Прескочи до съдържание

Искам да се оплача


AlexandraKo

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 44 минути , bad kid каза:

А ще има ли пак такса за данъчно оформяне или както там се води!?

Поръчвам си калъфче за телефон за долар, плащам освен 20 ст ДДС и 15 лв за да си го взема?

Да, ще има. През цялото време ( 8 месеца) следях движението на пратката. Когато пристигна в БГ отидох до пощеннския ни клон и попитах за нейната доставка, защото е мед. оборудване все пак. Изброиха ми 4-5 документа, които да им предоставя, за да ме представят пред  Митницата. След два дни ги занесох. Изкарвайки 45 мин на опашка ми беше съобщено, че всичките хартии, които искаха и носех трябва да ги изпратя онлайн на някакъв адрес - митническо бюро на БГ поща. След 4-5 дни ми се обадиха да си получа пратката от клона до нас. Платих съответната такса, за това, че са ме представяли пред Митницата. Като теглих чертата маската за CPAP апарата, която си купих междувременно от БГ ми излезе по-евтина от получената по пощата от Китай.   

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:

Аз съм доволен от Бг пощи. Преди два месеца получих през месец три пратки от Азия.

Тогава разбрах, че вече спират всичко над 15 долара с включена пратка от фирми и до 45 долара от физическо лице.

И трите пратки бяха спрени, пращах по мейл каквото трябваше и за по 2-3 дни ги освобождаваха. 

На една от тях платих ДДС, а на всичките и по 12лв за обработка от бг пощи.

Явно 12-те лева ще са винаги вече..

но не се занимах да ходя никъде и всичко стана учудващо лесно и бързо.

 

 

Дори единият път не изчаках да получа известие, видях че пратката е в митница и директно изпратих двата документа-декларации, които искат по мейл.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Публикувано:

Аз от клона на пощата при нас нямам оплаквания, но от митниците - да. Тези 15-та лева за представителсто, не знам как имат очи да ги искат при положение че нищо не правят и се бавят с месеци. Последният ми досег с тях беше миналата година по това време - октомври получих известие, че имам  пратка на митница и им изпратих всички споменати документи (фактура, извлечение за плащане, декларация, пълномощно). След 2 седмици поискаха декларация за стойност, която е пълна безсмилица при положение, че имат стойността и във фактурата и в извлечението, май и още няъде, но хайде пратих и декларация за стойност. След това настана мълчание и пращах многократни напомняния, накрая им се обадих по телефона и след като ме прехвърляха напред-назад, се оказа, че забравили по не знам каква причина да я декларират и ми се извиниха, че сега вече ще я придвижат, най накрая декември  по някое време си я взех от клона. Това ме отказа да пазарувам ивън ЕС, макар и да имам в Габко и други подобни превозвачи, сметки. Положителното е, че преди купувах и доста ненужни неща, без особено  да ми трябват, само щото са ми много изгодни и  после ги забравях. Та сега реализирам икономии, понеже макар и да ги купувам по-скъпо от тук, купувам 2 неща вместо 10, понеже са на промоция и много евтини 😀

  • Харесвам 5
Публикувано:

Предполагам, че никой не пазари от кеф от Азия, ако има от друго място.

Моите пратки няма от къде другаде да се купят, като едната беше от един единствен човек-производител в света.

 

Това чудо Али експрес не съм го позовал никога, чудя се какво толкова купуват хората от там, след като има eBay.

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:
преди 1 минута , Alexander каза:

чудя се какво толкова купуват хората от там, след като има eBay.

 

Е точно пък тия ги чаках три месеца да доставят две батерии за прхосмукачка-робот. То бяха писма, то бяха мейли. Накрая като завърши цялата мелодрама имаха наглостта да ми искат оценка за работата им. 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Ти не чакаш eBay, а някой заспала по пътя.

Най-малко след като не е спазен срока- а аз гледам колко е той,  се жалвам и ми връщат парите, също когато дойде нещо счупено, досега на 100% са ми връщали пари или са пращали нова стока.
 

Четох, че алито затворило някаква жалба без обяснение по-назад.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Публикувано:

Повечето китайски търговци продават и в двете платформи. Едни и същи са. Е, случва се понякога и нещо да го няма в алито, а да се открива в ebay или обратно. 

Не мога да кажа кой дава по-голяма сигурност, винаги при оспорване съм си получавал парите. 

 

aliexpress плащат на търговеца едва след като потвърдиш,  че пратката е получена и той се надява на доставката повече и от нас. Даже да потвърдиш доставка имаш допълнителни 15 дни в които да пуснеш диспут в случай, че не отговаря на описанието, дефект и т. н. 

 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Не знаех това.

Така или иначе аз не купувам нищо от Китай, разни калъфи ги взимам от Европа и идват за 1-2седмици, с от там са 1-2 месеца.
Останалите неща не са разни за по 2 евро или откровени китайски.

 

 

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 34 минути , дядо Пепи каза:

Е точно пък тия ги чаках три месеца да доставят две батерии за прхосмукачка-робот. То бяха писма, то бяха мейли. Накрая като завърши цялата мелодрама имаха наглостта да ми искат оценка за работата им. 

В Ebay също често продават китайци. Ако времето за доставка е повече то 2 седмици на 99% са китайци. Трябва да се гледа датата на доставка, която е изписана при покупка и ако е просрочат винаги ще ти върнат парите. Само трябва да се плаща с PayPal.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Не че нещо, но каква е разликата дали ще поръчам от ebay или алиекспрес, като и двете пристигат от Китай? Шанса да ги спрат на нашата митница е еднакъв? А същите оплаквания от диспутите съм чувала и от хора ползващи ebay, да не им връщат парите, не са само алиекспрес.

А по повод гъвкавостта на китайците, вече имат доста складове в Европа от които пращат по-скъпите неща и пристигат за седмица-две. И ги носят до нас. Аз си признавам, че съм от хората които към момента са изкарали късмет и не са ми спирали нещата на митница, но ако имам възможност да поръчам нещо от европейски склад се възползвам.

 

ПС: Иначе и моят клон е пълен потрес. Един обслужва 2 гишета, осналите 4-ма човека пушат цигари или си клюкарят отзад. А пееди година-две имах една пратка която 4 пъти ходих да си я търся, след като ми бяха пратили известие, и не стига че не можаха да я намерят къде са я завряли, но такъв скандал ми вдигнаха на мен, че гръвното ми скочи до небето 

 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано:
преди 2 часа, bad kid каза:

А ще има ли пак такса за данъчно оформяне или както там се води!?

Поръчвам си калъфче за телефон за долар, плащам освен 20 ст ДДС и 15 лв за да си го взема?

Нямам представа. Аз получих инфото служебно и при нас винаги я има тази такса. Ще разпитам пощенската служителка в пощата под офиса, както и Габко, които предполагам ще пуснат офиц.инфо, ама нека наближи. За стоките, които аз поръчвам от УК, ако платя и ДДС, може и да се обезсмисли пазаруването ми оттам.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Да, за повечето неща няма значение от къде поръчваш и аз досега ползвах само Ebay за китайски боклуци, тая година пробвах експреса, че дадоха и някакви долари бонус за първа поръчка, след това още 1-2 неща, които бяха със стотинки по-евтини от ebay.

Публикувано:
преди 57 минути , savagejo каза:

Не че нещо, но каква е разликата дали ще поръчам от ebay или алиекспрес, като и двете пристигат от Китай? Шанса да ги спрат на нашата митница е еднакъв? А същите оплаквания от диспутите съм чувала и от хора ползващи ebay, да не им връщат парите, не са само алиекспрес.

Относно митницата е все едно, евентуално в политиката на платформата да има разлика. То едни и същи търговци ги има и в двата сайта понякога.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 15 часа, дядо Пепи каза:

Поръчах на китайчето подарък за съпругата за Коледа. Бях изключително доволен (съпругата също), когато тя го получи за рождения си ден в началото на май. Пак от същото място си поръчах маска за CPAP апарат. Не знам с волски каруци ли, на автостоп ли, или от  ръка на ръка, но доставката отне 8 ( осем ) месеца. В резултат, на което сега имам две - купената междувременно от БГ и дошлата от поднебесната империя. 🙂 

Олеле 8 месеца.... Мили Боже.

То с камили щяха по-бързо да дойдат. 

преди 15 часа, AlexandraKo каза:

По-скоро, с охлюви:)))))

Или да с охлюви 😂

 

преди 14 часа, bibi каза:

Явно много хора пазаруват от сайтове извън ЕС в т.ч. и аз съм огромен фен, та да ви кажа, че има промяна в закона и от 07.2021 отпада необлагаемият минимум за внос т.е на всичко ще има ДДС и евентуално мито. Ако не се организират да го събират през пощите (поне за малоценните пратки), ще стане абсолютен леж! Китайците са по-гъвкави и ще организират нещо (може би складове в ЕС), но за UK не съм оптимист 

Тоест и за тези неща под 30 лв. ли?

Митото е за над 150 лв. сега, ако не се лъжа. 

 

 

преди 13 часа, AlexandraKo каза:

А те, китайците и сега имат складове в ЕС - например - в Полша.

Поръчах си такъв захаромер за 13 долара и пишеше, че ще дойде от Китай, а той дойде от Нидерландия.

И ти си много права, че вече Ali имат много складове в EU. И ако сложат това от 07.2021 всичко ще започне да идва от EU и то за седмица или две. 

image.png.f8fb3ec17270f90f77d82b119ac2bd28.png

 

преди 11 часа, slujitel каза:

Да ви кажа, че на моята колежка пратка за над 100 лв от Алиекспрес не дойде. Открихме диспут,  продавача твърдеше,  че пратката е в пощата да отиде и да си я вземе. Търсихме я и в митницата,  няма я. Алиекспрес не се намеси, а уж трябваше и след време закриха диспута и нито пратка, нито пари. Писахме и на чата, нищо. Лично аз след този случай прекратих ползването на този сайт

Досега винаги Ali са ми връщали парите. 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Публикувано:
преди 20 часа, slujitel каза:

Да ви кажа, че на моята колежка пратка за над 100 лв от Алиекспрес не дойде. Открихме диспут,  продавача твърдеше,  че пратката е в пощата да отиде и да си я вземе. Търсихме я и в митницата,  няма я. Алиекспрес не се намеси, а уж трябваше и след време закриха диспута и нито пратка, нито пари. Писахме и на чата, нищо. Лично аз след този случай прекратих ползването на този сайт. 

И аз имам подобен случай с aliexpress. Изпратиха поръчан артикул по грешка в Белгия /вместо в България/. Не знам каква му е съдбата, предполагам че са го върнали. Открих диспут да ми върнат парите. Продавачът, след няколко напомняния, отговори, че сумата е  върната. Лъжа! След една седмица закриха диспута. От тогава не поръчвам нищо от този сайт. Мошеници!

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 8 часа, Иван Попов каза:

Олеле 8 месеца.... Мили Боже.

То с камили щяха по-бързо да дойдат. 

Или да с охлюви 😂

 

Тоест и за тези неща под 30 лв. ли?

Митото е за над 150 лв. сега, ако не се лъжа. 

 

 

Поръчах си такъв захаромер за 13 долара и пишеше, че ще дойде от Китай, а той дойде от Нидерландия.

И ти си много права, че вече Ali имат много складове в EU. И ако сложат това от 07.2021 всичко ще започне да идва от EU и то за седмица или две. 

image.png.f8fb3ec17270f90f77d82b119ac2bd28.png

 

Досега винаги Ali са ми връщали парите. 

С европейските складове трябва да се види дали стоките ще са реално внесени в ЕС. Купувала съм от азиатски и американски компании, които имат складове в Европа, (не съм се интересувала точно под какъв митнически режим обаче), при което стоката не е обмитена и внесена в ЕС, така че пак дължиш мито и ДДС, ако е над определената стойност,  единствената разлика е, че идва бързо. Мито  и ДДС се дължи  за  над 150евро, но за над  30лв равностойност се дължи ДДС и пак се минава по същата процедура на освобождаване. На мен лично не ми пречи да платя ДДС и мито, ако е дължимо, но ме дразни времето и нервите, свързани с това и таксата за представителство, която особено за малка стойност напр към 20$ много натежава и прави цялото начинание абсолютно безсмислено според мен. Освен ако изключително много не  искам нещо и няма друг начин освен с покупка извън ЕС, не бих си го причинила.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 29 минути , Бръмбар каза:

С европейските складове трябва да се види дали стоките ще са реално внесени в ЕС. Купувала съм от азиатски и американски компании, които имат складове в Европа, (не съм се интересувала точно под какъв митнически режим обаче), при което стоката не е обмитена и внесена в ЕС, така че пак дължиш мито и ДДС, ако е над определената стойност,  единствената разлика е, че идва бързо. Мито  и ДДС се дължи  за  над 150евро, но за над  30лв равностойност се дължи ДДС и пак се минава по същата процедура на освобождаване. На мен лично не ми пречи да платя ДДС и мито, ако е дължимо, но ме дразни времето и нервите, свързани с това и таксата за представителство, която особено за малка стойност напр към 20$ много натежава и прави цялото начинание абсолютно безсмислено според мен. Освен ако изключително много не  искам нещо и няма друг начин освен с покупка извън ЕС, не бих си го причинила.

Няколко пъти, при скъпи неща, съм плащала мита и разни такси, като ползвам английския адрес и Донеси ми .ком.

Те правят всичко, плащат, каквото трябва и аз просто им превеждам на тях сумата. Без никакво разкарване и общуване с чиновници, което на мен ми е големият проблем. Имам такава непоносимост, към лениви и некомпетентни ченовници, че предпочитам да платя двойно, но да не ми късат нервите.

Както кадзва половинЪТ ми, за общуването с чиновници: " даже и при успех, винаги ти е гадно".

С една дума - чиновник е нарицателно.

  • Харесвам 2
Публикувано:
1 hour ago, muchachote said:

И аз имам подобен случай с aliexpress. Изпратиха поръчан артикул по грешка в Белгия /вместо в България/. Не знам каква му е съдбата, предполагам че са го върнали. Открих диспут да ми върнат парите. Продавачът, след няколко напомняния, отговори, че сумата е  върната. Лъжа! След една седмица закриха диспута. От тогава не поръчвам нищо от този сайт. Мошеници!

Не е грешка пристигането на пратката в Белгия. От там идват пратките за България - Китай, през Русия към Западна Европа и после насам, по пътя на коприната. Просто до Белгия се проследяват, а след това чакаш. Някъде след 30 дни ще дойде пратката.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 9 часа, Иван Попов каза:

 

image.png.f8fb3ec17270f90f77d82b119ac2bd28.png

 

Досега винаги Ali са ми връщали парите. 

И на мен досега винаги са ми връщали, дори имам случаи когато след връщане на парите е идвала и пратката,  но явно Алиекспрес вече не са това, което бяха.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Няколко пъти съм си искала парите, като не получа поръчаното.

С изключение на един, при другите пристигна и поръчката, след много време. Та и пари, и поръчка:)))

Ама, като се има предвид , какви са им ценитеееее, не е голямата печалба.

  • Харесвам 2
Публикувано:
На 9.11.2020 г. в 8:07, Бръмбар каза:

С европейските складове трябва да се види дали стоките ще са реално внесени в ЕС. Купувала съм от азиатски и американски компании, които имат складове в Европа, (не съм се интересувала точно под какъв митнически режим обаче), при което стоката не е обмитена и внесена в ЕС, така че пак дължиш мито и ДДС, ако е над определената стойност,  единствената разлика е, че идва бързо. Мито  и ДДС се дължи  за  над 150евро, но за над  30лв равностойност се дължи ДДС и пак се минава по същата процедура на освобождаване. На мен лично не ми пречи да платя ДДС и мито, ако е дължимо, но ме дразни времето и нервите, свързани с това и таксата за представителство, която особено за малка стойност напр към 20$ много натежава и прави цялото начинание абсолютно безсмислено според мен. Освен ако изключително много не  искам нещо и няма друг начин освен с покупка извън ЕС, не бих си го причинила.

Тоест хем е стоката в EU хем пак дължиш ДДС и мито, така ли?

 

На 9.11.2020 г. в 8:36, AlexandraKo каза:

Донеси ми .ком

Тези (донеси ми) все си мисля да ги разуча и все не ми се стиска. Значи е време да се разровя и да видя кое как става. 🙂

 

 

На 9.11.2020 г. в 8:52, slujitel каза:

И на мен досега винаги са ми връщали, дори имам случаи когато след връщане на парите е идвала и пратката,  но явно Алиекспрес вече не са това, което бяха.

Да да, точно така. Хем парите ти идват обратно в сметката, хем и покупката ти идва. 😊

Примерно аз сега си чакам рутера, той е от август в митницата, парите ми ги върнаха, но си чакам и рутера.... дано го пуснат.  

 

 

На 9.11.2020 г. в 9:35, AlexandraKo каза:

Та и пари, и поръчка:)))

Мхм 😊

 

Има и друго нещо, което е хубаво да се знае за тези, които поръчват от Ali. Примерно аз имах поръчана камера (шпионка) тя дойде, имаше проблем с приложението (свързването на камерата с приложението) и направих спор, но ми казаха, че няма да ми възстановят цялата сума..... та ме отрязаха тогава (70 % ми върнаха). И сега вече правя така, щом ми пише, че ще се покрие от доставчика си правя спор веднага 😊 и така да ми връщат парите, нищо, че стоката си е при мен. 😉

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

Днес уж не е петък, 13-ти,но....първо два пъти в рамките на един час се изгорих във фурната (пекох тиква). После забърсах колата в едно колче (няма поражения, но на мен ми стана криво, за първи път ми е през целия ми над 20 годишен шофьорски стаж), след това се ударих за 150-ти път в ъгъла на спалнята (горското ми краче, веднага се сдоби със сериозна синина) и като за капак вентила на радиатора в хола каза  "пук" в ръцете ми и сега не съм сигурна дали не се потроши. Мъжът ми заяви, че от тук нататък ми забранява да пипам каквото и да е. 

Седнала съм на любимия си фотьойл и очаквам и той да се строши. :crazy:

  • Харесвам 6
  • Шок 3
  • Смея се 9
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Уф, абе може ли такова нещо

имах полет до морето, който се наложи да го променя. Висях сигурно цял ден на телефона, избирам си от менюто промяна на полет с точки, изчаквам половин-един час, обажда се агент, който не може да ми помогне, трябвало да ме прехвърли на друг отдел, пак чакане, пак се обажда някой, който не може да помогне... и някъде през нощта попаднах на човек, който да свърши работа и към полунощ промених билета успешно.

И сега търся кола под наем и няма, нито една (от 3-4 фирми общо). За края на януари, баси лудницата

 

Публикувано:

Вземи си през Туро , едва ли ще е осезаемо по-скъпо ...

 

Аз пък се дразня на настаняванията в Сейнт Джон , не стига че са доста високи цените (+400$ за нощувка в едностаен апартамент ) , но всички задружно не връщат пари при анулация от по-малко от 60 дни преди настаняване !!!.  Разгледах всички застраховки , няма и една в САЩ, която да покрива платеното настаняване при анулиран полет от А/К.. Май-май ще трябва да изпитам двумесечно вълнение от възможната загуба на сериозна сума или просто да не ходя никъде..

  • Харесвам 1
Публикувано:

ами не ми беше хрумвало, но и без това и туро няма коли

то при бегъл поглед въобще в Бразилия няма

 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.