карам 4г плътни със зимните жапънки без смяна на гуми и после отивам и си взимам комплект чисто нови зимни жапънки....но това е моя вариант защото лятото да навъртя едни 2-3к км на колата докато зимата я съсипвам от кръгчета :)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.