Прескочи до съдържание

Искам да се оплача


AlexandraKo

Препоръчани мнения

преди 3 минути , Емика каза:

Как да помогнем, като от този форум никой не ги ползва...

Така, така... Да посочвам ли темата за Бали и да броя ли пак магеланците, закупили билети през агенцията, която им е под достойнството...? :laugh1:

 

@tenchi, проблемът с тире-то идва от Амадеус - системата не позволява да има тире (аз самата съм с тире и винаги ми слива двете фамилии). Ако името ти е Иванка Драганова-Петканова, Амадеус ще ги направи Иванка Драгановапетканова. Ако си написала  името си Иванка Драганова, а на билета ти излиза Иванка Петканова (поне аз така те разбирам), нямаш проблем да пътуваш така. Както казаха и по-горе, важното е името, което е на билета, да го има и на паспорта.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 28 минути , tenchi каза:

Искам да се оплача. Имам проблем с е-sky. В системата им за резервация  фамилията ми, която се състои от две имена,  не се побира. Преди седмица закупих билети за Бали, като изписах само бащината си фамилия. Нямаше място за тази на съпруга ми. Още повече, че има и тире, което отново няма как да се напише. Платих билетите и веднага писах писмо за проблема, където точно и коректно съм си изписала  имената. Получих билети с объркана фамилия. Разменили са местата - на мястото на бащиното име са сложили това на мъжа ми .

 Последваха няколко телефонни разговора  и поредица от писма. Поискаха ми копие на паспорта. Не знам във връзка със закона за личните данни дали трябваше да им го давам, но го изпратих само за да се реши проблема. И сега ми пишат , че трябва да си купя нов билет.

 Помогнете! Как да постъпя?

Що не слагате само 2 имена в билетите продължавам да се чудя. Че и тирета...

Ако имената в билета ги има в паспорта (дори с 1-2 правописни грешки), нямате проблем.

Примерно Ана-Мария Иванова Стоянова - Говедарска може да пътува като Ана Иванова, Мария Говедарска и всякакви подобни комбинации.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 14 минути , chandni каза:

Да посочвам ли темата за Бали и да броя ли пак магеланците, закупили билети през агенцията,

Това съм го пропуснала, защото дестинацията вече е посещавана от мен, дано не се засегнат много, щом е било изгодно - може:yes:

 

 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Благодаря за съветите! 

Знам, че не трябва да разлайвам кучетата , но нали съм страхлива искам всичко да е изрядно. 

Ето защо смених тактиката. Точно, ясно и категорично описах случая и твърдо заявих, че проблемът ми трябва да се реши днес. Очаквам отговора им.

Връзка към коментар
В момента, Емика каза:

щом е било изгодно - може

Изгодно, изгодно... Колко да е било изгодно, щом магеланци си продадоха душите на eSky? :laugh1: 304€ на човек за билети, които на сайта на Turkish се продаваха на двойна цена... :girl_blum:

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 1 минута , tenchi каза:

Благодаря за съветите! 

Знам, че не трябва да разлайвам кучетата , но нали съм страхлива искам всичко да е изрядно. 

Ето защо смених тактиката. Точно, ясно и категорично описах случая и твърдо заявих, че проблемът ми трябва да се реши днес. Очаквам отговора им.

Нямаш проблем. Търсиш проблеми ...

Най-добре да не решават нищо.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 минути , tenchi каза:

проблемът ми трябва да се реши днес

В крайна сметка не разбрах много ясно, на билета има личното ти име и фамилията ти, а на мястото на бащиното ти име е името на съпруга ти. Това ли е?

Връзка към коментар
преди 2 минути , tenchi каза:

Благодаря за съветите! 

Знам, че не трябва да разлайвам кучетата , но нали съм страхлива искам всичко да е изрядно. 

Ето защо смених тактиката. Точно, ясно и категорично описах случая и твърдо заявих, че проблемът ми трябва да се реши днес. Очаквам отговора им.

Да не те разочаровам, но в повечето случаи (авиокомпании) името в издаден билет просто не може да се сменя. 

Връзка към коментар

Емика, обяснявам отново.

 Напр. името е Мария Иванова-Георгиева.

В системата за резервации със собственото име няма проблем. 

Но относно фамилията  - дава ти  да попълниш само Иванова - без тире , без Георгиева.

Затова веднага  писах за проблема. След това получих билета с име Мария Георгиева Иванова.

Останалото го знаете.

 

Връзка към коментар

тире не ти дава, просто е забранен символ, но можеше да сложиш ИвановаГеоргиева

но все тая, нямаш проблеми и така

Ще ми е интересно дали ще успеят да го променят след ултиматума, силно се съмнявам

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам отговор! Проблемът е решен! Ето какво ми написаха:

 

Hi, Following your request, we have sent a notification to the airline with your correct name and you will be able to travel with the full name. We will not be able to change it in our system, but the airline is already notified . So, you can use the ticket as it is . Thank you and have a nice day !

 

Вече съм спокойна!

Благодаря на всички за подкрепата!

 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Аз съм пътувал с билет, на който ми бяха разменени местата на първото и фамилното име.

На Швехат във Виена, отидох до чек-ин гише, и момичето ми каза: "О, няма проблем, руснаците постоянно го правят, понеже при тях винаги се пише първо фамилното име", усмихна се широко, и ми пожела приятен полет 🙂 
А аз го бях купувал този билет през някаква незнайна ОТА, коqто ми даде огромна отстъпка от 30-40€ на Austrian Airlines, където фОрмата им е била първо да се попълни фамилното име, после собственото, а аз по инерция съм ги написал в нормалния ред. Все още срещам, макар и рядко, сайтове на ОТА с такъв ред на попълване, даже наскоро пак мернах подобен някъде из нета.
На сайта на Air Tahiti е същото, и там ги бях разменил, но ми ги оправиха ръчно с един мейл, понеже те продават само техни вътрешни полети, които не минават през никакъв CRS, а са си само на локално ниво. Дори PNR-ите им са с 5 знака, а не с 6, както е при останалите.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, wilks каза:

Аз съм пътувал с билет, на който ми бяха разменени местата на първото и фамилното име.

На Швехат във Виена, отидох до чек-ин гише, и момичето ми каза: "О, няма проблем, руснаците постоянно го правят, понеже при тях винаги се пише първо фамилното име", усмихна се широко, и ми пожела приятен полет 🙂 
А аз го бях купувал този билет през някаква незнайна ОТА, коqто ми даде огромна отстъпка от 30-40€ на Austrian Airlines, където фОрмата им е била първо да се попълни фамилното име, после собственото, а аз по инерция съм ги написал в нормалния ред. Все още срещам, макар и рядко, сайтове на ОТА с такъв ред на попълване, даже наскоро пак мернах подобен някъде из нета.
На сайта на Air Tahiti е същото, и там ги бях разменил, но ми ги оправиха ръчно с един мейл, понеже те продават само техни вътрешни полети, които не минават през никакъв CRS, а са си само на локално ниво. Дори PNR-ите им са с 5 знака, а не с 6, както е при останалите.

Аз пък веднъж на Фарьорите, минах секюрити чекин с чужда бордна карта😂

Редактирано от Branko
  • Харесвам 2
  • Смея се 11
Връзка към коментар

Хем си знам и не купувам нищо от магазини в родината, но се наложи да купя за дъщеря ми маратонки-кецове, обикалях точно 2 дни по 5 часа и взехме едни Vans леко намалени за 150 лв. 

Днес от сайта, от където купувам често различни неща, купих от същата  марка подобни маратонки-кецове, раница, несесер и дебел суитшърт или както се пише, за точно същата сума..     как да не се радвам на родните търговци! Не бях купувал от години нищо и така ще си остане за напред.

  • Харесвам 6
  • Шок 1
Връзка към коментар

@Alexander, то не е за харесване, но не съм и шокирана от новината, та не знаех как да реагирам... Аз също от години не пазарувам (от тук), освен в краен случай. Разликата в цените едно на ръка, разлика в качеството - второ и трето, (което обижда интелигентното същество) е че години наред по нашенските магазини се предлагат едни и същи стоки и модели, всеки сезон с етикет "new arrived" или нещо подобно и съответната космическа цена.

Ако можех, и стоки за ежедневието нямаше да си пазарувам, но няма начин, или поне аз не съм открила такъв.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Разбирам ви точките, но понякога е редно и да си представим какво седят зад тези цени и разлики в цените. Възможността да се пазарува от интернет ни дава огромна свобода и избор в пазаруването, но понякога директното сравняване на цените за нас клиентите, не означава че самият кост на търговеца е еднакъв. Има огромна разлика между търговец с физически магазин на пазар, който е ограничен и търговец с огромен склад и пазар в рамките на цял континент например, най-малкото и е адски възможно да получават различни цени от производители/представители заради различните обеми. Тук ще дам един пример - например магазин за фототехника, където собственика плаща помещение и заплати, закупува някаква стока, но от даден модел поръчва по 2 или 3 бройки. Сравняваме го с интернет магазин, какъвто е амазон, които не поддържат множество магазини, а няколко огромни склада от които покриват цял континент като площ, поръчват не 2 или 3 бройки, ами директно дават заявка за например 2000 - естествено, че получават доста по-изгодни условия, дори и да продават на MSRP (manufacturer suggested retail price) или на RRP (recommended retail price), те пак са с по-голяма печалба или имат възможност да пуснат продукта на същата цена, но и да дадат някакъв подарък, който да го направи по-привлекателен.

 

 

 

  • Харесвам 6
  • Шок 1
Връзка към коментар

Положението с храните изобщо няма да го коментирам, само ще пусна една моя лична снимка от преди 2 години.

 

В левия край е буркан с нахут от брошурата на Лидъл в Испания, в дясно е снимка от брошурата на Лидъл за България,  брошурите бяха онлайн по едно и също време, снимките са правени  в един и същи ден.

 

Разликата е единствено  в етикета, защото в България продуктите на испанските седмици са с тази марка, а таква марка няма в испамските магазини, дори в Лидъл,  но реално  е едно  и също като производител, грамаж, продавач и т.н., само разликата в цените е  400%..

 

333.jpg.efa1d5a917e4ce6556cd090e9b4df4f5.jpg

 

и тука няма пазарене по интернет, а на живо, по едно и също време и в същата верига магазини.

няма как само с по-големи продажби крайната  цена да има разлика с 400% нали? на едно колко е според вас 20 цента?

а че разходите на Лидъл в Испания като запалти, ток и помещения, няма смисъл да казвам, че са по-големи 

  • Харесвам 3
  • Шок 2
Връзка към коментар

Мдам, доста шокираща разлика.

А дали разликата не се дължи до някъде на факта, че е възможно даден продукт да е местен в единия регион и импорт в другия?

Аз лично съм виждал и доста интересни цени на българското сирене - отново с разлика около 400% в чуждите магазини.

 

Не ме разбирайте грешно - аз не защитавам високите цени, а просто понякога търся логика зад тях. Понякога взимам решение да пазарувам от локален търговец, вместо от верига или голям играч, дори и цената да е малко по-висока.

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

В случая нахута беше португалски и няма как да се оправдае тази разлика, тя не е 40 или 100% дори, особено след като в Испания имат доста по-големи разходи.

Това е просто алчността и възможността да го продаде Лидъл на тази цена. Ако можеше и за 5лв щяха да го пуснат, но явно са преценили, че ще седи за толкова.

Бих го разбрал, ако е друг търговец, всеки може да продава за колкото иска даден артикул,  но след като се една и съща фирма в рамките на ЕС е малко грозна тази разлика.

 

И това се води една от най-евтините вериги в Европа, все пак. Ако ставаше дума за Уиски за 1000лв и за 3000лв на друго място нямаше да ми направи впечатление.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

За цяла Япония Google не поддържа Offline maps, но за сметка на това мога да си сваля за Сибир или Сомалия ? :fool:

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Това съм го установила мнооооого отдавна. И вече почти нищо не купувам оттук. Нито, дрехи и обувки, нито,  консумативи за дейностите ни, нито, малогабаритна електроника. Щот, телевизор няма как да помъкна по самолетите.✈️

Давам само един пример, с денталните търговци.

Консуматив, който се ползва еднократно и се изхвърля.

image.png.d8d6753676cef8195879808033750d3d.png

Една опаковка от 100 бр, тук се продава на цена 8-14 лева, в зависимост, от лакомията на търговеца. Спорадично, може някой да пусне промоция на 7.80.:sarcastic_hand: Купувам си ги от Турция, на цена 4-5 лири, ако купя повече, цената става и 3.

Нека е 5 лири. Последно, като купих, лирата беше 40 стотинки, равно на 2 лева.

Значи, тук цената започва от 400% нагоре.

Мога да дам още много примери, но няма смисъл, на всички е ясно.

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 3
  • Шок 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Raybeez каза:

Разбирам ви точките, но понякога е редно и да си представим какво седят зад тези цени и разлики в цените. Възможността да се пазарува от интернет ни дава огромна свобода и избор в пазаруването, но понякога директното сравняване на цените за нас клиентите, не означава че самият кост на търговеца е еднакъв. Има огромна разлика между търговец с физически магазин на пазар, който е ограничен и търговец с огромен склад и пазар в рамките на цял континент например, най-малкото и е адски възможно да получават различни цени от производители/представители заради различните обеми. Тук ще дам един пример - например магазин за фототехника, където собственика плаща помещение и заплати, закупува някаква стока, но от даден модел поръчва по 2 или 3 бройки. Сравняваме го с интернет магазин, какъвто е амазон, които не поддържат множество магазини, а няколко огромни склада от които покриват цял континент като площ, поръчват не 2 или 3 бройки, ами директно дават заявка за например 2000 - естествено, че получават доста по-изгодни условия, дори и да продават на MSRP (manufacturer suggested retail price) или на RRP (recommended retail price), те пак са с по-голяма печалба или имат възможност да пуснат продукта на същата цена, но и да дадат някакъв подарък, който да го направи по-привлекателен.

Принципно си напълно прав, но на практика крайният клиент това въобще не го интересува и гледа само по-ниската цена. Светът е несправедлив.

преди 13 минути , П.Кръстев каза:

За цяла Япония Google не поддържа Offline maps, но за сметка на това мога да си сваля за Сибир или Сомалия ? :fool:

Инсталирай си maps.me от play store-a (доколкото помня си с Андроид, но го има и за iOS) и после изтегли картата на Япония. Maps.me като цяло има доста по-добра карта от тази на Гугъл така или иначе.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За различните цени на едно и също нещо има И логика И изгода. 

Много често фирмата продава продукти: X, Y, Z.  В едната държава продукти от типа X са на цена м/у 5-7 лева, а в друга м/у 10-15; но пък продукт Y в първата струва 20-25, а във втората 10-15... Всеки търговец се опитва да получи максимум печалба и се съобразява какви са цените в държавата, в която работи.

 

Допълнително - имаш пазар като Испания с 46 млн. и България с 7 млн. много от разходите (тук изобщо не говоря за заплати) са еднакви, а понякога в по-малките държави плащаш повече. Тук визирам от това да получиш разрешение (+ да подкупиш местните власти) до това да си построиш магазин. За търговците пък - в много от веригите, за да "влезеш" си длъжен да платиш сума за всеки продукт. Има значение дали от продуктът ти ще се продават 100 или 1 000 бройки за това кога и как ще си "избиеш" таксата. 

Мога да давам и напълно реални примери от мои клиенти, работещи в различни държави... 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.