Прескочи до съдържание

Недоставен и повреден багаж - истории и опит


Препоръчани мнения

Наскоро имахме закъснение на багажа при полети с British Airways за Сан Франциско. Доставиха ни го на четвъртия ден, като имахме право на възстановяване разходите за дрехи и неща от първа необходимост, закупени през първите 24 часа от престоя в САЩ, когато още нямахме идея дали ще намерят куфарите. Представили сме им касови бележки за 200-250 USD на човек и вече ни е потвърдено, че до няколко дни ще ни преведат парите по сметка. Въпросът ми е имаме ли право на друго обезщетение за причинени неудобства и изгубеното на време за ходене по магазини вместо да си караме по програмата?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако имаш застраховка по някоя к.карта.Но срока за претенция е до няколко дни, след като се прибереш.И трябва да си пазарувала с тази к.карта.Поне при Дайнърс е така.150$ възстановяват.Застраховката е към Дженерали

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Благодаря ти, @Branko. Миналата седмица ме подсетиха за Дженерали и други съфорумци, че не се бях сетила. След обаждане по телефона стана ясно, че плащат само за изгубен багаж, но за забавен - нищо...

В нашия случай се чудя дали да търся друго обезщетение, освен възстановяването на парите от касовите бележки за неща от първа необходимост. Някой има ли идея?

Връзка към коментар

 

преди 35 минути , Яничка каза:

След обаждане по телефона стана ясно, че плащат само за изгубен багаж, но за забавен - нищо...

 

Това не е вярно. Ако са ви го казали по телефона - откровено са ви излъгали.

Полицата на Дайнърс изрично включва забавяне на багаж 6 и повече часа.

Тема:

Източник:

http://diners.bg/uploads/Documents/Certificate_travel_insurance.pdf

 

 

Отделно, след 48мия час багажът ви се счита изгубен според полицата и може да претендирате за 500 долара.

 

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Здравейте, моля да ми дадете съвет как се процедира при изгубен багаж при Austrian . Мои колеги днес пътуваха София-Виена-Хановер и заради самоинициативата на летище София да им преиздадат в последния момент бордните карти на втората отсечка на гейта багажите (вероятно останали със старите тагове) сега им ги няма. Попълнили са клейм на летището и сега ще чакат обаждане. Търсих в сайта им  но не намерих инфо да дължат компенсации или

друго.

Връзка към коментар

Е това е, чакат да ги потърсят, ако мине повече време те да звънят. 

Няма компенсация, но може да си напазаруват неща от първа необходимост и да представят касовите бележки на Austrian.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 часа, Jorro каза:

Здравейте, моля да ми дадете съвет как се процедира при изгубен багаж при Austrian . Мои колеги днес пътуваха София-Виена-Хановер и заради самоинициативата на летище София да им преиздадат в последния момент бордните карти на втората отсечка на гейта багажите (вероятно останали със старите тагове) сега им ги няма. Попълнили са клейм на летището и сега ще чакат обаждане. Търсих в сайта им  но не намерих инфо да дължат компенсации или

друго.

Да си проверят застраховката по кредитните карти.Дайнърс покриват до 150$ за забавен багаж,условието е покупките от първа необходимост да са купени с к.карта Дайнърс до 48 часа след забавянето на багажа.

Аустриан със сигурност имат форма за попълване при забавен или загубен багаж

Редактирано от Branko
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
9 hours ago, akair said:

А и преиздаването на бордните карти не е задължително да има много общо с багажа... Кое налага връзката между 2-те?

Багажа им нали има таг, който е за полетите с които ще пътуват. След като им сменят полета багажа остава да лети с предишния. Предполагам като са ги търсили на полета, на който не са се качили, защото са им сменили картите за следващия (въпреки, че щяха да го хванат) са им свалили багажа и в момента вероятно е във Виена още.

2 hours ago, Branko said:

Да си проверят застраховката по кредитните карти.Дайнърс покриват до 150$ за забавен багаж,условието е покупките от първа необходимост да са купени с к.карта Дайнърс до 48 часа след забавянето на багажа.

Аустриан със сигурност имат форма за попълване при забавен или загубен багаж

Попълнили са форма на Аустриан ще им кажа за КК сега да проверят.

Благодаря на всички.

Връзка към коментар
8 hours ago, Jorro said:

Багажа им нали има таг, който е за полетите с които ще пътуват. След като им сменят полета багажа остава да лети с предишния. Предполагам като са ги търсили на полета, на който не са се качили, защото са им сменили картите за следващия (въпреки, че щяха да го хванат) са им свалили багажа и в момента вероятно е във Виена още.

Нова бордна карта не изисква прегаване на багажа. 2-те операции са напълно независими - затова пътниците получават лъгидж таг, който е част от етикета за багажа, а не е изписан върху бордната карта. Все пак има ситуации, в които багажите пътуват без пасажерите и пак си им трябва таг (или бордна карта за багаж, най-вече идентификатор).

Ако не са им натоварили чантите, обикновено е защото не е стигнало времето да минат през автоматичната система и никой не е обърнал внимание на разтоварване да ги занесе директно на следващия самолет или не е имало място в следващия самолет

Връзка към коментар
2 hours ago, akair said:

Нова бордна карта не изисква прегаване на багажа. 2-те операции са напълно независими - затова пътниците получават лъгидж таг, който е част от етикета за багажа, а не е изписан върху бордната карта. Все пак има ситуации, в които багажите пътуват без пасажерите и пак си им трябва таг (или бордна карта за багаж, най-вече идентификатор).

Ако не са им натоварили чантите, обикновено е защото не е стигнало времето да минат през автоматичната система и никой не е обърнал внимание на разтоварване да ги занесе директно на следващия самолет или не е имало място в следващия самолет

Днес са доставили багажа, останал е бил във Виена. Всъщност са имали 4 часа време м/у полетите все да им е стигнало времето, но както и да е. Сега проблема е, че единия куфар изглежда все едно са го ритали от Виена до Хановер и е тотал щета. Сега при положение, че са го доставили в хотела и не може да се вземе протокол за повредата как се пуска оплакване с искане за компенсация към авиокомпанията? Кредитните карти ги забравяне, не са опция в случая. 

Връзка към коментар

Защо да не са опция к.карти?Забавен багаж е след 6ч и възстановяват до 150$ покупки Дайнърс.Другото обещетение е от а.к. за повреден багаж.Могат и двете.Трябвало е протокол сигурно,като са го доставили да вземат

Връзка към коментар
50 minutes ago, Branko said:

Защо да не са опция к.карти?Забавен багаж е след 6ч и възстановяват до 150$ покупки Дайнърс.Другото обещетение е от а.к. за повреден багаж.Могат и двете.Трябвало е протокол сигурно,като са го доставили да вземат

Застраховката на кредитната карта не е ли валидна, ако си купил билет за пътуването с нея или там като си пристигнал си платил нещо? Дайнърс няма има само кредитна карта на ДСК . 

 

 

 

Връзка към коментар
9 hours ago, Jorro said:

Днес са доставили багажа, останал е бил във Виена. Всъщност са имали 4 часа време м/у полетите все да им е стигнало времето, но както и да е. Сега проблема е, че единия куфар изглежда все едно са го ритали от Виена до Хановер и е тотал щета. Сега при положение, че са го доставили в хотела и не може да се вземе протокол за повредата как се пуска оплакване с искане за компенсация към авиокомпанията? Кредитните карти ги забравяне, не са опция в случая. 

Може автоматичното разпознаване да не е сработило, да не е имало място, да са минавали допълнителен скенер, ...

Има опция до 7 дни след напускане на летището да бъде вхоридана жалба към австрийците: https://www.austrian.com/Info/Flying/MissingBaggage.aspx?sc_lang=en&cc=UK

Това може да бъде направено по електронна или обикновена поща. Нека опишат подробно случая, да снимат куфара и да снимат/сканират всички налични бележки - лъгидж таг, бележка за доставка в хотела, самите щети, ...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

При (засега) непристигнал багаж в посока прибиране към местоживеенето биха ли се осребрили покупки от първа необходимост (бельо, козметика, дрехи)? Ситуацията е, че след прибиране у дома без багаж човекът отпътува на следващия ден за другаде и едва ли ще дочака нещата си. Norwegian е авиокомпанията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 30.06.2018 г. в 17:33, Sju каза:

При (засега) непристигнал багаж в посока прибиране към местоживеенето биха ли се осребрили покупки от първа необходимост (бельо, козметика, дрехи)? Ситуацията е, че след прибиране у дома без багаж човекът отпътува на следващия ден за другаде и едва ли ще дочака нещата си. Norwegian е авиокомпанията.

https://www.norwegian.com/uk/travel-info/baggage/delayed-baggage/

 

Цитат

If your baggage is delayed on your trip home, then we trust you have access to the things you need; in these cases the cost of essential items will usually not be covered by us or your travel insurer.

Греда 🙂

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всяка компания си има собствени условия, имам цяла тема със загубен багаж на jetairfly-tui.

 

При тях е почти невъзможно да отговориш на условията им и да искаш нещо..

 

In case of a delay in the delivery of the baggage, the complaint will not be taken into consideration if the complaints form was not completed immediately upon arrival at the destination.
In case of a delay in the delivery of baggage, Tui Airlines Belgium NV will pay € 60 (+/- 666 MAD) for each missing piece of baggage after 24 hours and again € 60 (+/- 666 MAD) after 72 hours, provided that receipts are submitted for essential goods purchased by the traveller and that the traveller does NOT have his place of residence in the country in which the claim is filed. These amounts will not be paid in case of a return flight.

 

Хем да не живееш в страната в която подаваш жалбата, хем да нямаш полет за връщане! 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , Alexander каза:

Хем да не живееш в страната в която подаваш жалбата, хем да нямаш полет за връщане! 

Нещо не си се изгубил в превода... Това означава, че няма да ти изплатят обезщетението в случай, че багажът изчезне/бъде забавено доставянето му на обратния полет, т.е. когато се връщаш в държавата от която първоначално си излетял. Явно не ги признават вариант, при който живееш в България, а излиташ от Брюксел за Агадир и обратно (примерно)

Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

Да напиша за опита си с КЛМ 🙂 Забавиха ни багажа- полет SOF- AMS- KJA- DAR (като междувременно летяхме DAR- KJA с друга компания). Багажа пристигна в KJA на третия ден. За момента, договорено обезщетение за 150е ( за два куфара- семейство, 3 човека), без касови бележки. Не бяхме нагли, по- скоро реалисти ( първоначално предложение- 50е)

Тепърва ще си ровя застраховките да видим 😉 , дали ще смъкнем полета под 200е 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.